بازدید 7800

ممنوعیت بررسی محتویات موبایل بازداشتی‌ها

دیوان عالی آمریکا در حکمی اعلام کرد که از این پس پلیس نمی‌‌تواند محتویات دیجیتالی تلفن‌های همراه کسانی که بازداشت کرده را جست‌وجو کند مگر آنکه از دادگاه حکم جست‌وجو بگیرد.
کد خبر: ۴۱۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲ 28 June 2014
دیوان عالی آمریکا در حکمی اعلام کرد که از این پس پلیس نمی‌‌تواند محتویات دیجیتالی تلفن‌های همراه کسانی که بازداشت کرده را جست‌وجو کند مگر آنکه از دادگاه حکم جست‌وجو بگیرد.

به گزارش جهان صنعت به نقل از بی.بی.سی، این تصمیم که به اتفاق توسط 9 قاضی دیوان عالی گرفته شد یک پیروزی برای هواداران حریم خصوصی است که استدلال کرده‌اند جست‌وجوی تلفن‌همراه تعرضی بی‌دلیل به حریم شخصی افراد است.

جان رابرتس، رییس دیوان عالی آمریکا گفت که تلفن‌های همراه برای بسیاری از مردم آمریکا حاوی مسایل خصوصی زندگی شخصی است.

حکم تازه دیوان عالی در واکنش به درخواست تجدید نظر دو نفر که تحت بازداشت پلیس درآمده بودند صادر می‌شود. هر دو آنها در ارتکاب جرایمی گناهکار شناخته شده بودند که به خاطر آنها بازداشت نشده بودند بلکه به دلیل جست‌وجوی محتویات تلفن شخصی بر اتهامات آنها افزوده شده بود.

براساس متمم چهارم قانون اساسی آمریکا، پلیس و سایر مقام‌های دولتی عموما باید پیش از انجام جست‌وجو از دادگاه حکم داشته باشند. حکم دادگاه در صورتی که شواهدی از وقوع جرم توسط مظنون وجود داشته باشد صادر می‌شود.

جان رابرتس، رییس دیوان عالی در حکم خود به نمایندگی از سایر قاضی‌ها نوشت که حفاظت قانون اساسی از حریم خصوصی شامل تلفن‌همراه هم می‌شود.

وی نوشت: تلفن‌های امروزی مثل بسیاری دیگر از وسایل فقط برای آسایش فرد نیستند. این تلفن‌ها با این همه محتویات و آنچه می‌توانند درباره فرد فاش کنند حاوی مسایل خصوصی هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل