بازدید 41759

چرا باید به جای گوگل در Bing به دنبال تصاویر گشت؟

بسیاری از کاربران جستجو‌ در گوگل را به همه رقیبان این شرکت در موتورهای جستجو ترجیح می‌دهند، اما واقعیت این است هنگامی که موضوع جستجو برای تصاویر به میان می‌آید، موتور جستجو‌ مایکروسافت معروف به Bing از همه رقبا سرآمد است. بگذارید دلایل این موضوع را برای شما تشریح کنیم.
کد خبر: ۳۹۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 12 May 2014

چرا باید به جای گوگل در Bing به دنبال تصاویر گشت؟بسیاری از کاربران جستجو‌ در گوگل را به همه رقیبان این شرکت در موتورهای جستجو ترجیح می‌دهند، اما واقعیت این است هنگامی که موضوع جستجو برای تصاویر به میان می‌آید، موتور جستجو‌ مایکروسافت معروف به Bing از همه رقبا سرآمد است. بگذارید دلایل این موضوع را برای شما تشریح کنیم.

به گزارش «تابناک» وقتی پای جستجو در فضای آنلاین به میان می‌آید، بی‌گمان نخستین گزینه‌ای که در ذهن هر کاربری زنگ می‌خورد، گوگل و موتور جستجو‌ قوی پیکر این شرکت است؛ موتور جستجویی که در سال‌های اخیر به خوبی توانسته است همه رقیبان خود را به تدریج کنار زده و به عنوان هژمونی موتورهای جستجو در نزد کاربران جایگیر شود.

اما واقعیت این است که بخش اعظمی از این هژمونی ناشی از تلقی کاربران و برخی ترفندهایی است که گوگل به کار برده است. به تازگی Bing موتور جستجو‌ مایکروسافت در وبلاگی اقدام به انتشار مطلبی کرده ‌که در آن دلایلی چند بر این امر عنوان شده است که جستجو‌ تصاویر در این موتور جستجو، نتایج مفید‌تر و بهتری ‌از سایر موتورهای جستجو از جمله گوگل به دست خواهد داد.

چرا باید به جای گوگل در Bing به دنبال تصاویر گشت؟

تفوق موتور جستجوی Bing در جستجوی تصاویر

اینکه گفته شود، موتور جستجوی گوگل در جستجو‌ تصاویر نتایج مورد انتظار را بازتاب نمی‌دهد، ‌کاملا نادرست است. در سال‌های گذشته شرکت گوگل تلاش بسیاری در راستای بهبود موتور جستجو‌ خود به ویژه در جستجو‌ تصاویر کرده‌ و نتایج آن نیز کاملا آشکار است.

اما در اینجا به شما خواهیم گفت که موتور جستجو‌ مایکروسافت چه ویژگی‌های جدیدی ‌برای بهبود جستجو به کار برده ‌و چرا این موتور جستجو در حوزه تصاویر، بهتر از گوگل و سایر رقبا عمل می‌کند:

۱ ـ کیفیت تصاویر به شدت در Bing افزایش یافته است

آن گونه که مایکروسافت مطرح کرده است، اکنون Bing قادر به جستجو و نمایش تصاویر با کیفیتی است که پیش از این هرگز ندیده‌ایم. بر این اساس که اکنون Bing در مقایسه با گوگل قادر به نمایش نتایجی با کیفیت بسیار بالاست.

چرا باید به جای گوگل در Bing به دنبال تصاویر گشت؟

۲ – درک بهتر از موضوع مورد جستجوی کاربر

تا پیش از این، موتورهای جستجو برای نمایش نتایج به توضیحاتی که در مورد عکس‌ها داده شده بود، رجوع می‌کردند. این توضیحات برای جستجو در خصوص یک مورد خاص به کار گرفته می‌شد‌ یا آنکه به سادگی وب‌سایتی که این تصویر در آن بود در حکم مرجعی برای نمایش نتایج مورد استفاده بود.

اما اکنون Bing می‌تواند تصویر مورد نظر کاربر را صرف‌نظر از هر گونه توضیح وابسته به آن و همچنین صرف‌نظر از وب‌سایتی که این تصویر را میزبانی کرده است، مد نظر قرار داده و در نتایج جستجو نمایش دهد. از سویی موتور جسجتوی Bing می‌تواند اندازه و جای تصویر را به خوبی مد نظر قرار داده و بر پایه آن نتایج را پالایش کند.

تصویر زیر نشان‌دهنده نمونه‌ای از طرز برخورد Bing با موضوع مورد جستجو در تصاویر است.

چرا باید به جای گوگل در Bing به دنبال تصاویر گشت؟

در نمای فوق، تصاویر سمت راست از نتایج جستجو فیلتر و حذف شده اند. برای یک چنین فیلترینگی معیارهایی ‌از جمله در پس زمینه یا پیش زمینه بودن عکس مورد توجه قرار گرفته است.

۳ – تصاویر Hero در نتایج جستجوی Bing نمایش داده می‌شود

این یکی دیگر از امکاناتی است که منجر به برتری Bing بر گوگل در جستجوی تصاویر می‌شود. موتور جستجوی Bing قادر به نمایش تصاویر Hero است. تصویر Hero در واقع بنرهای بزرگ و تصاویر با کیفیتی هستند که به شکل برجسته در صفحات وب نمایش داده می‌شود.

اما به جای آنکه این تصاویر Hero در مرکز نتایج نمایش داده شود، در گوشه سمت چپ و بالا نمایش داده می‌شوند. از دید مایکروسافت دلیل این امر آن است که بیشتر کاربران تصاویر را از چپ به راست بازبینی می‌کنند و این امر منجر به آن می‌شود که تصاویر Hero در آغاز بازبینی کاربر مورد توجه واقع شوند.

چرا باید به جای گوگل در Bing به دنبال تصاویر گشت؟

۴ – هوشمندی در شناسایی رنگ‌ها در نتایج جستجو

موتور جستجو‌ گوگل نیز دارای قابلیت فیلتر کردن عکس‌ها و نتایج جستجو بر مبنای رنگ تصاویر است؛ اما در این مورد باز هم موتور جستجو‌ Bing با توجه به تفکیکی که در رنگ موضوع و محیط ایجاد می‌کند، قدرت بهتری در شناسایی و فیلتر‌ دارد.

چرا باید به جای گوگل در Bing به دنبال تصاویر گشت؟

۵ – گزینه ویژه برای جستجوی اشخاص

به تازگی موتور جستجو‌‌ Bing ‌به امکانی مجهز شده ‌که گوگل از آن بی نصیب است. این قابلیت امکان فیلتر کردن ویژه است که به ویژه در مورد جستجو‌ افراد و چهره‌های مشهور کاربرد دارد.

چرا باید به جای گوگل در Bing به دنبال تصاویر گشت؟

در نتایج جستجو، تبی وجود دارد که کاربر می‌تواند با ‌آن ‌نتایج را به Faces و یا Head & Shoulders تغییر دهد. همان گونه که از نام این دو گزینه پیداست، کار آنها فیلتر کردن نتایج جستجو بر پایه تنها چهره افراد و یا سر و شانه‌های آنهاست.

۶ ـ به‌کار‌گیری فیلترهای متعدد برای نمایش نتایج

و اما اینکه موتور جستجو‌ Bing گزینه‌های بیشتری را در قیاس با گوگل برای فیلتر کردن نتایج جستجو در اختیار کاربر می‌گذاردد. در زیر به چند نمونه از این فیلترها اشاره می‌کنیم:

اندازه تصاویر: Small, Medium, Large, Wallpaper

رنگ تصاویر: Color Only, Black & White

نوع تصاویر: Photograph, clipart, Line drawing

لایه های تصاویر: Square, Wide, Tall

اشخاص: Just Faces, Head & Shoulders

با همه این تفاسیر و با توجه به حجم امکانات و قابلیت‌های Bing در جستجو‌ تصاویر باید گفت که دست‌کم مایکروسافت تا کنون موفق شده که هژمونی موتور جستجو‌ گوگل را در بخش جستجو‌ تصاویر بشکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۳۹
چون باید به جای bing از گوگل استفاده کرد و کلا تا آنجا که میتوان از مایکروسافت دوری کرد.
واقعا عجیبه با این همه خدمتی که گوگل به دنیای open source کرده باز هم حرف مایکروسافت یا دشمن نرم آزادی نرم افزار به میان میاد.
بعد هم خبرگزاری های مثل شما که بدون هیچ سودی تبلیغات رایگان برای این شرکت ها میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
این حرف ها اشتباهه
microsoft بیشترین هزینه رو برای دنیای open Source میکنه
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
دوست گرامی ماجرای گوگل مثل ماجرای تریاک رایگانی بود که انگلیسی ها بین مردم پخش میکردن و حتی سوخته اش رو میخریدن. دیگه واسه همه دست گوگل داره رو میشه که چطور با استفاده از همین باور مردم در حال جمع آوری اطلاعات مردم و فروشش به شرکتها تبلیغاتی است. این فقط یک نمونه بود. من مایکروسافتی رو که شمشیر رو از رو ببنده به گوگلی که خیانت میکنه ترجیح میدم.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
دوست عزیز گوگل الان این خدمات ارزندشو محض رضای خدا انجام میده؟
شما میدونید که گرونترین کالای عصر حاضر اطلاعاته و گوگل، فیسبوک و امثالهم هم بزرگترین منابع اطلاعاتی از افراد در جهان رو دارند؟
همین که این شرکت های غول دنیا تونستن با مفاهیمی مثل اوپن سورس نظرهایی مثل نظر شما رو به خودشون جلب کنن یعنی کارشون رو خیلی خوب بلدن
بنده دفاعی از مایکروسافت ندارم اما باز ترجیحشون میدم به امثال گوگلی که خدا میدونه در آینده و حتی در حال حاضر با این حجم اطلاعات چه کارها که نمی تونن بکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
شما که این نظر را قرار دادید از چه سیستم عاملی استفاده می کنید به غیر از ویندوز که نیست پول هم که برای خریدنش ندادی انقدر بالا و پایین می پری در ضمن گوگل هم بابت این چهار تا برنامه که داره هر روز داره از چشمات و وقتت برای تبلیغات پول می گیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
اطلاع نداری حرف نزن
با وجود اینکه در توافقنامه اپن سورس آمده که نباید مسائل نژادی و کشوری و سیاسی در انتشار اوپن سورس در نظر گرفته بشه اما با این حال اگه شما به قسمت Code گوگل بری با پیامی مواجه میشی که شما از کشوری مراجعه کردید که امکان دسترسی به این قسمت برای شما فراهم نیست .
حتی برای پتنت ها و سایر قسمتها هم گوگل این کار رو کرده
اما میکروسافت در اوج تحریم ها هم هیچ قسمت خدمات اش رو برای ما قطع نکرد
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
تمام سایت های مرجع برای کدهای open source برای ایران تحریم هستند . تا شما به محصولات متن بسته مایکروسافت مهاجرت کنید به این دلیل که انها کنترل خیلی بیشتری برروی کدهای مایکروسافت دارند . واقعا باید از مایکروسافت دوری کرد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
در مورد موتور های جستجوی ایرانی که در صفحه فیلترینگ وجود داره چی!!!!!!
ha ha ha ha
ناشناس
| Austria |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
واقعیت امر اینه که مایکروسافت سرمایه گذاری گسترده ای بر روی تصویر و بطور کلی Computer Vision انجام داده است و از 5 نفر اول مطرح جهان در این زمینه دو نفر عضو تحقیقات مایکروسافت هستند. بهترین کتابها هم با پوشش حمایتی مایکروسافت انجام شده اگر چه گوگل هم در این زمینه بیکار ننشسته ولی این نتیجه سرمایه گذاری، شایسته سالاری و یک رویه پژوهشی صحیح و موفق است که امروز بدین شکل مشاهده میشه.
آیا میرسه روزی که ما هم بتوانیم از بندهای فکری که برایمان تنیده اند رها شویم و با یک مدیریت صحیح در حوزه های مختلف گام برداریم؟
شما از تکنولوژی های مدرنی صحبت میکنید که معنی آن در کشورمان روشن نیست و ما هنوز اندرخم کوچه ای هستیم که آیا وایبر را فیلتر کنیم یا نکنیم؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
گوگل این امکان رو داره که یه عکس بهش بدی بعد بره دنبال عکسهای مشابه و مرتیط بگرده.حالا بینگ این امکان رو داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
عزیز من یکم مطالع ات رو ببر بالا. بدون اطلاع نقد نکن....
علی
| United States |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
شما معنی و فلسفه Open Source رو متوجه نشدی. آزادی نرم افزار هیچ ارتباطی با متن باز بودن اون نداره. متن باز بودن گرچه گاهی مزیته اما همیشه خیر. نه مایکروسافت دشمن Open Source هست و نه گوگل دوست اون. هر دو شرکت بعضی از محصولاتشون باز متن هست و بعضی بسته. این هم بستگی به سیاست اون شرکت ٬ محصولات رقیب و نوع اون نرم افزار داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
همه امکاناتی که در این مقاله به عنوان برتری bing معرفی شده در Google Advanced Image Search وجود داره.
shar
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
از منفیها یی که بهت دادن جواب گرفتی؟
خیلی عالیه
اگر جستجوی سایت هم به همین خوبی باشه من از گوگل به بینگ مهاجرت می کنم
پاسخ ها
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
نه عزیزم
گوگل هم این تواناییهارو داره
برای اثباتش میتونی همین کلماتو توی گوگل جستجو کنی
البته با وی پی ان
گوگل به آی پی کشورهای مختلف نتیجه های مختلفی رو میده
من فقط وقتی می خوام تصویر پیدا کنم از بینگ استفاده می کنم واقعا تو این قسمت عالیه.و در بقیه موارد هم گوگل.
سلام
گوگل گزینه های بهتری برای سرچ داره
حتی میتونید رزولیشن تصویر مد نظرتون هم در نظر بگیرید مثلا larger than 2mp موتور جست و جوی بینگ نتایج رو به بدترین شکل ممکن منعکس میکنه بعضا اصلا ربطی ندارند.

مسئله اینجاست که گوگل با اینکه بهتر اما در ایران بخاطر مسئله زیرساختی حتی ریزالت بندانگشتی نتایج جست و جو شده هم نمیشه مشاهده کرد.


اینکه نوشتید به کارگیری فیلترهای متعدد خنده داره، چون در برابر فیلترهای گوناگون گوگل خیلی پیش پا افتادست.


به جای سوق دادن مردم به موتور جست و جوگر ناکارامد، مشکل زیرساخت رو حل کنید تا برای استفاده از گوگل مشکلی نداشته باشند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
هژار عزیز
حداقل برای سرچ و رزولیشن و مخصوصا ریزالت! کلمه های فارسی خوبی هست که می تونید استفاده کنید.
میدیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
ناشناس عزیز
برای حداقل و مخصوصا و کلمه و استفاده چی ؟! واژگان فارسی نداریم !؟
مرسي، خيلي عالي بود...
احتمالا شما جزو بر و بچ فیلترینگ نیستی؟؟؟!!
جسارتا قبول ندارم.
گوگل جستجوی تصویر بر اساس تصویر داده شده را دارد که فوق العاده کمک کننده است و هیچ موتور جستجوی دیگری این امکان رو نداره. به عنوان مثال شما عکسی داری که نمی دونی مربوط به کجاست. کافی است که عکس رو آپلود و جستجو رو بر اساس اون انجام بدی تا کلیه مشخصات و توضیحات تصویر، صفحات استفاده شده و ... براتون بیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
جسارتا اول با bing کار کن بعد نظر بده ...

چون بینگ هم این قابلیت رو داره و خیلی هم بهتر از گوگل عمل می‌کنه
یکی از مهمترین دلایلی که از بینگ جای گوگل برای جستجو تصاویر استفاده میکنم وجود فیلترینگ شدید روی مجموعه سایت های گوگل و به خصوص مشکلات ناشی از اون روی بخش جستجوی تصاویر هست. یه بار امتحان کنید متوجه منظورم خواهید شد
گوگل ایمیج همیشه بهتره

1 - شما به راحتی میتونی عکسی که روی هارد خودت ذخیره کردی Drag کنی بندازی وسط نوار جستجو Google Image تا گوگل بگرده برات پیدا کنه که این عکس شما در چه سایتهای دیگری هم هست!... یک جستجوی معکوس عالی - برای این کار فقط کافیه روی آیکون دوربین سمت راست نوار جستجو کلیک کنید

2 - میتونی لینک یک عکس بهش بدی و بره لنگه ی همون عکس روی سایت های دیگر پیدا کنه. این برای زمانی خوبه که بخوای کیفیت های بهتر عکس دلخواهت را پیدا کنی

3 - کلی افزونه (Plugin) جستجوی معادل عکس برای انواع مرورگرها هست فقط کافیه توی بخش پلاگین های سایت مرورگر مربوطه تایپ کنیم Google Image Search... اینجوری فقط کافیه بعد از نصب پلاگین؛ روی عکسی که از یک سایت انتخاب کردیم رایت کلیک کنیم و بگیم بره دنبال انواع دیگر اون عکس بگرده

4 - اگر روی میکروفن سمت راست نوار جستجو کلیک کنید به دستور شما میره دنبال عکس مربوط میگرده. فقط کافیه بهش "بگید" چی میخواهید!
کاملا با شما موافقم. bing خیلی سبک تر و بهتر از گوگل و ساده تر تصاویر رو نشون میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
سبکتر بودن bing ربطی به بهتر بودن یا نبودنش نداره و این مورد در ایران قابل بررسی نیست چون گوگل از https پشتیبانی میکنه و bing بدون https نتیجه میده و این مورد(استفاده از https) به دلایل معلوم و نامعلوم! باعث شده که در ایران گوگل کندتر به نظر بیاد.
اگه قرار باشه به صورت فارسی جست و جو کنیم، گوگل بهتر عمل میکنه!
سلام
متأسفانه بینگ بدنبال گسترش کارش و گسترش فحشا هم هست. بگردید تا متوجه بشید...!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
البته مبنده خودم همواره متوجه هستم اما نگشتم. لطفا بقیه هم نگردند.
چیزی که باعث میشه در آینده موتورهای جست و جوی بهتری داشته باشیم رقابت موتورهای مختلف برای ارایه سرویسهای بهتره. اگر قرار باشه که فقط از گوگل استفاده کنیم هیچوقت شرایط بهتر نمیشه. به نظرم باید همه موتورها رو در نظر داشته باشیم و اونها رو مقایسه کنیم و از بهترین ویژگی هاشون استفاده کنیم. به این ترتیب همشون به سمت داشتن ویژگی های بهتر حرکت میکنند.
يعني ما و اكثري كاربران اينترنت در تمام دنيا اشتباه ميكنيم كه از گوگل استفاده ميكنيم و شما درست ميگي؟
من يكي دلم ميخواد به اشتباه خودم ادامه بدم و از گوگل استفاده كنم. همينطور از مرورگر كروم و جي ميل.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
نه دوست عزیز نگفته گوگل بده
کفته جستجوی تصویر در Bing موفق تره که کاملا صحیح و به لحاظ علمی اصطلاحا reasonable است.
مزخرف می‌گه.
مطلب microsoft کاملا تبلیغاتیه.
red frog رو جستجو کنید!
نتایج گوگل فوق‌العاده و نتایج bing اشتباه است!
من کمی در گوگل :-) جستجو کردم و دیدم که بر خلاف تصورم حق با شماست.
کاملا مخالفم
عمرا هیچ موتور جستجویی به گوگل برسه در چند سال آینده
این آقایان چنان بحث تبلیغات و استفاده از اطلاعات می کنن که این تصور به ذهن آدم میاد آقایان یا خانم ها اینترنتو ساختن و گوگل داره اطلاعاتشو می دزده
شما که اینقدر شکاک تشریف دارید خوب برید از برند های ایرانی استفاده کنید که اطلاعات شما رو نمی دزدن
ان شاء الله حق کپی رایت در 100 سال بعد که اجرا شد اونوقت قدر گوگل شما می دونید
سرعت گوگلم به دلیل عزیزان کشور خودمون هست که تمام قد جلوی تکنولوژی ایستادن
خدماتی که گوگل به صورت رایگان می ده سیستم عامل ، وب ، اپلیکیشن .... در حدی هست که دوستان حتی در موردشون اطلاع ندارن
در مورد خدمات جستجوی عکس هم ، امکاناتی که گوگل می ده اصلا قابل قیاس با بینگ نیست ، فقط باید سواد استفاده از گوگل داشته باشید
گوگل و مایکروسافت همشون یه هدف رو دارن . چه از بینگ استفاده کنی چه از بینگ و .... ما خودمون را در جهالت فرو بردم چندین دهه و نمی فهمیم.
به‌کار‌گیری فیلترهای متعدد برای نمایش نتایج بهترین برتری گوگل است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل