بازدید 37298
۸
فینال لیگ قهرمانان اروپا؛

معجزه در «دالوژ»؛ رئال پس از ۱۲ سال فاتح دسیما شد

دوازده سال انتظار رئال مادرید برای تجربه دوباره لذت قهرمانی در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی قاره اروپا‌ در شبی که کهکشانی‌ها توانستند اتلتیکومادرید را با نتیجه ۴ چهاربر یک شکست دهند، سرانجام به پایان رسید و طلسم طولانی مدت قوهای سفید پایتخت اسپانیا برای رسیدن به دسیما (دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا) شکست.
کد خبر: ۴۰۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴ 24 May 2014
معجزه در «دالوژ»؛ رئال پس از ۱۲ سال فاتح دسیما شدبی‌گمان پلیس مادرید امشب یکی از سخت‌ترین شب‌های سال را پشت ‌سر می‌گذارد. وقتی در دقایق پایانی بازی سیمئونه با آن صورت برافروخته داور را تهدید می‌کرد و بازی را بهم می‌ریخت، می‌شود تصور کرد که هواداران دو آتیشه آتلتیکو چه بر سر خیابان‌های مادرید خواهند آورد؛ آن‌هم وقتی آن‌ها تنها یک دقیقه تا پایان بازی و قهرمانی فاصله داشتند.

به گزارش «تابناک»، باز هم در یکی از فینال‌هایی که پای کارلتو در میان بود، نتیجه‌ای عجیب رقم خورد؛ اما این ‌بار شانس با این ایتالیایی خوشبخت یار بود و تراژدی استانبول تکرار نشد و او و تیمش ‌یکباره از جایگاه یک بازنده به جایگاه یک قهرمان نقل مکان کردند. سیمئونه حق داشت‌، با عصبانیت انگشتانش را به نشانه اعتراض به پنج دقیقه وقت اضافه به داور نشان دهد. در‌‌ همان یک دقیقه مانده به پایان بازی راموس رئال را احیا کرد و به بازی بازگرداند تا در دو وقت پانزده دقیقه‌ای اضافه یاران CR۷ حسابی از خجالت همشهری‌شان در‌بیایند و سه گل دیگر را به دروازه کورتوآی جوان و خوش آتیه بدوزند.

دروازه‌های خوشبختی که در ‌نود دقیقه بر روی آتلتیکو و سیمئونه باز شده بود، یکباره و با گل دقایق تلف شده راموس بسته شد تا آتلتیکوی ماجراجو به‌‌ همان قهرمانی لالگا بسنده کند و نخستین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را تجربه نکند. اما در مقابل کارلتو دهمین قهرمان اروپا را پس از دوازده سال برای رئال به ارمغان آورد تا کهکشانی‌ها بیش از یک دهه بعد از دوران طلایی زیدان بار دیگر به رده نخست اروپا بازگردند.

معجزه در «دالوژ»؛ رئال بعد از ۱۲ سال فاتح دسیما شد

پیش‌بازی

هنوز جشن هواداران لالیگا از فتح این لیگ و پایان دادن به سلطه رئال مادرید و بارسلونا در لیگ دو قطبی اسپانیا به پایان نرسیده بود که آن‌ها شمارش معکوس برای برپایی جشن یک افتخار بزرگ‌تر را در پایتخت پرتغال آغاز کرده‌اند.

متوقف کردن بارسلونا در نوکمپ در هفته پایانی لالیگا به هجده سال انتظار هواداران قرمز و سفیدپوشان مادرید برای به دست آوردن عنوان قهرمانی لالیگا پایان داد و حالا دو هفته پس از آن افتخارآفرینی، مردان دیگو سیمئونه خود را برای ‌نخستین قهرمانی‌شان در لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌کنند؛ قهرمانی که آن‌ها را به هفتمین تیم تاریخ رقابت‌ها تبدیل می‌کند و از آغاز راه تا پایان حتی یک بار هم متحمل شکست نشده‌اند.

معجزه در «دالوژ»؛ رئال بعد از ۱۲ سال فاتح دسیما شد

اتلتیکومادرید امشب اگر همشهری سفیدپوش خود، ‌رئال مادرید را همان گونه که در لالیگا در حسرت قهرمانی گذاشت، شکست دهد، علاوه بر اینکه می‌تواند به بیست و سومین تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود، پس از منچستریونایتد در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ نخستین قهرمان بدون شکست این رقابت‌ها لقب خواهد گرفت. مردان سیمئونه از دوازده بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا ۹ بازی را بر‌ده‌اند، ۲۵ گل زده‌اند و تنها ۹ بار گل خورده‌اند که این کمترین گل خورده ثبت شده در کارنامه فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا از زمان قهرمانی منچستریونایتد در سال ۲۰۰۸ است.

ترکیب دو تیم برای دیدار فینال

جدال یک شهر برای قهرمانی اروپا؛ رئال یا اتلتیکو مادرید؟

گزارش بازی

۱۰:۰۰:  هنوز ۱۰ دقیقه از آغاز بازی نگذشته بود که فینال برای دیه‌گو کاستای مصدوم پایان یافت و او نتوانست به بازی ادامه دهد تا سیمئونه خیلی زود یکی از تعویض‌هایش به‌ همراه مهاجم اصلی‌اش را از دست بدهد و لوپز جای کاستا را در زمین بگیرد.

۲۰:۰۰  بیست دقیقه از آغاز بازی می‌گذرد و شاهد هیچ صحنه حساسی روی دروازه دو تیم نبودیم. تنها یک بازی درگیرانه که از آن بوی درگیری‌های شدیدتر در دقایق آینده به مشام می‌رسد، در میدان در جریان است.

۲۳:۰۰  حرکت آنخل دی‌ماریا رئال را صاحب یک ضربه کاشته می‌کند؛ اما ضربه لوکا مودریچ از آن شوت‌هایی نبود که بتواند کورتوآ را تسلیم کند.

۲۷:۰۰  فرار آنخل دی‌ماریا می‌رود تا رئال را صاحب یک موقعیت خوب گلزنی کند؛ اما تکل رائول گارسیا ضمن سرنگون کردن دی‌ماریا یک کارت زرد را برای بازکن شماره ۸ آتلتیکو به‌ همراه دارد.

۲۷:۰۰  درگیری پس از خطا میان رائول گارسیا و سرخیو راموس مدافع رئال را هم بی‌نصیب نمی‌گذارد و ثانیه‌ای پس از گارسیا راموس هم کارت زرد دریافت می‌کند.

۲۸:۰۰  کریستیانو رونالدو که تا اینجای بازی اسیر تدابیر سیمئونه شده بود پشت ضربه کاشته قرار گرفت اما شوت او دقیقا به همان جایی رفت که کورتوآ ایستاده بود.

۳۲:۰۰  چندین و چند اشتباه مدافعان رئال ویا را در موقعیت مناسبی گلزنی قرار داد؛ اما سرانجام این راموس بود که توپ را به خوبی دفع کرد.

۳۲:۰۰  ثانیه‌هایی پس از اشتباه مدافعان رئال اشتباه مدافعان اتلتیکو گرث بیل را در موقعیت گلزنی قرار داد؛ اما توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت. این بی‌‌گمان مهم‌ترین موقعیت سی دقیقه قبل بازی بود.

جدال یک شهر برای قهرمانی اروپا؛ رئال یا اتلتیکو مادرید؟


۳۷:۰۰  سرانجام آتلتیکو نخستین گام شگفتی را برداشت و با ضربه سر دیه‌گو گودین به نخستین گل بازی رسید. اشتباه مدافعان رئال و کاسیاس در به ثمر رسیدن این گل بی تأثیر نبود. تا اینجا آتلتیکو نخستین قهرمانی اروپا را از آن خود کرده است.


۴۷:۰۰  سامی خدیرا که نمایش ضعیفی در این بازی داشته و به هیچ وجه نتوانسته جای ژاب آونسو را پر کند، با خطایی که روی داوید ویا انجام می‌دهد، دومین کارت زرد رئالی‌ها را دریافت می‌کند.

پایان نیمه نخست بازی با برتری ۱-۰ اتلتیکو مادرید

۵۴:۰۰  رونالدو سرانجام توانست در این بازی خودی نشان بدهد و یک کاشته خوب را راهی دروازه آتلتیکو کرد که کورتوآ به خوبی توپ را راهی کرنر کرد.

۵۵:۰۰ برای دقایقی رئال روی دروازه آتلتیکو خیمه زد؛ اما از دو کرنر پیاپی که ‌به دست آورد، نتیجه‌ای نگرفت.

۵۹:۰۰ کونترائو جای خود را به مارسلو می‌دهد.

۵۹:۰۰ دومین تعویض رئال هم به این ترتیب انجام می‌شود که خدیرا جای خود را به ایسکو می‌دهد تا آنجلوتی نیمه دوم را با تفکرات جدیدی آغاز کند.

۶۳:۰۰  سانتر راموس به سر رونالدو سائیده می‌شود و بنزما هم به توپ نمی‌رسد تا رئال در محوطه جریمه توپ را از دست بدهد.

۷۲:۰۰  داوید ویا هم با کارت زرد داور جریمه شد تا هر دو تیم دو بازیکن اخطاری دارند.

۷۴:۰۰  گرث بیل با یک شوت پای چپ دروازه آتلتیکو را تهدید کرد؛ اما توپ او راهی به دروازه کورتوآ نداشت.

۷۸:۰۰  یک همکاری خوب بین مثلث بی‌بی‌سی توپ را زیر پای بیل کاشت؛ اما بار دیگر هم شوت بیل راهی دروازه آتلتیکو نشد.

۷۹:۰۰  کریم بنزما‌ سومین و آخرین تعویض رئال جایش را در زمین مسابقه به آلوارو موراتا می‌دهد.

۸۲:۰۰  اشتباه کورتوآ می‌رفت تا در کمتر از ده دقیقه به پایان بازی کار دست آتلتیکو بدهد؛ اما او با هشیاری اشتباه خود را جبران کرد و سانتر کاروخال را از آن خود کرد.

۸۴:۰۰  در دقایقی که  رئال روی دروازه آتلتیکو خیمه زده بود، مدافعان به خوبی شوت‌های رونالدو و مارسلو را بازگرداندند تا خطری دروازه کورتوآ را تهدید نکند.

۹۰:۰۰+۳  سرانجام جادو‌‌ فینال کار‌ساز شد تا رئالی‌های ناامید به بازی بازگردند. حملات پیاپی سفیدپوشان رئال در دقایق پایانی منجر به گل تساوی شد و سرخیو راموس روی کرنر لوکا مودریچ گل تساوی را به ثمر رساند تا محبوب رئالی‌ها شود.

معجزه در «دالوژ»؛ رئال بعد از ۱۲ سال فاتح دسیما شد

پایان نود دقیقه تلاش دو تیم با تساوی ۱-۱؛ به این ترتیب دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای برای تعیین قهرمان در انتظار دو تیم است.

۹۷:۰۰  مارسلو می‌توانست گل برتر رئال را به‌ ثمر برساند؛ اما توپ او راهی به دروازه کورتوآ ندارد.

۹۹:۰۰  بازی در این دقایق با درگیری‌های فیزیکی فراوانی پیگیری می‌شود. گابی از آتلتیکو در این دقیقه با کارت زرد داور جریمه می‌شود.

۱۰۵:۰۰  کرنر از سمت راست و ضربه سر کریستیانو رونالدو به موراتا نمی‌رسد و این فرصت هم از دست می‌رود.

۱۱۱:۰۰ گرث بیل تیر خلاص را به پکر آتلیتکو شلیک می‌کند. حرکت زیبای دی‌ماریا از سمت چپ و ضربه زیبای او را کورتوآ با پا دفع می‌کند و در حالی که توپ می‌رفت که به کرنر برود با تیز‌چنگی بیل به گل دوم رئال بدل می‌شود.

معجزه در «دالوژ»؛ رئال بعد از ۱۲ سال فاتح دسیما شد

۱۱۷:۰۰  گویا بازی برای آتلتیکو تمام شده! ضربه مارسلو از پشت محوطه جریمه به زیبایی وارد دروازه کورتوآ می‌شود تا معلوم شود که دروازه‌بان ۲۲ ساله راه‌راه پوشان به تجربیات بیشتری در عرصه جهانی نیاز دارد.

۱۲۰:۰۰  گودین که تک گل آتلتیکو را به‌ ثمر رسانده بود با خطا روی رونالدو هم خودش اخطاری می‌شود و هم رئال را صاحب یک پنالتی می‌کند.

۱۲۰:۰۰  کریستیانو رونالدو پنالتی را تبدیل به گل می‌کند تا رئال با نتیجه ۴-۱ فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

 نبردهای به یادماندنی

در 264 باری که رئال و اتلتیکو مقابل هم صف آرایی کرده‌اند، برخی از بازی‌ها همیشه در ذهن هواداران دو تیم باقی مانده است.

فینال جام حذفی، ۲۶ جون ۱۹۶۰

شکست سه بر یک رئال در این بازی پایانی بر عصر طلایی این تیم سلطنتی بود. در واقع برد در سانتیاگو برنابئو شیرینی قهرمانی با گل‌های انریکه کولار، می‌گل کاستیو و خواکین پیرو در مقابل تنها گل پوشکاش را دو چندان کرد.

لالیگا، سی‌ام اکتبر ۱۹۹۹

اتلتیکو، یکی از بد‌ترین فصول تاریخ خود را می‌گذراند؛ ‌اما پیروزی سه بر یک در برنابئو با دو گل جیمی فلوید هاسلبنک و تنها گل خوزه ماری و در حالی که با گل مورینتس نیز از حریف عقب بود، یکی از ۹ برد این تیم را رقم زد.

لالیگا، دهم آوریل ۲۰۱۲

هت تریک کریستیانو رونالدو در ویسنته کالدرون، عامل اصلی در برد چهار‌ بر یک رئال و سرانجام‌ پایان دادن به دوران قهرمانی‌های پیاپی بارسلونا در لیگ بود. سه گل از CR۷ و گل آخر از کایخون در برابر تنها گل فالکائو، اتفاقات این بازی به یاد ماندنی بود.

فینال جام حذفی، هفدهم می ‌‌۲۰۱۳

درست است که رئال با گل رونالدو پیش افتاد؛ اما کاستا در وقت‌های عادی و میراندا روی یک ضربه کرنر در وقت اضافه برای اتلتیکو در برنابئو گلزنی کردند تا قهرمانی شاگردان سیمئونه با چهارده سال شکست ناپذیری رئال در دربی مادرید همزمان شود.


رئالی‌هایی که برای تشویق تیم‌شان به لیسبون رفته بودند

خواندنی‌های جالب درباره لیگ قهرمانان

تاکنون چهار بار فینال بین تیم‌های همشهری انجام شده؛ ۲۰۰۰ میان رئال و والنسیا، سه سال بعد میان یوونتوس و میلان، ۲۰۰۸ با حضور یونایتد و چلسی و سال قبل بایرن مونیخ و دورتموند.

*هیچ بازیکنی تاکنون در فینال لیگ قهرمانان هت تریک نکرده. چند بازیکن بوده‌اند که دو گل زده‌اند از جمله هرنان کرسپو (میلان ۲۰۰۵)، فیلیپو اینتزاگی (میلان ۲۰۰۷) و دیگو میلیتو (این‌تر ۲۰۱۰).

*تا به حال هیچ تیمی نتوانسته از ‌قهرمانی خودش در لیگ قهرمانان دفاع کند. میلان که سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ قهرمان شده، آخرین باشگاهی است که دو جام پیاپی گرفته. پیش از این آژاکس در فصل‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶، یووه ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ و یونایتد در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ تیم‌های قهرمانی بودند که سال بعد به فینال آمدند اما ناکام ماندند.
 
* اوتمار هیتسفلد، ارنست هاپل، ژوزه مورینیو و یوپ هاینکس تنها مربیانی هستند که اینجام را با دو باشگاه مختلف گرفته‌اند.

*ینس لمان (۲۰۰۶) و دیدیه دروگبا (۲۰۰۸) تنها بازیکنانی هستند که در یک فینال اروپایی اخراج شده‌اند.

*کلارنس سیدورف تنها بازیکنی است که جام قهرمانی اروپا را با سه باشگاه ‌یعنی آژاکس، رئال و میلان بالای سر برده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۳
انتشار یافته: ۸
با آيپد روش كليك مي كني پيغام ميده صفحه درخواستي شما موجود نمي باشد!! تابناك دلواپسم... درستش كنن
امیدوارم جناب آقای کریستیانو رونالدو گل بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
یه دست گل هم واسه خودت بخر
به امید قهرمانی اتلتیکومادرید هرچند رئالی هستم...
خوبه شما لباس ها رو سانسور نكرديد :))
تا صدای خیابانی را شنیدم که میخواد بازی رو گزارش کنه تلویزیونو خاموش کردم . متاسفم برای مدیر شبکه 3 بی سلیقه ...
آق ما نمی خواهیم خیابانی گزارش کنه چه کسی رو باید دید فینال به این مهمی اونوقت یه گزارشگر.........
امشب اتلتیکومادرید یک به صفر میبره...

قهرمانی حقشه هر چند که قهرمانی(داور) نیست!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار