بازدید 51395

دختر 17 ساله قرباني ديوار بتني شهرداري تبريز

کد خبر: ۴۰۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 25 May 2014
دختر 17 ساله فكرش را هم نمي‌كرد كه سقوط يك ديواره بتني اين‌طور زندگي‌اش را پايان دهد. مهناز روبه روي مغازه پدرش ايستاده بود، همان مغازه‌يي كه از شش سال پيش تاكـنون بهره‌برداري از آن با مخالفت شهرداري تبريز روبه‌رو بود و چهار بار با سيم پلمب شده بود.

به گزارش اعتماد، اكبري، پدر مهناز روي ديواره بتني رفته بود تا شايد بتواند كمي ديواره را كنار بزند تا باز هم امكان بهره‌برداري از مغازه خرازي‌اش فراهم شود، بقيه اعضاي خانواده هم در خانه‌شان كه در مجاورت مغازه بود حضور داشتند كه ناگهان همه‌چيز تمام شد، ديواري كه شهرداري تبريز براي مجبور كردن مالك يك مغازه خرازي براي پرداخت بدهي‌اش مقابل اين مغازه قرار داده بود سقوط كرد و از بد روزگار روي مهناز افتاد.

چند دقيقه‌يي مانده بود تا ساعت به سه بعد از ظهر برسد كه زمان براي مهناز ايستاد، تمام بدن او و نيمي از بدن پدرش زير ديوار چند صد كيلوگرمي شهرداري ماند و او جان باخت. مردم سراسيمه خود را به اطراف محل رساندند و با وجود آنكه ظهر جمعه بود ظرف چند دقيقه اطراف محل حادثه پر بود از جمعيتي كه برخي از آنها به رسم سنت نانوشته‌يي كه اين روزها باب شده تنها زحمت روشن كردن دوربين موبايل را به خود دادند.

يكي از شاهدان اين ماجرا يكي از افرادي بوده كه با اورژانـس تماس گرفته كه در اين باره گفت: «حوالي ساعت سه ظهر بود و من آن سوي خيابان شريعتي ايستاده بودم كه ناگهان صداي مهيبي توجهم را جلب كرد، ابتدا متوجه حادثه نشدم اما چند ثانيه بعد فهميدم چند نفر زير ديوار بتني محبوس شده‌اند، با اورژانـس تماس گرفتم و ماجرا را اعلام كردم، جلوتر كه رفتم جمعيت زيادي ايستاده بودند و چند مرد هم داشتند ديواره بتني را بلند مي‌كردند و در اين لحظه من فقط خون زيادي را ديدم كه در پياده رو جاري شده بود و چون طاقت نداشتم از محل فاصله گرفتم. كمتر از 10 دقيقه بعد هم اورژانس و آتش‌نشاني و نيروهاي پليس به محل رسيدند.»

حبيب حسين قليزاده، مدير روابط عمومي اورژانـس آذربايجان شرقي نيز درباره اين حادثه توضيحاتي را ارائه كرد. او ابتدا از صدا و سيماي استان به خاطر اطلاع‌رساني غلط انتقاد كرد و گفت: «متاسفانه در خبر صدا و سيما درباره اين حادثه گفته شد كه اورژانـس با 40 دقيقه تاخير رسيده كه اين موضوع كذب محض است و بـر اساس شواهد و اسناد نخستين تماسي كه اين حادثه را اطلاع داده در ساعت 15:01 بوده و پس از آن دو دستگاه آمبولانس از دو پايگاه به محل اعزام شدند كه اولي در ساعت 15:08 و ديگري در ساعت 15:09 به محل رسيده است.»

مدير روابط عمومي اورژانس ادامه داد: «پس از آنكه تكنسين‌هاي اورژانس به محل حادثه رسيدند دختري حدودا 17 ساله جان خود را از دست داده بود و پدر 40 ساله‌اش نيز از ناحيه پا، كمر و سينه دچار آسيب‌ديدگي شده بود.پدر اين دختر با آمبولانس به بيمارستان امام رضا منتقل شد و پس از آن به بيمارستان شهداي تبريز انتقال داده شد كه براساس آخرين گزارش‌هاي رسيده به ما اوضاعش مناسب بوده است.»

حسين قلي‌زاده از شلوغي محل حادثه و ازدحام جمعيت نيز انتقاد كرد و گفت: «متاسفانه شلوغي جمعيت به حدي بود كه عمليات امدادگران را با مشكل مواجه كرده بود و بهتر بود شهرونداني كه خودشان هم مي‌دانند كاري از دست‌شان برنمي‌آيد در محل تجمع نكنند.»

رضا برهان، مدير روابط عمومي آتش‌نشاني تبريز نيز در اين باره به «اعتماد» گفت: «آتش‌نشانان حدود چهار دقيقه پس از اعلام حادثه به محل رسيدند و عمليات خود را انجام دادند.»

پس از اين حادثه در حالي كه افكار عمومي شهرداري تبريز را به دليل چيدمان غيراستاندارد ديوار بتني مقابل اين مغازه مقصر مي‌دانست، حسين اكبري شهردار منطقه 3 تبريز در آذربايجان شرقي منتشر كرد، بي‌احتياطي مالك متخلف ساختماني و افتادن بلوك بتني روي پدر و دختر را منجر به فوت دختر 17ساله اعلام كرد و درباره جزييات اين حادثه گفت: از ماه‌ها پيش با مشاهده تخلف ساختماني يكي از شهروندان در مسير خيابان شريعتي، در راستاي اجراي احكام و قوانين برخورد با متخلفان، مانع فيزيكي در مقابل ملك مورد تخلف در مسير خيابان شريعتي، ايجاد شده بود اما متاسفانه مالك متخلف بي‌آنكه درصدد جبران تخلف خود باشد، به طور خودسرانه اقدام به فك پلمب كرد و به گفته شاهدان محلي، جابه‌جايي مانع فيزيكي توسط مالك، باعث سقوط بلوك بتني روي پدر و دختر شد.

شهردار منطقه 3 تبريز احكام صادره از سوي كميسيون ماده 100 را حكم قضايي دانست كه توسط نمايندگان دادگستري، استانداري و شوراي اسلامي شهر صادر مي‌شود و گفت: در شهر تبريز، حدود 16 هزار پرونده ماده 100وجود دارد كه اخيرا شهردار تبريز با هماهنگي دادگستري و ديوان عدالت اداري درصدد حل مشكل شهروندان و تعيين تكليف اين پرونده‌ها شده است.

شهردار منطقه 3 تبريز اما پاسخي نداد كه با استناد به كدام قانون فيزيكي ديواره‌يي با آن وزن و ارتفاع را آن‌گونه مقابل اين مغازه مهار كرده و چرا از وسيله مناسب و استاندارد براي پلمب اين واحد صنفي استفاده نكرده است.

دختر 17 ساله قرباني ديوار بتني شهرداري تبريز


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۲
پایه و مدل این بلوکها به وضوح سستی آنها را نشان می دهد. شهرداری باید مجازات شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
شهرداری و شورای شهر مقصر هستن
ایا استعفا و محاکمه میشن؟
خدا به خانواده این مرحوم صبر بده واقعا بدترین مدل مرگ هست
متاثر کننده هست
اینایی که این کار رو کردن خودشون بچه دارن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
شهرداری ها متاسفانه به اسم قانون چه جنایت ها و خیانت ها که در حق ملت نمی کنند.
بلوک ها سسته تو عکسا کامل معلومه عکسا رو سايتهاي ديگه منتشر کردن واقعا واسه شهرداري متاسفم مسخره تر از اين نوع پلمپ وجود نداره!
هرجای دیگه جهان بود تا کناره گیری(استعفا) وزیر کشورش هم پیش میرفت چه برسه کناره گیری شهردار تبریز !!
پاسخ ها
رضا جلالی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
اینجا ایرانه عزیز, ایران! اینجا به جای استعفا و یا حداقل معذرت خواهی و پیشگیری از حوادث اینده اولین چیزی که به ذهن مسئول خطور میکند توجیه و ماستمالی است و بس !
فرافکني نکنيد اخه اين چه نوع بلوکي است خدا رو شکر تو تهران از نيوجرسي بتني استفاده ميشه
اشکال نداره در عوضش شش ساعته رقصنده می گیریم.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
آدم عقده ای این چه ربطی به نیرو انتظامی داشته؟
سلام پلمپ کردن مغازه رو دیدیم ولی اینجوریشو نه ،این از اون کارای بیفکرانه س که یه پایه ی بتنی و یه دیواره ی پیش ساخته رو که هر آن احتمال سقوط داره رو به اون صورت توی پیاده رو بذارن این یعنی امنیت مساوی صفر من کار فرد خاطی رو نفی نمیکنم یعنی اون آقا بایدکار اداریشو درست یا هرجور دیگری انجام میداد نه اینکه با بتن پیش ساخته زورآزمایی کنه وباعث مرگ دخترش بشه ولی مامورین مخصوصا شهردار منطقه رو باید به شدت ادب کرد که این مدل پلمپ واقعا از شهردای بعیده اینا کجا درس خوندن اصلا سواد دارن که این مدلی کار کردن؟ این دیگه نوبره خداییش شرم آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
مگه برای شهردار شدن سواد لازم هست ...
پایه و مدل این بلوکها به وضوح سستی آنها را نشان می دهد. شهرداری باید مجازات شود.
پاسخ ها
متاسف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
اينگونه كه زير همان ديوار بتني مقصر له شود.
ازاین بهترپلمپ نبود این که عابر پیاده هم امنیت نداره از کنارش رد بشه با اون پایه های مسخره ،،جان مردم که ارزشی نداره براتون،، خدا به مسولین مربوطه یه کم ..........
پاسخ ها
مجتبی m
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
یه کم انصاف و احساس مسئولیت بده، بی انصافی مشکل اصلی مردم ایران و بویژه مسئولینه.
مشابه این بتن ها در روبروی دانشگاه پیام نور تبریز هم جان عابرین رو تهدید میکنه
شهرداری تبریز و مسئولان شورای شهر که فقط به فکر استخدام دورو بری خای خودشون هستن
و دستگاه عریض و طویلشون بدون رشوه کاری رو پیش نمیبره خجل باشند
مسئولین شورای شهر که با بودجه بیت المال میرین کشورهای خارجی رو میگردین تا برای شهر تبریز تصمیم بگیرین
برای شهر در معرض زلزله های قدرتمند 7ریشتری چه تصمیمی گرفتین؟
بافت فرسوده شهرداری منطقه هشت رو چیکار میخواین بکنین؟
متاسفم هم برای شهرداری با این نوع پلمپ هم برای پدر بی فکر دختربیچاره به هرحال هیچ افسوسی اونو زنده نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟
من پسر عمه مهنازم و از ماجرا کاملا خبر دارم اول اینکه ما به اورژانس زنگ زده بودیم و اونا اول مارو مسخره کردن و گفتن این اورژانس نیست و آتش نشانی هست خلاصه بعد از یک دقیقه یکی دیگه اومد گفت بله بفرمایید اینجا اورژانسه یعنی این رو رفتار خوب میدونین؟؟
خودشم این که میگید پدر مهناز یعنی آقای ابراهیم اکبری داشته بلوک بتنی رو جابجا میکرده ادعا دروغین مسئولین شهرداری برای تبرئه خودشونه.بلوک فقط به خاطر تکیه دادن مهناز هنگام صحبت کردن با پدرش افتاده روشون.این بلوک کاملا نامتعادل بود و روی سرازیری قرار گرفته بود چندبار هم به شهرداری این مورد رو تذکر داده بودیم
چطوره روي شهردار هم يكي از اين بلوك ها رو بندازيم پلمپ با زنجير وقفل ديده بوديم اما اين چه شكل پلمپ كردنه؟؟
واقعا اگر شهردار استعفا نده خیلی پرروه
استعفای شهردار منطقه و مرکزی حداقل انتظار مردم است
همیشه پای شهرداری را دراین جریانات می توان به وضوح دید و انکار وسلب مسئولیت از آن ها راهم شاهد هستیم متاسفم...تابناک مثل همیشه که از شهرداری کله مند هستیم می توانی چاپ نکنی
تازه شهردارى طلب كار هم شده !! خداوند روح دختر را شاد كند و شافى پدر را از خداوند خواستارم
شهرداری مقصر 100/100
پاسخ ها
همشهري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
شهرداري مقصر باشه به نظر شما ديه اش را از جيب كي ميدن؟!!!
ابو بشرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
%100 را بلد شدی بنویسی؟
گذشته از این واقعه‌ی تاسف‌بار نکته‌ای قابل تامل است سنت غیراخلاقی استفاده از دوربین‌های موبایل است، کاش این دست حرکات با فرهنگ‌سازی یا تصویب قانون به حداقل برسد. حداقل رسانه‌ها می‌توانند برای فرهنگ‌سازی پیش‌قدم شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
لعنت برباعث و بانیش
راضی هستید خون این گل پرپر شده پایمال بشه؟
بی مبالاتی کارکنان شهرداری
حال اگر در اثر زلزله افتاده بود که شهرداری مقصر بود شهرداری نباید چنین پایه سستی را ایجاد میکرد
ولی یکی کرد و ما هنوز در خوابیم و باز دریغ از عبرت
به خاطر این خبر واقعا متاثر شدم
من شنیده ام داداستان تبریز قبلا دستور داده بود که از دیوار بتونی استفاده نشه .خدارحمت کنه بعد از چند سال بچه دار شدند باهزار بدبختی بزرگش کردن آخرش هم هیچی خدا به مادرش صبر بده همین یه بچه راداشتند
همه چیز غلط وغیر اصولی
این اقدام شهرداری بتن گذاشتن جلوی
ملک مردم غیر قانونی میباشد شهرداری باید از این اقدامات دست بردارد و پاسخگو باشد
فقط تو ایران میشه دید !
شهرداری خجالت هم نمیکشه یه چیزی طلبکار هم هست
کم از همین ماده صد و هزار و یک رقم سوراخ دیگه درآمد ندارن!! این چه وضع پلمپ هست؟!!
هموطنان عزیز هیچ پهلوان یا مرد اهنی جرات نمیکنه با این بتون ها زور ازمایی کنه.
چه طور میتونین قضاوت کنین که پدر مهناز رفته که دیواره بتونی رو بکشه تا مغازشو باز کنه در صورتی که این مغازه در اجاره است.
مهناز فقط رفته بود باباشو صدا بزنه ...
اخه اون یکی یدونه ی باباش بود.
وقتی پدرش میبینه دیوار میاد میره که مهنازو نجات بده خودش هم زیر بلوک میمونه.
واقعا به این شعر های خیالی...
شهرداری ها دارن خون مردمو میمکن
شهردار باید اعدام بشه
واقعا که
چقدر باید مسولین این مملکت کم کاری کنن؟؟
همه چی غلطه
خون یک انسان به این سادگی؟!خدایاااا
من خودم در یکی از چاله های سطح شهر که بسیار خطرناک بود دچار آسیب و شکستگی از ناحیه پا شدم و تمامی افراد از شاهدان ماجرا تا اورژانس و پلیس همگی شهرداری را مقصر می دانستند ولی ورق برگشت و من مقصر 100 درصد شناخته شدم و مجبور به پرداخت جریمه....؟؟!!!
این آقا هم دور از انتظار نیست که ماجرای مشابه ای پیدا کند.
به نظر من شهردار منطقه 3 تبریز که ادعای استحکام این به اصطلاح سیستم بلوکها رو داره ..خودش باید یه شب تا صبح زیر همین بلوک دراز بکشه و بخوابه به اتفاق خانواده ش..
از شهرداري بعيد نيست كه روشش رو اصلاح كنه واز اين به بعد ورودي مغازه هاي پلمپي رو مين گذاري كن اينها هيچ اهميتي به جون انسانها نمي دن
اقای شهردار خیالت راحت شد دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای شهردار خیالت راحت شد دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الهی خیر نبینید که با جون مردم اینجوری بازی می کنید
فقط اعدام
جمعيتي كه برخي از آنها به رسم سنت نانوشته‌يي كه اين روزها باب شده تنها زحمت روشن كردن دوربين موبايل را به خود دادند.

بابا جماعت والله قباحت داره این کار
توی ایران تنها چیزی که بی ارزش است جان انسان هاست
درسته مالک تخلف کرده
فرض کن یکی دیگه بی احتیاطی می کرد و مالک هم نبود اونوقت چی؟؟؟

چا همش دنبال توجیه هستیم
من جای شهردار ناحیه بودم استعفا می دادمنه این که دو دستی بچشبم به میزم
به نظرم مسئولین قضایی باید حتما با متخلفان برخورد کنند
حسين قلي‌زاده از شلوغي محل حادثه و ازدحام جمعيت نيز انتقاد كرد و گفت: «متاسفانه شلوغي جمعيت به حدي بود كه عمليات امدادگران را با مشكل مواجه كرده بود و بهتر بود شهرونداني كه خودشان هم مي‌دانند كاري از دست‌شان برنمي‌آيد در محل تجمع نكنند.»
شهردارتبریزقبلارئیس سازمان بازرگانی استان بودوپس از35سال کارازآن سازمان بازنشسته شده ومدتی نیزمدیرعامل منطقه آزادجلفاشده آیادراین مملکت قحطی الرجال بوده دراین موردهم شورای شهروهم شهردارمنطقه وهم خودشهردارتبریزضمن استعفابایدمحاکمه شوند
آیا نحوه پلمپ در کدام کشور عقب افتاده ای به این صورت است؟ آیا عمل شهرداری با قتل عمد فرق دارد؟
شهرداری باید حداقل یک نفر مهندس محاسب داشته باشد؟ بیچاره ملت
دراین حادثه ی ناگوار شهر داری مقصر است چون سستی بلوک در تصویر هم معلوم هست.متاسفم
صحنه واقعا دردناک است بلوکها از استحکام کافی برخوردار نیست عکسها گویاست شهرداری روش نادرستی را انتخاب کرده قطعا عقل شورایی شورای شهرهم این را تایید میکنه امیدواریم قانون بدرستی اجرا بشه باشد که مرگ مهناز زنگ خطری باشد برای موارد مشابه 15999مورد باقیمانده
شهردار خودش عين اين دختر بايد بميرد نه اينكه از بيت المال شهرداري ديه پرداخت شود.
عوض معذرت خواهی که یه خونواده رو داغ دار کردن اومده از قانون و ماده میگه
واقعا شرم آوره
یا امام زمان ظهور کن......
دراین حادثه ی ناگوار شهر داری مقصر است چون سستی بلوک در تصویر هم معلوم هست.متاسفم
مرگ بر شهردارى
مهناز دختره همسایه مون بود خدا بیامرزدش خانواده خوبی داشت
دختره خیلی خوبی بود
مغازه ماهم به این شکل پلمپ شده بود که پدرم از شهرداری درخواست کرده بوده بلوک سیمانی رو بردارن ولی توی شهرداری گفتن اگه کسی بمیره اشکالی نداره دیه شو میدیم
عاملین این جنایت باید مجازت شوند.
با قانون های ایران همه باید یه روز زیر این بتون های قانون له شن .............. متاسفم .............همین
مهناز جان دوست عزیزم امیدوارم روحت شاد باشد و امیدوارم مرا به یادداشته باشی که به خونه ی ما می اومدی باهم درس می خوندی می دونی چقدر گریه کردم عزیزم وقتی این حادثه رو شنیدم به یاد روز های خوشی که داشتیم !!!!!!!!!! شهرداری باید به جای گذاشتن بتن مغازه را پلمپ می کرد.
تمام این نوشته دروغ است من شاهد عینی بودم مگر پدرش گربه بود بالا بره از بالا دیوار را هول میداد پدرش حالش وخیم است با کی حرف زده شهرداری برای فرار از دست قانون شایعه انداخته
با عرض تسلیت به خانواده محترم اکبری.شهرداری مقصر است, و باید تاوان این بی فکری را بدهد.
کاش روزی را ببینیم که مسئولین اشتباهات خودشان را قبول بکنند و یک عذر خواهی خشک از عملکرد بدشان داشته باشند.انشالله
من هم یکبار دستم موند لای جدول وانگشت شصتم شکست،واقعا شهرداری کله بکار برده واسه استفاده از این دیوارها دستش درد نکنه که اینقدر به رفاه و آسایش مردم توجه دارن
امیدوارم پدرش و خانوادش انتقامشو از شهرداری بگیرند. روحش شاد.شهرداری اگه انسانیت داشته باشه خودش کناره گیری میکنه از سمتش.
اخه من چی بگم خدا کمکه خانواده اش باشه واقعا که اه............با یه بلوک شهرداری زندگیش بهم ریختهههههههههه
واقعا باید متعصف بود که تو این کشور جون آدما ارزشی نداره
مهناز جان روحت شاد.
كار اشتباه شهرذاري بهانه اي شد تا...ولي كاش پدر قصه ما قهرمان مرگ دخترش نميشد.مهناز جان روحت شاد.
سقوط دیوار بتنی به خاطر انگولک کردن صاحب مغازه سقوط کرده
متاسفم
واقعا خیلی غم انگیزه خدارحمتش کنه قیافشم مهربونه
خوب شد فوت شد از دست این پسرای نامرد خلاص شد
انگار ن انگار
از دست این پسرای نامرد خلاص شد
به اون قسمتی که دیوار داخلش قرار میگیره که حکم فونداسیون واسه دیوار رو داره میگن گلدونی.
قطر دیوار10 سانته قطر پاشنه گلدونی بیش از 25 سانت.
آخه کدوم شهرداری چنین قطعه ای رو سفارش میده؟
شهر داری باید مجازات بشه
اصلا نباید شهرداری رو مقصر بدونین
واقعا ناراحت شدم از این همه بیفکری
متاسفم
خدمات ارزنده شهرداری تبریزدرابادانی شهرمان مایه افتخار است
اجل وقتي بياد حوادث رو مقصر مي دونيم
شاید بھ اجای ادب کردن آن شھردار تشویق ھم بکن.
فقز بلدن مردمو سرکیسه کنن
خیلیمتاسفم
با مجازات شدیدشهردار و شورای شهر دل همشهریان خنک میشود
اگه بنده در سمتی میبودم درس عبرتی به اون شهردار ومسئولین زیربط میدادم که آیینه ی عبرت تمام دنیابشه.
به جاش امنیت داریم
واقعا متاسف شدم خداوند به خانواده اش صبر بده. شهرداری بابت کاری که کرده باید مجازات بشه ، اکثر خیابان ها پر از چاله هست ...
تنها کسی ک محکومه تو این جریانات فقط پدر خانواده بوده ک هم خلاف قانون رفتار کرده هم جان فرزندش رو بخاطر پول ب خطر انداخته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی