بازدید 110935

فاصله تهران تا شمال نیم ساعته می‌شود؟!

با احداث خط آهن جدید و تونل ریلی البرز، فاصله تهران تا شمال از حدود چهار ساعت به کمتر از نیم ساعت کاهش می‌یابد و به میزان قابل توجهی در وقت و مصرف سوخت نیزصرفه‌جویی خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ 07 May 2014
با احداث خط آهن جدید و تونل ریلی البرز، فاصله تهران تا شمال از حدود چهار ساعت به کمتر از نیم ساعت کاهش می‌یابد و به میزان قابل توجهی در وقت و مصرف سوخت نیزصرفه‌جویی خواهد شد.

به گزارش ایسنا ضرورت احداث خط آهن جدید و سریع السیر شمال - تهران از طریق احداث تونل طویل ریلی البرز و عمیق جهت عبور از سلسله جبال البرز و ایجاد شهرک‌های اقماری در مسیر پروژه که باعث توجیه‌پذیری اقتصادی پروژه از طریق افزایش بار و مسافر روزانه می‌شود در آینده اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

در حال حاضر مدت زمان سفر بین استان‌های تهران و مازندران از طریق جاده‌های ارتباطی موجود، حدود چهار ساعت است که در روزهایی از سال به دلیل افزایش تردد تا بیش از 10 ساعت هم طول می‌کشد. همچنین ارتباط ریلی راه‌آهن شمال که مازندران را به تهران و گرگان در استان گلستان متصل می‌کند حدود 10 ساعت از وقت مسافران را به خود اختصاص می‌د‌هد.

بر اساس آمارهای موجود، با احداث این تونل ریلی میزان تناژ حمل بار جاده‌ای از شهرستان‌های استان مازندران به تهران سالانه 25 درصد و میزان حمل مسافر جاده‌ای سالانه پنج درصد رشد می‌کند این در حالی است که 36 درصد کل حمل بار جاده‌ای کشور و 64 درصد کل حمل مسافر جاده‌ای کشور بین دو استان تهران و مازندران است.

لذا با توجه به گسترش آتی ظرفیت بندر امیرآباد بهشهر تا 10 میلیون تن، توسعه گردشگری و همچنین وجود ظرفیت‌های بالقوه در استان مازندران می‌تواند این استان را به‌ تنفس‌گاه مناسبی برای تهران تبدیل کند.

عمده‌ترین دلایل ضرورت احداث تونل طویل ریلی البرز

قدمت زیاد و عدم برخورداری از ایمنی و استاندارد لازم در جاده‌های شمال، عدم پاسخگویی جاده‌ها به حجم ترافیک وسائل نقلیه مسافری و باری،تخریب محیط زیست، آلودگی هوا و منابع آب با احداث جاده و بزرگراه، مصرف انرژی بهینه، کاهش تصادفات جاده‌ای و حفظ محیط زیست منطقه ،کاهش زمان سفر با سرعت طرح 200 کیلومتر بر ساعت به 30 تا 45 دقیقه، ایجاد جذابیت برای سفرهای تفریحی، توریستی و توسعه صنعت توریسم، ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی در دوران اجرای طرح و بهره‌برداری از آن و جذب سهم بیشتر سفرهای برون شهری و انتقال با

با توجه به ایمنی شبکه ریلی، جابجایی مسافر جاده‌ای به ریل از عمده‌ترین دلایل ضرورت احداث تونل طویل ریلی البرز محسوب می‌شود.

طبق طرحی که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ارائه کرده است، تونل طویل ریلی البرز احتمالا بصورت دوقلو (رفت و برگشتی تک خطه) خواهد بود.

ظاهرا تونل طویل ریلی البرز احتمالاً بصورت دوقلو (رفت و برگشتی تک خطه) خواهد بود که به وسیله گالری‌های اتصال دهنده به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

دو ایستگاه چند وظیفه‌ای در یک سوم طول مسیر تونل، ایستگاه‌های توقف اضطراری و تجهیزات فنی و ماشین آلات برای بهره‌برداری نیز ساخته و نصب خواهند شد.

اما طول تقریبی نمونه مسیر ریلی در طرح مورد نظر از تهران تا منطقه‌ای شامل شهرهای نور و رویان در استان مازندران کمتر از 100 کیلومتر است که از این مسافت، حدود 80 کیلومتر آن شامل چندین تونل عمیق و طویل و مابقی مسیر، رو زمینی و شامل چندین دستگاه پل است.

در حال حاضر در کشور تجربه بسیار ارزشمندی در ساخت خطوط و تونل‌های ریلی درون شهری و بین شهری کسب شده است، در بخش راه‌آهن بین شهری نیز، موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده و هم اکنون طرح‌های متعددی برای ساخت راه‌آهن در حال اجراست که با انجام آنها حدود 2500 کیلومتر به طول خطوط موجود افزوده خواهد شد. علاوه بر این بالغ بر 12 هزار و 500 کیلومتر خط آهن در دست مطالعه یا آماده اجراست.

اما هدف از طرح احداث تونل طویل ریلی البرز، اتصال پرسرعت، امن و بدون ایجاد آلودگی مازندران به تهران بزرگ و از طریق آن به شبکه ریلی کشور و استان‌های دیگر است. این خط ریلی پرسرعت، امکان ارائه خدمات جذابی را برای مسافرین و بار شمال کشور و برعکس فراهم و ظرفیت تضمین شده غیر قابل رقابت حمل بار و مسافر را ایجاد خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۵
انتشار یافته: ۳۵
این یک ایده است؟ چه سازمانی وچه موقع ای کار انجام خواهد شد ایا مثل ازاد راه تهران شمال سالهای سال طول خواهد کشید؟
احداث این تونل کل اکو سیستم منطقه رو بهم میزنه چون در اون عمقی که تونل حفر میشه باعث میشه کل سفره های زیرزمینی منطقه دچار آسیب بشن که این امر نهایتا خشک شدن چشمه ها و قنوات مسیر رو به دنبال خواهد داشت تا کی سیاست آزمون و خطا رو دنبال میکنیم؟
افتتاح سال 1480 در ان زمان اگر شمال ارزش رفتن داشته باشد.
لطفا بفرمایی ما نخواستیم همون بزرگراه شمال رو که چند دهه طول کشیده رو درست کنند مابقی پیش کش
به جرات ميشه گفت تو اين سه دهه گذشته وزارت راه و ترابرى و مخابرات موفق تراز بقيه بودن ، ايران مهندسين باسواد و قابلى داره كه ميتونن طرحهاى بزرگى رو اجرا كنن مثه آزاد راه پل زال در استان لرستان ، اميدوارم تو اين طرح هم موفق باشن
خوب شمال هم می شود کرجی دیگر. مردمش روز در تهران و شب در کرج!
خوشا به حال نوادگان ما که شاید این پروژه را ببینند.
خوشبحال تهرانيا
همان راه آهن رشت قزوین درست بشه ارزوی دیگر نیست لطفا با واقعیات زندگی کنید
واقعا" فکر خوبی است ولی نیم ساعت رو چطوری حساب کردند آقایان؟!!
از تهران تا کرج با مترو 45 دقیقه طول میکشه!!!!!!
رفت بغل بزرگراه تهران شمال!!
بجاي اين همه هزينه براي ساخت تونل طويل راه اهن ، بهتر است در بزرگراه در حال ساخت تهران چالوس از قطار برقي سريع السير استفاده شود.
تونل و ریل نخواستیم اون بزرگ راه پس از 25 سال تموم کنید
جاده تهران شمال که رو زمین هستش 10 سال طول کشیده و سه تا ریئس جمهور دیده، ببینید که زیرزمین چند سال طول می کشه.
به نظر شما تونل طويل ريلي را ميتوان با لوكوموتيوهاي ديزلي طي كرد ؟ فعلا كه راه آهن ايران قطار برقي ندارد . از طرح هاي دهن پركن بي محتواي برخي از مديران ما؟!؟
ان شاالله 100 سال دیگه
خوش بحال متولدین سال 1520
تونل کوهرنگ شماره 3 در پنج سال گذسته فقط 8 متر پیشرفت کرده...آنهم در شرایطی که کویر مرکزی ایران در عطش میسوزد...
همون اتوبان را که 15 سال هست دارید می سازید افتتحاح کنید تونل ریلی پیشکش
خدا پدرت رو بیامرزه -20 ساله ک می خوان آزاد راه درست کنن ، هنوز توش موندن، این کارها به ما نیومنده ، قد گلیممون پاهامون دراز کنیم و از روی هوا حرف نزنیم.
خبر بد برای زمینهای کشاورزی شمال
هزار سال بعد.................
تونل طویل ریلی البرز
از هزارمین پیمانکار پس گرفته شد
به نظر بنده هرچی دسترسی تهرانیها به شمال سریعتر باشد تخریب محیط زیست بیشتر است
این ها که همه خواب خیاله !!!! راست می گی اتوبان تهران شمال که 20ساله هنوز 10 درصدش هم تموم نشده درست کنید. آرزو بر جوانان عیب نیست
پیشرفت تو هر زمینه ای خوبه اما به صورت عادلانه در تمام جاده ها.
در استان خوزستان که استانی ترانزیتی محسوب میشه و بدلیل گرمای زیاد سطح جاده ها به صورت از حالت استاندارد خارج میشن نیاز به ترمیم اساسی دارن.
احداث اتوبان های 4 بانده باید در اولویت قرار بگیرن.
با ورود نفتکش های عراقی به ایران وضع این جاده ها و خطراتی که به ماشین های دیگه وارد میکنن اسفناک تر شده.
خوب است به جای تفریح مردم شهر های تهران البرز .... به شمال به فکر جان مردم در دیگر جاده های ایران باشین.
ایجاد شهرک‌های اقماری در مسیر پروژه که باعث توجیه‌پذیری اقتصادی پروژه از طریق افزایش بار و مسافر روزانه می‌شود به مفهوم خواندن فاتحه براي عرصه هاي جنگلي است. لطفا مسئولان در اين زمينه دقت بيشري كنند.
در مورد بودجه بگو؟! چند ده هزار میخواهید
مردم در آرزوی راه آهن عادی تمیز موندن ببینید اینا توی این اوضاع طرح میدن اینجوری
35 سال هنوز نتونستیم ازادراه شمل و تموم کنیم با ابن بخور بخوری که پیمانکارهای شهید پرور راه انداختن. انوقت فکره قطار ریلی هستید؟؟ البته یه سفره دیگه با سه بخش دیگر بخور بخورا شروع میشه مبارکشون باشه.
این را برای نسل جوان می نویسم:
دوره جوانی ما هم از این حرفها زیاد می زدند !
بشنوید ولی اصلا باور نکنید .
فقط تورو خدا برقی باشه که خود لکوموتیو باعث آلودگی و از بین رفتن هوای پاک و محیط زیست نشه و شاهد یک حمل و نقل ایمن پاک و استاندارد باشیم.
البته اگه تا اون موقع که این طرح عملیاتی بشه زنده باشیم!
خوبه اينجوري زمينه مهاجرت بيشتر، از شهرهاي شمالي به تهران فراهم ميشه!
طرف صبح از شمال با قطار مياد سر كار تهران بعدازظهر يا شب برميگرده به كانون گرم خانواده!
به اين ميگن فكر اساسي خدا شاهده.
تا ۲۰۰ سال آینده آماده میشه!!
با سلام دستشان درد نكند با اين كار هم از تخريب جنگلها و محيط زيست شمال جلوگيري ميشه هم اينقدر ماشين زياد هجوم نمياره اونجا و محيطش طبيعي باقي ميمونه . خدا ميدونه امسال چقدر اشغال در اطراف اطراف جاده هاي شمالبخصوص چالوس بود . توسعه خط اهن و قطار هم تميزه هم الودگي نداره و هم با از بين رفتن جنگلها و طبيعتمبارزه ميكنه . خواهش ميكنم اين صحبت هاي بنده رامنتشر فرماييد و به گوش مسئولين برسونيد. باتشكر
مبلغ براورد شده برای تکمیل آزادراه تهران شمال 5300 میلیارد تومان است. شروع این طرح با مبلغ براوردی حداقل 5000 میلیارد تومان اشتباهی بزرگ است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل