بازدید 22665

طرح افزایش جمعیتی مجلس، جراحی‌ها را به پستو خانه‌ها می‌کشاند!

به جای تدوین قوانین عقیم، می‌توان در اجاره‌بهای مسکن جوانان کمک‌‌ کرده ‌یا برای زوج‌های بیکار کمک‌هزینه زندگی پرداخت کنیم یا می‌توان ودیعه مسکن برای آن‌ها پرداخت کرد، حتی می‌شود اقدامات تشویقی برای فرزند‌آوری انجام داد، چرا که ‌قطعا کارهای تنبیهی پاسخگو نیست و شاید باعث بروز مشکلات دیگری شود.
کد خبر: ۴۱۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ 23 June 2014
جزئیات طرح حد و مرز افراد و املاک مشخص می‌شودنمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از اقدامات پیشگیرانه در‌ باروری و رشد جمعیت کشور، طرح افزایش نرخ باروی و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را در مجلس شورای اسلامی تدوین کرده‌اند. قرار است این طرح پس از گذراندن مراحل قانونی خود در کمیسیون‌های مربوطه، در نشست علنی آینده مجلس مطرح شود.

به گزارش «تابناک»، در این طرح، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری کردن افراد جامعه از پیشگیری باروری و بارداری، اقدامات تنبیهی‌ دو تا چهار سال حبس را برای این افراد در نظر گرفته‌اند.

مهدی دواتگری در این باره گفت: به نظر می‌رسد، طراحان این طرح آن را در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری تدوین کرده‌اند و در راستای این سیاست‌ها،‌ تأکید بر این شده ‌که تهدید نسل باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد. در ماده یک‌ طرحی که نمایندگان تدوین کرده‌اند، کلیه اقدامات جراحی که به منظور جلوگیری از بارداری به استثنای موارد مرتبط با سلامت، ممنوع اعلام شده و شخص مرتکب، به مجازات ماده 624 قانون اساسی محکوم می‌شود.

بنا بر این گزارش، در ماده 624 مجازات لحاظ شده، دو تا چهار سال حبس و پرداخت دیه مطابق مقرارت است. ‌این ماده همه ‌اقدامات جراحی شامل سقط‌جنین، عقیم‌سازی، وازکتومی و توکتومی بدون اینکه نامی از آنها به میان بیاید را در بر می گیرد. دامنه علم پزشکی بسیار وسیع‌تر از این موارد است و صرفاً با جراحی این کار انجام نمی‌شود.

وی افزود: ‌اما ‌‌‌این مورد که مرتکب به تناسب مشارکت به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد، ابهام دارد، چرا که شخص مرتکب مشخص نشده است که آیا مادر، شوهر یا پزشک است؛ بنابراین، قانون باید شفاف باشد و قانون مبهم توجیهی ندارد.

دوم منظور از تناسب مشارکت در این ماده مشخص نشده و سوم اینکه قانون و سیاست کلی نظام مبتی بر کاهش مجازات زندان است و تجویز حبس به این گستردگی یقیناً مخالف سیاست‌های کلی نظام در امر حبس زدایی است.

نکته دیگر ‌در این طرح، اینکه وزارت بهداشت در مورد کارهای درمانی و همچنین وزارت بهداشت در مورد تبلیغات موظف هستند موارد تخلف را به مراجع قضایی معرفی کنند. اکنون پرسش این است که جرم انگاری علیه تبلیغ به رغم مخالفت سیاست‌های نظام در امر حبس زدایی چه توجیهی دارد؟

بر فرض درستی جرم انگاری،‌ تبلیغ پس از اعلام تخلف از سوی وزارت بهداشت و وزارت ارشاد چه مجازاتی برای افراد لحاظ شده است؟ مجازات ماده 2 می‌گوید، شخص مبلغ به دستگاه قضا معرفی می‌شود، ولی مشخص نیست بعد از معرفی دستگاه قضا چه حکمی خواهد داد؟ آیا مجازات بر عهده آیین‌نامه داخلی گذاشته شده است؟!

وی گفت: به نظر نمی‌رسد که طرح کنونی خواسته رهبری را تأمین کند. هم‌اکنون ما قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب سال 72 را داریم. در این قانون کلیه امتیازات مربوط به تعداد فرزندان وضع‌شده در مورد فرزند چهارم لحاظ نخواهد شد؛ این یعنی نقض غرض، ما اگر می‌خواهیم خواسته رهبری برآورده شود، همین قانون حمایت از خانواده و جمعیت سال 92 را نقض کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

البته در سال 92 اصلاحیه راجع به قانون تنظیم جمعیت وضع شد، اما تا کنون به اجرا در‌نیامده؛ نمونه آن افزایش مرخصی زایمان تا 9 ماه بود، اگر ما می خواهیم جمعیت کشور را افزایش دهیم، باید در بحث تشکیل خانواده تلاش کنیم. هم‌اکنون جوانان مشکل اشتغال، و مسکن دارند، باید از ظرفیت‌های موجود برای کمک به جوانان استفاده کنیم.

همچنین می‌توان به جای تدوین و تصویب قوانین عقیم ‌در اجاره‌بهای مسکن جوانان کمک‌رسانی کنیم و یا برای زوج‌های بیکار کمک‌هزینه زندگی پرداخت کنیم یا می‌توان ودیعه مسکن برای آن‌ها پرداخت، حتی می‌شود اقدامات تشویقی برای فرزند آوری استفاده کرد، چرا که کاربرد اقدامات تنبیهی قطعاً پاسخگو نیست و شاید باعث بروز مشکلات دیگری شود.

وی گفت: شاید این کار‌ جراحی‌های پیشگیرانه را که در مراکز درمانی و با وسایل سالم انجام می‌شد، به پستو خانه‌ها ـ که بی‌گمان از لحاظ بهداشتی وضعیت مناسبی نخواهند داشت ـ بکشاند، این کار باعث بروز مشکلاتی می‌شود که شاید در آینده ‌جلوگیری از آن بسیار دیر شده باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۱۸۹
انتشار یافته: ۲۲۱
معنی کامل آزادی رو هم فهمیدیم. مردم چون از پس هزیته بر نمیان بچه دار نمیشند
پاسخ ها
ع. بنایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
به این میگن شیپوررو از سر گشادش زدن
به این میگن معلول درمانی
به این میگن تصمیم گیری های جهان سومی
به این میگن بی تدبیری وشلختگی تصمیم گیری
به این میگن رعایت نکردن حقوق شهر وندی
به این میگن.................!!!!!نمیشه گفت!!!!
دلاور
| United States |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
مدیونید سانسور کنید:
دخالت در زندگی مردم تا ....
یابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
خوب اومدی اشکان خان
راس میگه دیگه مردم به نون شبشون محتاجن اونوقت بیان بچه دارشن؟
پوشک بسته ای80تومن شیر خشک که نگو چه خبره
بعد بیا بچه دارشو
آقای مجلس!!!!!
حالا که میخوای مردم بچه دار شن تا 7سالگی
تمام مخارجشو به عهده بگیر بعداگه خواستی مردم برات بیارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
یعنی هیچ کس حتی حق نداره در مورد بچه دار شدن یا نشدن خودش مخیر باشه؟ چند وقت دیگه بیاین اونایی رو که بچه ندارن اعدام کنید خیالتون راحت شه...قرون وسطی هم از این کارا نمی کردن...
دکتر.ع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
آقا یعنی من که الان رزیدنت ارولوژیم باید به خاطر یه عمل سرپایی اینجوری خودمو بندازم زندون.....خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
افشاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
به نظرم کمتر کسی از راههای جلوگیری اسلامی بی اطلاع باشد. مگر آنکه به روشی هوشمندانه برای آن هم قانونی وضع شود!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
مشکل سربازی جوان ها رو حل کنید نصف راه رو رفتید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
حالا خوبه یکی رو برای نظارت بر عملیات باروری در منازل در نظر نگرفتن...
عجبا
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
من یکی که بچه دار نمیشم تا یه بدبخت دیگه به این جامعه اضافه نشه. فحش سی سال دیگه برا خودم بخرم که چی؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
جمعیت کسانی که دنبال ماشینهاشان می دوند

کم شده به فکر افزایش جمعیت افتاده اند
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
جمعیت کسانی که پای منابرشان ذوق مرگ شوند کم شده به فکر افزایش جمعیت افتاده اند
اصغر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
مردم ، خدائیش اگر بدون توجه به آینده ی فرزندانتان بچه دار شید مدیونید .
اقايان نماينده در كدامين قرن زندگى كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
در فضای بسته‌ی ذهن خود.
کارگر تراورس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
توقرون قبلی ولی حقوقشون با قرن بعدی محاسبه میشه.
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
عصر حجر
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
تازه اینا تایید صلاحیت شده هاشونن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
حجر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
اگر سیاستهای تشویقی مادی هم جواب بدهد فکر می کنید کدام قشر استقبال می کند؟ آیا ماحصل این استقبال آن چیزی می شود که ما دنبالش هستیم، آیا خانواده های مورد نظر امکانات کافی برای پرورش فرزندان مورد نظر را دارند یا با فقر فرهنگی و مادی بزرگ می شوند؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
شما را به خدا بی کاری ، مسکن و هزار و یک معضل دیگر جوانهارا به سمت خیلی چیزها برده که همه میدانند، افزایش جمعیت به چه بهایی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مونا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
در کنار من و شما تو همین جامعه البته ظاهرا! اما تو ناز و نعمت، تو بی خبری کامل ، تو اوج امنیت اقتصادی.....متاسفم
باسلام به فکر مسکن و شغل باشید بقیه اس حله .قول میدهم دوباره بیافتید به فکر فرزند کمتر زندگی.....
پاسخ ها
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
کاملاً موافقم
اگر شرایط مساعد باشه خودم من حاضرم حداقل 4تا خط تولید راه بندازم.:)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
حمید جان گیرم مسکن و شغل هم باشد، فردا بچه من و شما مدرسه نمی خواهد، آب آشامیدنی نمی خواهد، فضا برای نفس کشیدن نمی خواهد، زیرساختهای اولیه زندگی نمی خواهد. وضعیت ترکیدن اتوبوسها، متروها ، اماکن عمومی، پارکها ، مثلا تفرجگاهها و غیره را ببینیم و بعد فکر افزایش جمعیت کنیم. من شغل و مسکن داشته باشم ، فرزند من چه؟ آیا هم باید منتظر معجزه ای دیگر باشد؟!
باشد که اینها باعث افزایش جمعیت بشود بجای تدوین بسته های تشویقی به زور چوپونی رو اورده شده
نمایندگان نابغه کشور اگر فکری به حال بیکاری جوانان بکنن، یقینا نرخ ازدواج و به تبع آن، نرخ زایمان بالا خواهد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
نابغه رو خوب اومدی
مونا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
منم فوق لیسانسم و بیکار...
چی میشه گفت؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
تاســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــف .............!!!!!!!!!!
دلاور
| United States |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
کردان های زیادی در مجلس میزیند
مردم كشي با بنزينهاي آلوده و پارازيت ها.
افزايش جمعيت جهت كشتار بيشتر.
مجلسسسسسسسسس وكللللللللللاى ملللللللللت بيدار شويد ! تا زمانى كه اقتصاد درست نشود تا زمانى كه رفاه نسبى و معقول ايجاد نشود تا زمانيكه حدااكثر معاش و زندگى مردم از حداقل استاندارد كمتر باشد تا زمانيكه اين شكاف طبقاطى وحشتناك و خطرناك وجود دارد ، هيچ دليلى براى فرزند دار شدن نميباشد ، هيچ دليلى براى ازدواج نيست . اقايان بيدار شويد .
وای به حال ما با این نماینده ها
پاسخ ها
شناسنامه دار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
تازه فهمیدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
خوب گفتی
كرال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
واقعا كه......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
اینا نمایندن ولی نه نماینده مردم نماینده ...
ببخشيد اگر سري به مدارس وشهريه مدارس روببينيد از اين طرحها نميديد
این دوره مجلس در تاریخ ماندگار می‌شود. یعنی هر روز دسته گل به آب می‌دهند بدتر از روز قبل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
همین مجلس بود که با دولت قبل مملکت را نابود کرد و هنوز هم در همان مسیر حرکت می کند.
درود بر مجلس ، دستور مقام معظم رهبري بايد اجرايي شود و شما ها نمي توانيد سنگ اندازي كنيد
پاسخ ها
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
شما انگار تو باغ نیستی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
کسی نگفت اجرایی نشود فقط از راهش اجرایی بشود علمی اجرایی بشود نباید یک روز تشویق بکنن یک روز بگن شیب رشد جمعیت خیلی رفته بالا اگر بچه دار بشید یارانه قطع میکنیم ( در اینده چنین خواهد شد )
لیسانس بیکار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
امیدواریم شما فرق بین سنگ اندازی و انتقاد را یاد بگیرید. این فعلا انتقاد است. امکانات سنگ اندازی وجود ندارد. اما در عمل این طرح شکست خواهد خورد. نیازی به سنگ اندازی نیست!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
کسی سنگ نمیندازه. کوه در میان هست
مونا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
فقط می تونم بگم متاسفم. لااقل اگه اطلاعات نداری یه ذره انصاف داشته باش
متاسفم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
اخه ادم حسابی مگه میشه با قانون جمعیتو زیاد کرد واقعا عقل این نماینده ها کجاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
هی داشی یه طرف قضیه منما!!!!
تا من نخوام دوماد چیییی...نمیشم! تا من نخوام بچه دار چییییی...نمیشم!!!
حالا شما هی دستور بده قانون بنویس تا ....
خوب چرا نظرات مردم رو پخش نمي كنين شما كه ادعا دموكراسي رسانه اي رو دارين.......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فكر كنم شجاعت رو بايد از يجايي شروع كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
ادعاي دموكراسي !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
114 نظر پخش نشده؟؟؟؟ چراااااااا اجازه بدين مردم حرفشون رو بزنن بالاخره كه چي؟؟؟ از اين سانسور كردن تو اين 35 سال به چيزي هم رسيديم!!!!!!!!! وقتي فئتبال سانسور ميكنن ديگه از بقيه چه انتظاري ميشه داشت. لطفا بذارش تابي
سلام به همه خوانندگان عزيز تابناك
من سه ونيم ساله كه ازدواج كردم.دوشغله هستم ومتوسط ماهيانه يك ميليون ودويست درآمد دارم.باور بفرماييد تابيستم ماه ميتوانم عهده دار مخارج باشم.حالا بچه رو كجاي دلم بذارم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
تو کنج سمت چپت
دكتر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
كنج سمت چپ رو خوب اومدي :)))) ... داداش برو خوش باش بچه ميخاي چكار كه بيچاره تر بشي؟؟؟
خود نماینده ها چند تا بچه دارن؟
اگه راست میگن اول خودشون شروع کنن!
مشکل مسکن که ندارین
مشکل ماشین که ندارین
مشکل مالی که ندارین
مشکل پارتی که ندارین
مشکل ... که ندارین!

مرد هست و حرفش!ببینیم و تعریف کنیم!
پاسخ ها
كرال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
خودشون چندتا نسل بعديشون هم تضمين كردن
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
حقوقی را که برا خودشونبریدنوروابی که دارند با بقیه قابل مقایسه نیت
واقعا جالبه تمام دنیا از جنبه مثبت به موضوعات نگاه میکنند اینجا از جنبه منفی تمام دنیا به مردم برای فرزند آوری پاداش میدهند تازه اونا تورم و مشکلات اقتصادی ما رو ندارند چون به دلار حقوق میگیرند ولی ما اینجا باید بریم حبس دست نماینده های محترم دردنکنه اینا واقعا درد جامعه رو فهمیدند دو روز دیگه فروش وسایل پیشگیری هم قاچاق محسوب میشه و جرم دار محسوب میشه ........... بابا بیخیال پیاده شین باهم بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
نترس داداش هدف همینه یه بازار توپی از این وسایل ایجاد بشه:)
عجب اشتباهی میکنند نمایندگان مجلس این کشور! گوششون هم بدهکار نیست.
اينا فقط ميتونند صورت مساله رو پاك كنند
خدای من!!!!!!!!!!!!!!سادگی و....!!!!تا کجا؟
من يه كارمندم بجاي اين حرفا دولت اگه راست ميگه وبه ازديادنسل علاقمنده حق عائله مندي كارمندان وكارگران رو كه الان 43500 هزارتومنه بكنه 800 هزارتومن ببينه همين قشر حقوق بگير 9 ماه ديگه جمعيت كشوررو دو برابرميكنه
بد بختی کشور ما در این است که همه چیر را میخواهند با زور درست کنند .شغل .مسکن.وام ازدواج.و...زمینه ساز افزایش جمعیت است.نه زندان.
خود نما ینده های محترم خودشان چند بچه دارند؟
نمایندگان محترم، من دانشجوی سال دوم دکتری در یکی از دانشگاه های دولتی هستم و متأهل و دارای یک فرزند و در ضمن چند ماهی هم هست که از کار بیکار شدم، به هر دری هم می زنم نمی تونم کار پیدا کنم!!! نه اینکه کار بلد نیستم نه چون رابط و پارتی مثل شما ندارم!! لطفا به جای تصویب قوانین عصر حجر به فکر کار برای امثال بنده باشید. من الان پیش همسر و فرزند 4 ساله شرمنده هستم و از اطرافیان خجالت می کشم!
بعد شما بیایید بگید بچه دار بشو! به خدا الان نمی تونم به خواسته های فرزند پاسخگو باشم.
به خدا خجالت هم خوب چیزیه!!
پاسخ ها
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
این حرفهای شما را کی میخواد بفهمه ؟ نماینده مخترع MPT
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
دوست عزیز حق با شماست. ما انتظاری از این ها برای فهم و درک جوانان نداریم حداقل با این قوانین و حرفهاشون نمک روی زخم نباشند!
به نظر من مسئله افزایش جمعیت یک مسئله فرهنگی است و با زور و یا نیرویه قهریه نمی توان این مسئله را حل کرد، من جوانی که 30 سال سن دارم حتی شرایط ازدواج برایم فراهم نمی شود و اگر با هزار بدبختی بتوانم ازدواج کنم تا چندین سال شرایط بچه دار شدنم فراهم نمی شود چگونه می توانم به افزایش جمعیت کمک کنم.
راهکار مورد نظر من جهت حل این مشکل:
1- شرایط شغلی و ثبات اقتصادی کشور تضمین شود(منظوم این نیست که دولت برای من شغل آماده کند بلکه شرایط بیکاری، پشتیبانیهای شغلی را افزایش دهد)
2- یارانه و پشتیبانی جداگانه برای نوزادان و بچه های تازه متولد شده تا یک سن مشخص در نظر گرفته شود( نه دلخوش کنی یک میلیونی احمدی نژادی، بلکه عینی و واقعی همایت صورت گیرد)
3- نشاط و شادابی به جامعه برگردانده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
لپ بحث شما دوست عزیز تو بند سوم، تا لبخند رو لب مردم نشینه، چرا باید یه انسان جدید رو به این دنیا بیارن که در نهایت بتونن مثل خودشون یه فقیر دیگه از هر لحاظ باشه، تازه اگه گرفتار بیمارهای مختلف، مواد مخدر و هزار و یک مشکل دیگه موجود، در کشور نشه.
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
عالی عالی عالی عالی
"لپ بحث شما دوست عزیز تو بند سوم، تا لبخند رو لب مردم نشینه، چرا باید یه انسان جدید رو به این دنیا بیارن که در نهایت بتونن مثل خودشون یه فقیر دیگه از هر لحاظ باشه، تازه اگه گرفتار بیمارهای مختلف، مواد مخدر و هزار و یک مشکل دیگه موجود، در کشور نشه."
یا خدااااا... اینا دیگه کی ان؟؟؟؟؟
حالا برای چی جمعیت زیاد شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
همینجوری، خوش میگذره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
نه که ما که جمعیت ترکوندیم گل زدن سرمون همگی یک سری بیکار و بی ار و بدبخت و روانی حالا می خوان به نسل بعد هم پاپیون بدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
برای اینکه پول بازنشتگی شما دربیاد
واقعا در اين شرايط اقدام مناسبي انجام دادن
ما حق نداريم با جلوگيري از بارداري مانع استفاده اطفالي كه مي بايست به دنيابيايند از اين همه رفاه و امكانات و خوشبختي و سعادت و ثروت ؟!؟ بشويم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
از افعال معکوس استفاده میکنی؟
ازدواج دوم راآزاد کنید تا بجه دار بشیم. چرا مردان باید فقط یک ازدواج داشته باشند.سنت پیامبر همینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
نماینده ی مجلس هم یکی مثل تو !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
حالا این همه سنت پیامبر داشت شما همینو فقط بلدی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
یعنی از زن اولت نمی تونی بچه دار شی؟ حتما باید زن دوم بگبری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
باباب بي تعهد كه توباشي عقيم بموني بهتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
برای بچه دار شدن زن دوم می خوای بگیری؟ واقعا دنبال بهانه می گردی!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
موافقم تا 3-4تا بدون بچه و مهريه و ... :)))))‌
حتماً نمایندگان گرامی خرج بچه رو خودشون میخوان بدن وقتی بابای بچه زندان باشه خنده داره واقعاً
پاسخ ها
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
عالی بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود
خدایا چه افکاری بالا سر ما هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
این کوچیکشه رقمی نیست
میخواد بگه منم هستم
واقعا باید به همچین نماینده هایی افتخار کرد
مسکن پدر مردم را دراورده
تا وقتی که مسئولین مسکن هاشون را به قیمت های قبل ندهند مردم جرات بچه دار شدن ندارن
بعضی ها تو فضا زندگی می کنند فکر می کنند همه هم رانت دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
فکر کنم نماینده ها تو چادر بچه دار میشن برا همین مسکن از یادشون رفته
بفرمائید با دو فرزند معافیت از خدمت سربازی میدهیم. ببینید جوانانی که در سن 18 سالگی ازدواج میکنن و تا سن 20 سالگی هم دو تا بچه میارن. میگید نه یکسال امتحان کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
ساده ای ها مشکل مسئولین ما همین سربازیه!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
دقیقا همینه سرباز بی مزد و مواجیب داره کم می شه!!!
حاملگی اونم زوری نوبره
اقا به نظرم ازادی های ما زیاده به چیزای ریزتر هم وارد شید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
به خدا آدم احساس آزادی مطلق میکنه تو این فضا!
تو این مملکت همین مونده بود که به رابطه ی خصوصی بین زن و شوهر کار نداشته باشند که خدا رو شکر به اون جا هم رسیدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
بدبختی تجربه راپر هم دارند!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
Like
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
تو طرح بعدی ناظر بر رابطه زن و شوهر نذارن صلوات بفرست....
ناشناس
| United States |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
کم مونده یه گشت ارشاد هم برای این موضوع راه بندازن آقایون.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
تا حالا این همه نخندیده بودم به بدبختیمون. دمتون گرم
اي كاش به جاي اينهمه انرژي كه صرف ازدياد جمعيت ميشد كمي از اون صرف رفاه اجتماعي و ارتقا فرهنگ مي شد، جمعيت زياد در بهترين حالتش چينه كه ما نخواهيم شد و شكل محتمل ترش براي ما هنده، حالا بقيه اش با خودتون
کی این مجلس تموم میشه ... حسابی رو مخ ان ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
واقعاً فکر کردین مجلس بعدی بهتر از این خواهد بود؟
با این قانون می خواهند کاری کنند تا خانواده ها نا خواسته بچه دار شوند و بعدش هم اصلا مهم نیست که چه خاکی می خواهند به سرشون بریزند!
کی این مجلس تموم میشه ... حسابی رو مخ ان ها
چقدر زمان برد تا مردم بفهمند و یاد بگیرند ، فرزند کمتر زندگی بهتر .حالا هم تا مسئله اشتغال و گرانی و تورم و اقتصاد خانواده ها حل نشود مرددم زیر بار فرزند اوری بیشتر نخواهند رفت ،چرا ؟ برای اینکه ملت ایران حالا اگاه تر و هشیار تراست و نسبت به تربیت اولاد متناسب با زمان اگاه و حساس است حتی اگر برنامه های تشویقی !! هم بگذارند .
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
اینا روی آدمای ساده لوح و بی فکر حساب کردن.دیروز تو همین تابناک خوندم جمعیت داره به78میلیون نزدیک میشه
مشکل ما گرانی وتورم است حضرت آقا فرموده مشکل ازدیاد نسل حل کنید متاسفانه نمایندگان ما میخواند بزور مشکل حل کنند راهکارش حل مشکل بیکاری وتورم کمبود مسکن است فقط مردم آزاد بگذارید هرکس هرچند بچه بخواهد میارد اون زمان که تبلیغ بچه کم می کردند چون نسیت به الان ما وضعیت بهتر ی داشتیم من گوشی نداندم از حد نصاب گذشتم الان با حقوق یک میلیون و 5تا جوان بی کار دارم می فهم چه خاکی برسرمان شده آقایان مشکل بخداشما هستید
جای تعجب داره!!!
مقام معظم رهبری منظورشان را در سخنرانی بعدی کاملاً توضیح دادن.
چرا نمایندگان دارن فسفر زیادی می سوزونن؟؟؟؟

اینقد مسئله برای حل کردن تو این مملکت پیدا نمی شه که نمایندگان دنبال تصویب
1. قانون ازدواج با دختر خانده
2. جرم هر گونه عقیم سازی
باشن !!!!!

وا مصیبتا.
قانون گذاشتن برای روابط خصوصی مردم معنی نداره و قابلیت اجرا هم نخواهد داشت
دولت الان وام ازدواج منع کرده بعد شما بفکر زیادشدن جمعیت هستید اگر راست میگید کار فراهم کنید برای مردم تامردم برای این کار انگیزه داشته باشند چطوری میخواهید جووناسراغ ازدواج بروند درصورتی که شما هیچ کمکی نمکنید نه بابا جوونا اشتباه نکنید
والله به خدا مسخرست!! دخالت در شخصیترین امور مردم و عدم احترام به حریم خصوصی یک ملت به طور قطع نمی تواند راهکاری برای مشکل کاهش زاد و ولد باشد! چرا آقایون همیشه سراغ راحتترین و ناکارآمدترین شیوه ها میرن و به جای حل ریشه ای معضل دنبال پاک کردن صورت مسئله اند؟!! اینا مگه مسوول نیستن؟
فقط مونده طرح بدن از که از ورود خانمهای غیرحامله به خیابانها جلوگیری میشه پلیس هم که با عملیات راپل آماده خدمت است
خوبه فعلا بابت روابط زناشویی مالیات نمیگرین !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
نگران نباش اینجوری که پیش میره باید انتظار این طرح هم باشیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
عجله نکن بچه دار که شدی ارزش افزودشم می گیرن
واقعا این نماینده ها توقع دارند ملت از این کارهای انها تشکر کنند و دوباره برن به اونا رای بدهند . البته خدا تقلب را که از هیئت حاکمه ما نگرفته چرا بایستی نگران افکار عمومی باشند تا وقتی نگران افکار عمومی نباشند این کارها خیلی طبیعیه
به فکر نان باش که خربزه آب است.
جالبه تو کشورمون معتاد بیمار حساب میشه و کسی که دوست نداره بچه دار بشه مجرم محسوب میشه؟!! کلی خندیدم و به حال خودم گریه کردم!
همین کم داشتیم که توزندگی خصوصی مردم آقایان نماینده دخالت کنن ببینم آقای نماینده چقدر حقوق میگیرید ؟.........بله دگه حق دارید
من که تصمیم گرفتم دیگه به هیچ کسی رای ندم برای مجلس..... یه مشت بی سواد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
بی سواد؟ همشون دکترن اونم از آکسفورد
عقلای گرامی.... چی میگین....کمبود آب رو چیکار کنیم؟
زیرساختهای رشد و تربیت رو چیکار کنیم؟ امکانات رفاهی محدود کشور رو چبکار کنیم؟ باز هم بشینیم نگاه به قد و بالای بچه هامون کنیم که تا بزرگ شدن، فرار کنن و از کشور برن و کیفشو سوئدی ها و کانادایی ها و مالایی ها کنن؟
اگر تحقيق كنيد متوجه خواهيد شد كه خود حضرات نماينده با حقوق آنچناني بيشتر از دو تا بچه ندارند اونوقت براي مردم نسخه مي پيچند.
اين واعظان كاين جلوه در محراب ومنبر ميكنند ----چون به خلوت مي روند آن كار ديگر مي كنند.
جمعیت رو زیاد کنید مگه نمی بینید جوانان ما سالم، شاغل، معتادم نیستند خوشحال شاد وراضی اززندگی ، خیر دنیا و آخرت را دیده اند چرا فرزندان دیگری نیاوریم که از این همه موهبت برخوردار شوند؟
من حاضرم بچه دار بشم فقط يه مرد ميخوام اونو بزرگش كنه . اگر پيداشد كامنت بذاره ......
پاسخ ها
مرد نامرئی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
من حاضرم
فقط اگر تونستی پیدا کن
امیر حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
من بیکارم با لیسانس ولیکن از جانم مایه میذارم
نماينده هاي محترم از خودشون شروع كنند هر كدام 10 بچه بيارن و بچه ها رو بزرگ كنن بفرستن به جنگ داعش .
پاسخ ها
ناراحت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
نگو ترا بخدا .اونوقت دیگه هر فرصت شغلی مال اوناست
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
ای ول گل گفتی
با,این,وضعیت بیکاری تورم مسکن دولت مجلس چه فکری به حال جوانان کرده متاسفانه خیلی از جوانان مملکت چه تحصیل کرده و چه بیسواد به خاطر همین معضلات جامعه رو به اعتیاد اورده اند شما یه لطفی نمایید این مشکلات حل نموده سپس وضعیت رشد کارشناسی شده پیشنهاد نمایید از راه زور زندان شلاق حل نخواهد شد ناسلامتی قرن بیست ویک است
خبر دارین شیر خشک قوطی شانزده هزار تومنه؟
کلا هیشکی به فکر مردم نیس
خود نمایندگان هم میدونن مشکل از جای دیگست منتها خودشونو میزنن به ....
شما اول مشکلات ازدواج مسکن شغل جوونا رو حل کنین
به دنیا آوردن بچه به این دنیای پر از نیرنگ و
بی عدالتی اصلا و ابدا به صلاح نیست.
آقایون یه ذره بیان بین مردم و درد دل مردم رو بشنون دیگه از این قوانین مسخره نمیگیرن.
همه ما به یاد داریم که بر در و دیوار شهر به خط بزرگ می نوشتند دو تا بچه کافیه حالا چرا انوقت فکر اینجا شو نمی کردی
مجلس این دوره بهترین مجلس ها در تمام قرون و در سرتاسر کائنات است.!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
کلاتو همه جای کائنات هم سیر می کنن بجز ایران
وقتی نمایندگان مجلس باید به جای مردم نظر عده ای خاص را تامین کنند همین می شود
کاش می گذاشتند صالحین کاندید مجلس شوند
من تازه ازدواج کردم خداوکیلی سی میلیون تومن قرض بالا اوردم که همش هزینه های تهیه وسایل و پول رهن خونه بوده عروسیمم ساده گرفتم مثل اقایون مجلسی!!!. بیان قرض منو بدن تا براشون بچه تولید کنم!!
میدونم انتشار نمیدید اما در هر صورت خدا لعنت کند اونایی رو که اوایل دهه شصت اومدن از ترس اینکه نکند جوانانی که در جنگ شهید می شوند جایگزین نداشته باشند و سرباز برای جنگ و تامین منافعشان کم شود ، شعار افزایش زادوولد دادند و ما دهه شصتی های بینوا و همیشه در صف تحصیل و کار و ازدواج و ... پا به این مملکت گذاشتیم و خدا لعنت کند همین هایی که الان باز دارند اشتباه 25 سال پیش رو به نحو دیگری مرتکب می شوند. آقا من از خدامه بچه داشته باشم اما با حقوق 800000 تومنی با اجاره خونه 600000 تومنی و کلی قسط و بدهی و خرج زندگی مگه دیوانم که بچه دار شم خرجشو مگه نمایندگان مجلس میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
دقیقا علت بحث های افزایش جمعیت الان نیز همینه که در جنگ های احتمالی نفر کم نیارند.
حالا اين آقايون محترم خودشون چند تابچه دارند خودشون وضع ماليشون خوبه فكر ميكنند همه مثل خودشونند من دوتابچه دارم 17ساله كارگرم نتونستم يك خونه بخرم هنوزهم مستاجرم به زور امورات زنگيم ميچرخه مابه فكر نان شبيم اينا توتوهمند
من 32 سالم 2 تا بچه دارم خدارا هم شکر میکنم
مستاجر هم هستم.
بعداز بچه اولمون تواین مراکز بهداشتی که میرفتیم یه جوری برای ما از پیشگیری بچه صحبت میکردند که اگه می خواستیم بازم بچه دار بشیم گویی بدتر از جنایت مرتکب می شیم
و به زور ازاین بسته های فرهنگی ایرانی که از کیسه زباله بدتر بود می دادند اونم چند بسته حتی مصرف چند ماه راحساب می کردند و به زور میداند اما اگر یک قطره مولتی ویتامین برای بچه میخواستیم می گفتند نداریم
حالا بعد 3-4 سال بچه دوم را میبرم مرکز بهداشت عکس اون حرفهای سابق را میزنند و خوشتبختانه از اون بسته های فرهنگی خبری نیست.
تقریبا همه دوستان بالا خدا راشکر بهتر از مسئولین کشور راه کار می دونند. خانمم کارمند دانشگاه و هنوز زیر بار مرخصی 9 ماهه زایمان نمیره و مرتب ارجاع میده به بیمه تامین اجتماعی و بیمه هم بلعکس .بد نیست مسئولین محترم ما یه تحقیق در کشور های دیگه بکنند و ببینند چه خدماتی و حمایتهایی جهت بچه دارشدن می کنند(البته اگر بابی جهت سفر به خارج از ایران و حق ماموریتهای آن چنانی و ... باز نشود)
قوانین که فقط روی کاغذ قابل اجراست فقط هم روی کاغذ میمانند.
بهتر بجای توهین به مردم غصه نسل را شما نخورید
من یه کارمندزنم کارمندمالیاتی ام فقط یه بچه دارم یه هفته ست مریضه بهم مرخصی نمیدن مواظبش باشم اونوبامریضیش سپردم دست مهدکودک خدامیدونه تاظهرچی سرش بیادبااین وضع غلط بکنم بازم بچه داربشم
مگه بزور ميشه بچه آورد ؟
ي آمار بگيريد ببينيد تواين چند وقت چقدر آمار سقط زيرزميني اضافه شده؟تازه بدبختا بچه بيارن وقتي زندگي بچه تامين نباشه آخر عاقبت اين بچه چي ميشه ؟معتاد كنار خيابوني اينو مي خوايد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا اول طرح تصویب کنن تمام مجلسی ها وخانواده درجه یکشون یه بچه بیارن هر کی تا 9 ماه دیگه بچه نیاورد 200 میلون تومان جریمه اش کنن اگه نصفیشون هم بچه نیارن خودش میشه 20 میلیارد تومان !!!!
آره دیگه ....همچنین افرادی بر ما حکومت میکنن:-(((
آقا اول طرح تصویب کنن تمام مجلسی ها وخانواده درجه یکشون یه بچه بیارن هر کی تا 9 ماه دیگه بچه نیاورد 200 میلون تومان جریمه اش کنن اگه نصفیشون هم بچه نیارن خودش میشه 20 میلیارد تومان !!!!
سواره خبر از حال پياده نداره
یک وام ساده ازدواج را نمی تونن بدن !!!!!

بازم فقط فشار روی مردم !!! چنین طرح هایی فقط نتیجه معکوس داره !!!
پارازیت نندازند که این همه سقط جنین وناباروری درست بشه ازدیاد نسل پیشکش
علی الحساب یک چیزی بدهید هم ما شروع کنیم
از همین الان می تونم تبلیغات فراوان ماهواره ای رو ببینم " سقط بچه در بهترین بیمارستان های کشورهای همسایه" ارمنستان،اذربایجان،ترکیه و......" چه پولی در بیارن این کشورهای گوگولی مگولی از قانونهایی که یک عده پریشان ذهن در مجلس اسلامی!!!!! تدوین می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
پریشان ذهن رو خوب اومدی
من دیگه میخوام سرمو بکوبم به میز
بهتره به فکر پارازیت وآلودگی هوا باشید
من همین دوهفته قبل جنین سه ماهه ام سقط شد
یک سر به بیمارستانها بزنید
تا از آمار سقط سردربیارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
واقعا متاسفم!! :(
این طرح جلوگیری از عقیم کردن و افزایش جمعیت فقط و فقط در مورد قشر فقیر و کم درآمد اثرگذار خواهد بود و این یعنی جمعیت فقیرها زیادتر می شود . این طرح هیچ اثری روی افراد بادرآمد بیشتر و تحصیل کرده ندارد .
پاسخ ها
لادن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
خب قربونت برم.اینا هم همینو میخوان.
به نظر من اشتغال كار مجلس نيست، كار دولت محترمه!!!!!
پاسخ ها
خ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
پس ازدیاد نسل کار مجلس محترمه ؟
اختیار ..... خودمونم نداریم! به کسی مربوط نیست که چند تا بچه داشته باشیم.
من اول که این خبر مسخره خوندم فکر کردم توهم زدم یا دارم خواب میبینم ولی مثل این که راسته خدایا ما را از دست ادمهای بی منطق که سواره از پیاده خبر ندارد نجات ده
با این روند باید منتظر عکس العمل های مردم هم بود!:

من بچه دار نمیشم
آزادی های یواشکی
ای هوار داد از بیکاری وگرانی
کیه که به حرف اینا گوش بده
تابناک محترم
بهتر است یک نظر سنجی در مورد افزایش جمعیت روی سایتتون بگذارید.
ببینیم نتیجه اش چی میشه!!!
به نظرم جالب بشه!!!
بشر اینا دیگه کین.......
مردم .ازادنیستند که بچه هم نداشته باشند.کجای دنیا این طور است
امروز برای ثبت نام پسرم در کلاس اول نظام قدیم دبیرستان دولتی علامه حلی (تیزهوشان) مبلغ 3900000 تومان خواستند که باید نصف آن را در جا پرداخت می کردیم و بقیه را قسط بندی و چک می دادیم و گفته شد که اگر امروز و فردا ثبت نام نکنیم (بخوانید پرداخت نکنیم) دانش آموز را دیگر قبول نمی کنند.
خوب باید جمعیت زیاد شود تا برای اینها درآمد زا باشد.
یک گروهی از طرفداران خانمها که اسمشونو نمی شه آورد چون تو ایران خیلی ها باهاشون دشمن هستن بدون اینکه افکارشون رو بشناسن، معتقدند که حتی خصوصی ترین جنبه های زندگی انسان ها ، سیاسی است. چه خوب گفتن. مصداق بارزش رو داریم می بینیم.
عوض اينكه مردم رو تشويق كنن دارن تهديد مي كنن
حداقل مشكل شير خشك و پوشاك و مرخصي 9 ماهه زايمان و هزينه سرسام آور مدرسه ها و مهدكودكها رو سرو سامان بدهيد بعد مردم را زنداني كنيد
حالا که اینطور شد,من از الان دارم پول جمع میکنم بچه اول رو که اوردم برم کشور همسایه ترکیه, جراحی مربوطه رو انجام بدم برگردم! زندون هم نداره!!!! خخخخخخخخخخخ
من با 9تا بچه موافقم...واااااااااااااااااای چه قدر خوبه
ماده 9 و 10 طرح کمیسیون فرهنگی مجلس هم که ممنوعیت استخدام مجردین است، ظلم آشکار و نقض غرض و خلاف همه اسناد بالادستی و ضد شایسته سالاری است.
کشوری که تو تامین آب و گندم مایحتاج زنده موندن مردمش مونده جمعیت زیاد کنه که همه دسته جمعی از قحطی بمیریم؟ طرح مورد نظر مجلسیون امتحان یک جور سلاح کشتار جمعیه؟!!
امیدوارم اکثریت نمایندگان این نظر را نداشته باشند و این طرح ناپخته رای نیاورد.
من خودم دو دختر دارم ولی بعضی وقتها واقعا از خودم بدم می آید که این دوتا فرشته کوچولو را به این دنیا یا بهتر بگم این کشور آوردم کشوری که هیچ آینده روشنی برای آنها نیست و.........
پاسخ ها
مادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
من هم يه پسر دارم كه البته خيلي تنهاست ولي هر وقت به صورت مظلومش نگاه مي كنم احساس گناه ميكنم كه فرشته معصوم رو به دنيايي آوردم كه خودم توش هيچ آرامشي نداشتم
با بالا رفتن سطح دانش وآگاهي زوج ها ديگه كمتر كسي از روشهاي دائمي جلوگيري از بارداري استفاده مي كنه. با اين ترفندها فقط ممكنه جمعيت در روستاها و مناطق دور افتاده افزايش پيدا كنه.
یک طرح تشویقی عالی احتساب 2 سال سابقه خدمت برای مادران برای هر فرزند که در بسیاری از کشورها اجرا می شود.
من كارمند هستم سه سال بعداز ازدواج بچه دارشديم هزينه زندگيمون باتولد بچه 5برابر شده . جالب اينجاست كه حق اولاد25هزار به احكام اضافه ميشه ازطرفي دولت به خانمهاي مجرد كارمندحق عائله مندي پرداخت ميكنه
اقایان نماینده طرح رتبه بندی معلمان را به خاطر بار مالی؟> رد کردند با خودشان فکر نکردند که با بیست هزار تومان حق اولاد چگونه می توان بچه دار شد. و حالا به این قوانین قرون وسطایی روی آورده اند.
آقا ما که جستیم!
شما یه فکری به حال این مملکت بکنید.
من به صلاحیت این نمایندگان شک دارم! مردم از گرسنگی میمیرند اونا دارن سیاست افزایش جمعیت رو پیش میبرن! به نظر من یکی از ضعیف ترین دوران مجلس داره سپری میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
مجلس فقط مجلس ششم
چرا بر افزایش جمعیت اصرار می شود در حالی که توان اقتصادی و امکانات رفاهی مردم کاهش یافته است؟
حالا به زور شلاق ميخواهند مردم بچه دار شوند عجب اوضاعيه به جاي اين كارها امكانات زندگي براي مردم فراهم كنيد.
چرا بر افزایش جمعیت اصرار می شود در حالی که توان اقتصادی و امکانات رفاهی مردم کاهش یافته است؟
خود اين جناب نماينده ها با اين طرح هاشون مي خوام بدونم چند تا بچه و چند تا نوه دارند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ كه برا مردم لقمه مي گيرند.
شما که توان پرداخت 5 میلیون وام ازدواج عرض کردم وام!!! رو ندارید حق ندارید در مورد بچه دار شدن یا نشدن مردم حتی نظر بدید چه برسه که قانونگذاری کنید!!!
مرگ بر این زندگی و فلاکت: 33 سال با تحصیلات عالیه هنوز به نون شب محتاج باشی
یعنی به خصوصی ترین جای آدم هم کار دارند!!!! حالا به حریم خصوصی مردم احترام نمیذارید هیچی، دیگه حداقل به این جای مردم دخالت نکنید
پیش و پا افتاده ترین نیاز های مردم هم برآورده نمیشه.چطور میشه کودک بیگناهی رو بدبخت کرد؟
بابا افزايش جمعيت نياز به قانون ندارد بلكه به اقتصاد سالم . اميد به زندگي ، اشتغال و شرايط آسان تحصيل و امكانات بهداشتي و درمان رايگان دارد
با سلا م امروز قبض گاز برای ما و سا یر همسایه ها آمده واقعا سرسام آور که داد همه بلند شده در فصلی که سرما تمام شده قیمت ها کاملا مشکوک است .لطفا مسولان فکری عاجل بکنند قرار بر این بود مشترکان پر مصرف مقداری بیشتر پرداخت کنند ولی همه را بااین کار تنبیه کرده اند خدا به داد مجرد ها برسه که میخواهند با این گرانی ها ازدواج هم بکنند آخر تا کی با شعار دروغ میشود زندگی کرد .
خیلی کامنت ها جالب بودن کلی خندیدیم!
دست مجلسیان در نکنه
آدم اختيار مال خودشو رو نداره
به عنوان یک نسل سومی که در کلاسهای درس 40 نفری درس خواندم و در کنکور دو میلیون نفری شرکت کردم و در بازار کار!!! کنونی ایران پس از گذشت 7 سال از دریافت مدرک دانشگاه مازاد هنوز هم بیکار هستم هرگز بچه دار نخواهم شد و همین الان حاضرم وازکتومی کنم. آقایان بروند یاد بگیرند که حق ندارند با سرنوشت مردم اینطور بازی کنند.
بنده نمی خواهم ازدواج کنم و فرزند دار هم شوم.
شاید میخواهند بازار زیرزمینی لوازم جلوگیری راه بیاندازندکه اگر دور بعد نماینده نشدند شغلی داشته باشند .
سال گذشته کتاب های درسی سال سوم ابتدایی تغییر کرد و دانش اموزان را باویژگی های یک خانواده پر جمعیت اشنا کردحال در نظر بگیرید دانش اموزی که سال قبل از تغییر کتب درسی بامشکلات یک خانواده ی پر جمعیت اشنا شده.اینو بهش میگن یه برنامه عالی برای افزایش جمعیت کشور
همه مشکل مملکت از جمله بی کاری،تورم، کمبود آب ، امکانات رفاهی و... حل شده فقط مونده افزایش جمعیت.
نمایندگان آزاده: شما را به خدا قسم نگذارید چنین قانون های بی اساس و بی منطق مثل منع استفاده از ماهواره تصویب شود اگر ادعا داریم مردم ایران آگاه و فهمیده و سرآمد مردم دنیا هستند بگذارید خودشان تصمیم بگیرند صد در صد از تصمیم عجولانه شما بهتر خواهد بود
یادم میاد تویکی از فیلم ها ابوالفضل پورعرب وقتی بچه خواهرش بدنیا اومد به بچه می گفت "به جمع بدبخت های دنیا خوش اومدی"
به خدا توی اجاره خونه موندم ما مردم دیگه به هم رحم نمی کنیم. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بخدا قسم 5 ساله کار کردم و پس انداز کردم مجردم زمین و خونه ندارم کل پس اندازم پول پراید نمیشه بیخود میکنم که ازدواج کنم
آقایون مجلس چقد حق اولاد میدین که کارمندان بتونن فکری واسه بچه دار شدن بکنن خدایش حق اولادی که میدین یه بسته پوشک میشه؟
الان یعنی کسانی که در مجلس نشسته اند نماینده مردم هستند؟ پس مجلس به چه دردی میخوره؟من یه جوان بیست ساله ام و همه تلاشمو میکنم که مهاجرت کنم. فکر میکنم اینجا هیچ آینده ای برای امسال من نیست.
خخخخخ اینارو طرف اگه نخواد بچه دار بشه به این چیزا نیس
تنها راه کارهایی را مطح میکنند که بار مالی نداشته باشه
سلام ; باید بگم من همین آلان از ازدواج کردن منصرف شدم
باید به حال این ملت فقط گریست گریست گریست.......................
کشور در پیچ اول افزایش جمعیت که همون ازدواج باشه گیر کرده اخه اقایون نماینده وقتی من جوان اصلا قرار نیست ازدواج کنم تصویب این قوانین چه معنی داره حالا شما به جای 4سال 40 سال تصویب کن فایدش چیه این کار شما پاک کردن صورت مساله هست تازه ازدواجم انجام بشه زوجینی که نخوان بچه دار بشن، بچه دار نمیشن تا خودشون بخوان حالا شما هر چه دوست داری تصویب کن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل