بازدید 9376

کشف کارگاه بمب‌سازی هواداران الصرخی در کربلا

استاندار کربلا روز پنجشنبه در نشستی خبری اعلام کرد که نیروهای امنیتی در پی یورش به منزل محمود الصرخی، این منزل را که از قبل بمب گذاری شده بود، از دور منفجر کنند.
کد خبر: ۴۱۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰ 03 July 2014
استاندار کربلا روز پنجشنبه در نشستی خبری اعلام کرد که نیروهای امنیتی در پی یورش به منزل محمود الصرخی، این منزل را که از قبل بمب گذاری شده بود، از دور منفجر کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، استاندار بابل روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک کارگاه بمب سازی و انبار سلاح متعلق به هواداران محمود الحسنی الصرخی را کشف کردند.

عقیل الطریحی در ادامه افزود: به هیچ یک از طرفداران "الصرخی" اجازه داده نمی شود در آینده در استان کربلا حضور داشته باشند.

الطریحی امروز در نشست خبری در ساختمان استانداری گفت: دستگاه امنیتی کارگاه بمب سازی و انبار سلاح را در مناطقی که هواداران "الصرخی"، روحانی افراطی کربلا در آنجا ساکن هستند، کشف کرد.

وی در ادامه افزود: اسناد و دستگاه های بی سیم و موبایل در این کارگاه کشف شده است که نشان می دهد آنها با دو کشور خارجی در ارتباط هستند.

الطریحی گفت: نیروهای امنیتی در پی یورش به منزل محمود الصرخی در منطقه سیف سعد، این منزل را که از قبل بمب گذاری شده بود، از دور منفجر کنند.

استاندار کربلا گفت: الصرخی از علمای دینی نیست و طرفداران وی به شهروندان حمله می کنند از همین روی مجبور شدیم برای متوقف کردن آنها دست به سلاح ببریم.

در همین راستا سرلشگر عثمان الغانمی فرمانده ستاد عملیات منطقه الفرات الاوسط نیز گفت : در پی اغتشاشات اخیر در کربلا ، 350 تن از طرفداران الصرخی بازداشت شدند.

پیشتر منابع خبری از کشته و زخمی شدن بیش از 120 تن از طرفداران الصرخی در دو شهر کربلا و دیوانیه خبر داده بودند.

از سوی دیگر، علی المیالی معاون استاندار کربلا نیز امروز در نشستی خبری اعلام کرد که نیروهای امنیتی برای دستگیری الصرخی، روحانی خودخوانده، دو منطقه سیف سعد و الملحق در جنوب کربلا را محاصره کردند.

شیخ محمود بن عبدالرضا بن محمد الحسنی الصرخی در سال 2003 قبل از سرنگونی رژیم صدام، دیکتاتور معدوم عراق به یکباره ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از مراجع دینی عراق در سطح آیت‌الله العظمی معرفی کرد.

الصرخی که همزمان با اعدام صدام و نابودی حزب بعث عراق مخفی شده بود، اکنون بار دیگر همزمان با ظهور داعش و حزب بعث و تحرکات تروریسی آنها در عراق با هدف ایجاد فتنه بین شیعیان این کشور آفتابی شده و گزارش‌های خبری حکایت می‌کند که طرفداران وی از سه‌شنبه شب (10 تیر)  با نیروهای امنیتی و انتظامی کربلا درگیر شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار