بازدید 9766

کاش «من احمدی‌نژاد هستم» ساخته می‌شد

کد خبر: ۳۹۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰ 04 May 2014
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، نظر خود را راجع به فیلم «من روحانی هستم» اظهار کرد.

عباس سلیمی‌نمین در گفت‌وگو با هفته‌نامه پنجره تصریح کرد: این مستند بحث مک‌فارلین را مقطع‌بندی نکرده است. درست است که این بحث در خاطرات آقای هاشمی آمده که بعد از ورود مک‌فارلین به ایران، آقای روحانی در تیم مذاکره‎کننده حضور دارد اما نسبت به این مطلب کم‌توجهی شده که مذاکرات در این مقطع با مذاکرات قبل از ورود مک‌فارلین به تهران متفاوت است. یعنی مذاکرات در تهران کاملا با اشراف نظام و سیستم اطلاعاتی کشور و مقامات عالی‌رتبه به‎ویژه روسای سه قوه و حضرت امام صورت می‎گیرد اما آنچه محل ایراد ما به مسئله مک‌فارلین است، مذاکرات پنهان است که قبل از ورود مک‌فارلین به ایران صورت گرفته که محل تأمل و سوال است. اما این موارد، فرع بر مسئله است.

وی افزود: مستند «من روحانی هستم» بیشتر به ‎نفع آقای روحانی است. تصویری که برخی از نیرو‎های تندروی اصولگرا از آقای روحانی ساخته‎اند بسیار زیاد با این مستند تفاوت دارد. آقای روحانی را فردی تعیین می‎کنند که می‌خواهد کشور را به بیگانه بفروشد و مواردی از این دست! در حالی ‎که در این مستند همراهی آقای روحانی با رهبری انقلاب از زمان امام (ره) تا امروز، به تصویر کشیده شده و نقش پررنگ ایشان در برخی اتفاقات بیان شده است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: در قضیه تیرماه 1378، به‌خوبی موضع منطقی آقای روحانی در برابر نیرو‎های افراطی جریان اصلاح‌طلب نیز به تصویر کشیده شده است. در خیلی از موضوعات دیگر، همچنین درباره بحث‎‎های مجادله‌برانگیز آقای منتظری، موضع آقای روحانی موضع معتدل و دفاع از منافع ملی است. بنابراین از یک طرف نیرو‎های تندروی اصولگرا از این مستند راضی نخواهند بود و از سوی دیگر نیرو‎های تندروی اصلاح‎طلب راضی نخواهند بود. زیرا نشان می‎دهد در مقاطع مختلف تاریخی آقای روحانی در برابر آنها موضع‎گیری کرده و ایستاده و در صف‌بندی مخالف آنها تعریف شده است. لذا آنها هم از این مطلب چندان خرسند نیستند.

سلیمی‌نمین در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: ای کاش این مستندات درباره آقای احمدی‎نژاد هم تهیه می‎شد و می‎فهمیدیم که ایشان در جریان تسخیر سفارت آمریکا دچار کج‌فهمی و دیرفهمی بوده است و در حالی ‎که رهنمود‎های ارائه‌شده توسط رهبر انقلاب یک جهت را مشخص می‎کرد، ایشان نقطه مقابل و کاملا برعکس نقطه‌نظرات امام را از جهت سیاسی انتخاب کرده است. متاسفانه در مورد آقای احمدی‎نژاد این مطلب را نفهمیدیم و موقعی فهمیدیم که دیر شده بود و ایشان نه‌تنها در مورد امام دچار دیرفهمی بود بلکه در مورد رهبری انقلاب در امروز هم دچار دیرفهمی جدی شد. تذکر و یادآوری‎‎هایی که رهبری در مورد آقای مشایی به ایشان کردند، خیلی دیر فهمید و البته شاید هنوز هم ایشان متوجه نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار