بازدید 17196
۸

80 میلیون ایرانی زنده شدند

اشکال بوجود آمده در یکی از سه پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور که در پی آن پاسخ به استعلام نام هر فرد ایرانی «این فرد در قید حیات نیست» عنوان می‌شد و نام نزدیک به 80 میلیون ایرانی را به عنوان متوفی اعلام می‌کرد، برطرف شد.
کد خبر: ۴۰۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲ 02 June 2014
اشکال بوجود آمده در یکی از سه پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور که در پی آن پاسخ به استعلام نام هر فرد ایرانی «این فرد در قید حیات نیست» عنوان می‌شد و نام نزدیک به 80 میلیون ایرانی را به عنوان متوفی اعلام می‌کرد، برطرف شد.

حمید پارسایی - معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از سه پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور از دیشب و به دلیل اجرای برنامه بروزرسانی آن دچار اشکال شد، اظهار کرد:‌ مشکل به وجود آمده در این رابطه که در پی آن عنوان این فرد در قید حیات نیست در پاسخ به استعلام نام هر فرد ایرانی ذکر می‌شد در همان ابتدای صبح برطرف شد.

وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور دارای سه پایگاه است که یکی از آنها پایگاه اصلی بوده و به 100 نقطه از جمله دفاتر پیشخوان متصل است. پایگاه دوم تصویر پایگاه اصلی است که در پایان هر شب تغییرات مربوط به پایگاه اصلی از جمله موالید و غیره را به روز می‌کند و پایگاه سوم نیز مربوط به کارت‌های هوشمند و برخی دیگر از کارت‌هاست.

به گفته معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور اشکال به وجود آمده مربوط به پایگاه دوم این سازمان بود که در همان ابتدای صبح مشکل اولیه آن برطرف شد و تا پایان عصر امروز و در ساعات حدود 18 مشکل کلی آن رفع خواهد شد.

پارسایی با اشاره به اینکه پایگاه‌های اطلاعاتی همواره دچار اختلال‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شوند و بازگرداندن آنها به حالت اولیه از 15 دقیقه تا حدود یک روز طول می‌کشد گفت: علت ایجاد اشکال در این پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور نیز نرم‌افزاری بود که بلافاصله در همان اوایل صبح متوقف شد که تا پایان عصر امروز به صورت کلی برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا اشکال ایجاد شده در این پایگاه اطلاع‌رسانی بر اثر اقدامات هکرها بوده است یا خیر؟ اظهار کرد: این موضوع به هیچ وجه به هک مربوط نمی‌شود و در اثر اجرای نرم‌افزاری بوده که تغییرات پایگاه اصلی سازمان ثبت احوال را در پایان هر شب به روز می‌کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸
آخی... چه خوب شد. :)
بنده خدا سایته راست میگفته.شاید مردیم داغیم فکر میکنیم زنده ایم
مرده بدم زنده شدم
گریه بدم خنده شدم
دولت عشق آمد و من
دولت پاینده شدم
اتفاقا درست بوده
چون ما بجای زندگی "مردگی" میکنیم!
ای بابا ما خيلي وقته مرديم
تا اخرین لحظات ساعت اداری ثبت احوال قطع بود
از روزمرگي دراومديم
من امروز از صبح ساعت هشت و نیم تا ساعت 2 بعد از ظهر در دفترخانه اسناد رسمی بودم و مشکل حل نشده بود.
جالب این است که در سایت ثبت احوال هیچ خبر در این رابطه درج نشده است. انگار هیچ مشکلی نبوده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل