بازدید 2479

ورود بانک‌ها به عرصه ساخت وساز مسکن غیرقانونی است

کد خبر: ۳۹۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷ 09 May 2014
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بانک مرکزی می تواند مجوز بانک هایی را که در انجام وظایف قانونی خود تخطی کرده‌ و به حوزه ساخت و ساز مسکن ورود کرده اند را لغو کند.

الیاس نادران در گفت وگو با خانه ملت، گفت: در حال حاضر برخی بانک‌ها اقدام به انجام فعالیت‌های غیربانکی می‌کنند این در حالی است که این کار با قانون بانکداری کشور در تضاد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: براساس قانون بانکداری کشور، بانک ها اجازه تاسیس شرکت یا ورود به حوزه های غیرتخصصی مانند ساخت و ساز مسکن را ندارند.

نادران در تشریح علت ورود بانک‌ها به حوزه غیرتخصصی، گفت: تمرکز بانک بر موضوع منفعت طلبی باعث شده که بانک‌ها در انجام وظایف تخصصی خود دچار انحراف شوند که دلیل آن نبود نظارت مطلوب از سوی بانک مرکزی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بانک مرکزی با ابزار نظارتی موثری که در اختیار دارد می تواند از انحراف فعالیت بانک ها جلوگیری کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بانک مرکزی می‌تواند مجوز بانک هایی را که در انجام وظایف قانونی خود تخطی کرده اند لغو کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار