بازدید 8922

روحانی: ان‌شاءالله با 1+5 به توافق می‌رسیم

رئیس‌جمهور تاکید کرد که همه برنامه‌ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای تبدیل سال 93 به سال رونق اقتصادی است و همه باید در جهت رونق، ایجاد اشتغال و پشت سرگذاشتن دوره رکود همگام و هم‌صدا شوند.
کد خبر: ۴۰۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ 19 May 2014
رئیس‌جمهور تاکید کرد که همه برنامه‌ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای تبدیل سال 93 به سال رونق اقتصادی است و همه باید در جهت رونق، ایجاد اشتغال و پشت سرگذاشتن دوره رکود همگام و هم‌صدا شوند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا مردم برای بدست گرفتن امور، به صحنه بیایند چراکه دولت هیچگاه نمی‌تواند به تنهایی در جهت توسعه کشور اقدام کند اما می‌تواند هدایت‌گر بوده و در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی با اشاره به آمار ناخوشایند ایجاد اشتغال در کشور طی سال‌های گذشته، گفت: مبنای حرکت دولت در سال 93 اشتغال زایی بوده و ایجاد اشتغال یکی از اهداف اساسی ما خواهد بود.

دولت از وزارت راه و شهرسازی توقع بالایی دارد

روحانی با بیان اینکه "به دلیل اینکه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در اجرای امور زیربنایی - که مرتبط با رفاه و سلامت مردم است، مسئولیت سنگینی است، دولت توقع بالایی از این وزارتخانه دارد"، تصریح کرد: امروز برای مردم ایران سفر با وسایل نقلیه شخصی یکی از ضرورت‌های زندگی به شمار می‌رود و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد و در این خصوص باید تسهیلات و امکانات مناسب را فراهم کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به شدت و سوء مصرف انرژی در کشور، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن مصرف انرژی تاکید کرد.

دولت نمی‌تواند با نظر اکثریت مردم مخالفت کند

وی با بیان اینکه "یکی از اهداف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، جلوگیری از شدت مصرف انرژی در کشور بود که متأسفانه در اجرای این قانون مسیر اشتباهی طی شد"، گفت: اگر می‌خواهیم در کشور اقدامی انجام شود، باید با رضایت و آمادگی مردم صورت پذیرد و دولت نمی‌تواند با نظر اکثریت مردم مخالفت کند بلکه باید مردم را همراه گرداند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها از مردم خواست تا کسانی که نیاز به دریافت یارانه نقدی ندارند ثبت‌نام نکنند"، اظهار کرد: دولت از محل این صرفه‌جویی و انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی توانست کمک وسیعی به بخش سلامت ارائه کند و امروز اقدامات بسیار گسترده‌ای در جهت ارائه امکانات بهداشتی و درمانی و بیمه به مردم انجام می‌شود.

روحانی ادامه داد: دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نه راه دولت گذشته را ادامه داد و نه خواست کاری کند که مردم با آن مخالف باشند؛ چراکه معتقد است باید فرهنگ کاهش مصرف برای مردم تبیین و از سوی آنان پذیرفته شود.

لزوم مکان‌یابی صحیح برای ایجاد شهرهای جدید

وی تغییر مصالح ساختمانی و نظارت بر کیفیت مصالح مصرف شده در ساخت‌وسازها را از مواردی دانست که باید مد نظر وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن باشد و در ادامه تصریح کرد: با شیوه‌ای که امروز برای ساخت و سازها در کشور انجام می‌شود، منابع و امکانات گسترده‌ای اتلاف خواهد شد در حالی که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا از فضا و امکانات موجود به نحوی که کمترین اتلاف انرژی را در پی داشته باشد، به طور صحیح استفاده کنیم.

روحانی در همین راستا تاکید کرد: باید مکان‌یابی برای ساخت ساختمان‌ها با نظارت‌های دقیق باشد تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم مکان‌یابی صحیح برای ایجاد شهرهای جدید در کشور و شروع فعالیت‌ها در این زمینه خاطرنشان کرد: باید برای چگونگی توسعه شهرهای موجود برنامه‌ریزی کنیم چراکه بدون برنامه‌ریزی مشکلات فراوانی از جمله حاشیه‌نشینی و ایجاد بافت‌های فرسوده در شهرها به وجود خواهد آمد.

دولت نباید مسکن‌ساز باشد

وی با بیان اینکه "نباید در زمینه ساخت و ساز مسکن به منابع بانک مرکزی متکی شویم"، گفت: مسکن مهر بزرگترین خسارت را در ایجاد وضعیت تورمی به کشور وارد کرد در حالی که دولت نباید مسکن‌ساز باشد بلکه تنها شرایط را برای مسکن‌دار شدن مردم فراهم کند.

برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات برای جابجایی پایتخت باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه "برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات برای جابجایی پایتخت باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد"، گفت: تهران همواره به عنوان مرکز تجاری، اقتصادی و دانشگاهی کشور باقی خواهد ماند اما باید تلاش کنیم تا بار سیاسی این شهر کاهش یابد.

روحانی با اشاره به استفاده از موقعیت ژئوپولتیک ایران در توسعه جاده ها و ایجاد مسیرهای هوایی تصریح کرد: باید در جهت ایجاد امکانات لازم به منظور رساندن ایران به جایگاهی شایسته در حمل و نقل و ترانزیت بین المللی تلاش کرده و با سخنان بی ریشه و شعارهای بی اساس کشور را از این امتیاز محروم نکنیم. کشور دارای منابع غنی ثروت است که باید با برنامه ریزی صحیح از آنها استفاده کنیم.

توسعه شبکه ریلی کشور یکی از تصمیمات دولت است

وی با تاکید بر اینکه "باید شبکه ریلی کشور در جهت توسعه مراودات تجاری و استفاده دیگر کشورها از جمله همسایگان از این مسیر برای جابجایی کالا را گسترش دهیم"، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ریلی در کشور یکی از تصمیمات دولت تدبیر و امید است چرا که این کار مطمئناً به نفع همه مردم و توسعه تجارت خواهد بود.

رئیس‌جمهور همچنین در زمینه حمل و نقل هوایی و توسعه فرودگاه‌های کشور نیز با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و سلامت و امنیت پروازها در کشور، گفت: امروز بواسطه مذاکرات ایران با 1+5 شرایط آسانتری برای خرید قطعات و ارتقاء سلامت ناوگان هوایی کشور ایجاد شده که باید از آن در جهت رفاه و امنیت مردم استفاده کنیم.

دولت برای آبادانی سواحل جنوب کشور برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند

روحانی همچنین با بیان اینکه "دولت برای آبادانی سواحل جنوب کشور برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند"، گفت: شکوفایی سواحل جنوبی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری همه‌جانبه بوده و ما برای رونق اقتصاد و انرژی و ایجاد بنادر وسیع در این منطقه نیاز به حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مردمی داریم.

مصلحت همگان در توافق و بازی برد - برد است

وی با اشاره به اینکه "مذاکرات ایران با 1+5 با وجود دشواری‌هایی که وجود دارد، ان‌شاءالله در نهایت به توافق خواهد رسید، چراکه مصلحت همگان در توافق و بازی برد - برد است"، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز نخواسته به دنیا دروغ بگوید و امروز نیز به دنبال آن نیست.

رئیس‌جمهور افزود: هدف جمهوری اسلامی ایران فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بوده و آن را دنبال خواهد کرد و این حق مردم را پیگیری می‌کند اما در عین حال می‌خواهد تا در روند گفت‌وگو به تفاهم مشترک که به نفع همگان است، برسد.

روحانی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که ملت ایران از تحریم ها هراسی داشته باشد؛ این ملت در هر شرایطی ایستادگی و مقاومت خواهد کرد و آنچه برای دولت مهم است منافع مردم، انقلاب و امنیت ملی کشور است.

رئیس‌جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم و رساندن کشور به جایگاه شایسته خود تلاش کند.

بر اساس این گزارش، پیش از سخنان رئیس‌جمهور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گزارشی از روند فعالیت‌ها، عملکرد و برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه در بخش‌های مختلف راه، شهرسازی، مسکن، حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی و وضعیت بنادر بیان و پیشنهاداتی در راستای برون‌رفت از مشکلات موجود در مسیر اجرای برنامه‌های این وزارتخانه ارائه کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان