بازدید 25361
مهمترین تحولات عراق؛ یکشنبه 1 تیر

زمزمه‌های ورود جدی روسیه به عرصه بحران عراق

بحران امنیتی در عراق که با تهاجم تروریست های تکفیری- بعثی به مناطقی از این کشور آغاز شده بود، امروز وارد سیزدهمین روز خود شده است. اما امروز نیز همچون روزهای اخیر، مواضع تروریست ها به برخی از مناطق از قبل اشغال شده محدود مانده و پیشروی خاصی از سوی آن ها انجام نشده است. در همین حال، صحبت از احتمال نقش آفرینی جدی روسیه در بحران عراق به میان آمده است.
کد خبر: ۴۱۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ 22 June 2014
زمزمه‌های ورود جدی روسیه به عرصه بحران عراقبحران امنیتی در عراق که با تهاجم تروریست های تکفیری- بعثی به مناطقی از این کشور آغاز شده بود، امروز وارد سیزدهمین روز خود شده است. اما امروز نیز همچون روزهای اخیر، مواضع تروریست ها به برخی از مناطق از قبل اشغال شده محدود مانده و پیشروی خاصی از سوی آن ها انجام نشده است. در همین حال، صحبت از احتمال نقش آفرینی جدی روسیه در بحران عراق به میان آمده است. 

به گزارش «تابناک»، در ادامه تحولات عراق، روز گذشته اعلام شد که شماری از نیروهای ویژه آمریکایی به منظور آموزش نیروهای عراق و ارائه مشاوره به دولت عراق به این کشور اعزام می شوند. با این حال، در پی عدم عزم جدی آمریکا برای مبارزه جدی با تروریست ها، زمزمه هایی مبنی بر درخواست کمک عراق از روسیه به گوش می رسد.

مهمترین تحولات روز یکشنبه عراق از قرار زیر است:

14:40 - یک منبع آگاه در قبایل محلی ساکن در بعقوبه از تشکیل یک گروه مردمی تحت عنوان " آزادگان حمرین" برای مقابله با گروههای تروریستی در منطقه حمرین (واقع در 50 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) خبر داد.

14:32 - "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق امروز (یکشنبه) با " رابرت بی کرافت" سفیر آمریکا در عراق دیدار کرد. وی با اشاره به بحران اخیر عراق گفت: هر راهکاری برای حل بحران موجود در عراق باید با در نظر گرفتن واقعیتهای موجود و به طور واقع بینانه اتخاذ شود.

12:43 - نخست‌وزیر انگلیس طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته با همتایان آمریکایی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی خود درباره اوضاع عراق و اوکراین خبر داد.

12:15 - یک عضو ائتلاف دولت قانون گفت که بغداد ترجیح می‌دهد آمریکای ضعیف را با روسیه عوض کند و در سایه اهمال واشنگتن در قبال توافقنامه امنیتی، برای مهار بحران جاری کشور، از مسکو کمک بخواهد.

12:06 - وزیر خارجه جدید مصر با همتای اماراتی خود در گفت‌وگویی تلفنی راه‌های بهبود روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری را بررسی کردند.

11:51 - یک منبع امنیتی در استان کرکوک امروز اعلام کرد: تروریست های داعش و نقشبندیه (طرفداران عزت الدوری معاون دیکتاتور معدم صدام) در جنوب غرب استان کرکوک با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری 17 نفر از عناصر داعش و نقشبندیه به هلاکت رسیدند. 

11:26 - دستگاه اطلاعات انگلیس "ام آی 6" در گزارشی اعلام کرد که حدود 500 نفر از اتباع این کشور به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

11:02 - یکی از اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی ضمن تکذیب هرگونه طرحی برای سازماندهی مجدد لشکر12 ارتش عراق در قلاچوالان گفت: این شایعات در حد حرف است و تاکنون عملی نشده است.

10:15 - منابع غیر رسمی اعلام کردند که نخست‌وزیر عراق، با برکناری سرپرست وزارت دفاع خود، وزیر حمل و نقل کابینه را جانشین او کرده است.

10:10 - یکی از فرماندهان اصلی گروهک «دولت اسلام در عراق و شام»، موسوم به داعش، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بقایای حزب منحل شده بعث عراق از جمله «عزت الدوری» معاون سابق دیکتاتور معدوم عراق با داعش همکاری می‌کند.

09:58 - یک منبع امنیتی عراق امروز اعلام کرد: یک بمب در بازار شهرک صدر در شرق بغداد منفجر شد. تاکنون به تلفات این انفجار اشاره ای نشده است. پایگاه خبری الغد نیز به نقل از لوئیس کارلو یکی از نمایندگان مسیحی عراق گزارش داد: گروه تروریستی داعش یکی از کلیساهای شهر نینوا را منفجر کرده است.


09:29 - گزارش‌ها و اسناد موجود حاکی از آن است که 131 شخصیت‌ سیاسی، دینی و آکادمیک از 31 کشور جهان مسئولان اصلی تامین مالی داعش در سراسر جهان هستند. 

08:47 - صباح الفتلاوی به المسله گفت نیروهای امنیتی برای حمله گسترده و فراگیر به تروریستها با هدف بازگرداندن امنیت به استان صلاح الدین و پاکسازی کامل آن آماده می شوند. وی افزود پالایشگاه بیجی هم اکنون در کنترل کامل نیروهای عراقی است و اطراف پالایشگاه گورستان اجساد تروریستهایی شده است که قصد ورود به آن را داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۹
روسهای نامرد باج گیر
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
دمت گرم ناشناس، روسیه وارد هر کشوری بشه ویران و نابودش میکنه عوارضش هم تا دهها سال در ان سرزمین باقی میماند
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
هم وطن ناشناس عزیز:
سلام علیکم
بهتر است بدور از احساسات قضاوت نمایید
اگر این خبر درست باشد و صرفا یک مانور نباشد با توجه به مسایل اکراین و همچنین نقش روسها در کنترل جبهه مخالف سوری در محافل بین المللی روسیه را بیش از پیش به یک متحد استراتژی براى ما تبدیل مى کند.
ناشناس
| Iraq |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
بله خوب حق دارید شما که عراق زندگی نمیکنی بدونی چه خبره حتما انتظار داری دولت دست رو دست بزاره تا داعش تمام عراق رو تصرف کنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
هم مرگ بر روسیه هم مرگ بر امریکا جفتشون زورگو هستن
چاره این گروهک فقط ایرانه، چند هزار نیروی ویژه سپاه وارد عراق شوند این گروهک رو امان نخواهند داد. اما افسوس که مسائل سیاسی مانع شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
ایران نباید در دام حضور مستقیم در درگیری ها بیفتد. داعش به بهانه حضور ایران موضع را بیش از این تبدیل به مسئله شیعه و سنی می کند!
مسئله مربوط به مردم عراق است و مالکی هم ضعیف عمل کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
بدترین کار دخالت ایران است هدف درگیر کردن ایران در باتلاق عراق است تا جنگ مذهبی رخ بدهد جنگ شیعه و سنی این بحران تنها با دولت ملی و کنار گذاشتن مالکی متصور است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
ما براي چي بايد بچه هامون رو بفرستيم جنگ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
غیر از مسائل سیاسی مشکل اینه که ما نمیخوایم خون بی گناه ریخته بشه.نامردا تو شهرها رخنه کردند. وگرنه با خاک یکسان کردن یک شهر برا ارتش خود عراق هم کاری نداره.
اقای ناشناس میدان سیاست جای در کردن احساس و شعار از خود نیست . معادلات قدرت در منطقه و دنیا ایجاب میکند از یکی بر علیه دیگری استفاده کنیم .
خطرروسیه برای مسلمانان اگربیشترازامریکا وانگلیس نباشد کمتر هم نیست زنده باداتحادایران وعراق عزیز
گل بود به سبزه هم آراسته شد ، بيچاره مردم عراق دزد سر گردنه داره مياد هم جان مردم رو بگيره و هم اموالشونو به غارت ببره همون كاري كه با ما كرد ، نيروگاه بوشهر يادمون نرفته بيست بار پول گرفت ازمون جهل باملتها چه ميكند
ورود ایران بصورت علنی حماقته محضه
غرب همینو میخواد
غرب میخواد یه جنگ فرقه ای راه بندازه و مسلمون ها رو به جون هم بندازه
داعش برا پول میجنگه
باید پول بهشون داد و انداختشون به جون همون هایی که تغذیه میکنن داعش رو
کافی سرانشون رو بخری
عجب شیر تو شیری شده...
'در سایه اهمال واشنگتن در قبال توافقنامه امنیتی...' قابل توجه رئیس جمهور جدید افقانستان که می خواهد در مورد توافقنامه امنیتی با امریکا تصمیم بگیره
روسيه مال اين حرفا نيست. جرات ندارن. ارتش با انگيزه هم ندارند. اگه به بمب اتم دسترسي پيدا نمي كردند كره زمين پنجاه سال پبش تك قطبي مي شد. سه سوت اوكراين رو از دست دادند. . هه...
لعنت خدا بر داعش
خاک بر سر روسیه که به عربستان و قطر باج میده.
اینهمه بمب گذاری توسط افراطی گران سعودی تو مسکو ناشی از ذلالت حکام روس هست.
خدا تروریستها و حامیانشان را نابود کند /
ایران با نیرو وارد نمیشه
ایران با تدبیر وارد میشه
نیروهای برون مرزی ایران درهمه جا هستند
کمک گرفتن از روسیه مثل درامدن از چاله و افتادن به چاه برای عراق هست.
در حال حاضر داعشی ها دچار کمبود شدید سوخت هستند به همین علت مدام به پالایشگاه حمله میکنند.پالایشگاهها به هیچ وجه نباید به دست داعشی ها بیفتد.
جنگنده ها و بالگرد های و رزمندگان غیور عراق باید تانکر های داعشی ها را که روی تویوتا سوار شده اند را هدف قرار دهند.
همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند مردم عراق این توانایی را دارند که مشکلات خود را حل کنند و از چاله به چاه نیفتند
این یک طله واسه درگیر کردن ایرانه ، نباید تصمیم احساسی گرفته شود
باز روسها وارد معرکه شدند تا باجگیری کنند کشور عراق را هم نابود کنند.
این روس ها حداقل از اون غربی ها بهترن، توی دنیای سیاست هرکسی به یک طریق باج گیری میکنه.
بامیدپاکسازی عراق ازلوث داعشی های کثیف.
مرگ بر داعش این گرگهای مسلمان نما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس