بازدید 13342

سرگردانی یارانه‌ای در مراکز پلیس +۱۰

استقبال از تغییرات اطلاعات خانوار در برخی مراکز پلیس + 10 پایتخت بسیار زیاد بوده و مردم برای دریافت پاسخ به سؤالات خود باید مدت زیادی را در صف بمانند.
کد خبر: ۴۰۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷ 22 May 2014
ثبت تغییرات اطلاعات خانوار روز گذشته در مراکز پلیس+10 و فرمانداری‌ها آغاز شد. در این مرحله آن گروه از خانوارهایی که قصد اصلاح اطلاعات اقتصادی خود در سامانه رفاهی را دارند باید به دفاتر پلیس +10 بروند و گروهی که می‌خواهند سرپرست خانوار خود را تغییر دهند باید ابتدا به فرمانداری مراجعه کنند و سپس به دفاتر پلیس + 10 بروند.

به گزارش «وطن امروز»، مشاهدات خبرنگاران نشان می‌دهد که استقبال از تغییرات اطلاعات خانوار در برخی مراکز پلیس + 10 پایتخت بسیار زیاد بوده و مردم برای دریافت پاسخ به سؤالات خود باید مدت زیادی را در صف بمانند. در این میان بسیاری از مراجعه‌کنندگان با مشکلات فراوانی مواجه شدند و مسؤولان مراکز پلیس+10 به درستی پاسخ ابهامات مراجعه‌کنندگان را نمی‌دهند.

یکی از مراجعه‌کنندگان به مرکز پلیس+10 خیابان انقلاب درباره علت مراجعه خود گفت: «من برای اضافه کردن نام پسرم که تازه به دنیا آمده مراجعه کردم اما کارمندان این مرکز می‌گویند فقط تغییراتی که با ازدواج و طلاق به وجود آمده را ثبت می‌کنند!» 

طبق اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کسانی که در مرحله دوم اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها ثبت‌نام کرده و به دلیل یکی از وقایع چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق متقاضی دریافت این تغییرات در سامانه www.refahi.ir هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت تغییرات مزبور اقدام کنند اما بسیاری از کسانی که به واسطه تولد، قصد افزودن نام عضو جدید را داشتند با پاسخ منفی کارمندان مراکز پلیس+10 مواجه شدند.

اما نکته دیگر حضور کسانی که خواهان تغییر سرپرست بودند در این مراکز بود. با توجه به اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها این دسته از هموطنان که به دلایل مختلف از جمله محجوریت، فقدان سرپرست، عدم صلاحیت سرپرست خانوار و... متقاضی تغییر سرپرست خانوار خود جهت ادامه دریافت یارانه نقدی هستند، باید ابتدا به فرمانداری محل سکونت مراجعه کنند و اگر مسؤولان فرمانداری تایید کردند می‌توانند بعد از دریافت نامه تاییدیه به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند. این فرآیند طولانی موجب شد بسیاری از مردم به زحمت بیفتند و این سؤال در ذهن آنها شکل بگیرد که چرا برای اصلاح تغییرات در خانوارها به جای مراجعه به سایت رفاهی باید به این مراکز مراجعه کنند و فرآیندی طولانی را بگذرانند؟ البته مراجعه‌کنندگان به مراکز پلیس+10 ابهامات بسیاری داشتند که در ادامه گزارش به آن اشاره می‌کنیم.

کسی نمی‌داند که فرآیند ثبت تغییرات خانوارها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. این موضوع موجب ازدحام در مراکز پلیس‌+10 در روز اول شد. مراجعه‌کنندگان اعتقاد داشتند عدم تعیین زمان معین یا نبودن عباراتی مانند «تا اطلاع ثانوی» در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها موجب شده که مردم و مراجعه‌کنندگان سردرگم شوند.

موضوع دیگر اینکه بسیاری از مردم اعتقاد داشتند برخی اتفاقات غیرمترقبه و مشکلات فراوان خانوادگی مانع ثبت‌نام در  12 روز تعیین‌شده بوده و دولت باید برای این افراد مهلت دیگری در نظر می‌گرفت.

یکی از این مراجعه‌کنندگان می‌گوید: «دولت باید هر دو مورد ثبت‌نام و انصراف از یارانه را در سایت رفاهی باز بگذارد تا هم کسانی که می‌خواهند انصراف بدهند بیایند انصراف دهند و هم آنهایی که بنا به هر دلیلی انصراف دادند یا ثبت‌نام نکردند بتوانند ثبت‌نام کنند.»

ثبت‌نام نمی‌شوید!


یکی دیگر از متقاضیان مشکل جدیدی را مطرح می‌کند: «من چون ازدواج کردم خودم را از یارانه پدرم حذف کردم و همسرم هم از خانواده خودش، چون مسؤولان گفته بودند برای ثبت‌نام ما زمان معینی را اعلام می‌کنند اما با مراجعه به پلیس+10 به ما گفتند چون ثبت‌نام نکرده‌اید نمی‌توانید الان خانوار جدید را وارد سامانه رفاهی کنید! در روزهای نخست ثبت‌نام هیچ کس نبود ما را راهنمایی کند و به علت اینکه اعلام کرده بودند نباید اطلاعات نادرست بدهید ما نیز اقدام به ثبت‌نام نکردیم».

البته طبق اطلاعیه سازمان هدفمندی تنها کسانی می‌توانند تغییرات خانوار خود را اصلاح کنند که در فروردین ماه ثبت‌نام کرده باشند. یعنی اگر کسی به تازگی ازدواج کرده بود باید زیرمجموعه سرپرست قبلی قرار می‌گرفت. به همین علت کسانی که به تازگی ازدواج کرده و در زیرمجموعه سرپرست قبلی قرار نگرفته‌اند نمی‌توانند ثبت‌نام کنند. اما مشکلی که برخی مراجعه‌کنندگان با آن مواجه بودند ایجاد اشکال در زمان ثبت‌نام بود. مثلا یکی از متقاضیان دریافت یارانه در این باره گفت:  «برای ثبت‌نام در رفاهی در یکی از مراکز پلیس+10 ثبت‌نام کردم اما کارمند آنجا به اشتباه به جای 3 عضو، فقط یک عضو را ثبت‌نام کرد. حالا که مراجعه کردم می‌گویند امکانپذیر نیست.»

یا یک مراجعه‌کننده دیگر می‌گوید: «بنده قبل عید ازدواج کرده و اقدام به ثبت خانوار جدید کردم (25 اسفند). در ثبت‌نام مرحله دوم ما را نه در خانوار جدید و نه در خانوارهای پدری‌مان قبول نکردند و گفتند منتظر بمانید...الان رفتم پلیس+10 باز ما را قبول نکرد. ما نیاز شدید داریم.» یا دیگری می‌گوید: «من بازنشسته هستم و با وجود مشکلات مالی که داشتم برای یارانه ثبت‌نام نکردم. طبق این اطلاعیه فرزندم که ازدواج کرده به دلیل اینکه من ثبت‌نام نکردم نمی‌تواند برای دریافت یارانه به مراکز یادشده مراجعه کند، آیا این بی‌عدالتی نیست؟ جواب فرزندم را که دانشجو است چه بدهم؟»

قطعی سیستم


در برخی مراکز پلیس+10 به مردم گفته شد سیستم ثبت‌نام مختل شده و روز شنبه مراجعه کنید. اختلال در سیستم رفاهی موجب ایجاد مشکل برای مردم و مراجعه‌کنندگان شد و این در حالی است که حتی کارمندان پلیس+10 نمی‌دانستند که مهلت اصلاح تغییرات خانوارها تا چند روز است. همچنین بسیاری از متقاضیان برای ویرایش اطلاعات خود مراجعه کردند اما اصلاح و ویرایش اطلاعات اقتصادی خانوار امکانپذیر نبود و مشخص نیست آیا مسؤولان برای ویرایش اطلاعاتی مانند درآمد خانوار یا خانه‌دار بودن متقاضیان تدابیری اندیشیده‌اند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳۸
بله متاسفانه در بندر امام هم پاسخ درست نمی دن
شما که این همه زحمت کشیدید گزارش تهیه کردید ، حداقل مینوشتید که برای تغییر سرپرست خانوار چه مدارکی لازم هست
برای گذرنامه هم میگویند سیستم مشکل دارد
به من گفتند دو هفته بعد بیاین
بسیاری از مردم مشکل ویرایش دارند.مثلاً خود بنده عموم رو که خانواده ای 5 نفره دارد و هیچ کدام منزلی ندارند و اجاره نشین می باشند و تنها منبع درامدشان یارانه ها بوده رو به اشتباه برای هر 5 نفر گزینه مالک واحد مسکونی رو بله زدم.اگه دولت زمانی رو برای ویرایش اطلاعات کسانی که سهواً اطلاعات نادرستی وارد کردند تخصیص ندهد.اوج بی عدالتی است.از دولتی که شعار تدبیر و امید را یدک می کشد انتظار بیشتری داشتیم.
جالبه که قول داده بودن ویرایش رو باز کنن.هنوز باز نشده.خیلیا اشتباه ثبت نام کردن.یه ویرایش چقدر زحمت داره که باز بشه اینقد مردم اذیت نشن؟چرا دولت کارا رو سخت میکنه
تابناک جان خدایی حتماً پیگیری کنید خیلی ها اطلاعات شونو سهواً اشتباه وارد کردنه و به شدت نیاز به یارانه دارند.به مسئولان هدفمندی یارانه ها اطلاع رسانی کنید . بعد از خدا امید خیلی ها به شماست.
خودتون داخل سایتتون گفتید که کسانی که بعد از 22 اسفند یارانشونو جدا کردن در فرصت بعدی ثبت نام می کنن، پس فرصت بعدی کی میرسه؟
یه نفر فقط به من بگه که چرا بعد از 22 اسفند دفاتر پلیس +10 تغییرات ازدواجو انجام دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه دستورالعمل تصمیمش یروزه گرفته میشه؟
من 25 اسفند با هزینه 20 هزار تومن یارانه خودم و همسرمو از والدین جدا کردم و الان 2 ماه هم از یارانه گرفتن جا موندم، کی باید جواب بده؟؟؟؟؟؟؟
باسلام من دارای یک خانواده 4نفری هستم ودر روز ثبت نام فقط یک نفرراثبت کردم تورابه هر چی میپرستید کاری کنید بتونم مشکلم راحل کنم یک ماهه که زندگیم ریخته به هم
من پدرم منو ثبت نام كرده ولي چون همسرم خانوادشون انصراف دادن الان من نميتونم همسرمو به خودم اضافه كنم فقط ميتونم خودمو از پدرم جدا كنم!
من و همسرم بعد از ازدواج یارانه خودمون رو از خانواده ها جدا نکردیم. در مرحله دوم بنده تحت خانواده پدرم ثبت نام کردم ولی خانواده همسرم از دریافت یارانه انصراف دادند. حالا دیروز برای ثبت خانواده جدید به دفتر پلیس +10 مراجعه کردم تا هم یارانه خودم رو از پدرم جدا کنم و هم همسر و فرزندم رو ثبت نام کنم اما گفتند چون در مرحله دوم همسر شما اسمش ثبت نشده پس یعنی انصراف داده و الان هم نمیتونیم ثبت کنیم!!! برای ثبت نام پسرم که 7 ماه پیش دنیا اومده هم پاسخی نداشتند و خودشون هم بی اطلاع بودند. این عین بی عدالتی و بی انصافی و بی برنامگی هستش. هیچ کس پاسخگو نیست؟؟!!!!
بنده که سرپرست خانوار هستم خودم ثبت نام کرده ام ولی بعلت درج اشتباه شماره ملی همسرم وارور سامانه ثبت نام که 2 نفر بودیم فقط یک نفر ثبت کرده و یارانه یک نفررا در اردیبهشت ماه بجای دونفر واریز کرده اند به پلیس+10مراجعه میکنیم میگویند ازدواج جدید ماکه 30ساله ازدواج کرده ایم چکارکنیم؟
توی سال 2014 که کل دنیا رو نت می چرخه ما هنوز برای ابتدائی ترین کارها باید توی صف های طولانی ساعتها وقت تلف کینم ...
جای تاسف داره واقعا!
منم دیروز رفتم میخواستم اسم همسرم رو اضافه کنم!!! که گفتن امکان ثبت نام وجود نداره
یعنی من سرپرستم اما همسرم اجازه ثبت نام نداره
بنده خانواده ای سه نفره هستم که در زمان مراجعه به دفتر پیش خوان جهت ثبت نام یارانه کارمند اپراتور مشخصات وکد ملی دو نفر را ثبت کرده است ویک نفراز اعضاء خانواده ام بدون رضایت شخصی حذف شده است برای این مشکل چه باید کرد؟
خیلی افتضاحه
موندم با این همه تخصص در زمینه نرم افزار در کشورمون بازم می خوایم سیستم عامل ملی بسازیم اینترانت داخلی داشته باشیم و ... همش ادعاست، خدارو شکر گوگل و یاهو هستن اگرنه یه ایمیل می خواستیم بفرستیم باید میرفتیم پلیس +110
باسپاس فراوان از پیگیری های شما بمنظور رفع مشگلات ادیده مردم لطفا با مسئولین مطرح نمائید افرادی که تحت تکفل پدربوده اند قبل ازاسفند92ازدواج کرده اندواکنون به پلیس+10مراجعه مینمایند جوابی دریافت نمیکنند تکلیف چیست جوانان را از سردرگمی نجات دهید متشکرم ملاصالحی اصفهان
باسلام وخسته نباشیدسامانه رفاهی مشکلات زیادی ازجمله نبودیک شماره تلفن جهت سوالاتی که برای مردم پیش امده بعداطلاع رسانی ضعیف چون خیلی افرادهستندکه دسرسی به امکانات(تلوزیون)ندارنداکثرا قشرضعیف و کارگر حالاخیلی افرادبه دلایل مختلف از ثبت نام جاماندن افرادی که یارانه برای انهاحیاتی است بایدچکارکنندمتشکریم
ببینید تو یه فاصله کم از زمان انتشار خبر تو یه سایت چند نفر درخواست ویرایش میدن تازه خیلی ها هم با سایت و اینترنت آشنایی ندارند.بعد میگن اطلاعات ما نشون میده میزان اشتباهات بسیار کم بوده؟لطفاً زمانی رو برای ویرایش کسانی که سهواً اطلاعات اشتباه وارد کردن اختصاص دهید.
خواهش میکنم ویرایش را باز کنید یکی ازاعضای خانواده امان ثبت نشده برای کرایه خانه نیاز داریم
متاسفانه دولت در ثبت نام یارانه ها نمره قابل قبولی دریافت نکرد ...
بنده به دلیل اینکه شماره آخر کد ملی صفر بود باید در روز اول ثبت نام کردم در زمان ثبت نام در توضیحات صفحه ثبت نام نوشته بود کسانیکه در خال خاضر تحت تکفل هستند را باید ثبت نام کنم من هم چون دخترم ازدواج کرده بود او را ثبت نکردم تا خودشان مجزا ثبت نام کنند بعد متوجه شدم که باید همرا خودم ثبت نام کنم منتظر زمان اصلاح بودم الان هم میگویند چون اسم دخترتان ثبت نشده نمیتوان ثبت کرد
با سلام کافی نت به اشتباه تعداد نفرات خانواده ای رو که 3 نفر هستند 2 نفر اعلام کرده است. حال راحل چیست؟
بسمه تعالی
1نفر از اعضای خانواده مان را فراموش کردیم ثبت نام کنیم چیکار کنیم
خب چرا اينترنتي نكردن تا مردم راحت بشن؟
باسلام ، خانوادی ما هم 5 نفر بودند که سه نفر از میخواستیند مستقل بشویم و مرحله اول ثبت نام نکردیم ،که بعدا متوجه شدیم باید ثبت نام میکردیم و الان هم نمی توانیم کاری بکنیم از دولت تدبیر و امید انتظار داریم که یک فکر به حال خانوادهایی که اینچنین اشتباه کردند را بکند.........
با توجه به دادن یارانه به همه مردم اقا من اصلا از انصراف قبلی خودم پشیمان شدم. به دولت بفرمایید امثال بنده چه باید بکنیم تا بتوانیم دوباره ثبت نام کنیم؟!
امان از دست سازمان هدفمندی بابا یه زمان برا ویرایش اطلاعات مردم بزارید.مگه چقد کار داره.
بنده میزان درآمد رو اشتباه ثبت کردم به جای میانگین جمع درآمد رو زدم لطفاً زمانی را برای ویرایش در نظر بگیرین مچکرم
یعنی چی ما را برا ویرایش میفرستین پلیس +10 ؟؟؟ صفهای شلوغ همه سردرگم... بابا بنده ازدواج کردم و خودم و خانمم اسمامونا از خانوار پدر و مادرمون حذف کردیم الان میخوایم ثبت نام کنیم نمیپذیره!!!
ما خودمون بلدیم از طریق سایت کارامونا انجام بدیم چرا مار ا میفرستین در این دفاتر خدماتی؟ معنی این کارتون چیه؟
مشکلی که در این گزارش آمده مشکل من و خیلیهای دیگر است .
مسئولین پاسخ بدهند چرا اجازه ثبت تغییرات را به صورت کامل نمی دهند؟
آیا قرار بود همان اطلاعاتی که قبلاً در سایت وارد شده مجددا وارد شود ؟ چرا وقت مردم را تلف می کنند؟
باید یک بازه زمانی تعیین شود تا کلیه تغییرات در سایت اعمال شود و مردم مجبور به چندین بار مراجعه به پلیس+10 و ... نشوند
ای بابا عجیبه صفی که الان واسه اصلاح یارانه ها در دفاتر هست از صفی که زمان ثبت نام بود بیشتر شده!!!!!
بنده نادرمجیدی ساکن روستای چهارطاق خمین یک کارگرساده روستایی روزثبت نام یارانه دوتابچه های کوچکم اشتباهی ثبت نشده انددرصورتی که قبلا بامن یارانه میگرفتن حالابااین اوضاع تکلیفم چیست مسولین محترم شمابفرمایید
چون در مرحله قبل گفته بودند فقط افراد تحت تکفل را ثبت نام کنید ودر پایان روز دوم ثبت نام باز گفتندافراد جداشده را هم باسرپرست قبلی بنویسید من دخترم را بعلت اینکه ازدواج کرده بودطبق اعلام اولیه ثبت نام نکردم حالا هم که برای ثبت نام مراجعه کرده گفتن چون قبلا ثبت نام نکرده نمی شود واقعا از اطلاع رسانی بسیار ضعیف دولت تدبیر متاسفیم
مردم به دردسر افتاده اند . چرا اول اقدام به کار میکنند بعد از ان شروع به اطلاع رسانی میکنند ما هم بخاطر ازدواج با پدر مان ثبت نام نکردیم حالا دچار مشکل شده ایم تکلیف چیست؟
از مسئولین خواهشمندم زمانی برای ویرایش اطلاعات افرادی که سهوا اطلاعات اشتباه وارد کردند اختصاص دهند.به عنوان مثال اگه کسی به اشتباه میزان درآمد خانواده یا تعداد افراد مالک واحد مسکونی رو اشتباه وارد کرده چه کار باید بکنه؟از انصاف به دوره کسی به خاطر این قبیل اشتباهات از یارانه هم محروم بشه.
تابناک این بیمه سلامت هم پیگیری کن. برای بنده تا دیروز نوشته بود وضعیت در حال بررسی ولی امروز در سایت نوشته بود وضعیت تعریف نشده! تعریف نشده یعنی بنده وجود خارجی ندارم یا لیاقت بیمه شدن ندارم؟ درحالیکه هیچ بیمه ای ندارم و تنها عضو خانواده ام که بیمه نیستم و بعنوان سرپرست ثبت نام کردم.
چرا سیستم را برا همه آزاد نذاشتند که هرکس اطلاعات خودشو اصلاح کنه؟؟؟؟؟؟؟؟
من قبل از ثبت نام مرحله دوم از همسرم جدا شدم.
در موقع ثبت نام چون از هم جدا شدیم اسم منو ثبت نام نکرد.
جزو خانواده پدری هم ثبت نام نکردیم.
الان مونده ام چه کار کنم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها