بازدید 7572

درخواست لیزینگ مسکن به بانک مرکزی رفت

کد خبر: ۴۰۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲ 16 May 2014
معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه سرمایه‌ها به جای خرید خودرو باید به سمت بازار مسکن سرازیر شود، گفت: بانک مسکن در شرایط کنونی فقط می‌تواند تقاضای 150 هزار وام مسکن در هرسال را تامین کند در حالی که سپرده گذارها 1.5 میلیون نفر هستند؛ بنابراین اگر به میزان سرمایه​گذاری در بازار وام افزوده نشود، 10 سال طول می‌کشد تا بانک مسکن جوابگوی همه متقاضیان وام 35 میلیونی باشد.

حامد مظاهریان در گفتگو با مهر درباره برنامه دولت در خصوص لیزینگ مسکن اظهار داشت: به دنبال این هستیم که بین بازار سرمایه و بازار ساختمان ارتباط عمیق​تری برقرار کنیم تا نقدینگی بازار سرمایه در ساخت مسکن بکار افتد. در این صورت، تولید مسکن افزایش یافته و با تعادل بیشتر عرضه و تقاضای خریداران مسکن منتفع خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به جای اینکه فقط بانک مسکن برای خانه​دار شدن وام بدهد باید سرمایه بخش های دیگر را هم جذب این بازار کنیم ، گفت: لیزینگ مسکن نیاز به مجوز بانک مرکزی دارد تا این بنگاه های مالی با تضمین دولت وارد این عرصه شوند؛ بنابراین پیش بینی می شود که با ورود روش​های متعدد دیگر همچون لیزینگ و رهن ثانویه بتوان وام خرید مسکن را تا چند برابر افزایش داد.

مظاهریان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به طور رسمی با بانک مرکزی مکاتبه کرده و تقاضای مجوز برای لیزینگ مسکن کرده است؛ بنابراین در حال حاضر باید منتظر مجوز بانک مرکزی بود.

وی در خصوص سازوکار لیزینگ های مسکن، اظهار داشت: چرا باید سرمایه ها به سمت خرید خودرو حرکت کند. الان با هر مقدار سرمایه فردی نهادهای مالی امکان خرید خودرو را تامین می کنند، چرا اجازه ندهیم که در مورد مسکن هم این اتفاق بیفتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این شرکت ها لیزینگ سند را در رهن نگهداری می کنند و فرد اجاره بها را به عنوان باقیمانده قرض به موسسه مالی می پردازد. ورود شرکت های لیزینگ به بازار مسکن حلال همه مشکلات نیست ولی امکان جذب سرمایه ای بیشتر را برای ساخت و خرید مسکن فراهم می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان