بازدید 5406
در گردهمایی ائمه جماعات قم مطرح شد

توصیه قرائتی به ائمه جماعات

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نباید در نماز جماعت بیش از حد مردم را بین دو نماز معطل کرد، گفت: باید در مساجد برنامه‌های نماز به صورت منظم و دقیق بدون حاشیه و با کوتاه کردن زمان برپا شود.
کد خبر: ۴۱۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴ 22 June 2014
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نباید در نماز جماعت بیش از حد مردم را بین دو نماز معطل کرد، گفت: باید در مساجد برنامه‌های نماز به صورت منظم و دقیق بدون حاشیه و با کوتاه کردن زمان برپا شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون مستقر استان قم با اشاره به جمع‌آوری میلیاردی زکات در کشور اظهار کرد: 280 میلیارد تومان زکات در سال گذشته جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 500 تا 600 میلیارد تومان هم برسد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال تنها در مورد زکات دهندگان کلمه شکر را در قرآن بیان کرده است، ابراز کرد: 120 هزار نکته قرآنی به علاوه آیات زکات همراه با تفسیر، در اختیار بیش از 120 دانشگاه کشور قرار گرفته تا در منابع دانشگاهی از آنها استفاده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به سفر خود به کانادا خاطرنشان کرد: در سفری که به کانادا داشتم پروفسوری به نام مولانا در سه مرکز به تدریس دعای شریف ابوحمزه ثمالی مشغول بود.

این مفسر قرآن تاکید کرد: ما باید مساجدمان را قرآنی و دعاهای پرفیض ابوحمزه ثمالی و یا مناجات شعبانیه و همچنین ادعیه‌های ماه مبارک رمضان را با شیوه‌های نوین برای جذب جوانان تبیین کنیم.

قرائتی با بیان اینکه نباید بیش از حد مردم را در بین دو نماز معطل کرد، ادامه داد: باید در مساجد برنامه‌های نماز به صورت منظم و دقیق بدون حاشیه و با کوتاه کردن زمان، برپا شود.

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین بر لزوم پاسخگویی عالمانه به شبهات وهابیت تاکید کرد و گفت: تجهیز به علوم روز یکی از ضروریات مبلغین و ائمه جماعات است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی‌ خاطرنشان کرد: نهادهایی چون کمیته امداد می‌توانند از اهدای جوایز به عنوان یک اهرم تشویقی برای جذب جوانان به مساجد اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر