بازدید 15213

این بار دانش آموزان برای معلم سر خود را تراشیدند

کد خبر: ۴۰۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱ 21 May 2014
دانش آموزان مدرسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اطلاع از ابتلای یکی از معلمانشان به بیماری سرطان، در همدردی با او موی سر خود را تراشیدند.

به گزارش مهر، هفت دانش آموز مقطع سوم راهنمایی مدرسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز که از ابتلای معلم خود به بیماری سرطان آگاه شده بودند، با اقدامی خودجوش موی سر خود را به نشانه همدردی با معلمشان تراشیدند.

در این اقدام نمادین که به ابتکار والدین یکی از دانش آموزان صورت گرفت، تاثر دانش آموزان از بیماری این معلم که به گفته خود آن ها یکی از بهترین معلمان مدرسه بوده و نقش موثری در تقویت بنیه علمی دانش آموزان مدرسه داشته است، این گونه به ثمر نشست و هفت دانش آموزی که از سال ورود به مقطع اول تا سوم راهنمایی مدرسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از محضر این معلم بهره مند شده بودند  با هم، دست به این عمل زدند.

این هفت دانش آموز پسر، به نام های علی باقری، فروهر محکمی، امیرحسین طاهری، امیرحسین کریمی، علیرضا نسابه و امیر آسمان رفعت پس از این اقدام، مسئولان مدرسه را در جریان نیت کار خود گذاشته و خواستار دیدار با معلم خود و ابراز همدردی با او شدند.

مسئولان مدرسه راهنمایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با استقبال از این اندیشه همدلانه، از این هفت دانش آموز تقدیر کردند.

محمدعلی فروزانفر مدیر مدرسه در جشن تجلیل از این دانش آموزان، گفت: همه آموزگاران امیدوارند دانش آموزان آن ها، علاوه بر درس مدرسه، درس معرفت و کمال بیاموزند که این هفت دانش آموز با اقدام نیک خود، این امر را به اثبات رسانده و موجب دلگرمی همه مسئولان مدرسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدند.

وی اظهار کرد: خبر این اقدام خودجوش، بی شک تاثیر مهمی در روحیه معلم آنان و تسریع روند درمان او خواهد شد و این عمل تا همیشه در پرونده این دانش آموزان جاودانه خواهد ماند.

فروزانفر با اشاره به احادیث و روایاتی که بر عیادت از بیمار تاکید دارند، ابراز داشت: این دانش آموزان کاری فراتر از این ثواب را انجام داده اند و تنها راه همدردی با این معلم را هم چهره شدن با او دانستند.

معاون فرهنگی مجموعه مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه دقت در زندگینامه بزرگان، حاوی توجه به دو نکته مهم از سوی آنان است، گفت: این دو نکته احترام به والدین و احترام به معلمان است و تمام بزرگان جامعه بشری این دو امر را سرلوحه عمل خود کرده اند که اقدام بزرگ این دانش آموزان نیز در همین راستا بوده است.

حجت الاسلام وفا فاطمی نیا افزود: در روایات اسلامی، اعمال بشر از مرحله قلبی آغاز شده، به مرحله زبانی و در آخرین مرتبه به مرحله بروز در اعضاء و جوارح می رسد که بی شک عمل این هفت دانش آموز، در مرتبه اعلای اسلامی و دارای والاترین درجه نیکی است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند شاهد و ناظر کوچک ترین اعمال بندگان خود است، گفت: بی شک این اقدام دانش آموزان، در محضر پروردگار به نیکی ثبت شده و سبب نگاه ویژه خداوند به آنان می شود.

دانش آموزان نیز که در این آئین مورد تجلیل قرار گرفتند، تنها انگیزه خود را همراهی و ابراز همدردی با معلمی دانستند که حنجره خود را بر سر کلاس های درس آن ها و در طول سال های تدریس از دست داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر