بازدید 31969

فاجعه‌ای که عینک هوشمند گوگل می‌تواند رقم بزند + فیلم

شرکت سازنده تسلیحات TarckingPoint که در حوزه تولید تسلیحات با دقت بالا فعالیت می‌کند، اسلحه‌ای ‌طراحی و تولید کرده ‌که با کاربست عینک هوشمند گوگل، می‌تواند حتی تیر‌اندازان آماتور را به مخوف‌ترین و مرگبارترین تیر‌اندازان تبدیل کند.
کد خبر: ۴۰۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ 07 June 2014

فاجعه ای که عینک هوشمند گوگل رقم زده است + فیلمشرکت سازنده تسلیحات TarckingPoint که در حوزه تولید تسلیحات با دقت بالا فعالیت می‌کند، اسلحه‌ای ‌طراحی و تولید کرده ‌که با کاربست عینک هوشمند گوگل، می‌تواند حتی تیر‌اندازان آماتور را به مخوف‌ترین و مرگبارترین تیر‌اندازان تبدیل کند.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که به نظر می‌آید، شرکت TrackingPoint با این کار خود، پرچمدار دوره افزایش توانایی‌های تیر‌اندازی است. این شرکت در فیلمی که از نحوه عمل اسلحه جدید خود منتشر کرده، ‌تیر‌اندازی را نشان می‌دهد که با ‌این اسلحه در ترکیب با عینک هوشمند گوگل،‌ به هدف‌هایی تیراندازی می‌کند که حتی قادر به دیدن آنها هم نیست.

فاجعه ای که عینک هوشمند گوگل رقم زده است + فیلم

هدف این شرکت از تهیه و طراحی این اسلحه، قادر ساختن سربازان به تیر‌اندازی در موقعیت‌های نامناسب، گوشه‌ها و از پشت سنگر‌هاست.

«اورن شاوبل»، مدیر بازاریابی این شرکت می‌گوید: ما به دنبال نشان دادن چیزی هستیم که در آینده امکان‌پذیر است. از زمان جنگ جهانی دوم، طراحی اصلی تسلیحات هیچ تغییری نداشته است، در نتیجه اکنون تلاش‌های فراوانی برای تلفیق فناوری در طراحی تسلیحات صورت می‌پذیرد.

وی می‌گوید: اگر با یکی از تسلیحات دقت محور ما تیر‌اندازی کنید، خواهید توانست داده‌ها و اطلاعات لازم و مربوطه را بین گوشی هوشمند، تبلت و یا هوشمند پوششی خود رد و بدل کنید. همچنین می‌توانید به هنگام شکار، کاملا مخفی مانده و شکار خود را بدون آنکه متوجه شما باشد، از پای در‌آورید.

این در حالی است که گفته می‌شود، از آنجایی که مفاهیم مربوط به تسلیحات و در کل کشتار چندان در نزد افکار عمومی جهانی مفاهیمی خوشایند و جالب نیستند، شاید هنوز کمی زود باشد که با این فناوری‌های جدید،‌ ‌تسلیحاتی اینچنین ساخت. اینگونه گفته می‌شود که شرکت‌های سازنده تسلیحاتی که در این راه گام برداشته‌اند،‌ استاندارد دوگانه‌ای را در این زمینه به کار می‌برند.

همچنین «لاد اوریت»، مدیر ارتباطات بنیاد ائتلاف برای توقف خشونت تسلیحات در این باره گفته است: شرکت‌های تولید‌کننده تسلیحات، در صورتی که از تکنولوژی قرن بیستم در راستای مرگبار‌تر کردن تولیدات خود بهره ببرند، با آن مشکلی ندارند؛ اما اگر از آنها خواسته شود، از همین فناوری در راستای امن‌تر ساختن تسلیحات بهره ببرند، از آن طفره خواهند رفت.

«لورا کوتیلتا» وکیل ارشد مؤسسه حقوقی جلوگیری از انتشار خشونت تسلیحات درباره فناوری ‌که از سوی شرکت TrackingPoint تبلیغ می‌شود گفت: اینکه یک شرکت تولید کننده، تسلیحات تکنولوژی را که در اصل متعلق به نیروهای نظامی است، در بازار عمومی عرضه کند و در اختیار شهروندان گذارد، بسیار تکان‌دهنده است. این موضوع غیر ضروری، خطرناک و نامناسب است، ولی در هر صورت یک استراتژی بازار‌یابی است.

اما به هر حال، هر دو‌ این متخصصان (اوریت و کوتیلتا) بر این باورند که این ایده جدید چندان مورد استقبال عمومی قرار نخواهد گرفت، زیرا علاقه به تسلیحات در حال تحلیل ‌است.

کوتیلتا نیز بر این باور است که ترکیب عینک هوشمند گوگل و اسلحه توسط عقل سلیم رد و انتقاد خواهد شد.

وی می‌گوید: اگر این فیلم منتشر شده توسط شرکت TrackingPoint به افکار عمومی نشان داده شود، همگان خواهند گفت ‌این فناوری بسیار وحشتناک است.

اما وی باور دارد، هنوز افرادی هستند که این ایده را بهترین ایده در راستای تولید تسلیحات می‌دانند و برای دستیابی به آن سریع‌ اقدام خواهند کرد، زیرا این امر منجر به آن می‌شود که این شرکت‌ها همچنان به کار خود ادامه دهند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۱۸
ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدانا ونصرنا علی القوم الکافرین
فاجعه ای در پیش است
درود به شما که تابناک رو در زمینه علوم روز تقویت نمودید
تابي روي اي پد فيلم قابل نمايش نيست يه فكري براي ما بكن
بسیار عالی برای مناطق مرزی میباشد . این اسلحه ها در برجهای دیدبانی قرارداده و از راه دور کنترل شود
چه با حال
زیاد هم خفن نبود یک دوربین روی اسلحه که تصاویرش را هر جا می تواند بفرستد: چه روی گوشی چه روی عینک.
به سادگی میشه مختلش کرد در جنگ ها ولی خوب این یک نمونه است با استفاده از ابزار معمولی مثل چاقو میوه خوری
خیلی حال کردم حتما یکیشو میخرم حال این رفیقامو بگیرم.
پس فکر می کردید در جهت رفاه بشر قرار استفاده بشه؟
ما ایرانی ها چرا عادت داریم اول دید منفی همه چیزو ببینیم.؟؟
خیلی هم تکنولوژی اش پیشرفته نیست. در ایران هم ساخته شده. البته عینکش از عینک گوگل بزرگتر هستش.
همه اینها صرفا در نتیجه داشتن علم ، انجام تحقیقات و بها دادن به مسائل علمی و فنی است. چیزی که در کشور ما فراموش شده و ما بدون توجه به باطن امور فقط از هم تعریف و تمجید میکنیم.
البته این اواخر کمی از علوم در امور نظامی بهره برده شده ولی هنوز علمی که در جهت رفاه مردم باشد مورد توجه واقع نشده و بسیاری از امور مملکت با روش آزمایش و خطا دنبال می شود.
با توجه اعتقاد ما مسلمین ، قطعا با ترکیب علم و یاری از خداوند متعال ، ما پیشرفت بیشتری نسبت به کسانی که علوم را در راه ناصحیح مصرف میکنند خواهیم داشت.
کافیست هر ایرانی خود را باور کند و نسبت به کسب مهارتهای روز و افزدون بر سطح علمی خود و آموزش زبان محاوره با دنیا اقدام و علوم را بصورت کاربردی مد نظر قرار دهد تا شاهد کشوری رو به پیشرفت باشیم.
انشالله
چرا اینقدر شلوغش کردین ؟
فقط برای دو تا بازدید بیشتر ؟
این تنها به عینک گوگل وابسته نیست. همچین ایده ای را میشود با هر وسیله ی دیگه ای هم پیاده سازی کرد. تنها کافی است که ارتباط بین یک دستگاه مونیتور دار را با یک یا چند دوربین بی سیم متصل کرد. حتی لازم هم نیست مثل عینک به چشم گذاشت میشه مثلا مثل یک ساعت به دست بست
ایده بسیار جالب و مفیدیه - ما هم میبایست از این تکنولوژی در راستای منافع خود استفاده کنیم
عملا تکنولوژی به سمتی میره که هر فرد عادی تبدیل میشه به یک تک تیرانداز

نمی دونم چرا همیشه کاربرد های نظامی اول دیده میشه بعد کاربردهای دیگه به وجود میاد ..
آآآآآآآآآخ آخ آخ آخ
اینو بدن من برم کله ی این تکفیری ها رو مثل سر نوشابه بفرستم رو هوا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها