بازدید 30015
یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با «تابناک» تشریح کرد؛

ویروسی که احمدی نژاد به اقتصاد ایران تزریق کرد

تا پیش از اینکه هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود، نه تورم بالا و نه این نرخ بی‌کاری را داشتید، تقاضا نیز برای کالاهایی که بنگاه‌ها تولید می‌کردند، وجود داشت. هدفمندی که اجرا شد، هزینه تولید بالا رفت. از سوی دیگر چون هزینه تولید بالا رفته است، تولیدکنندگان سودشان کمتر شد؛ بنابراین، شرکت‌ها نمی‌توانند به سهامداران سود زیادی بپردازند.
کد خبر: ۴۱۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰ 05 July 2014
بانک مرکزی در آبان ماه سال گذشته، در نامه‌ای محرمانه به وزارت اقتصاد نسبت به خطر سقوط بورس هشدار داد؛ هشداری که چندان جدی گرفته نشد و سه ماه بعد زیان دیدگان بورس افزایش نرخ سود بانک‌ها را عامل اصلی سقوط بورس ‌دانستند.

به گزارش «تابناک»، از چند هفته گذشته دوباره بازار سهام و شاخص بورس تا سطح هفتاد هزارو۸۷۶ واحد عقب‌نشینی کرده است. در این رابطه چهار وزیر برای هم‌اندیشی درخصوص بحران بورس در شورای‌عالی بورس تشکیل جلسه دادند. یکی از تصمیمات این جلسه، تغییر مبنای محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالاست که قرار است از امروز (شنبه) بر مبنای نرخ ارز آزاد محاسبه شود، در حالی‌که پیشتر با نرخ ارز مبادلاتی تعیین می‌شد.

در واقع موضوع سیاست خارجی و روند مذکرات هسته‌ای، شرایط داخلی در رابطه با کالا‌ها و نبود قیمت مشخص برای کالاهایی مانند سیمان، خودرو و عوارض صادراتی سنگ آهنی‌ها هم در کاهش شاخص بورس مؤثر بوده است. البته با توجه به رکود، نرخ بالای تورم و بیکاری و نرخ رشد ناچیز اقتصادی در اوضاع کنونی می‌توان گفت که در بیشتر سال‌های دهه گذشته، پیشرفت اقتصادی کشور با آنچه می‌تواند مطلوب باشد فاصله زیادی داشته است.

به هر حال تا هنگامی که دولت تنش‌های داخلی و بین‌المللی را کاهش ندهد، منابع ارزی و ریالی خود را تقویت نکند، تیم اقتصادی خود را یک دست و قوی‌تر نکند، نقدینگی جامعه را کاهش ندهد، تولید و تجارت را تقویت نکند، هیچ اتفاق مثبتی در بازار سرمایه رخ نخواهد داد.

در همین ارتباط مهدی تقوی، تحلیلگر اقتصادی در گفت‌و‌گو با «تابناک» به بررسی علل کاهش شاخص بورس و اوضاع نابسامان بازار سرمایه پرداخته است.

* در دورانی دیدیم که شاخص بورس به شدت بالا رفت و قله‌های فراوانی را فتح کرد. اما چندی است، شاهد هستیم که بازار سرمایه از رونق افتاده ‌و هر روز شاهد افت شاخص بورس هستیم. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

پاسخ اولیه من به پرسش این است که علت اوضاع بد بازار سرمایه، اقتصاد ویران ایران است. اگر دقت کنید، می‌بینید ‌امروزه بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی درگیر مشکلات اقتصادی و سوء مدیریت‌ها هستند؛ برای نمونه، اگر سود دهی شرکت‌ها را با قبل از هدفمندی یارانه‌ها مقایسه کنید، درمی‌یابید که سود دهی این شرکت‌ها نسبت به قبل بسیار پایین آمده است.

کاهش سود شرکت‌ها به این دلیل است که مردم به دلیل تورم و هدفمندی یارانه، فقیر‌تر شده‌اند. هدفمندی یارانه‌ها بی‌کاری ایجاد کرده ‌و باعث شده است که مردم کمتر بتوانند خرید کنند؛ بنابراین، سود‌‌دهی تولید کنندگان کم شده است. از آن طرف هزینه‌های تولید نیز با تورم بالا رفته است.

افزایش قیمت دلار نیز باعث شد که کارخانه‌های وابسته به محصولات خارجی که ماشین آلات و قطعات را از خارج می‌خرند، هزینه تولیدشان نسبت به دیگر تولیدگنندگان بیشتر افزایش پیدا کند. ‌تورم بالا هم سطح تولید را پایین می‌آورد و هم بیکاری را زیاد می‌کند؛ بنابراین، این کاهش تقاضا برای سهام در بورس، باعث شد شاخص به این شدت افت کند. البته در چند روز قبل کمی شاخص بالا رفته ‌که این هم بعید است ادامه داشته باشد.

* پس در سال‌های گذشته چگونه شد شاخص سهام به این سرعت بالا برود؛ آیا این بالا رفتن نوعی حباب بود که الان این حباب شکسته شده است؟

تا پیش از اینکه هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود، نه تورم بالا و نه این نرخ بی‌کاری را داشتید، تقاضا نیز برای کالاهایی که بنگاه‌ها تولید می‌کردند وجود داشت. هدفمندی که اجرا شد، هزینه تولید بالا رفت. هنگامی که هزینه بالا رفت منحنی تقاضا کاهش پیدا می‌نماید. از سوی دیگر، چون هزینه تولید بالا رفته است، سودشان کمتر شد؛ بنابراین شرکت‌ها نمی‌توانند به سهامداران سود زیادی بپردازد. تقاضا برای سهام ‌و قیمت سهام نیز در بازار کم می‌شود.

* عده‌ای مطرح می‌کنند علت اینکه بازار سرمایه افت کرده، ‌سود بالای بانکی به سپرده‌هاست. آیا شما این را می‌پذیرید؟


آنهایی که می‌گویند در ایران سود بانکی بالاست، چرت می‌گویند. سود بانکی در ایران سال هاست منفی است. برای اینکه این چیزی که مهم است نرخ بهره واقعی است. نرخ بهره واقعی عبارت است از سود بانکی منهای نرخ تورم. وقتی فردی پول را در بانک می‌گذارد‌ تا ۲۰ در‌صد سود بگیرد، وقتی تورم ۴۰ درصد است، نرخ بهره ۲۰- درصد است. یعنی سپرده گذار ۲۰- درصد ضرر کرده است. کسانی که این حرف را می‌زنند به این مسأله توجه ندارند.

از سوی دیگر بانک‌ها نیز تسهیلات ۲۶ درصدی به بنگاه‌ها می‌دهند. در واقع بانک‌ها نیز نرخ بهره تسهیلاتی ۱۴- به وام گیرنده پرداخت می‌کنند. ‌برای بانک‌ها بهتر است پول را به بازار ارز و طلا ببرند تا تسهیلات بدهند. سیستم بانکی در این نرخ بالای تورم مشکلات بسیاری پیدا کردند.

* چرا این اتفاق در اقتصاد ایران رخ داده است؟


‌کسانی که می‌گویند‌ نرخ بهره در سیستم بانکی ایران بالاست، اشتباه است. آنچه مهم است نرخ بهره واقعی است، نه نرخ بهره اسمی. نرخ بهره واقعی در اقتصاد ایران منفی است. ایران بهشت وام گیرندگان است. افراد وام می‌گیرند و با بهره منفی به بانک تحویل می‌دهند. هیچ جای دنیا این چنین نیست. تورم ۴۰ درصد و نرخ بیکاری بالا و رکود اقتصادی همراه با تحریم‌های بین‌المللی اقتصاد را به عم زده است. این بیماری را احمدی‌نژاد به اقتصاد ایران تزریق کرده است.

* دولت جدید قول داده ‌که رونق را به بازار و تولید برگرداند. ارزیابی شما از این قول دولت چیست؟


در دوران احمدی‌نژاد با افزیش قیمت هزینه تولید، تولید از میان رفت. تنها راهی که برای خروج از رکود وجود دارد، این است که دولت به بخش تولید کمک کند. اگر تولید شکوفا شود، اشتغال ایجاد می‌شود و نرخ رشد اقتصادی بالا می‌رود. آمار نرخ رشد در کشور نشان می‌دهد از سال ۸۹ تا ۹۲ رشد اقتصاد ایران منفی بوده است. یعنی اقتصاد ایران روز به روز کوچک‌تر می‌شود و تولید کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین، کاهش تولید به علت از گردونه خارج شدن واحدهای تولید است.

بنابراین دولت باید کمک کند که تولیدکنندگان بتوانند به تولید ادامه دهند و به سمت تولید بیشتر حرکت کنند تا اقتصاد ایران از شرایط نرخ رشد منفی خارج شود. امروز فضا به گونه‌ای است که بنگاه‌ها روز به روز کمتر از گذشته تولید می‌کنند. بیچاره کارگران که بی‌کار و اخراج می‌شوند. آقای روحانی باید سیاست اقتصادی خودش را برای کاهش تورم و بی‌کاری متمرکز کند.

* با توجه به مشکلات کشور دولت چگونه می‌تواند به تولید کنندگان کمک کند؟


یک راه این است که دولت غیر مستقیم کمک کند. دولت اگر بتواند نرخ ارزش دلار را پایین بیاورد، واحدهای تولید‌ی می‌توانند هزینه تولید را کاهش دهند. دوم آنکه دولت باید وام‌های با بهره کمتر به واحدهای تولیدی بدهد. اگر پول‌های سرگردان به سمت تولید کانالایزه شود، می‌توان تا حدی از رکود خارج شد.

* به نظر شما آینده بازار سرمایه چیست؟ آیا همچنان شاخص کاهش می‌یابد؟


آینده بورس به وضعیت اقتصاد ایران بستگی دارد. اگر واحدهای تولید قدری قدرت پیدا کنند، می‌توانند سودهای خوب توزیع کنند. اگر سودهای خوب توزیع کنند، آن وقت مردم برای خرید سهام هجوم می‌‌آورند و قیمت آن بالا می‌رود. وقتی واحدهای تولید ورشکسته است، کسی علاقه‌ای ندارد پول خود را در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کند. اگر سود سهام و ارزش سهام زیاد شود مردم هجوم برای خرید سهام خواهند اورد و قیمت‌ها بالا می‌رود. اینکه الان افت قیمت داشتیم در بورس برای این بود که که سود بنگاه‌‌ها بسیار پایین‌تر از حتی سود بانک‌هاست.

متن کامل گفت و گو را اینجا بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۱۳۶
انتشار یافته: ۲۱۸
ایران شکوفایی اقتصادش را مدیون احمد نژاد است.

رشد اقتصادی فقط با بازگشت احمدی نژاد در سال 96 محقق خواهد شد.این حرف دل همه مردم ایرانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
نشانی تان را بدهید تا آدرس نزدیک ترین مشاور روانی دوروبرتان را برایتان پیدا کنم و بفرستم! شما باید زود بستری شوید!
وطن دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
ببخشیدکه باید به ناچار این کلام را بکار برده و اینچنین دعا کنم * خداوندا به بعضی عقل سلیم و گوش شنوا عطا فرماید* تا بتوانند در مقابل حرف حساب وعلمی هرحرفی رانزند و فکر نکند مانند بعضی ها صرفا بدلیل سیاسی و جناحی حرف میزنندحرف زده و اظهار نظر نماید .
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
منفی ها را بشمار تا متوجه نظر مردم بشوی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
این محمد جعفر رو جدی نگیرید بابا! من دیدم ظاهرا ایشون کلا کاری جز تابناک خوندن و اظهار نظر های عجیب و غریب و خنده دار گذاشتن نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
تا به حال حتی یدونه از نظرات محمد جعفر عاقلانه و درست نبوده. نمدونم از فامیلای تابناکه یا تابناک باهاش رودربایستی داره که نظرات سخیف و مضحکشو دائم نشون میده.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
ممد جعفر خان ، آقا جان من
به این جمله دقت کن " ایران شکوفایی اقتصادش را مدیون احمدنژاد است"
یا شما ایران رو نمیدونی کجاست؟
یا نمیدونی شکوفایی یعنی چه!
یا مفهوم کلمه اقتصاد رو خوب یاد نگرفتی!
و یا اینکه خیلی شیطونی تو بچه جان!
راستی ، منظورت از احمد نژاد کدوم ..... هست ممد جون؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خوشم میاد دار و دسته ی احمدی نژاد مثل خودش پر رو هستند و کم نمیارن
واقعا هیچکس نمی تونست اقتصاد ایران رو با وجود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی در عرض 8 سال به 100 سال قبل برگردونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
محمد جعفر تو احتمالا از دورو بری های محمود نیستی !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
مگه باغ وحش هم اینترنت داره که کامنت گذاشتی مممد جعفر؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
نظر مردم با منفی و این ها مشخص نمیشه .
نظرات مردم سر صندوق های رای
123
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
چطور هر پرت و پلایی که این محمد جعفر میگه توسط تابناک درج می شه اما یک بار هم نظرات ما درج نشده!!!
محمد جعفر جان پیشنهاد می کنم اگر صفحه ای در فیسبوک داری لینک بده تا همه از خجالتت دربیان
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
تقصیر احمدی نژاد نیست شایدم هست. ما که عادت کرده بودیم به سواری دادن، یکی هم که سوارمون نشه اینجور سرزنشش میکنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
جناب محمد جعفر خان میدونم که برای خنده و مزاح از افعال معکوس استفاده کردید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
والله و بالله كه دوران 84 تا 92 تكرار نخواهد شد
سیرتی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
قزبونت برم حرف دل من یکی نیست و برادارنه توصیه می کنم تو این ماه مبارک برو استغفار کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
امتیازات مثبت اعتبار بیشتر دارند چون انسان های دانا همیشه از نظر تعداد کمتر هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
اقای محمد جعفر لطفا خود را بروانپزشک نشان دهید.شفای عاجلتان را از خداوند یکتا خواستارم.
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
من واسه شما متاسفم اقا جعفر
خیانتی ک احمدی نژاد به اقتصاد ایران و ملت کرد ، تو صد سال اخیر بی سابقه بوده......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
احمدي نژادچنان مملكت را ويران كرد كه تا صد سال درست نميشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
یه علامت تعجب میذاشتی همه فکر کنن شوخی می کنی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
جناب محمد جعفر
یحتمل نان شما در این دولت آجر شده است
جبار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
جناب محمد جعفر لطفاً از طرف من یکی حرف نزن !
احمدی نژاد ضربه ای به کشور زد که در 8 سال جنگ زده نشد با این تفاوت که جنگ حد اقل سودش اتحاد ملی بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
اقای محمدجعفر عزیز:
یکی پرسید اشتر را که هی

از کجا می‌آیی ای اقبال پی

گفت از حمام گرم کوی تو

گفت خود پیداست در زانوی تو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
از بر و بچ داعش نیستی شما؟!
کیانا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
شما مطمئنی حالت خوبه؟ تو فضا هستی انگار؟
سزار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
دلم میخواد هزران منفی برات بزنم توانشو دارم ولی حیف سیستم یاری نمیکنه.
ببین با کی شدیم 75 میلیون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
حتما از همون جماعتی هستی که احمدی جون جیبشون رو پر کرد . بالاخره اینهمه پول نفت تو کیسه یه عده رفته دیگه
آرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
پیامبر اکرم می فرماید: هر طور که هستید بر شما حکومت می شود.
الان می فهمم چقدر این جمله درسته. انگار ما مردم اصلاً بلد نیستیم از تاریخ درس بگیریم.
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
شما مطمئني سواد داري. تحصيلات ميدوني چيه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
انشااله خواهد آمد من هم ازروحانی ناامید شده ام
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
ممد جعفر آقا آهنگ " گودباي پارتي جعفر " رو شنيدي ؟ اگه نشنيدي پيدا كن و واسه خودت بذار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
اگر ميدانستم كه كاروشغل ممجعفر چي هست خيلي خوب بود فكر كنم بيكار وعاطل وباطل گوشه اي ازخونش نشسته و اراجيف مينويسد
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
آره از قیمت های بقالی سر کوچش میشه به این شکوفایی پی برد!
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گوید:
" احمقی دردی است که دوا ندارد."
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
احتمالا این آقا محمد جعفر اوس موسی تو سریال پایتخت 3 هستش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
اسمتو تغییر دادی به محمد جعفر که کسی نفهمه داری از خودت حمایت میکنی . ای کلک.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
فقط می توانم خیلی ذلیلی
اسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
من هم این محمد جعفر رو می شناسم، اون رو جدی نگیرید!! کلا نظر عجیب و غریب و خنده دار میزاره
علی
| Ukraine |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
اگر همین احمدی نژاد نبود کسی در ایران جرات اجرای هدفمندی یارانه ها را نداشت. مجلس اجازه نداد که احمدی نژاد کارش را تمام وکمال انجام دهد .
وقتی کاری نیمه کاره رها میشود بهتر از این نمیشود.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
میتونم با جدیت کامل اعلام کنم که علت گرایش من به سایت تابناک فقط و فقط وجود امثال محمد جعفر میباشد. مرسی که لحظات شادی رو واسمون به ارمغان میاری.....
تابناک نکنه این محمد جعفر یه روباته. ای شیطون
كوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
چقدر بده كه بعضي آدما بابت نفهمي شون حقوق ميگيرن . به اينجور آدما عمرا" بتوني چيزي بفهموني
مطمئنید فقط همین یک ویروس بود یا کلکسیونی از ویروس‌ها بود
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اخمدی نژاد ویروس جدیدی وارد نکرد. فقط ویروسی که هویدا وارد کرده بود را بسیار عالی و بدون نقص جهش داد و دو باره بهمون داد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
جانم؟!!
متوجه نمیشم هویدا وارد کرد
هه هه ... ...
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
ویروس بی ادبی و بی نزاکتی و لودگی و.......فراموش شده
احمدی نژاد اینکار را کرد مجلس کجا بود
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
مجلسي ها از ترس زندان و عدم صلاحيت جراءت مخالفت نداشتند.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
مجلسی ها هم تو همه این قضایا خوب یا بد شریکند و الان پشت احمدی نژاد پنهان شدند.
الانم وضعیت عوض نشده مجلسی در خوب یا بد عملکرد دولت فعلی هم شریکند . در حقیقت مشکل اصلی ضعف شدید و غیر قابل وصف مجلس است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
فی المجلس اینکار را کرد!
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
يه نگاهي به آرشيو عكس هاي مجلس بنداز تا ببيني چند در صد نمايندگان هميشه در حال لالا هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
گفتن این چیزها الان چه سودی برای مملکت داره وقتی کشور را به خاک سیاه نشاندند. آنهمه حمایت که از این بشر میشد برای چه بود؟ چرا پس آن موقع ابراز خطر نمیکردید؟ البته الان هم بسیار مدیران نالایقی وجود دارند که ضربه های بسیار مهلکتری از ایشان به کشور وارد میآورند که هنوز مورد تایید حضرات هستند. اگر راست میگوئید در مورد آنها نیز اعلام نظر فرمائید.
بهتره بگی طاعونی که به ملت ایران تزریق شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اقتصاد ایران رو نابود کرد . سکه پنجاه هزار تومانی را به یک میلیون و پانصد هزار رسوند .
رسواگر فتنه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
واقعا ملت کم لطفی هستیم ما .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خودش عین طاعون بود!
دولت جدید هم همان سیاستهای اشتباه دلست سابق را ادامه میده، تثبیت دستوری نرخ دلار یکی‌ از آنهاست که در کشوری که حداقل تورم سلنه ۲۵ درصد است، یعنی‌ اینکه تولید همه چیز در ایران گرانتر از مشابه خارجی‌ میشود و اصلا برای تولید کننده یا سرمیگزر صرف نمیکنه که در ایران تولید داشته باشه، فقط واردات و دلار تثبیت شده به نفع ایجاد کار برای کره یی و چینی‌ و هر چند سال فیوز دلار به پره و کشور وارد یک بحران رکود تورمی دیگر بشه!!! بی‌ جهت نیست که توافق هسته‌ای اینقدر مهم شده چون برای ادامه این سیاست نیاز به دلار نفتی‌ ارزان داریم!
پاسخ ها
رسواگر فتنه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اگه سیاست های اقتصادی دولت قبل غلط بود دولت فعلی چرا انها را ادامه میدهد ؟
ناشناس
| Ukraine |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
ثابت نگه داشتن نرخ ارز اشتباه صدباره همه دولتها در ایرانه که همیشه کمر صنعت ما رو شکسته و باز هم میشکنه... کلا بیخیال اقتصاد ایران بابا ... همون بهتر که کالای چینی مصرف کنیم و کارگران ما از کار بیکار بشن
کم هرچه هست گردن احمدی نژاد بگذارید و خط گم کنید !!! از همین قیمت گران کردن خودرو اظهر من الشمس است و شد که احمدی نژاد بهانه است . یکسال است با 5+1 قیقاچی میرقصند و برای همدیگر نوشابه باز میکنند و و چه و چه کلی پول نفت گرفتند و نفت بقول خودشان اضافه هم فروختند و جلو دزدی و هزینه ها را هم گرفته اند سه مرتبه خودرو را در یکسال گران کرده اند و با بازار مسگرهای تحریمها شلوغ پلوغ راه انداخته اند و هزار بدتر از احمدی نژاد میکنند !!!تاکی بااین دستاویز سر خواهند کرد خدا میداند !!شکر خدا که تحریمها مسئله نبود !!!
پاسخ ها
وطن دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
بقول آقای دکتر تقوی اینهم اثرات همان ویروس (یا ویروسها ویابقول دوست عزیز طاعونی است که در که بخصوص طی دوره و یا حتی دردوره های گذشته بدلیل تفکرات حاکم بر کشور ورفتارهای جناحی )بر اقتصاد این کشور ونهایتا بر گرده مردم کشور تحمیل کرده اند. خداوندا مردم عزیز ایران را از شر خناسان و انسانهای نادان و انسانهای دانایی که فقط به فکر خود و باندشان میباشد حفظ فرما .آمین یارب العالمین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
منفی------------ بدون شرح( کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
یعنی لااقل قبول داری که احمدی نژاد بد کرد؟ یکسال با 5+1 چیکار کردند؟ نامه های احمدی نزاد رو یادت رفته؟
سزار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
حالت خوبه بابا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روزه داری بهت فشار اورده چرت میگی
راهكار پيشنهادي من اين است كه با توجه به سود بالايي كه در خريد و فروش زمين و املاك و مسكن هست، لذا بانكها بايد به جوانان بيكار وامهاي كلان بدهند تا آنها هم يا اين پول به خريد و فروش زمين و مسكن بپردازند و سودش را آخر سال به بانك برگردانند و بانك هم به سپرده گذار بدهد. مثلا دوست من يك خانه كلنگي را پارسال خريده 200 ميليون تومان ولي اكنون تا 400 ميليون هم نيم دهد و اينگونه ميتوان براي جوانان شغل و زندگي ايجاد كرد تا بتوانند ازدواج كنند و موفق شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
جالب بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
بانک ها خودشون تخت گاز مشغول همین کارها هستند
اگه وامی هم با این بهره های منفی می دن ، به از ما بهترون و امضا طلاها میدن وگرنه ما که باید واسه یه وام ازدواج ، تا بزرگ شدن بچه مون صبر کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خدایا این نوابغ معیوب العقل را از ما نگیر!!!
شما حیف شدی باید در دولت نهم یا دهم حداقل معاون وزیر می شدی!!!
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
راه حلت خيلي شبيه بعضي هاست !! شك نكنم يا محمود هستي يا محمد جعفر !
نازگل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
حالا شما وام میخواستی که دلالی کنی و بهت ندادن دیگه چرا فتوای کلی صادر میکنی؟؟؟به جوانان بیکار وام کلان بدهند از بیکاری در میان؟؟بعد ازدواج هم میکنن؟؟موفق و خوشبخت هم میشن؟؟حتما بعدشم بچه دار میشن و کل مشکلات کشور حل میشه دیگه!!!!
علی
| Ukraine |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
خب برادر من این همون معنی دلال بازی دیگه... همون بازی کردن با پول... همون اقتصاد ناسالم که فرد بدون هیچ زحمتی ظرف یکسال ثروتش دو برابر بشه
در خارج از کشور و در اقتصادهای مدرن، فرد با کلی فعالیت سالم صنعتی و اقتصادی، حداکثر 25 درصد به ثروتش اضافه میشه
متأسفانه هرکی بحث اقتصادی می کند همه مشکلات را ربط می ده به هدفمندی.
مثل اینکه آقایان دشمن خارجی و تحریم های فلج کننده را ندیده می گیرند.
پاسخ ها
وطن دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
آنها هم هست ولی نباید افضات علمی وسراسر شور واحساسات وسراسر منطق بعضی از آقایان را دردوره های گذشته فراموش کرد که به دست دشمنان قسم خورده این مردم بهانه های لازم رادادند تا هرکاری رابتوانند برعلیه ایران انجام داده و یک اتحاد جهانی عبیه ایران بوجود آورند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
علمشو نداری چیزی نگو.... سیاستهای انبساطی که احمدی نژاد انجام داد سال ها وقت میبره تا اوضاع مثل سابق بشه!!! هر دفعه یکی میاد خراب کنه بعد کلی زمان میبره تا اون یکی درستش کنه. رفسنجانی تورم رو کرد 40 درصد... خاتمی 6-7 سال وقت برد تا کردش 16 درصد... دوباره احمدی نژاد تورم رو کرده 40-50 درصد شایدم بیشتر... حالا دوباره 6-7 سال طول میکشه تا دوباره درست بشه... به نظر من کسی که رئیس جمهور میشه به همراه وزیرانش باید همون 2 ماه اول یه 20-30 واحد اقتصاد پاس کنند تا قضیه دستشون بیاد البته نمره ناپلئونی هم بهشون ندند!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
حضرت علی گفت :
گرفتاری هرفرد از بی تدبیری اوست .
تابناک سایت صراط با اون همه انگی که بهش میزنن به اندازه نصف شما نظرات رو سانسور نمیکنه
اینم که درج نمیشه طبق معمول پس نظر ننوشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خداییش راست میگه
ممد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
تابناك خجالت بكش
فعلاً 4 سال اول، دولت برای بی کفایتی هاش باید کارها رو تقصیر دولت قبل بیندازد تا بتونه 4 سال بعد رای بیاورد، وگرنه این بدنه دولت اصلاً مال کار جهادی نیست...
3 سال دیگه، باز هم خود احمدی نژاد میاد، البته اگر از ترس رای آوردنش، رد صلاحیتش نکنند...
احمدی نژاد منتظریم
:-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
باش تا صبح دولتت بدمد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
ترس!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خدا شفاعت بده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
داداش تو ازاحمدی نژاد به یه نونی رسیدی بقیه ی مردم که بدبخت شدن چی!؟کاش یکم جلوتر از نوک دماغتو میدیدی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
ظاهرا شما این چهار سال و باید بخوری نان و تره
در دولت احمدی نژاد می خوردی نان و کره
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
چی میگی . تو رو خدا قبل از نظر گذاشتن کمی فکر کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
احمدی نژاد روی همه را سفید کرده. به نظرم تا مدتها حتی اگر ضعیف ترین دولتها سر کار بیایند در مقایسه با احمدی نژاد بگیم خدا را شکر
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
حرف نزني نميگن لالي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
امیدوارم خدا ما را از دست و زبان احمدی نجات نجات دهد انشاءالله
ناشناس
| Ukraine |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
درسته... این دولت که تا اینجا فقط 2 تا چیز گفته:1- تقصیر احمدی نژاده 2- تقصیر تحریمهاست.
اولی که یکسال قبل رفت و دومی هم که داره میره.. ببینیم باز چی رو این دولت بهونه میکنه
کلا هر اتفاقی میفته تا سالیان سال تقصیر احمدی نژاده،نمیگم احمدی نژاد بی تقصیره ولی هشدار میدم داره یه جریانی درست میشه هر کسی ناتوانی یا ضعف خودشو هم میندازه گردن دولت یا دولتای قبل.اینطوری اقتصاد ما به جایی نمیرسه،تا چهار سال اول میگن میخوایم ویرانی برداریم بعد رای بدید دوباره ساختمونشو به سبک خودمون بسازیم بعد نفر دیگه بیاد بگه این خونه خرابه چیه درست کردید بذار کامل تخریب کنم از اول به سبک خودم بسازمش و ... این روند رو طی دوران بعد از انقلاب چند باری مشاهده کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
اتفاقا کسی که بنیانگذار موضوع " گردن دولت قبلی انداختن" بود خود آقای احمدی نژاد بود که حالا این قضیه دامن خودش رو گرفته وگرنه اگر یادتون باشه دولتهای قبلی همیشه تقصیر رو به گردن رژیم منحوس پهلوی می انداختند
آقای کارشناس که میگی نرخ بهره بالاست.شمایی که از سرمایه گذاری بانکها در بازار ارز و طلا دفاع می کنی. شما یا سهام دار بانکی یا داری از یکی از این بانکها ارتزاق میکنی. این بانکهایی که همین الان به قول شما دارن ضرر می دن برین ببینین به هیت مدیره هاشون دارن چه جوری پاداش میلیاردی مدیریتی می دن. بعدشم برین تو دنیا ببینین بهره بانکی تو قبرس و یونان الان به چه صورت است. یعنی چی برن بانکها طلا بخرن بنده سپرده بزارم که بانک بره طلا بخره مگه من خودم چلمنم. بعدشم آقایون از لفت و لیسشون کم کنند وامهای میلیاردی ندن ربا نگیرن تو کاخانجات واقعی و تولیدی سرمایه گذاری کنن، نرن آهن و آلمینیوم وارد کنن همزمان هم برن سهام شرکتهای فلزی رئ بخرن بعد ورشکست شون کنن که جنسایی که وارد کردند نبض قیمت بازار دستشون باشه درست می شه بیکاری هم رفع می شه.یعنی خوب خودتو زدی به اون راه مرد کارشناس
پاسخ ها
قاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
عالي بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
کاملا غلطه.بهتره نرخ تورم توی قبرس و یونان رو هم در نظر بگیری و اینکه ما ساختار اقتصادی و بانکیمون زمین تا اسمون با اونا فرق داره.
مسئله بسیار نگران کننده این است که پول های خارج شده از بورس بهکدام سمت میروند و این پول اثر منفی خود را در چه بازاری خواهد گذاشت
متاسفانه سياست مداران ما از اقتصاد جيزي نمي دانند وسعي وتلاشي هم براي اموختن واستفاده از كساني كه اقتصاد را مي فهمند را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
کاش فقط همین بود... خودشون رو پرفسور و ((کارشناس)) همه چی میدونن... طرف تحصیلاتش در مورد ترافیک شهری بوده(گرچه در اونم همچین اطلاعات به روزی نداره) در مورد گداخت هسته ای و یا حسابداری قیمت تمام شده خودرو هم نظر میده
خودش رفت اما سوء مدیریت هاش تا سال های سال روی دوش مردم می مونه!!!
پاسخ ها
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خودش رفته ولی یادش هنوز مونده.
مسئله بسیار نگران کننده این است که پول های خارج شده از بورس بهکدام سمت میروند و این پول اثر منفی خود را در چه بازاری خواهد گذاشت
مسئله بسیار نگران کننده این است که پول های خارج شده از بورس بهکدام سمت میروند و این پول اثر منفی خود را در چه بازاری خواهد گذاشت
کار هرکی نیست که نرخ رشد از مثبت به صفر و سپس منفی برسد و اونم طی چند ماه خیلی کار سخت و پیچیده ای است تمام اقتصاد دانان دنیا باید بیایند و درس پس دهند و این یک شگفتی بزرگ و یک رکورد بی سابقه از زمان خلقت بشر تا کنون بود
ای کاش احمدی نژاد هیچوقت رییس جمهور ایران نمیشد،متاسفم که هنوز بعضیها به خاطر اطلاعات کم از احمدی نژاد حمایت میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اطلاعات کم یا به خاطر جیبشون؟؟؟
خدايا من هرچه مي گم تابناك كه چاپ نمي كنه چكار كنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
چاپ؟؟
این آقای اقتصاد دان یعنی نمی داند که این سود بانکی خودش تورم زا است؟ مردم به جای تولید پول خود را در بانک ها می گذارند و بیکاری زیاد می شود و تولیدی ها هم به جبران کاهش فروش قیمت ها را زیاد می کنند. تنها موسساتی که در این چند ساله رشد منفی سود برده اند، همین موسسات ربا خواری هستند که ما به آنها بانک می گوییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
چی میگی اقا!!! هر کتاب اقتصاد کلانی رو باز کنی و یا از دانشجوی ترم اول اقتصاد هم بپرسی میدونه که زیاد کردن سود بانکی(نرخ بهره) به معنای سیاست انقباضی پولی هست.... و باعث میشه پول از جامعه جمع بشه و بانک ها هم وام بدهند و سرمایه گذاری کنند در صنایع کلان............ الان که اوضاع بورس خرابه و اگر سود بانکی هم کم کنند. همه پولهای خردشان را در میارند از بانک (از بورس هم که در امده) و میبرند در بازار طلا و ارز و تورم رو تشدید میکنند!... خواهشا خواهشا خواهشا وقتی اطلاعات در موردی ندارید اظهار نظر نکنید... همین رویه رو سیاستمدارامون مثل اقای احمدی نژاد انجام دادند که اوضاع این شده. خودشو رو در همه چیز علامه میدونستند و نگذاشتند کارشناسان کارشان را بکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
بهره تورم زاست اخوی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
ميداند؛ اما سودش در گرو آن است!!
نازگل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
نخیر.برای کنترل موقتی تورم دولت پولهای مردم را از بازار جمع میکند و به صورت سپرده نگه میدارد.یعنی افراد را تشویق میکند که در بانک پس انداز کنن و از پولهای مردم سرمایه های عظیم برای بانکها درست میشود در عین حال پول از میان مردم جمع میشود در نتیجه تقاضا برای کالا کم شده و بازار راکد میشود.در نتیجه حتی اگر قیمتها کم نشود برای مدتی ثابت میمانند.مثل بازار مسکن که راکد شده.افتاااااااد؟؟؟مطمئن باش که آقای اقتصاد دان خیلی بیشتر از شما میداند.
زنده باد دکتر احمدی نژاد مرد مبارزه با نفاق و دورویی منتظرت هستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
بدو برو دندونات مسواک بزن وقت خوابته !!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
بگم وبگم....نه نمی گم...آقا خاوری گلم.......مشایی جونم...گلکاری چندین روزه کاری در منزل....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خوب معلومه از کجا ارتزاق میکنی!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
زنده باد پاک ترین با تقوا ترین دلسوز ترین و... دولت احمدی نژاد
فقط کوچکترین رقمش 3 هزار میلیارد بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
استاد نفاق که خودش بود با اون همه دروغ!
اقای احمدی بگو کجایی با چندتا گردن کلفتا بیام خدمتت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
قربون دستت از طرف ما هم بزن
عجب ضرب المثلی ساخته اند نمی دونم کی ساخته ...دمش گرم ...آره، دیوانه و سنگ را میگم !
قران میفرماید امالتان را دست سفها ندهید
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
متاسفانه کمبود آگاهی های سیاسی،اقتصادی،اجتماعی خیل عظیم جوانان ومیانسالان کشور،تبعیت کورکورانه وبدون مطالعه این قشر عظیم از افراد ذینفوذ را موجب میشود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
ما ندادیم خودشون به زور اومدن گرفتن
دوست داشتن هر چیزی انسان را (به دیدن بدی هایش) کور و کر می کند و دشمن داشتن هرچیز (به دیدن خوبی هایش) انسان را کور و کر می کند. «سخن امام علی ع»
از ظاهر سخنان پیداست که جمع زیادی از ما یا به طرفداری یا به دشمنی از افراد خاصی حرف می زنیم نه اینکه بخواهیم کارشناسانه حرفی بزنیم یا به طرفداری از حق سخن برانیم.
تحلیلهایش مانند تحلیلهای آب دوغ خیاری جناب لیلاز تحلیگر همه فن حریف (چند روز پیش راجع به بورس) است.
اگر احمدی نژاد را یک بار دیگر ببینم دارد حرف می زند باور کنید حالم بهم می خورد وروزه ام باطل می شود این طرف ایقدر کراهت دارد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
منم همینطور!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
شما همين آلان هم روزتان باطل است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
برای اینکه تو لیاقت نداری
هزینه تولید بالا رفت یا هزینه بسمت واقعی شدن حرکت کرد مردم وام بگیرن بگذارند در بانک بده ولی کارخانه دار با برق و گازرییل مجانی جنس بنجل درست کنه به چپونه حلق خلق الله خوب بود همه می دانند احمدی نژاد خرق عادات ماندگار کرد درضمن کسی عاشق چشم و ابروی آقای روحانی نیست. اعداد اقتصادی ریس جمهور بعدی را شخص می کند
درود بر احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
ایشالا اون دنیا با ایشون محشور بشی!
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
واقعا دركت از روزگارت همين قدره
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
خاک بر سر تو ...
دوست داشتن هر چیزی انسان را (به دیدن بدی هایش) کور و کر می کند و دشمن داشتن هرچیز (به دیدن خوبی هایش) انسان را کور و کر می کند. «سخن امام علی ع»
از ظاهر سخنان پیداست که جمع زیادی از ما یا به طرفداری یا به دشمنی از افراد خاصی حرف می زنیم نه اینکه بخواهیم کارشناسانه حرفی بزنیم یا به طرفداری از حق سخن برانیم.
لطفا این سوال را از آقای کارشناسان بپرسید ، اگر بانکها ضرر میدهند چرا هر روز یک بانک جدید در سالهای فاجعه تاسیس میشد؟ در همان سالهایی که تورم وحشتناک تر از امروز بود؟ ضمنا از ایشان بپرسید زمانی که جلو افزایش قیمت دلار را گرفتند چرا میزان واردات برای یک کشور تحریم شده چند برابر شد؟
در تزریق این ویروس چقدر ؟ آقای دکتر احمدی نژاد مقصر است . برای اینکه درستی و یا نادرستی این اتهام روشن شود . بهتر است یکبار دیگر در تعریف اقتصاد با هم هم نظر شویم . تخصیص منابع محدود به نیاز های نامحدود در یک خانواده . یک شهر و یا یک کشور . برای مثال در خانواده ای که سالیانه 24 میلیون تومان در آمد دارد و تعداد افراد خانواده 4 نفر هستند . یک دختر خانوم که دانشجو است و میخواهد عروس شود و یک آقاپسر که او هم دانشجو ی دانشگاه آزاد است . مادر خانواده که آرزوی رفتن خانه خدا دارد . پدر خانواده نیاز به رفتن مشهد و زیارت امام رضا را طلب میکنه و حالا شما بفرمائید اگر این خانواده اجاره نشین هم نباشد با توجه به قیمت های روز نان و گوشت و روغن و میوه ووو....و چه نوع اقتصادی در خانواده جاری است ؟ و اما در زمان آقای احمدی نژاد اگر پول های زیادی در اثر افزایش قیمت نفت وارد کشور شده و ایشان نتوانسته آن را بین اعضای خانواده 70 ملیونی مدیریت کند !؟ حق با شما ست در غیر این صورت بی انصافی در حق ایشان روا نیست :
تاریخ قضاوت میکند . راستی تا حالا کجابودی . ماه رمضان و غیبت ، تهمت ، آخر خدایی هم در کار است . از خدا نمی ترسید ، مردم را چی فرض کردید . اگر راست میگوئید با دکتر احمدی نژاد رودر رو مناظره مستقیم داشته باشید مردم خود قضاوت خواهند کرد . خدا هم قضاوت خواهد کرد . شاید بعضی از مردم را بشود برای مدتی گول زند ولی همیشه نمیشود . حساب آنان که منافع شان در گرو کوبیدن احمدی نژاد است جداست . کم نیستند در تاریخ ایران که با تبلیغات مسموم سالیان سال در غربت بودند بالاخره سیاهی به ذغال خواهد ماند چه در این دنیا و چه در آخرت . برای آباد کردن دو روز دنیای دیگران به چه بهائی . واقعا" خداوند متعال در قران درست فرموده که انسان در خسران می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
شما هم برای منافع حزب و باندت از دین مایه نذار !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
غیبت کردن پشت سر یک سری از آدمها از جمله حاکم ظالم هیچ عیبی نداره. بهتره بری رساله بخونی عزیز
احمدی نژاد با خودسری ها و تک روی ها و لجاجت ها و فحاشی هایش در عرصه ی بین المللی ، ضربات جبران ناپذیری به نسل فعلی و نسل های آینده وارد کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
چی میگی؟ وضع رو نمیبینی؟
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
احمدي نژاد خودش جرات نداره شما وكيل مدافعش شدي
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
زل مي زنه تو چشم آدم دروغ مي گه هيچ خجالت هم نمي كشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
احمدی که مناظره نمیکنه فقط تهمت میزنه و دروغهای اساسی میگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
شما شدی کاسه داغتر از آش! خودش و وزرایش نمی توانند از عملکردشان دفاع کنند و خودش سکوت کرده وزرایش هم که پوش به فرمان و ماشین امضا بودند! ! پاکترین دولت کوچکترین مفاسد رو شده اش 3 هزار میلیارد مه آفرید و 9 هزار میلیارد زنجانی بوده! خودش هم که روز آخر 16 میلیارد به حساب دانشگاه خودش ریخت که اقای روحانی پس گرفت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
اینی که می گی یعنی چه؟
همه این حرفا واسه خراب کردنه احمدی نژاده .یکی نیست بگه شماها چه کار کردید ؟شرم کنید .همین اقا من باهاشون کلاس داشتم دانشکده اقتصاد اون موقع حرفای دیگه میزدن صداشونم دارم خواستید به سایت میرسونم
هرجایی خرابکاری کردین بندازین گردن احمدی نژاد بی انصافی هم حدی داره
جناب آقای سیف فرمودند مانع از کاهش نرخ دلار میشویم . که مبادا بازرگانان متضرر شوند .
همه ویروسا مملکت از احمدی نژاده!!
وزیر صنعت میاد میگه قیمت خودرو الان کفه قیمته! بعد با این حرف چراغ سبز میده به خودرو ساز که قیمتاش رو 4 5 میلیون افزایش بده تقصیره کیه؟
همین آقای وزیر میاد میگه تثبیت قیمت نداریم بعد از فرداش شیر 25 درصد افزایش پیدا میکنه البته اینا هم تقصیر رییس قبلیه!
آقا ممدجعفر اینا چند سال دیگه متوجه میشت که تحول اقتصادی را کی و ازکجا شروع کرده مگه یلدتون رفته قرار بود اقتصاد ایران جراحی بشه احمدی نژاد با شجاعت و قبول اتهامات خیلی از اصلاحات اقتصادی را انجام داده ولی متاسفانه حاصلشو یکی دیگه داره درو میکنه ما همیشه به دور دستها نگاه باید بکنیم نه به حال ضمنا احمدی نژاد میتونست مانند دیگر دولتها بیاید و هشت سال رئیس جمهور باشه بدون هیچ تحولی و بعد هم بره اما ایشان قبول کرد اتهامات و خراب شدن را به بهای آینده بهتر برای اقتصاد ایران تابناک خواهشا نظر منو نشون بده مثل همیشه
ما همگی دو روییم. درست قبل از اجرای هدفمندی خیلیها به به می گفتند. حالا کی مقصره؟ خوب معلومه. خلبان . چون تو سقوط مرده.
این که همش تناقض بود ... اول می گه نرخ بهره و سود بانکی در ایران منفی است بعد جلو تر داره می گه دولت وام کم بهره به تولید کننده بدهد و نرخ ارز را کنترل کند ... بالاخره کدوم ... حرف اقتصاد دان ها هم مثل روان شناس ها فقط خودشون می فهمند ...
واقعیت این است که این حرف ها همه اش چرت و پرت است و دنیای اقتصاد تقسیم و تعریف شده است و نقش ایرانی چیزی بیش از این نیست همانند دنیای سیاست و اگر روزی کمی بیشتر و یا کمی کمتر شد آن هم دلیل خارجی دارد و الا با این پتانسیل نیروی انسانی، فرهنگ، دانش، سرمایه و ... چیزی بیش از گیرمان نخواهد آمد. حداقل از 40 سال گذشته عمرمان که خودمان شاهد بودیم و نمی توانیم به آن دروغ تاریخی بگوییم همین دستگیرمان می شود. تمام.
به نظر من احمدی نژاد آدم کاردانی بود. همون زمان احمدی نژاد خیلی ها از سیاستهای غلط خاتمی انتقاد میکردن و در زمان خاتمی هم از سیاست های هاشمی. کللن هر دولتی میاد روی کار فضای جامعه به کوبیدن دولت قبل میره
باسلام
هرکس آمده نفر قبلی را متهم کرده،بدون شک نفر بعدی هم نفر فعلی را متهم خواهدنمود.
من یک راه را برای برون رفت از این مشگل می دانم که اگر خوب به آن عمل شود همه چیز درست می شود.
در شروع برنامه کودک که در قبل از انقلاب پخش می شد تیتراژی بود به این مضنون:....خره خراطی می کرد-موشه ماسوره می زد-.....فیل آمد آب بخورد افتاد ودندانش شکست...
این شاه گلید مشگلات است هم در حوزه اقتصاد وهم در دیگر حوزها..اگر مسئولین محترم ما روزی سه بار این را گوش بدهند همه چی حل می شود..مشگلات ما از حضور همه مدیران در حوزهای یگدیگر و دخالتهای بی جا ونبود یک سازمان قوی نظارتی و عدم پاسخگوی و...مسئولین می باشد.
عجب جکای قشنگی گفته این طرف؟
ایران بهشت وام گیرندگان است هان؟
یا واقعا از اقتصاد چیزی حالیش نبوده یا خیلی توهم زده
بابا اینا درست میگن احمدی نژاد طی 8 سال با ورزش کاری کرد که الان داریم پشت سرهم گند میزنیم - آقا ورزش مارو نابود کرد
بابا بی خیال هرکسی بار خود را بست رفت ما همان هزارو بی نصیب
احمدی نژاد عددی نبود که کاره ای باشه بزرگان و حامیان باید پاسخگو ی ویروس که چه عرض کنم عفونت باشند چه در این دنیا چه آخرت یقه شان بدجوری گرو هست. امید است بزرگتر ها از ملت بابت روی کار آوردن این عنصر عذر بخواهند.
خدا يه آدمي مثل احمدي نژادو نصيب هيچ كشور و قومي نكنه كه هر چي بدبختي و فساد از زمان اون بيداد كرد و اثرات بدبختي و فلاكت بارش براي مردم بيچاره موند وگرنه خودشو اطرافيانش كه بهشون سخت نميگذره . اينايي هم كه هنوز دنبالشن از همونايي هستن كه زمان او بارشونو بستن
احمدی نژاد، ایران را 20 سال به عقب برد
بدون هدفمندی یعنی نفت بفروشیم و پولش را سوبسید آب و برق کنیم تا صنعت کشور تولید ارزان داشته باشد. این که نشد تولید اقتصادی.
یک روانی و 300 نفر عاقل!
ویروس از زمانی وارد اقتصاد ایران شد که براساس دستور بانک جهانی و سازمان بین الملی پول خصوصی سازی بمورد اجرا گذاشته شد . قبل از خصوصی سازی نه ارتشا بود و نه فساد و نه اختلاس
نمی توانند کشور را اداره کنند همه اش به گردن احمدی نژاد می اندازند
این بابا خود ویروسه.اگه برگرده باید اعلام کنند بازگشت ویروس
احمدی نژاد با سیاست های غلط و خودخواهانه خود ضرباتی وارد کرد که هیچ کس نمی توانست چنین کند
خداییش این محمد جعفر فامیلتون نیست؟ حتی فامیل دورتون هم نیست؟همیشه نظراتش زیر همه خبرها هست
مردم و کارشناسی که میگی سود تو ایران پایین !!!!! برو تو اروپا ببین سود سپرده گذاری برای اینکه تولیدشون رونق بهتر بگیر سود سپرده یکساله رو منفی بانزده صدم در صد اعلام کردن یعنی سر سال از پولت هم کم میکنن ......بعد اومدی میگی ال وبل....جمع کن خوتو بابا تو کدوم بانک سهام داری...........مرگ بربانک بورس بیمه .........بزودی نابود و ورشکست میشن ......ربا جنگ با خداست ربا جنگ با خداست ........مردم ربا جنگ با خداست .........www.dr-abbasi.ir
این کارناشناس غیرمحترم تورم دهه هفتاد در دوران سردار بازندگی را فراموش کرده؟اون موقع هم احمدی نژاد به اقتصاد ایران ویروس تزریق کرده بود ؟احمق ترین فرد کسی است که مردم را احمق فرض کند.مردم ایران جواب این حماقتهای شما را در انتخابات مجلس 94خواهند داد.
احمدی نزاد مملکت را 200 سال عقب برد
احمدی نژاد با بلایی که سر این مملکت آورد و مردم را به فلاکت کشاند و دزدی های کلان که در زمان دولت پاک انجام گرفت خائن است و باید محاکمه و به (8*365 ) بار اعدام محکوم شود . ولی اگر مدعیان آن دولت توانستند فقط 8 کار اساسی را عنوان کنند که در که باعث بهبود وضع مردم و کشور شده باشد و مورد تایید کارشناسان خبره کشور واقع شود آنوقت تشریف بیاورند .
دل درد نکنی تابی جون یک کم دیگر علیه احمدی جون مطب بنویس کیلومتر نداره درود بر هاشم جان اینا
اشتباه احمدی نژاد ان بود که خیلی توهم دینی داشت وکاری کرد که هیچ کدام از مسئولین نظام جرعت و شهامت ورود به ان را نداشت چون مشکلات اقتصاد ایران صرف نظر از مسائل انقلاب به انداره سالهای سابقه تمدنش موانع در راه دارد اگر سزیال دونگی ببیند خواهی دریافت بدنه عمومی کشور انقدر قوی است که هر ایده وطرحی را بسرعت در سنت های قدیمی خودش هزم می کند و در طول تازیخ این کشور حکام ابزاری بیش نبوده اند چون پرداخت سوبسید برای همه مسجل شده بود که بار گرانی است دلیل انهم این بود که کشور های همسایه هم به رفاه بودن .احمدی نژاد به وسیله همین توهم دینی این مانع را برداشت بعد از ان فرصت برای دلان فراهم شده تا خیلی ها به مردی که یک شبه میلیاردر شد اقتدا کنند واین و ضع هم ادامه دارد چون برخی ها در جنگ از این فرصت استفاده کرده بودند ولی الان نوبت حسرت زده ها است پس بدان و اگاه باش که اراده عمومی متنی کشور به همین وضع راضی است بقیه ان شعار است حتی اگر بعضی خواهان تغییر نظام باشند انها هم اماده هستند تا در نشئه دیگر ظهور کنند خدا خوش براین ملت و کشور رحم کند
خوبه احمدی نزادی هست که تا چهار سال دولت بی عرضگی خودشو به پای اون مرد بزرگ بندازه!!!!
اگه راست میگن چرا از مناظره میترسن بیان حرف بزنن تا مردم قضاوت کنن
منافع شان در گرو کوبیدن احمدی نژاد است
اگه راست میگن چرا از مناظره میترسن بیان حرف بزنن تا مردم قضاوت کنن
احمدی نژاد طوری اوضاع را خراب کرده که ب این زودی ها نمیشه درستش کرد یکم صبر پیشه کنید.
احمدی نژاد مرد شریفی بود که با فساد اقتصادی مبارزه کرد و مردم همه منتظرند تا احمدی نژاد بگردد و رانتخواران و مافیا را سر جای خودش بنشاند.
لعنت خدابركسانيكه به مردم ايران ونظام اسلامي نظرخيانت دارندويا عمداخيانت كرده اند
شما در خسران هستید که تا الان متوجه نشدید آقای احمدی نژاد چه خیانتهای به این مملکت کرد.
هنوزتفکرات احمقانه احمدی نژادی مانع پیشرفت کشور هستند.خداشفایت بدهدمثل اینکه هنوزدرخواب هستی ویااینکه جزو رانت خواران سیاست های آبکی احمدی نژاد هستی که اینطور حرف مفت می زنی.
بنظر با سوء استفاده از عملکرد قبلی ها، خود نیز درست عمل نکرد! و متاسفانه عدم برخورد باعث روال شدن و سوء استفاده بعدی ها (در ابعاد کوچکتر!) شده است.
برای قضاوت دیر نشده حالا وقت بسیاره عجله کاره شیطونه.
رد گم کردن ناشیانه . احمدی نژاد قهرمان واقعی.
تمام اینها نشعت گرفته از کلاهبرداری و نزول خواری بانکهاست . تمام بدبختی کشور از بانکها سرچشمه دارد و تا این نزول خواران شرعی به کلاهبرداری خود ادامه دهند اوضاع همین است و بدتر هم میشود . واسلام
تا اين كشور با پارتي و كدخدامنشي اداره ميشه وضعيت همين هست كه هست
پاییین آوردن نرخ ارز یعنی افزایش واردات نه افزایش تولید من تعجب می کنم اگر ارز پائین بیاد کدام کارخانه داری حاضر است ماشین آلات سنگین وارد کند بلکه محصول آماده را وارد خواهد کرد کاری که در زمان ارزانی ارز انجام شد. من هم معتقدم برای اینکه تولید صرف کند باید نرخ ارز افزایش یابد
اين ويروس قبلا ميكروب هايي بود كه احمدي نژاد آن را كاهش داد و به ويروس تبديل كرد شما هم به جاي بيان اين سخنان تلاش كنيداين ويروس باقي منده را از بين ببريد. آيا فراموش كرده ايد هركس هرچقدر مي خواست از يارانه سوخت،برق،آب،گاز ، نان و...بدون حد و حصر استفاده مي كرد صاحبان سرمايه بيشترين استفاده را مي بردند و محرومين مثل هميشه دست خالي
نه انصافا احمدی نژاد وارد کرد؟ اقتصاد ما مشکل نداشت؟ انصافا دیگه!
احمدي نژاد اگر با سرعت نور دوندگي بكندبايدكل عمرش را بدود تا از زياني كه به مردم زده حلاليت بخواهد .
او هنوز نمی فهمد که قیمت ارز بنا بهمان دلایلی که دوسه دفعه قبل در بعد از انقلاب انجام شد تقریبا 4 برابر شده است اقای اقتصادان !!! تابناک داره شخصیت پروری میکند ویا .....
روحانی مچکریم
میزنه اقتصاد ایران رو 8ساله روبه راه میکنه مثل خاتمی
وقتی اقای روحانی سه مرتبه اسم جلاله خداوند را میاورد و میگه مملکت دیگر به سالهای قبل نمیشه اینو بفهمید که این اقا از نیروهای خود اقای رفسنجانی و کلا این دولت یازدهم بوده اینها میخواستند این کارها را بکنند ولی میترسیدنند چه کسی بهتر از احمدی شما یه ادم ضعیف را که اخر اخرش استاندار بوده را یه شبه بکند ریس جمور این میشه عزیزان من مردم همه دور خوردیم قشنگ
ویروس نبود عزیزیم سیانور بود هیچ ویروسی نمی تونست با این سرعت اقتصاد و تولید یک کشور رو خفه کنه هیج کسی مثل داش احمد نمی تونست همه چی رو باهم فیتیله پیچ کنه.
حمد نژاد برای خیلی ها خوب بود چون جیبشان را پر کرد از اون کارگری بپرسید که با ماهی ششصد هفتصد تومن حقوق می خواد تو این مملکت زندگی کنه خرج خوراکش هم نمیشه دیگه بقییه چیزا پیش کش خدا ایشالا جزاش را بده که چه کرد با این مملکت
خودم شنیدم شخص رئیس جمهور فرمودند:تا قبل از سال 92 دوبار سبد کالا می دهیم...کو کجا رفت...از اول تاریخ، بنزین 400 تومن شده بود... بعد ظرف کمتر از شش ماه 300 اضافه شد... تازه میگن این شیب ملایمه... همه می دانند چه کسی خدمت می کند... و چه کسی شعار می دهد... نیاز به تذکر دوستان یا دشمنان نیست...کاش رویه جناب ظریف رو ...در دو سال آخر پیش می گرفتی ...ای بزرگ مرد کوچک...و کمی با آمریکا ملایمتر صحبت می کردی تا اورانیوم 20 درصد رو هم تولید می کردیم و پولهای بلوکه شده را پس می گرفتیم...این همه پول بلوکه شد گرانی هم شد...شش قسط میلیاردی گرفتیم...باید چی بشه؟؟؟ راستی چرا همین دوستانی که قانون هدفمندی رو تصویب کردند و کلی ازش تعریف کردند و از اجراش تشکر کردند(تو اخبار همون موقع هست...) الان کمی از مشکلات پیش آمده را نمی پذیرند... ما ملت ایران همیشه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم... درود بر مردان بی ادعا و خدمتگذار از جنس مردم... تا حالا نظر منو نذاشتی...بیا و مردانگی کن و این دفعه رو ثبت کن...تابی جونش.
تنها کسی که عاشقانه و عاقلانه و جهادی در این مملکت خدمت کرد احمدی نژاد بود وبس!اگر دهانشان را می بستند.اگر گسترش ثروتهای حرامشان را کمی به تاخیر می انداختند.اگر چند سالی به مسافرت خارج از کشور می رفتند.ایرانیان هم به ایران و دینشان افتخار میکردند.نگذاشتند که آن مرد کار کند.ایران یک مرد نیاز دارد یک مرد منجی نیاز دارد.اجازه بدهند که کارش را انجام دهد.سهمیه بندی بنزین ، ساخت پالایشگاهها و هزاران کار دیگر از عهده پیرمردها و ژنرالهای خسته بر نمی آید.جوان میخواهد،آنهم جوان ایراینی و انقلابی و جهادی.
محمد جان تو هم یا سواد اقتصاد نداری ، یا خودتو به کوچه علی چپ زدی ، یا اصلا در تعطیلات سیر می کنی . هنوز مزه آشی که احمدی نژاد را پخت را خوب مزه نکردی . یه احتمال هم اینه که از دارودسته این بابا باشی که باید خودتو برای حساب و کتاب قیامت حاضر کنی
سخت ترین کار دنیا محکوم کردن یک احمق است.(وینستون چرچیل) مگه میشه احمدی نژاد و طرفداراشو مجکوم کرد
یه دیوونه می افته تو چاه صد تا عاقل جمع میشن هی با سنگ میزنن تو سرش.
تازه میخواست مدیریت جهانی هم بکنه . واقعا انموقع که همه خندیدند چرا یکنفر نگفت این حرف ها چیه؟
احمدي نژاد خود ويروسي خطر ناكه و نتايج ضربات جبران نشدني 8 ساله اش بر ايرن و انقلاب حالا حالاها مانده تا رو شود.
سلام
تحمدی نزاد
مردی که همه پشت او پنهان میشود
حتی روحانی
این کار شناس خیلی خیلی غلط کرده احمدی نژاد برای مرحله دوم یارانه به مجلس گفته بود اگر بخواهید مرحله دوم اجرا شود باید به هر ایرانی ماهانه 200 هزار تومان پرداخت شود اما این دولت جدید بدون در نظر گرفتن معیشت مردم همان یارانه احمد نژاد رو میده ولی پول اب برق گاز تلفن بنزین رو 30 درصد اضافه کرده و معیشت مردم هم براش مهم نیست
وقتی کار دست کاردان نباشه همین میشه که هست. آقای احمدی نژاد شهرداری هم واسش زیاد بود چه برسه به ریاست جمهوری... با ندانم کاریهاش فاتحه اقتصاد، بازار کار، روابط خارجی و ... رو خوند...
باید به احمدی نژاد جایزه نوبل اعطا کرد چون فقط اون تونست اقتصاد ایران را به این منجلاب بکشاند.
درود خدا بر آن مرد خستگی ناپذیر و دعای بی پایان مستضعفان همیشه و همه جا بدرقه راهت باد....ولله بالله وتالله منتظرت می مانیم ای یاور محرومان و پابرهنگان.......بگذار حسود درتب این درد بسوزد...دلمان تنگ ندای اللهم عجل لولیک الفرجت شده
کارشناس دو زاری به این آقای تقوی می گویند که می فرمایند قبل از هدفمندی نه تورم داشتیم و نه بیکاری !!! آقای تقوی شما کجا زندگی می کردی که نه تورم بوده و نه بیکاری در ضمن همین دولت تدبیر وامیدتان می گوید تورم هدفمندی ۴ درصد بیشتر نیست آقای کارشناس بندتنبانی که به لطف یاوه گویی شده ای کارشناس
چگونه کارشناسان برای گفتگو انتخاب میشوند ؟ باتوجه به اینکه اظهارات کارشناسان بعضا مورد استناد قرار میگیرد چه ممیزی وراستی سنجی روی اظهارات منتشر شده انجام میشود ؟ متاسفانه درسالهای اخیر بعضی کارشناسان حرفهائی زده اند که باعث دردسر مردم وگمراهی شده . مثلا کارشناسانی که آلودگی هوا را به خودروهای شخصی نسبت دادند وحالا عده دیگری میگویند مربوط به بنزین الوده بوده کجاتشریف دارند ؟البته خودرو شخصی الودگی ایجاد میکند ولی از اول امسال چرا هوا الوده نیست ؟کارشناس نباید از الفاظ نامناسب استفاده کند وچرند وچرت در شان زبان کارشناس نیست . اینکه بورس رونق بگیرد حرف وایده خوبی است ولی آیا گرگهای بورس اجازه میدهند سرمایه مردم به درستی در بورس با اطلاعات شفاف مالی شرکتها طی ادوار مصرف شود ویا از بی اطلاعی مردم سو استفاده کرده وبا تشکیل صف های دروغین مردم را به اشتباه انداخته وحاصل دسترنجشان را تاراج میفرمایند ؟همه آنهائی که میگویند سود بانکی درایران بالااست به اندازه ایشان درخصوص نرخ بهره واقعی اطلاعات دارند ولی بحث مقایسه اعداد وارقام است وحفظ ارزش دارائی . ایشان پاسخ دهند آیا اگر فردی 20درصد سود بانکی بگیرد و20درصد بعلت تورم ضرر کند بهتر است یا پولش را ببرد بورس ویک عده از خدا بی خبر با استفاده از رانت اطلاعات وبی قانونی در برخورد با اینگونه مفاسد ارزش پول طرف را به صفر متمایل نمایند ؟ (کاری که درحال حاضر بورس درایران انجام میدهد )اینکه احمدی نژاد اقتصاد ایران را به هم ریخت حرف جدیدی نیست غلط هم نیست . ولی راه حل اصلاح اقتصاد چیست ؟ اقتصاد رابطه تنگاتنگی با قوانین داخلی وسیاست خارجی دارد . درواقع احمدی نژاد با تخریب سیاست خارجی ووضع واجرای بی موقع بعضی قوانین داخلی اقتصاد را به هم ریخت . وقتی نفت مارا نمیخرند وقتی هزینه انتقال ارز بالاست وقتی صادرات تقریبا صفر است وقتی کلیه محصولات تولیدی داخل وابسته به مواد اولیه خارجی است وقتی بعلت اظهارنظرهای بیربط وغیر مسئولانه بعضی ها ثبات بازار ارز از بین میرود ................باید سیاست خارجی را اصلاح کنیم تا هم خوب بخریم هم خوب بفروشیم ..... باید قوانین داخلی را اصلاح کنیم وبه سرمایه گذاری امنیت دهیم ........... باید زبان بعضی ها را گره بزنیم ودهان بعضی دیگر را بدوزیم ووووووووووووهزاران باید دیگر که شدنی ولی سخت است . ضمنا با هر کارشناسی مصاحبه نکنیم ویا مصاحبه کننده باید بلد باشد واگر حرف دور از واقع وهدف داربیان شد مچ مصاحبه شونده را بگیرد وبیخودی صفحات سایت با اظهارات هدف دار عده ای سیاه نشود .....
یادمان باشد اقتصاد ایران درست شدنی است ولی سخت است .
جناب اقتصاد دان محترم، بنده یک بسواد هستم که عقل و علم ناچیزم منو مجبور میکنه چندتا سئوال بپرسم تا در خلوت خودت فکر کنی و
1- زمانی که نرخ واقعی ارز مثلا 7 هزار تومانه و دولت بخواهد نزخ ارز را مثلا 3 هزار تومان تعیین کند و کشور ما که یک کشور وارد کننده است این اختلاف 4 هزار تومان را از کجا باید تأمین کند؟
2- اگه قرار باشه بانکها برن طلا و ارز بخرن و روی آنها سرمایه گذاری بکنند اولا این چه نفعی برای اقتصاد کشور داره؟ دوماً ارز مورد نیاز تولید باید از کجا تأمین بشه؟
3- همه ما بیسوادها می دانیم که اقتصاد یک کشور را تولید رقم میزنه و دو راه پیشنهادی شما عملا باعث رکود و فلج شدن تولید میشه، میشه بفرمایید چطور میخواهید رشد اقتصاد را مثبت کنید؟
4- ....
5- می بخشید شما مطمئن هستید که اقتصاد دان هستید؟!!!
با سلام
من به دکتر روحانی رای ندادم.ولی حداقل یه لبخندش می ارزه به کل دولت احمدی نزاد و وزرا و کل تشکیلاتش به نظر من حمایت از احمدی نژاد و افتضاحاتی که تو این کشور راه انداخت یه ذره حماقت میخواد.رکورد دار اختلاس,قیمت بنزین,قیمت نان,دلار و سکه و طلا وووووووووو دیگه چی بگم دیگه حمایت داره ولی خیلی حماقت داره از این آدم که هیچ ریشه دینی و سیاسی نداشت. با اومدن این ادم اصلا کل قانون اساسی مون زیر سوال رفت رکود و تورم پیش کش.....
چه ویروسی بود اوه اوه اوه
نکته جالب اینه که طرفدارهای سیاستهای اقتصادی دولت نهم و دهم کم نیستند بالاخره کسانی که از این هرج و مرج اقتصادی به نوایی رسیدند هنوز مزه ثروت باداورده زیر زبانشون است و به راحتی بی خیال نمی شوند
چه ویروسی بود اوه اوه اوه از بیخ گوشمو ن گذشت
ای باباااااااااااااااا.... خب از خواب بیدار شید دیگه بابا... یکسال از انتخابات گذشته.... وعده 100 روزه هم گذشته.... وعده 6 ماهه هم گذشته... فکر کنم در پایان 4 سال بازهم میگن احمدی نژاااااااااااااااد.... بی عرضه ها !
همه چی هم روز به روز بدتر شده. اه ه ه ه
اون حجم پولي كه در زمان احمدي نژاد وارد
شد مطمئن باشيد اگر در زمان شماچنين امكاني فراهم ميشد حجم اختلاسها دهها برابر ميشد .نرسيده البته بنابر اظهار مجلسيها 650ميليون يورو رانت در كرديد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل