بازدید 23720

رانش زمین در افغانستان ۲۵۰۰ تن را مدفون کرد

یک روستا در افغانستان بر اثر رانش زمین دفن شده است و مقامات این کشور از کشته شدن دست‌کم ۲۵۰۰ تن خبر می‌دهند. ولایت بدخشان یکی از حادثه‌خیز‌ترین مناطق افغانستان است که حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، برف کوچ (بهمن) و رانش زمین، همواره باعث تلفات جانی و خسارت مالی ساکنان آن می‌شود.
کد خبر: ۳۹۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶ 02 May 2014
شاه ولی الله ادیب، استاندار بدخشان از مدفون شدن ۳۰۰ خانوار یک روستا در زیر گل و لای بر اثر رانش زمین خبر داد و گفت: دست‌کم ۲۵۰۰ تن در این حادثه کشته شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، شاه ولی الله ادیب گفت: صبح امروز (جمعه) بر اثر رانش زمین در روستای آب باریک شهرستان الگوی بدخشان ۳۰۰ خانواده از یک روستای هزار خانواری زیر گل و لای مدفون شد.

ادیب افزود: بر پایه ‌برآوردهای اولیه، دست‌کم ۲۵۰۰ تن در این رویداد کشته و ۱۲۰ خانوار هم آواره شده‌اند.

استاندار بدخشان گفت: رانش زمین در دو مرحله و با فاصله زمانی اندک اتفاق افتاده است که متأسفانه کسانی که به کمک قربانیان آمده بودند، خود نیز مصدوم و یا کشته شدند.

وی افزود: بیش از ۷۰۰ خانواده دیگر از روستاهای مجاور نیز در معرض تهدید قرار داشتند که با کمک نیروهای امنیتی و امدادی از منطقه خارج شدند.

استاندار بدخشان گفت: ارتفاع گل و لای که این بخش از روستا را در برگرفته است، به ۱۰ متر می‌رسد و امکان خارج کردن اجساد وجود ندارد و امدادگران فقط موفق شده‌اند اجساد اندکی را از زیر گل و لای خارج کنند.

ادیب گفت: نیروهای امدادی تجهیزات کافی را برای خارج کردن اجساد از زیر گل و لای در اختیار نداشتند و قرار است فردا صبح تلاش را برای خارج کردن اجساد آغاز کنند.

فرمانده پلیس ولایت بدخشان افغانستان نیز از امداد‌رسانی به مردم منطقه خبر داد و گفت: مقداری مواد غذایی و دارو برای آسیب دیدگان فرستاده، ولی سطح کمک‌ها بسیار اندک است.

روستای آب باریک شهرستان الگوی در دره‌ای که از تپه‌های گلی تشکیل شده، قرار گرفته که بارش باران، باعث رانش این تپه‌ها شده است.

چند روز پیش نیز سیل ناشی از بارندگی‌های شدید در استان‌های سرپل، فاریاب و جوزجان صد‌ها خانواده را آواره کرد و دست‌کم ۱۶۰ تن را به کام مرگ کشید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر