بازدید 38944
عضو شورای رقابت در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

پراید، تیبا، سمند و پژو مهر قیمت خورد

عضو شورای رقابت گفت: مکانیزم قیمت‌گذاری برای 4 محصول پرفروش پراید، تیبا، ‌سمند و پژو تعیین شده و هنوز شورای رقابت به موضع قیمت‌گذاری خودروهای خارجی ورود نکرده است.
کد خبر: ۴۰۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ 09 June 2014
عضو شورای رقابت گفت: مکانیزم قیمت‌گذاری برای 4 محصول پرفروش پراید، تیبا، ‌سمند و پژو تعیین شده و هنوز شورای رقابت به موضع قیمت‌گذاری خودروهای خارجی ورود نکرده است.

علی مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: مکانیزم قیمت‌گذاری برای 4 محصول پرفروش پراید، تیبا، ‌سمند و پژو تعیین شده و هنوز شورای رقابت به موضع قیمت‌گذاری خودروهای خارجی ورود نکرده است.

وی با اشاره به افزایش 3 تا 4 درصدی قیمت خودرو با فرمول تعیین شده است، افزود: تعیین قیمت خودرو امسال نیز براساس متغیرهایی است که شورای رقابت سال گذشته به عنوان تعیین کننده قیمت خودرو اعلام کرد، صورت می‌گیرد و صرفا «تورم بخشی» و «متغیر حفظ منافع تولیدکننده» به فرمول قبلی افزوده شد.

مددی تاکید کرد: در حال حاضر ثبت نام‌هایی که توسط خودروسازان انجام می‌گیرد باید با لحاظ فرمول شورای رقابت صورت گیرد که در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از دادن قیمت برای خودروهای یاد شده خودداری کرد و گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده شورای رقابت قرار است از اعلام قیمت خودداری کند و صرفا به ارائه فرمول بسنده کند و قیمت محصولات یاد شده توسط تولیدکننده و با جایگزینی اعداد و ارقام در فرمول ارائه شده استخراج می‌شود.

وی در پاسخ به ضمانت اجرایی این شیوه قیمت‌گذاری و فرمول ارائه شده توسط شورای رقابت گفت: قوه قضائیه و نهادهای بازرسی مراجع رسیدگی به تخلفات خودروسازان در تبیین از فرمول ارائه شده در قیمت‌گذاری هستند.

مددی در عین حال اظهار داشت: افزایش قیمت پیش‌بینی شده صرفا برای قیمت‌گذاری‌های سال گذشته می‌باشد به نحوی که شاهد افزایش 3 یا 4 درصدی قیمت خودرو براساس قیمت سال گذشته خواهیم بود نه قیمت حبابی کنونی بازار.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت قیمت کنونی خودرو در بازار را قیمت دلالی دانست و گفت: شورای رقابت مبنای افزایش را قیمت سال گذشته می‌داند نه قیمت حبابی کنونی بازار که توسط دلالان و انحصارطلبان به وجود آمده است و این قیمت حبابی باید به قیمت واقعی کاهش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۲۴
پس تکلیف خودروهای مگان و تندر90 چی میشود؟
قیمت حباب همش نتیجه قوانین اشتباه و بازار انحصاری خودرو است. با این سیستم انحصاری، هیچ وقت بازار خودرو متعادل نمی شود و کیفیت خودرو قابل رقابت با خودرو خارجی نمی شود.
«متغیر حفظ منافع تولیدکننده» به فرمول قبلی افزوده شد.!!!
متغير ها نداره دلار 20 درصد پائين اومد بايد خودرو هم 20درصد بياد پائين .
خدا پدر تو بیامرزه پراید ما به شماره پرونده 4825573 پانزده ماهه که هنوز ندادن انوقت این حرفها چیه؟!!!
برم یه پراید بخرم خودمو از دست این شورای رقابت بکشم!
لطفا دلالان محتر نظر شان را ابلاغ فرمایند تاما مصرف کنندگان تکلیفمان را بدانیم با تشکر نیازمند ان خودرو .
بيچاره مردم ضعيف كه دل خودشون رو خوش كرده بودند به وعده وعيدهاي مسئولين .
شورای رقابت را منحل کنید تا خیال مردم راحت شود
قیمت سمند سال 92 برابر 25 میلیون و 650 تومان بود حالا ببینیم واقعاً بر همین اساس 4% افزایش می دهند؟
خواهیم دید...
توی این فرمول جای متغیر "حقوق مصرف کننده" و "متغیر تعداد کشته های جاده ای و هزاران یتیم" و متغیر "خون دل هزاران انسان" کجاست؟
واقعا تاسف بار است اگر درست میگوئید تعرفه واردات را صفر کنید ببینید با ارز آزاد قیمت چه خودرو های هم کلاس میتوان تامین نمود
کارشناس محترم اگر فقط بتوانیم 3% مصرف بنزین را در خودرو کم کنیم با توجه به عمر بیش از 15 ساله خودرو در ایران به غیر از حفاظت محیط زیست و اقتصاد خانواده از تحمیل ضرر و زیان که بر دوسش مصرف کننده است جلوگیری می شود
بهتر است شورای رقابت تمام موارد را در نظر داشته باشد
مفهوم شفاف سازي و روراست بودن با مردم رو هم فهميديم!!
آقا جان بگيد خودرو ساز قدرتش زياده وزورمون بهش نميرسه خلاص
واقعا خسته نباشید!
فرمول بسیار پیچیده است: فرمولی که به ظرافت عمل ظالم را موجه نشان دهد
متن فوق گوياي چه چيزي مي باشد؟ واقعاً در دوپهلو حرف زدن و نوشتن نظير نداريم.
تيتر يه چيز مي گويد و متن چيز ديگر.
حال قيمت ماشين هاي پرايد تيبا سمند و پروه چقدر است؟
حالا پيدا كنيد پرتقال فروش را !!!!
چرا مردم باید تاوان سیاست های غلط خودروسازی را بپردازند؟ آیا اگر سرمایه گذاری خودرو سازها در کشورهای منطقه جوب می داد آنوقت اینها خود را با قیمت خیلی کمتر به ما می دادند؟
کاهش قیمت ها یعنی پراید 24 ملیون
واقعا؟ بشنو باور نکن.احتمالا از امکاناتش کم می منن
یعنی الان قیمت ها چند است؟؟
یا ملت چیزن یا اینا واقعا شعور ندارن.اقا جان مشکل خودروسازی الان خود خودروسازا هستند و شما دادین دست اینا.5 ماهم طول میکشه اعداد رو بزارن تو فرمول و.................
باز هم داستان فرغون های که تک چرخ میزنن
گرانی خودرو یعنی تورم وافزایش قیمت اجناس وخدمات و..... وکاهش ارزش پول کشور ایا بایستی هرسال اینگونه شود؟
میشه یکی معنی شورای رقابت رو برای من تعریف کنه ؟

آخه کجاش شورای رقابته ؟

اگر چند خودروساز بودند که از لحاظ کیفی و کمی با هم تفاوت داشتند میشد شورای رقابت نه الان که ایران خودرو و سایپا فقط وجود داره و در محصولات آب دوغ خیاری با یک دیگر ظاهراً رقابت میکنند
شورای رقابت وقتی فرمول رو تعیین کرده نمی تونه با یه جایگذاری قیمت رو هم اعلام کنه، این شرایط امکان بازی با اعداد و فرمول ها رو برای خودروسازان فراهم می کنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار