بازدید 5162

2 آوار و 2 مرگ تلخ

کد خبر: ۴۱۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶ 03 July 2014
آوار دو ساختمان در دو محله از تهران دو کشته و شش زخمی برجای گذاشت.
 
 نخستین آوار


به گزارش ایران، ساعت 6 عصر دوشنبه نخستین آوار مرگبار در محله نارمک و میدان 68 رخ داد.

«علی امینی» مدیر عملیات منطقه 3 سازمان آتش‌نشانی تهران در مورد این حادثه گفت: در یک ساختمان دو طبقه، عده‌ای از کارگران مشغول کار بودند که سه نفر کارگر بر اثر تخریب غیر اصولی که باعث ریزش ناگهانی دیوار‌ها و سقف‌های ساختمان شده بود، زیر آوار به دام افتادند.

وی افزود: آتش‌نشانان با رعایت کامل نکات ایمنی بی‌درنگ وارد عمل شده و پس از ایمن‌سازی محل، موفق شدند کارگر 35 ساله‌ای را که کاملاً زیر آوار گرفتار شده بود زنده خارج کنند.

 امینی ادامه داد: همزمان با رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه، یک کارگر که قسمتی از بدنش زیر آوار گرفتار شده و دچار مصدومیت شدیدی نشده بود، توانست خودش را از زیر آوار بیرون بکشد و نجات یابد.

مدیر عملیات آتش‌نشانی اضافه کرد: آتش‌نشانان در ادامه عملیات خود بعد از مدتی تلاش و آواربرداری، یک کارگر دیگر را که کاملاً زیر آوار مدفون شده بود و هیچ اثری از آن معلوم نبود خارج کردند و بلافاصله تحویل عوامل اورژانس دادند که پس از انجام معاینات اولیه، مرگ این کارگر تأیید شد.

وی علت بروز این حادثه را بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام تخریب ساختمان ذکر کرد.

  دومین آوار

رعایت نکردن اصول ایمنی در زمان تخریب دو ساختمان قدیمی مسکونی در خیابان دودانگه محله سبحانی تهران حادثه آفرید.

ساعت 5 عصر روز سه‌شنبه آتش‌نشانان وارد عمل شدند. «علیرضا حسنی» افسر آماده منطقه 5 عملیات در این باره اظهار داشت: در یک ساختمان سه طبقه حدوداً 700 متری عده‌ای از کارگران مشغول کار بودند که پنج کارگر بر اثر تخریب غیر اصولی که باعث ریزش ناگهانی دیوار‌ها و سقف‌های ساختمان شده بود، زیر آوار به دام افتاده بودند.

وی افزود: آتش‌نشانان با رعایت کامل نکات ایمنی بی‌درنگ عملیات آواربرداری را آغاز کرده و پس از ایمن‌سازی محل حادثه، موفق شدند دو کارگر را زنده ولی آسیب‌دیده از محل حادثه بیرون کشیده و تحویل امدادگران اورژانس دهند.

 حسنی خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات با تلاش فراوان یک کارگر دیگر را که کاملاً زیر آوار مدفون شده بود خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که متأسفانه مرگ وی توسط آنان اعلام شد.

دو کارگر دیگر نیز بخشی از بدنشان زیر آوار گرفتار شده بود که با تلاش آتش‌نشانان در لحظات اولیه به سلامت از زیر خاک و آجر خارج شدند.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر