بازدید 2545

اولویت اول جوانان اشتغال و کسب درآمد است

کد خبر: ۴۰۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ 16 May 2014
یک روانشناس گفت: هنگامی که مذهب را برای افراد به ویژه جوانان به‌ درستی معرفی نمی‌کنیم، تمایل جوانان به این سیستم ارزشی کاهش می‌یابد. این در حالیست که در کنار آن بحران‌های اقتصادی، تورم و گرانی باعث می‌شود که اولویت افراد از جمله جوانان، اشتغال و کسب درآمد باشد.

به گزارش ایسنا، دکترعلی اصغر نژاد فرید افزود: سیستم ارزشی افراد در زمان‌های مختلف متفاوت است و به همین دلیل گرایش نسل قدیم و جدید به موضوعات ارزشی، مذهبی و سیاسی با یکدیگر فرق دارد .به عنوان نمونه اگر در مواقعی افراد متوجه شوند که وارد شدن به مسائل سیاسی ممکن است برای آنان هزینه داشته باشد، سرمایه گذاری ارزشی آنها در زمینه مشارکت سیاسی کمرنگ‌تر می‌شود.

این روانشناس در ادامه گفت: با تغییر شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، گرایش‌های افراد و اولویت‌های آنان متفاوت می‌شود. در گذشته تحصیل در رشته پزشکی اهمیت زیادی داشت؛ اما در حال حاضر تحصیل در این رشته به اندازه گذشته مهم نیست و درحال حاضر ارزش‌های اقتصادی بر ارزش‌های انسانی و اجتماعی برتری یافته است.

وی درباره راهکارهای اصلاح وضعیت، افزود: سال جدید به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است. دراین شرایط باید توجه کنیم که خانواده‌ها حتی پیش از تولد فرزندانشان درباره نحوه تربیت کردن آنها تفکر صحیحی داشته باشند، همچنین علاوه بر آن نظام آموزشی از مقطع دبستان به بعد اولویت‌های درست را به افراد آموزش دهد.

این روانشناس با بیان اینکه صدا و سیما مبلغ مصرف گرایی است، گفت: برای مصرف فراوان باید پول داشت و برای دستیابی به درآمد باید کارکرد. در این شرایط سیاستگذاران و مدیران فرهنگی باید به فرهنگ جامعه توجه کنند.

نژادفرید در پایان اظهارکرد: زمانی که قیمت دلار سه برابر می‌شود، افراد دچار نوعی حس طمع، ناامنی و نگرانی نسبت به وضعیت معیشت خود و خانواده‌شان می‌شوند که این شرایط موجب تغییر ساختار فکری و فرهنگی جامعه و کاهش اعتقادات و باورهای دینی آنان می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار