بازدید 8565
دکتر ابراهيمي ترکمان مطرح کرد؛

ماجراي تلاش تولستوي براي يادگيري قرآن

تولستوي به دنبال يادگيري قرآن و ترجمه آن و مطالعه آثار سعدي و حافظ برآمد و جالب اينكه وقتي به موزه تولستوي مراجعه مي كنيد هنوز قرآن ترجمه شده از زبان فرانسه به روسي او را مي توانيد ملاحظه كنيد.
کد خبر: ۳۹۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲ 03 May 2014
با حضور ولاديمير تولستوي، نواده نويسنده شهير روس، دكتر کريم مجتهدي و دكتر رضا داوري اردکاني چهره‌هاي ماندگار فلسفه ايران و جمعي از اهالي فرهنگ و ادب، از كتاب«راه رفتن با كفش هاي تولستوي» اثر دكتر ابوذر ابراهيمي تركمان رايزن فرهنگي پيشين جمهوري اسلامي ايران در روسيه و رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در همايش آراء و افکار تولستوي رونمايي شد.

به گزارش خبرگزاري حوزه، در ابتداي اين برنامه، دکتر ابراهيمي ‌ترکمان خاطرنشان كرد: تولستوي به دنبال يادگيري قرآن و ترجمه آن و مطالعه آثار سعدي و حافظ برآمد و جالب اينكه وقتي به موزه تولستوي مراجعه مي كنيد هنوز قرآن ترجمه شده از زبان فرانسه به روسي او را مي توانيد ملاحظه كنيد.

رايزن فرهنگي پيشين كشورمان در روسيه در باره كتاب خود گفت: اين كتاب حاصل آشنايي اينجانب با آثار تولستوي و تحقيقاتي است كه در مورد زندگي او طي دوران حضور در روسيه انجام داده ام. در اين كتاب به دهه آخر عمر تولستوي پرداخته شده و اسناد بسياري از مكاتبات او با شخصيت هاي مسلمان و ديگر شخصيت ها در آن آمده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر