بازدید 105187

تحقیق و تفحص از تخلفات پنهان مسکن مهر

کد خبر: ۳۹۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲ 03 May 2014
یکی از طراحان تحقیق و تفحص از مسکن مهر با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر این هفته تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود، گفت: بسیاری از تعاونی ها به دلیل نبود نظارت، برنامه ریزی و مشکلات مالی که برای مردم به وجود آوردند به تعهدات خود عمل نکردند که در این بین تصرفات غیر قانونی صورت گرفته و یکسری از افراد با ایجاد رانت یکشبه میلیاردر شدند.

سید سعید زمانیان دهکردی در گفت وگو با خانه ملت با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر این هفته جمع بندی و تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود، گفت: بیشتر تعاونی های مسکن مهر مشکلات مالی دارند به طوری که پولهای مردم را گرفتند و چون نظارتی نبوده است به تعهدات خود عمل نکرده و بیشتر متقاضیان بلاتکلیف و آواره شدند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تغییر فلسفه اولیه اجرای طرح مسکن مهر که صاحب خانه شدن اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است را از مشکلات دیگر این طرح عنوان کرد و افزود: به علت نبود نظارت و درست اجرا نشدن طرح مسکن مهر نه تنها این قشر صاحب خانه نشدند بلکه دارایی ها و تمام سرمایه ای که داشتند را به امید خانه دار شدن در این طرح از دست داده اند.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه  و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه سیاست های مسکن مهر درست اجرا نشده است، تصریح کرد: به علت غفلت مسئولان و نبود نظارت بر نحوه اجرای طرح مسکن مهر عده ای با استفاده از رانت و سوءاستفاده های مالی از  مسکن مهر  یک شبه میلیارد شده اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده و اسناد بدست آمده مجریان مسکن مهر بخشی از  زمین های دولتی ویژه طرح مسکن مهر  را به تصرف خود و نزدیکانشان درآورده اند، گفت: این افراد با دخل و تصرف درنقشه ها از خانه دار شدن متقاضیان اصلی ممانعت کرده و این افراد را مجبور کردند خانه های خود را با نازلترین قیمت به آنها واگذار کنند.

زمانیان با بیان اینکه تعداد زیادی از متقاضیان اصلی مسکن مهر در حال حاضر به علت نبود نظارت سرمایه های خود را ازدست داده و صاحب خانه هم نشدند، تاکید کرد: طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر به منظور بررسی اینکه چه کسی مسئول این اتفاقات و سوء استفاده است و چرا بر اجرای طرح نظارتی صورت نگرفته است از سوی نمایندگان مطرح و این هفته تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه چرا باید مردمی که درآمد ناچیزی دارند و تمام دارایی خود را به امید خانه دار شدن در مسکن مهر هزینه کرده اند حالا باید بلاتکلیف و دست خالی باشند، گفت: مسئولان دستگاه های مرتبط با مسکن مهر مانند تعاون و راه و شهرسازی باید پاسخگوی این مشکلات و تخلفات صورت گرفته در این طرح باشند.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس بیان اینکه باید مشخص شود چه کسی بر نحوه تشکیل تعاونی های مسکن مهر و انتخاب رئیس و هیات مدیره این تعاونی ها نظارت داشته است، گفت: در بحث مسکن مهر و تشکیل این تعاونی ها رانت خواریهایی وجود دارد که برخی گروه ها و افراد وابسته به دولت با استفاده از این رانتها و منابع دولتی به جای تحویل خانه به مردم پولها را به جیب گذاشته و صاحب  موقعیت های آنچنانی شده اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم به استاندارد نبودن مصالح به کار رفته درپروژه های مسکن مهر اشاره کرد و افزود: پیمانکاران نسبت به تعهداتی که داشتند عمل نکرده  و در مورد خدمات مسکن مهر شامل انشعابات آب، برق، گاز، خرید کنتور و سایر موارد با دخل و تصرف های صورت گرفته اشکالات ونواقصی وجود دارد که این موضوعات باید تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه طرح اولیه تحقیق وتفحص از مسکن مهر از سال 92 درحال پیگیری بوده است، گفت: به علت تغییر وتحول دولت و روی کار آمدن دولت یازدهم طرح متوقف ماند که این هفته جمع بندی وتقدیم هیات رئیسه مجلس شده و بعد از آن مسئولان و اجرا کنندگان طرح مسکن مهر باید با حضور در مجلس نسبت به  مشکلات و محورهای تحقیق و تفحص پاسخگو باشند./

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان