بازدید 3616

چمران: میزان ذخایر آب تهران نگران‌کننده است

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه در تهران با کم‌آبی شدید روبرو هستیم، گفت: بر اساس‌ آمار میزان ذخایر آب در تهران کم و نگران‌کننده است و اگر به همین طریق حرکت کنیم، قطعا در تابستان با مشکل روبرو خواهیم بود.
کد خبر: ۳۹۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ 08 May 2014
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه در تهران با کم‌آبی شدید روبرو هستیم، گفت: بر اساس‌ آمار میزان ذخایر آب در تهران کم و نگران‌کننده است و اگر به همین طریق حرکت کنیم، قطعا در تابستان با مشکل روبرو خواهیم بود.

به گزارش فارس، مهدی چمران در حاشیه برگزاری پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز بررسی بودجه سال 93 شورای عالی استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کلیات و تبصره‌های بودجه سال 93 شورای عالی استان‌ها با کمی اصلاحات در تبصره‌‌ها به تصویب اکثریت اعضای شورای عالی استان‌ها رسید.

چمران خاطر نشان کرد: بودجه شورای  عالی استان‌ها در سال جاری 8 میلیارد تومان است و این در حالی است که ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: هم اکنون 117 هزار شورایی در کل کشور فعالیت می‌کنند و متأسفانه ما در سال‌های اخیر نتوانسته‌ایم اعتباری را برای شوراهای استان‌ها و شهرستان‌ها اختصاص دهیم.

چمران تصریح کرد: در جلسه امروز که برخی از مشکلات استان‌ها از جمله کم آبی استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تهران اشاره شد.

وی افزود: هم اکنون در تهران کم‌آبی شدیدی داریم و میزان ذخایر آب کم است و اگر مصرف اینگونه باشد قطعا در تابستان دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه به بحران آب در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تدابیر دولت آب زاینده‌رود مجددا به اصفهان برگردد چرا که آب زاینده‌رود آبادانی و طراوت را به اصفهان خواهد داد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در استان یزد نیز با مشکلات آب آشامیدنی روبرو هستیم که امیدواریم در این زمینه نیز دولتمردان توجه بیشتری را داشته باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: بودجه شورای عالی استان‌ها طبق سنوات گذشته قرار است نیمه دوم سال و یا پایان سال پرداخت شود که البته طرحی را طراحی کرده‌ایم که دولت هر فصل بودجه‌ای را به شورای عالی استان‌ها اختصاص دهد ضمن اینکه سال گذشته 62 درصد از بودجه شورای عالی استان‌ها اختصاص داده شد و امسال پیش‌بینی شد تا 70 درصد از بودجه شورای عالی استان‌ها پرداخت شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار