بازدید 2447

90 دقيقه تا تاريخ سازي يوزهاي ايراني

کد خبر: ۴۱۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴ 24 June 2014
کسب تنها يک امتياز از دو ديدار مقدماتي جام جهاني، ميليون ها هوادار تيم ملي فوتبال ايران را نااميد نکرد و اکنون آنها به اين باور رسيده اند که مي توان با برتري مقابل بوسني صعود تاريخي را رقم زد.

هنوز حرارت بازي خيره کننده و تحسين برانگيز ملي پوشان فوتبال ايران مقابل آرژانتين نزد هوادارانش فروکش نکرده و خيلي ها اميدوارند با ثبت يک پيروزي ارزشمند مقابل بوسني خوشبخت ترين هوادار اين روزهاي جام جهاني باشند.

ايراني هايي که در جام بيستم هوادارانش غرور طرفداران تيم ملي اسپانيا را نداشتند، به اندازه انگليس پرستاره نبودند و آرژانتين را به لحاظ جايگاه نابرابر رقيب اصلي خود نمي دانستند.

همان پديده هايي که اغلب باوجود اينکه براي نخستين بار جام جهاني را تجربه مي کردند، هرگز در ميان نامداران فوتبال دنيا محلي بازي نکردند و کي روش به آنها آموخت باور کنند که خواستن همانا توانستن است.

در شب هايي که هواداران اسپانيا و انگليس و ساير مدعيان حذف شده قبل از پايان دور مقدماتي در اشک ها غوطه ور شدند و آسيايي هاي پرادعا ضعيف ترين عملکرد را ارايه دادند، ايراني ها اشک شوق ريختند و به خاطر بازي غرورانگيز فرزندان ميهن اسلامي آنچنان به هياهو و شادي پرداختند که انگار جام را به خانه آورده اند.

اينجا در ايران، يعني در دورترين نقطه از ميزبان جام جهاني کسي براي حذف شدگان بيگانه جام بيستم دغدغه ندارد، هيچ کس غصه وداع استراليا و ناکامي کره و ژاپن به عنوان ساير آسيايي هاي جام جهاني را نمي خورد، اما از حقي که داور مسابقه پايمال کرد، نمي گذرند و حالا با اين همه درخشش در بازي نيجريه و آرژانتين، توقع شکست بوسني و صعود تاريخي به دور حذفي را دارد.

حالا که ملي پوشان ايران به اين خودباوري رسيده اند که جانانه تا واپسين دقايق آرژانتين را با آن همه ستاره و خط حمله آتشين به مخمصه و دردسر گلزني بيندازند، چرا نبايد هوادارانش اين انتظار را نداشته باشند که مقابل بوسني و هرزگوين که هرگز قابل برابري با کيفيت بازي آرژانتين نيست، پيروزي به ارمغان نياورند.

اکنون همه فرصت ها در اختيار ملي پوشاني است که مي توانند با برتري ارزشمند مقابل بوسني و هرزگوين سند صعود خود را امضا کنند، صعود تاريخي که قطعا در دل تاريخ جاودان و در کلکسيون افتخارات ارزنده ايرانيان ماندگار خواهد شد.

ما ايرانيان همواره در تمامي عرصه هاي علمي، هنري، فرهنگي، ورزشي و سياسي براين اعتقاد بوده ايم که با اتکا بر نيرو و توان فکري و گروهي توانسته ايم به قله هاي موفقيت جهاني دست يابيم و حالا با اين نگرش مثبت مي توان از حلقه مقدماتي جام جهاني گامي فراتر گذاشت و به نقطه تاريخي رسيد.

90 دقيقه زمان اين فرصت را در اختيار يوزپلنگان آسيايي قرار داده تا سرنوشت صعودشان به دور يک هشتم نهايي جام بيستم را رقم بزنند و شادي وصف ناپذير را در ميهن اسلامي ايران به گستره و بزرگي يک انقلاب فوتبالي به راه اندازند.

هر چند ديدار مقابل بوسني و هرزگوين به لحاظ کيفي کار آساني براي کسب پيروزي نيست، اما قطعا کارلوس کي روش در اين مدت توانسته ضمن ريکاوري ذهني بازيکنان مبني بر فراموشي دو ديدار گذشته، روحيه آنها را آماده جنگندگي بيشتر براي رسيدن به برد ارزشمند در اين بازي سرنوشت ساز کند.

کي روش به اين مهم پي برده که ايرانيان به چه اندازه احساسي هستند، فوتبال قلب تپنده آنان است و هرگز دوست ندارند فرصت سوزي کنند، بنابراين به گونه اي عمل کرده که ملي پوشان براي رسيدن به مرحله يک هشتم نهايي داشته هاي فني و تاکتيکي را تبديل به فرصت کرده و اشتهاي بيشتري براي رسيدن به پيروزي داشته باشند.

البته قابل تامل است که هر چند بوسني و هرزگوين از جام بيستم حذف شده اما قطعا اين تيم اروپايي هم مي کوشد تا با کسب امتياز خاک برزيل را ترک کند.

در بازي فردا چهارشنبه نبايد همچون ديدار با آرژانتين نبايد موقعيت ها را بي ثمر هدر دهيم، به ناداوري توجه کنيم و وقت ها را تلف کنيم، بلکه جام بيستم به ما مي گويد روزنه اي براي صعود باقي مانده که از دروازه بوسني و هرزگوين عبور مي کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل