بازدید 13000

هشدارهای علم الهدی درباره رفع فیلتر فیسبوک

کد خبر: ۳۹۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶ 02 May 2014
امام جمعه مشهد گفت: لعنت بر فتنه 88 که باعث شد وزیر متعهد ما که روزگار جوانی در وزارت امور خارجه به نظام خدمت می‌کرد امروز در سنین پیری و در حالی که پایش لب گور است بگوید، می‌خواهم فیلتر شکن فیس بوک شوم.

به گزارش مهر، آیت‌الله احمد علم الهدی ظهر جمعه در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران رضوی با اشاره به سخنانی که یکی از رسانه‌های کشور به وزیر ارتباطات نسبت داده، اظهار کرد: باشگاه خبرنگاران جوان از قول وزیر ارتباطات گفته دولت باید فیلترینگ را از بین ببرد و فیس بوک را از فیلتر خارج کند و سپس گفته فقط 15 درصد فیس بوک قابل استفاده است و این معنی اش این است که دروازه فرهنگمان را به سوی دشمنان پیغمبر باز کنیم.
 
امام جمعه مشهد گفت: با شکستن فیلترینگ فیس‌بوک غیر از اهانت به پیامبر و اهل بیت و برخورد با دین بر روی مغز جوانان ما سیل رها خواهد شد و آیا با این مسئله می خواهید فرهنگ مقاومتی داشته باشید.
 
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مگر این دولت، دولت همین رئیس جمهور نیست، مگر مجلس به این دولت رای نداده و آیا آنها به شما رای داده اند که فیلتر شکن فیس بوک شوید؟
 
وی گفت: بنده اگر یک لیوان شربت سکنجبین را در دست بگیرم و بگویم 98درصد این لیوان شربت گوارا است و فقط 2 درصد آن زهر است و شما بگیر این را بخور آیا این کار درست است، اینکه شما می‌گویید فیس بوک 15 درصد اش زهر است آیا باید فیلترینگش شکسته شود و راه برای دشمنان خدا باز شود.
 
امام جمعه مشهد در پاسخ به احساسات و شعارهای بعضی از نمازگزاران افزود: البته توجه داشته باشید این آقای وزیر فردی متدین است و ضد ولایت فقیه نیست و یک روزی در وزارت خارجه به این نظام خدمت می کرده است، من نمی‌دانم اینها وقتی پیر می‌شوند چرا این حال را پیدا می‌کنند و به چهار قدمی چاله مرگ که می‌رسند این حرف‌ها را می‌زنند.
 
وی افزود:لعنت بر فتنه 88 که کاری کرد برخی از متدین‌های ما این چنین حرفهایی را بزنند، آیا این لبیک به حرف رهبری است که شما برادر متدین بیایید بگویید می‌خواهیم فیلتر شکن فیس بوک بشویم، هنوز 40 روز از سخنان رهبر معظم نمی گذرد، آدم دلش به مظلومیت این رهبر آتش می گیرد که یک مسئولی پاسخ رهبری را اینگونه می‌دهد.
 
آیت‌الله علم الهدی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: شخصیت امام هادی(ع) نقش ویژه و ممتازی در جریان نهادینه شدن مسئله امامت و تشیع در متن اسلام بوده است.
 
وی با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری بیان کرد: دشمن وقتی مستاصل می‌شود دست به ترور می‌زند و تقارن شهادت امام هادی و شهید مطهری یک خصوصیت را در ذهن ما تداعی می کند و آن مسئله ای است که دشمن وقتی تلاش زیادی کرد که امام هادی را ساکت کند نتوانست و ایشان را به شهادت رساند و قرن ها بعد دشمنان وقتی دیدند نمی توانند فردی را مانند شهید مطهری را ساکت کنند دست به ترور ایشان زدند و به شهادت رساندند.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه شهید مطهری معلم فرهنگ و فکر در جامعه ما بود، افزود: شهید مطهری اصول فکری اش در راستای تداوم خط انقلاب و مسیر امام خمینی بود، شهید مطهری قبل از انقلاب این اصول فکری را رهبری و آموزش می داد.
 
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: در روز معلم آن چیزی که باید به آن توجه کنیم علاوه بر دغدغه های علم آموزشی و توسعه دانشمندان و بالا بردن تخصص ها مسئله تثبیت فرهنگ متعالی دینی در جامعه است که در این صورت هم استقلال و آزادی کشورمان تامین خواهد شد.
 
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر لزوم ایجاد فرهنگ مقاومتی در کشور گفت: فرهنگ مقاومتی نجات بخش فرهنگ ما است و همان طور که اقتصاد مقاومتی نیاز داریم به فرهنگ مقاومتی نیز نیاز داریم، فرهنگ مقاومتی معنایش می شود، مقاوم سازی فرهنگ که آقای رئیس جمهور گفتند.
 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: ما برای مقاوم سازی فرهنگ در دین خودمان حدیث معروفی به نام حدیث تسلیث از پیامبر داریم که در شیعه و سنی وجود دارد.
 
آیت الله علم الهدی بیان کرد: رسول گرامی اکرم در این حدیث می فرمایند امور بر سه قسم است یکی حلال، حرام و دیگری شبهاتی که در بین حلال و حرام وجود دارد و هر فردی که این شبهات را ترک کند در واقع از حرام نجات می یابد و هر کسی انجام بدهد در هلاکت خواهد افتاد.
 
وی تاکید کرد: امروز ما باید شبهاتی که در جریان زندگی و جامعه امان وجود دارد را ترک کنیم و آن چیزی را که در آن شبهه حرام است انجام ندهیم تا فرهنگمان مقاوم سازی شود.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: آقای رئیس جمهور می گویند ما باید فرهنگ مقاومتی داشته باشیم و آیا با این تسامحی که در عرصه فرهنگی جامعه صورت می گیرد می‌توان شبهات را برطرف کرد؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر