بازدید 25041

اعضای تیم پر و پیمان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟

دور چهارم مذاکرات هسته‌ای در وین برای رسیدن به توافق جامع در حالی در جریان است که ایالات متحده با هیأتی متشکل از کارشناسان و مقامات پرسابقه حوزه‌های گوناگون در مذاکرات حاضر شده است؛ شمار بسیاری از این افراد در یک سال اخیر به تیم آمریکایی اضافه شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ 14 May 2014
اعضای تیم پر و پیمان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟

دور چهارم مذاکرات هسته‌ای در وین برای رسیدن به توافق جامع در شرایطی آغاز شده است که بنا به اعلام سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، قرار نیست، وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ در این دور از مذاکرات حاضر شوند.

به گزارش «تابناک»، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار تصویری از وین از آمادگی تیم آمریکایی برای مذاکرات خبر داده است.

اعضای تیم پر و پیمان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟

در این دور از مذاکرات، افرادی از جمله رابرت مالی، جیمز تیمبای و بروک اندرسون وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا را همراهی می‌کنند.

اعضای تیم پر و پیمان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟
رابرت مالی متولد ۱۹۶۳ حقوقدان، متخصص مسائل سیاسی و حل منازعات است. پیوستن وی به کارکنان کاخ سفید در فوریه امسال مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. پیش از آن وی برای کمک به روند سازش در خاورمیانه به تلاش‌های بیل کلینتون برای به نتیجه رسیدن یک توافق بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در کمپ دیوید در سال ۲۰۰۰ یاری می‌رسانده است.

انتصاب وی به عنوان یکی از کارکنان ارشد شورای امنیت ملی در فوریه امسال با هدف مدیریت روابط ایالات متحده با متحدانش در منطقه خاورمیانه انجام شد و طراحی سیاست آمریکا در قبال ایران و عربستان سعودی، بخش مهمی از این مأموریت دانسته می‌شود.

سابقه کار وی در برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای گروه بین‌المللی بحران از دو جنبه دارای اهمیت است؛ نخست اینکه این گروه به تازگی چهارچوب کلان چهارده تا نوزده ساله‌ای برای توافق با ایران ارائه کرده است. مسأله مهم دیگر، روابط وی با گروه‌های متنوع در خاورمیانه است. گستردگی این روابط به گونه‌ای است که وی در سال ۲۰۰۸ مجبور شد به دلیل دیدار با اعضای گروه حماس ـ که از سوی وزارت خارجه آمریکا گروهی تروریستی شناخته می‌شود ـ از مسئولیت خود به عنوان مشاور غیررسمی کارزار انتخاباتی اوباما کناره‌گیری کند.

مالی فرزند یک یهودی مصری الاصل به نام سیمون مالی است و انتصاب وی در شورای امنیت ملی آمریکا از سوی برخی عناصر دست راستی در سیاست خارجی آمریکا با انتقادات شدیدی همراه بود. آن‌ها مالی را به داشتن عقایدی دوستانه نسبت به فلسطینی‌ها و غیردوستانه نسبت به اسرائیل متهم کردند که این مسأله با نامه‌ای از جانب پنج مقام ارشد سابق آمریکایی و از جمله دنیس راس، سندی برگر و مارتین اندیک در حمایت از مالی فروکش کرد.

انتصاب مالی با جابجایی پانیت تالوار هندی‌الاصل در دستگاه سیاست خارجی دولت اوباما همراه شد. ظاهرا مالی بر عکس پانیت تالوار نقشی در گفت‌و‌گوهای مخفیانه و رو در روی مقامات ایران و آمریکا نداشته است.

اعضای تیم پر و پیمان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟

جیمز تیمبای که از وی به کار‌شناس کارکشته موضوع عدم اشاعه نام برده می‌شود، دیگر عضو تیم آمریکاست. او در موضوعاتی به شرمن کمک می‌کند که پیش از این حوزه تخصصی رابرت آینهورن هم بود. اینهورن پس از جدایی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا، اکنون در محافل آکادمیک آمریکا مشغول به فعالیت است.

گزارش منتشره از سوی وی که در آن با حمله به سخنان علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد نیاز ایران به تعداد مشخصی سانتریفیوژ، دست کشیدن ایران از این خواسته شرط رسیدن به توافق هسته‌ای دانسته شده است، آخرین اقدام خبرساز آینهورن در مورد مذاکرات با ایران بود.

تیمبای که سابقه وی در بخش عدم اشاعه در وزارت خارجه آمریکا به پیش از روی کار آمدن اوباما برمی‌گردد، در مذاکرات پیشین دو طرف و از جمله در مذاکرات فنی در استانبول نیز بوده است.

«بروک اندرسون» و«پل آیروین» دو عضو تیم آمریکا هستند که از اواخر سال گذشته به هیأت مذاکرات کننده آمریکایی پیوستند.

اعضای تیم پر و پیمان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟
خانم اندرسون که با معاونت سوزان رایس، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل برای رسانه‌ها شناخته‌تر شد، در نقش مشاور ارشد شرمن و جان کری فعالیت می‌کند. این رئیس دفتر سابق شورای امنیت ملی اوباما، تمام وقت در بروکسل ساکن شده تا با مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا، طرف‌های ۱+ ۵ و واشنگتن هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

پل اروین نیز مدیر امور منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در شورای امنیت ملی آمریکا و به نمایندگی شورای امنیت ملی آمریکا در ترکیب تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات حضور دارد. جوفی جوزف مقام آمریکایی که پیشتر این مسئولیت را بر عهده داشت، پس از افشای نقش وی در یک حساب توئیتری که پیام‌های توهین‌آمیز نسبت به دولت اوباما منتشر می‌کرد، از سمت خود اخراج شد.

اعضای تیم پر و پیمان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟

«آدام ژوبین» رئیس جوان و لاغراندام اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا نیز به عنوان عضوی از هیأت مذاکره کننده آمریکا در وین حضور دارد. وی از مهرماه سال گذشته به تیم آمریکا اضافه شده است. او که در اوت سال ۲۰۰۶ از سوی هنری پاولسون، وزیر وقت خزانه‌داری امریکا به این مسئولیت گمارده شده است، مسئولیت مدیریت اجرای تحریم‌های آمریکا به عنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست خارجی این کشور را بر عهده دارد.

«ریچارد نفیو»، معاون هماهنگ کننده سیاست تحریم‌های وزارت امور خارجه آمریکا، دیگر عضو هیأت مذاکره کننده آمریکا در وین است که از اوایل سال ۲۰۱۳ به این مسئولیت رسیده است؛ وی نیز از کارکنان پیشین شورای امنیت ملی آمریکاست.

کوین ویل، دیگر عضو هیأت مذاکره‌کننده آمریکا و مؤلف و نویسنده متون فنی و اکادمیک زیادی در حوزه عدم اشاعه است. این فیزیکدان هسته‌ای عضو آزمایشگاه ملی آمریکا در لوس‌آلاموس، سابقه کار در وزارت انرژی آمریکا و نیز همکاری با مؤسسه بلفر را دارد.

ده سال کار در لوس‌آلاموس، شرکت در مذاکرات شش‌جانبه در مورد مسأله هسته‌ای کره شمالی و رهبری تیمی که مسئولیت از کار انداختن تأسیسات هسته‌ای یونگ‌بیون کره شمالی را بر عهده داشت، از دیگر سوابق این دانشمند امریکایی است.

ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه و آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا هم در حکم نیروهای رسانه‌ای هیأت مذاکره کننده آمریکا در وین را همراهی می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳۹
اینا که یه گردان آدم هستن، بقیه 5+1 کی رو میارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
بقیه دکورن! اصلش همین آمریکاییهان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
تحت تاثیره؟؟؟؟
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
الن ایر خیلی خوب فارسی و متوجه میشه
اعضای سابق تیم مذاکره کننده رو با این افراد مقایسه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
دارن میان که کارو یه سره کنن...
همه را باید اعدام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
ههههه هاها ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
راست میگه.
ناشناس
| United States |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
چشم، حالا شما خودت را ناراحت نکن
اعدام بسه! مرگ بسه! خشونت بسه!
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
این تفکرات صفر و یکی رو از ذهن هامون خارج کنیم. تاکی باید جون یک انسان اینقدر برامون بی ارزش باشه؟! تو رو خدا بس کنین. شما رو به جان امام زمان( ارواحنا فداه) بس کنید. خشونت، خشونت و خشونت!!! این همه بنده خدا تو این دنیای کوفتی سر هیچ و پوچ جون میدن! باز هم از مرگ و اعدام حرف می زنیم!!! ما انسانها گاهی واقعاً خیلیییی انسان نیستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
دلواپس شدم !!!
این دور از مذارکرات رفابت میان برجسته ترین و کار کشته ترین دیپلماتها هست. این مذاکرات را می تونیم جام جهانی دیپلماتها بدونیم!! جالبه در هئیت ایرانی نیز جمشید ممتاز (پدر حقوق بین الملل در ایران) نیز هست.
پاسخ ها
sadegh
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
دکتر ممتاز استاد بنده بود
ایشان واقعا از افراد ممتاز هیات ایرلت است بدون شک
حداقل اینو یاد میگیریم که تو دنیای امروز هر کاری رو باید به اهلش سپرد.
پاسخ ها
هموطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
گروه کارشناسی باعث میشه تصمیمات با حد اقل ریسک گرفته ود
با وجود کوین ویل باید مواظب بود تحت عنوان تغییرات در راکتور آب سنگین اراک این سایت را از کار نیدازند
خدا کنه عده ای دراین راستا برطبل جنگ نکوبندبگذارندمذاکرات بروفق مراد همه پیش بره
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
البته اگر واقعا به نفع همه پیش بره
وندی چی می گ این وسط؟
آمريكايي ها فوق العاده كاردان هستند خدا كنه ما هم آدمهاي با سواد و متخصص رو فرستاده باشيم تا بدانند پاي چه چيزي را امضا مي كنند
همه یک طرف آقای عراقچی یک طرف ، نیازی به ظریف هم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
حداقل اسمت مي نوشتي مردم فكر نكنند خود عراقچي كامنت گذاشته
اگه شماها استاد جمشید ممتاز از ایران رو بشناسید من به شما می گم همه اینا یه طرف پرفسور جمشید ممتاز یه طرف!!!!
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
واقعا باشما موافقم. متاسفانه هنوز اکثریت مردم دکتر ممتاز را نشناخته اند.
متاسفانه ما کسی را که متخصص هسته ای باشه و به به زبان انگلیسی و قواعد دیپلماتیک و کلمات فنی و حقوقی تسلط کامل داشته باشه را نداریم.... جای یکی مثل دکتر صالحی در تیم مذاکره کننده خالی هست که هم از چند و چون تکنولوژیکی کار باخبر هستند و هم چند سال دیپلمات و وزیر خارجه بودند... الان باید یکی مثل ایشون میبود که این آمریکاییها یه بندی تبصره ای چیزی توی این قرارداد نگنجونند که یه وقت در آینده پیشرفت تکنولوژی هسته ای ما را عقیم کنه
مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
what
babak
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
آخه یعنی چی؟اونایی که کم میارند میگن مرگ بر فلانی و فلان کس،در عمل ثابت کن.
تیم ایران هم تیم مذاکره کننده ی قوی داره
امیدواریم که بهتر از این هم یشه
این تیم مذاکره کننده نشون میده.

1- کار را به کاردان باید سپرد
2- مسابقه جام جهانی سیاستمدارن است..
3- نشون میده عزم آمریکا برای به نتیجه رسیدن بسیار جدی است

4- نتیجه امیدواریم برنده برنده باشه
تو تیم فوتبال که شکست میخوریم انشالله اینجا نبازیم.
تخصص و زيركي تكنو كراتهاي ايراني در حوزه سياست ' هسته اي و حقوق بين الملل و. قطعا نگراني امريكاييها از اين موضوع باعث انتخاب اين تيم شده است
برام جالبه تو حساس ترین زمان برای توافق از دو خارجی استفاده می کنند.خداییش این ژن های برتر رو چه جوری بدست میارند ودر کشور خودشون نگه می دارند.
افرین بر فرزندان سرزمینم که یکتنه در مقابل این همه غول ایستادگی میکنند
اسامي مذاكره كننده هاي 5+1 را فرمودين ولي حواست باشه ظريف و همكارانشان با پشتياني رهبري و روحاني و مردم همه فن حريفن
جالب اینه که آمربکائی ها مذاکرات را دست کم نگرفته اند ، امید است خدا به آقای ظریف و همراهان قدرت و قوت مقابله با این تیم کارکشته مذاکرات دو دهه گذشته آمریکائی را بدهد. انصافا" نقطه حساسی است و متاسفانه بعضی از آقایان مجلس و ... در حال سوتی دادن هستند!!!!
هوش ايراني و وطن پرستي آنها باعث بردشان مي شود نگران نباشيد
فقط ماری هارف
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار