بازدید 17191
۶

نگاه شما: جاده طالقان پس از 23 سال افتتاح می­شود؟

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲ 06 July 2014
مهدی شاملو در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

ماهانه بیش از500 هزارگردشگراز طالقان دیدن می کنند که خرابی جاده کنونی با خطراتی برای مردم همراه است ولی به رغم اهمیت گردشگری طالقان، عزم جدی برای پایان دادن به ساخت این جاده در مسوولان دیده نمی شود.این منطقه از سوی مسئولان بارها منطقه نمونه گردشگری اعلام شده است و این مکنطقه را می توان قطب گردشگری سه استان تهران، البرز و قزوین عنوان کرد، که با وجود منابع طبیعی بکر و بی نظیر سالانه میلیونها  گردشگر را بخود جذب می کند.

 نبود یک جاده مناسب (و همچنین لوله کشی گاز) باعث رکود فعالیت های کشاورزی در این منطقه، روند مهاجرت تشدید شده و بسیاری از روستاهای طالقان به حالت متروکه درآمده است و با ساخت این جاده یک ساعت مسیر کوتاهتر می شود وخیلی از مردم طالقان که محل کارشان در ساوجبلاغ و کرج، تهران و قزوین می باشد می توانند در طالقان زندگی و تردد کنند. سد عظیم طالقان که مورد مصرف مردم تهران است، ظرف 4 سال ساخته شد و به بهره برداری رسید، اما راه هشتگرد به طالقان پس از 23 سال به بهره برداری نرسیده است!!

سال 1369 پروژه احداث جاده نوبنیاد طالقان - هشتگرد آغاز شد، مردم طالقان انتظار داشتند این جاده در سال 1372 به بهره برداری برسد، اما به دلایل نامعلوم و حرف و حدیث های مختلف این پروژه به تعویق افتاد. همچنین بنا بود، هم زمان با افتتاح سد طالقان راه 33 کیلومتری کردان(هشتگرد) به طالقان، که مسافت 150 کیلومتری تهران-طالقان را 40 کیلومتر کوتاه می کند، افتتاح شود و منطقه را از بن بست خارج کند، اما این اتفاق رخ نداد.

 در واقع 23 سال است که مردم صبور طالقان و گردشگران ورودی به این منطقه، پیشرفت میلی متری این راه را نظاره کرده اند و وعده وعید مسئولان مربوطه هیچ موقع جامه عمل به خود نپوشیده، لذا مردم طالقان یک سوال اساسی از مسوولان دارند، سوال این مردم این است که چرا راه هشتگرد به طالقان پس از 23 سال به بهره برداری نرسیده است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۶
من از اهالی طالقان هستم و به شخصه اصلن دوست ندارم طالقان به قطب گردشگری تبدیل بشه، چون به سرعت طبیعت تخریب شده و ویلاها جای طبیعت زیبا رو میگیرن. همان طور که در این چند سال و پس از ساخت سد شاهد این قضیه بودیم.
انصافا جاده ی فعلی طالقان بسیار خطرناک، طولانی و پر پیچ و خم است(هرچند بسیار زیباست). به نظرم بودجه ساخت ادامه جاده ظرف مدت کوتاهی با کاهش مصرف بنزین و کاهش مسافت جبران خواهد شد. درود بر مهدی شاملوی عزیز
به امید روزی که جاده قدیم بهبهان - امیدیه که مدت حدود 30 سال است که بسته شده هم بازسازی -مرمت و باز گشایی شود.مردم منطقه بخصوص روستاییان بسختی در مضیقه هستند.
اینکه چیزی نیست!!! بیمارستان ولی عصر بهبهان بعد از نزدیک به ۳۰ سال کمتر از ۵۰% پیشرفت فیزیکی داره!!!! و البته چند ساله اصلا پیشرفتی نداره !!!! و واقعا جای شرمساریه.
آقاي شاملو عزيز 500 هزار گردشگر را چگونه محاسبه نموده ايد ؟
مردم طالقان اصلا مخالف افتتاح اين مسير و سرازير شدن گردشگران بعضا بي فرهنگ به اين منطقه هستند -گردشگراني كه به غير از تخريب محيط زيست و زباله چيزي براي طالقان نياورده اند !
چطور با كوتاه شدن 40 كيلومتر 1 ساعت در زمان صرفه جويي ميشود ؟ (چگونه محاسبه نموده ايد )در صورت نبود ترافيك و رعايت سرعت مجاز زمان رسيدن تهران تا مركز طالقان يك ساعت و بيست دقيقه است!
طالقان از قديم هم خرده مالك بوده و كشاورزي صرفا جهت تامين نيازهاي شخصي كشاورزان بوده و نبود جاده و گاز در كشاورزي تاثيري ندارد و نداشته !!!! زيرا قبلا كه جاده خاكي هم بود مردم بيشتر كشاورزي ميكردن و به جهت تغيير سبك زندگي و تغيير نسل كشاورزي را از بين برده است !!
و خيلي موارد ديگر كه جاي گفتن ندارد
واقعا طالقان به یک راه جدید نیاز دارد. اوضاع جاده طالقان واقعا غیرقابل قبول است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل