بازدید 119099

چگونه تبلیغ کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

توحید قهرمانی
کد خبر: ۴۱۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸ 30 June 2014
خیلی از ما فکر می کنیم که تبلیغات به خودی خود می بایست منجر به افزایش فروش شود اما این تفکر تا چه حد صحیح است؟

اگر بخواهیم صادق باشیم باید این طوربگوییم که تبلیغاتی که بدون برنامه ریزی وخود به خود منجر به افزایش فروش شود کاملا به صورت اتفاقی این نتیجه را رقم زده است.

اکثر صاحبان کسب وکارهای اینترنتی به خصوص فروشگاه های اینترنتی به این صورت عمل می کنند که با طراحی یک یا  چند بنر تبلیغاتی، یک یا چند پوستر، تصویر مرتبط با محصول ،پرداخت هزینه به وب سایت ها (مخصوصا وب سایت های دانلود و مجله های اینترنتی )وقرار دادن بنرهای تبلیغاتی ویا اجاره کردن پست های ثابت (مطالبی که به صورت ثابت بالاتر از مطالب دیگر در سایت دیده می شود )ارسال ایمیل تبلیغاتی ویا راه های دیگر تبلیغ محصول یا خدمات خود می پردازند وبا فروش وارائه خدمت وکسب سود مجددا روند قبل را تکرار می کنند اما یک سوال اساسی ؛ با قطع این روند چه تغییری در فرایند فروش به وجود می آید؟

آیا وب سایت ان ها همچنان به فروش ادامه خواهد داد و یا نفس فروش آن ها از شماره خواهد افتاد؟

حتما این جمله را شنیده اید که تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است اما آیا هر نوع تبلیغاتی سرمایه گذاری است ؟مسلما خیر !تبلیغات به شکلی که بیان شد یک پروسه ی به هم پیوسته ی هزینه براست که با قطع آن کسب وکار دچار مشکل اساسی خواهد شد. چه بسیار کسب وکارهایی بودند که در ماه ها یا سال های اول فعالیت خود به دلیل توانمندی مالی صاحبان آن ها با تبلیغات بسیار، خود را مطرح کردند واما با کم شدن توان مالی ویا برنامه ریزی غلط و قطع تبلیغات به فراموشی سپرده شدند.

اما چاره کار چیست؟ باید چه کار کرد تا بتوان تجربه ی موفقی از تبلیغات داشت؟

برنامه ریزی کلید موثری در موفقیت است ! این اصل در این مورد هم کاملا صدق می کند. البته در این جا منظور از برنامه ریزی یک طرح منسجم وجامع از راه های تبلیغاتی ،اهداف، مخاطبین، نتایج مورد انتظار،راه های سنجش نتایج ،رسانه های مورد استفاده، هزینه ها، مدت زمان هر یک از برنامه های تبلیغاتی و... است .

در یک برنامه ریزی تبلیغاتی شما باید ابتدا مخاطبین واهداف تبلیغات را مشخص کنید قرار است پیام تبلیغات خود را با چه کسانی در میان بگذارید ؟ واین پیام قرار است چه تاثیری روی آن ها بگذارد ؟ به طور مثال یک فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی بهداشتی را در نظر بگیرید مخاطبین این وب سایت کسانی هستند که بیشتر از باقی افراد به سلامت و بهداشت خود اهمیت می دهند. بیشتر این افراد در جامعه ما بانوان هستند. یک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی می تواند انواع واقسام محصولات را داشته باشد. تعداد بسیار بالایی از برندها وکالاهای مختلف. مسلما نمی توان همه ان ها را در یک برنامه تبلیغاتی (به جز در همکاری در فروش)به مخاطبین معرفی کرد مثلا فرض کنید که این برنامه تبلیغاتی همزمان با فصل تابستان آغاز خواهد شد .

محصولات مناسب این فصل بیشتر ضد افتاب ها و ضد تعریق ها هستند پس مشخص شد که می خواهیم چه چیزی را به مخاطبانمان معرفی کنیم .

مسلما بهترین رسانه برای تبلیغات یک فروشگاه اینترنتی خود وب سایت ها هستند حتی تلویزیون هم نمی تواند در این مورد تاثیری مانند وب سایت ها داشته باشد اما چه وب سایت هایی برای این تبلیغات مناسب هستند مسلما وب سایت هایی که کاربران آن ها بانوان  فارسی زبان هستند.

مجله های اینترنتی وب سایت های ژورنال مد و لباس ، وب سایت های مرتبط با هنرمندان و .... .

بخش بزرگی از کاربران این وب سایت ها را بانوان تشکیل می دهند .

اما قبل از خرید تبلیغات در این وب سایت ها می بایست که یک مورد را در نظر بگیرید؛ قرار است  چه میزان هزینه کنید و چه چیزی به دست اورید ؟

آیا هدفتان از تبلیغات صرفا فروش محصولات یا خدمتتتان است ؟

آیا می خواهید که جایگاه در ذهن مشتریان بسازید؟

آیا قصد دارید برند سازی کنید ؟(برنامه تبلیغاتشان بخش از برنامه برندینگ شماست؟)

آیا.... .

بسته به پاسخ هایتان به این سوال بودجه ی تبلیغات ،نحوه ی تبلیغات ،اینکه کدام وب سایت را برای تبلیغات انتخاب کنید شعارهای تبلیغاتی ،گرافیک وسایر موارد مربوطه به انعطاف پذیر و قابل تغییر هستند. فرض می کنیم که قرار است با استفاده از تبلیغات محصولاتمان را بفروشیم ودر کنار آن جایگاهی در ذهن مشتری ایجاد کنیم تا ما را به خاطر داشته باشند .

در این صورت می بایست انسجام تبلیغات را در آخرین حد، رعایت کنیم. نوع رنگ بندی ،نزدیکی شعارهای تبلیغاتی واستفاده از المان  های یکسان ورعایت این دست موارد باعث انسجام در تبلیغات می شود .

بهتر است تا برای هر وب سایت جدای از اندازه بنرهای تبلیغاتی، سناریوی متناسب با کاربران ان در نظر بگیرید. یعنی سعی کنید که یک بنر تبلیغاتی را در همه وب سایت ها استفاده نکنید .

در مقالات آینده حتما در مورد طراحی یک بنر تبلیغاتی خوب و تاثیرگذار، با یکدیگر صحبت خواهیم کرد.

یک لیست از وب سایتهای هد ف برای تبلیعات تهیه کنید. برای این کار می توانید از وب سایت های گوگل والکسا استفاده کنید. از گوگل می توانید برای یافتن وب سایت های مناسب ومرتبط با موضوعی  که به دنبالش هستید استفاده کنید و از الکسا برای یافتن وب سایتهای پربازدید تر در یک موضوع مشترک .

البته درمورد موضوعات تخصصی زیاد در انتخاب وب سایت هایی که رتبه های دو رقمی وتک رقمی دارند حساس نباشید وب سایت های تخصصی مناسب ممکن است رتبه های بیشتری در الکسا داشته باشند اما بازدهی بالاتری نسبت به وب سایت های پربازدید تر برایتان به ارمغان بیاورند.

پس از انتخاب وب سایت ها و تطبیق با بودجه ای که در نظر گرفته اید تبلیغات را منتشر کنید. این نکته را فراموش نکنید که حتما با مدیران وب سایت هایی که می خواهید در ان ها تبلیغات داشته باشید، ارتباط برقرار کنید. در این ارتباط هم می توانید قیمت مناسب تری بخواهید وهم از پتانسیل کاربران یک وب سایت اطلاعات بیشتری کسب نمایید. اطلاعات بیشتر باعث می شود تا پیش بینی هایتان به نتایج واقعی نزدیک تر باشند.(درهر موردی داشتن اطلاعات بیشتر برگ برنده محسوب می شود وشما را به موفقیت نزدیک تر می کند).

قبل از انتشار تبلیغات، امکاناتی را به وجود بیاورید که بتوانید نتیجه ی هر تبلیغ را به صورت جداگانه بررسی وتحلیل نمایید. اینکه چه تعداد کاربر از چه وب سایتی واز طریق کدام بنر ویامتن تبلیغاتی وارد کدام قسمت از وب سایت شما شده اند و به کدام صفحات سرزده اند اطلاعات مفیدی است که می تواند شما را در ارائه بهترین خدمات به کاربران (مشتریان)وهمچنین داشتن بهترین برنامه های تبلیغاتی کمک کند.

برای این بررسی ها می توانید از ابزار گوگل آنالیز استفاده نمایید. البته این ابزار در حال حاضر برای آی پی های ایران غیر فعال است و باید با استفاده از امکانات تغییر آی پی از آن استفاده نمایید.

این را به یاد داشته باشید که اگر بدون سنجش نتایج تبلیغ کنید کاری جز هدر دادن سرمایه هایتان انجام نداده اید.  هیچ وقت به یک وب سایت به صرف اینکه بازدید خوب و یا رتبه ی خوبی در سایتی مثل الکسا دارد سفارش تبلیغ ندهید.

منبع: عصر ارتباط
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۲
عالـــــی بود
بسیار مفید و زیبا و البته تاثیرگذار
جناب آقای قهرمانی عزیز ،سپاس فراوان از مقاله پربارتان ،

باز هم برای ما بنویسید
عاالی بود اقای قهرمانی
عالی بود
سلام . از اطلاعاتی که در اختیار عموم قرار دادید صمیمانه متشکرم . کارشناس صنایع چوب و کاغذ . 9/6/93
کجاتبلبغات کنیم؟
سلام.نظرات مفید بود
بسیار عالی و سنجیده به نکات و جزئیات اشاره کرده اید.با سپاس.
واقعا عالی بود
صددرصد آموزنده و پربار براوو
ممنونم بسیار عالی
تشکر میکنم از اطلاعات مفیدتون
درودبيکران و سپاس فراوان
عالی بود واقعا استفاده کردیم
سلام
سلام من تازه ي سايت درس كردم چ جوري تعداد بازديد كننده هامو بالا ببرم؟؟؟
تشکر
عالی بود
یکی از راه های بسیار خوب و کم هزینه در دنیای مدرن امروزه تبلیغات از طریق وب می باشد ، کاربران زیادی هر روزه نیازهای خود را در وب جستجو میکنند و برای در دسترس بودن دیگر نیازی به هزینه های بسیار زیاد برای گرفتن مغاززه هایی در جاهای که در دسترس باشیند نیست ، میتوان با یک دفتر کار بسیار کوچک در شهرستانها هم مشتری های بسیاری داشت و نتیجه خوبی گرفت
یکی از سایتهایی که میتون استفاده کرد سایت دایرکتوری مثل iran-google.ir ایران گوگل است که میتوان رایگان کسب و کار خود را ثبت کرد و بعد از مدتی مشتریها ما را از طریق گوگل خواهند یافت
باید در این وب سایت محل تبلیغات هم بگذارید
سلام خسته نباشید من یک سایت دارم نمیدونم چه موقع تبلیغات بزارم که بیشتر دیده شم ممنون میشم راهنمایم کنید
☜ ﺧُـــــﺪﺍﯾــــﺎ ☞
ﻭَﻗــــﺖ ڪَـــــﺮﺩے ↝

ﻣَﺴــــــﯿﺮِ ﺯِﻧﺪِﮔــــےِ ﻣـﺎ ﺭﻭ ﺑَﺮﺭِﺳـــے ﻣُﺠَﺪّﺩ ڪــﻦْ ○○○●●●
لـفـــــت نــــدہ❌
بــے صــــدا ڪن
من هم موافقم، تبلیغات اینترنتی اگر درست و اصولی باشه بازدهی مناسبی دارد
سلام آقای قهرمانی به نظر شما من چگونه میتوانم تبلیغات پرباری در صنعت کابینت داشته باشم؟
سلام عزیزان, میشه برامن دقیقا توضیح بدید چطور کسب و کار شوهرمو تبلیغ کنم, خواهش میکنم احتیاج مبرم به پول داریم
سلام
من دارای فروشگاه اینترنتی پوشاک مردانه هستم چگونه وکجاتبلیغات با قیمت مناسب انجام دهم راهنمایی بفرمائید// متشکرم
دوست داری یه درآمد توپ کنار شغل اصلیت داشته باشی که 24 ساعته هم به حساب بانکیت واریز شه؟
تبلیغات درمورد کرکره برقی ودرب هااتوماتیک
چطور میتونم تبلیغات اثرگذار داشته باشم
خسته نباشید. من دفتر نمایندگی بیمه دارم.چطور میتونم تبلیغات اثرگذار داشته باشم
سلام
چطور میتونم از راه اینترنت و یا فیسبوک برنج طارم فریدونکنار رو تبلیغ کنم و با قیمت مناسب به فروش برسونم و یا ویزیتور هایی برای فروش پیدا کنم که اونها هم سودی از این کار ببرن
چکونه تبلیغات تخریب ساختمان بکنم
arman Q H:
0️⃣3️⃣0️⃣7️⃣ سامانه «هفتاد سی» کاربران را در ۷۰ درصد سود بازار بزرگ محصولات اعتباری از جمله شارژ و بسته های اینترنت و قبض و... شریک می کند.
✅ شما روی خرید کسانی که از طریق شما با سایت و اپ ۷۰۳۰ آشنا شده اند، سود مشخص خواهید داشت.
✅ از طریق لینک زیر در چند ثانیه عضو شوید و شروع به درآمدزائی کنید.
سلام
میخواستم بدونم کجاتبلیغات کنم تاپربیننده باشه شغلم کاره ساختمونیه
لطفاراهنمایی کنید
سلام. آیا برای دسترسی به مقاله های شما سایت مخصوصی هست؟ آیا در اصفهان برنامه آموزشی تبلیغات دارید؟
یکی از سایت هایی که برای درج آگهی و تبلیغات اینترنتی میشه ازش استفاده کرد و به صورت رایگان ، خدمات ارائه میده ، سایت تبلیغات دات نت هست www.tablighat.net
کارگاه تولید سنگ مصنوعی تزیینی نانو

بااین دستگاه ها و دانش تولید بیش از صدها نوع سنگ (آنتیک _ مینیاتوری _ صخره ای _ بادبرو _ ....) که از غرب و روسیه گرفته شده بصورت مهندسی معکوس بومی سازی شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و همجواری با کشورهای مختلف و نیز وجود بیش از بیست مزیت خاص این نوع از سنگها در قیاس با سنگهای طبیعی مانند:
مقاومت در برابر سرما و یخبندان 50- درجه و 300+حرارت
مقاوم دربرابر اشعه ماورای بنفش
عدم تغییر رنگ سنگ بعد ده ها سال
آنتی باکتریال و آنتی میکروب
عدم ریزش سنگها
توان تولید تا300مترمکعب در روز
خاصیت خود تمیز شوندگی
دوام , زیبایی و تنوع در تولید
هزینه ی پایین در قیاس با سنگ طبیعی
و...
به شما خریدار عزیز امتیازات زیادی در تولید و فروش و کسب سود بسیار عالی در مدت کوتاه می دهد باعث میشود شما با کمک این خط تولید انحصار تولید سنگ در سطح شمالغرب کشور و کشورهای همسایه را بدست بگیرید.
این دستگاه خط تولید سنگ نانو به همراه تعدادی قالب انواع سنگها و مواد اولیه و دانشِ نحوه ی تولید به دلیل مهاجرت در اختیار شما مشتری عزیز قرار میگیرد.
من دنبال یه ساید میگردم بتونم شغلمو تبلیغ کنم کسی مودونه چه جوری درس کنم
عالی بود
مطلب فوق العاده خوبی بود
سلام چه طوری باید سایت برا تبلیغات درست کرد؟
خوب بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار