بازدید 2956

مقدم فر: اهالی فرهنگ بی نیاز از ارشاد نیستند

معاون فرهنگی سپاه گفت: دشمنان در فتنه 88 با آوردن توان سیاسی و امنیتی خود سعی درساقط کردن نظام اسلامی داشتند، اما نتوانستند به اهداف خود برسند و به همین دلیل امروز توان اصلی خود را بر روی اقتصاد و بویژه فرهنگ متمرکز کرده‌اند.
کد خبر: ۳۹۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳ 02 May 2014
معاون فرهنگی سپاه گفت: دشمنان در فتنه 88 با آوردن توان سیاسی و امنیتی خود سعی درساقط کردن نظام اسلامی داشتند، اما نتوانستند به اهداف خود برسند و به همین دلیل امروز توان اصلی خود را بر روی اقتصاد و بویژه فرهنگ متمرکز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا  مقدم فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه  امروز تهران، با اشاره به شهادت شهید مطهری و روز معلم، شهید مطهری را معلم انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: این شهید بزرگوار، دنیایی از معارف را به انقلاب اسلامی آموخت و یکی از پرچم‌داران فرهنگ در جمهوری اسلامی محسوب می شود.

مقدم‌فر در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار امسال گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و این درخت تنومند در عمق باورهای دینی و اعتقادات مذهبی و خدشه‌ناپذیر این ملت ریشه دارد، رهبران انقلاب، چه امام عظیم‌الشان و چه خلف صالح او امام خامنه‌ای از زبده‌ترین و صاحب‌نظرترین عناصر فرهنگی هستند و مبنا و شیرازه انقلاب اسلامی نیز آموزه‌های برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی با بیان اینکه مبانی انقلاب اسلامی با نظام سلطه جهانی تعارض جدی دارد گفت: نباید شک کرد که امروز بزرگترین چالش غرب، فرهنگ برآمده از انقلاب اسلامی است که ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه عالم را به وجد آورده و به خروش و جوشش و حرکت وامی‌دارد.

معاون فرهنگی سپاه ادامه داد:این حقیقت رمز و راز تهاجم فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی است؛ دشمن این موضوع را دریافته که این فرهنگ در تار و پود انقلابیون مسلمان و وفاداران به آرمان‌های امام راحل(ره) و امام خامنه‌ای ساری و جاری است، و نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی نیز نخواهند توانست به موفقیت دست یابند.

مقدم فر افزود: دشمنان در هشت سال دفاع مقدس اوج توان نظامی خود را به میدان آوردند و در فتنه 88 نیز با آوردن توان سیاسی و امنیتی خود سعی درساقط کردن نظام اسلامی داشتند، اما نتوانستند به اهداف خود برسند و به همین دلیل است که امروز توان اصلی خود را بر روی اقتصاد و بویژه فرهنگ متمرکز کرده‌اند.

وی ادامه داد: عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولان می تواند بر اعمال دشمن در جنگ اقتصادی غلبه کند اگر در کشور کار فرهنگی بشود که در حال شدن است، جنگ اقتصادی هم تمام خواهد شد.

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه تجربه نشان داده است هرچه انقلاب اسلامی در بعد فرهنگی پیشرفت کرده، دشمن نیز بر عمق تهدیدات و کثرت اقدامات تهاجمی خود افزوده است، گفت: علیرغم هجمه شدید دشمن در عرصه فرهنگ، نباید از این نکته غافل بود که برخی نارسایی‌ها و اشکالات در داخل باعث افزایش حجم آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات دشمن می‌شود.

مقدم فر با اشاره به غفلت برخی مسئولان در عرصه فرهنگ گفت: یکی از دلایل غفلت برخی مسئولان، وجود یک نگاه خاص انحرافی به عرصه فرهنگ است که از ابتدای انقلاب نیز وجود داشته و آن نگاه ابزاری و تبعی به فرهنگ در برابر نگاه اصیل است؛ متاسفانه بعضاً در صحبت برخی مسئولان، سخنانی شنیده می‌شود که بی‌شک ناشی از تصمیم‌سازی برخی عناصر منحرف در بعضی دستگاه‌های فرهنگی است که حرف‌های خود را از زبان مسئولان بیان می‌کنند؛ حال آنکه چنین سخنانی از زبان مسئولانی که سوابق انقلابی هم دارند بسیار عجیب است.

وی در همین باره گفت: همه می‌دانیم که اهالی فرهنگ جزو محترمترین و عزیزترین اقشار جامعه هستند، اما چه لزومی دارد که برای مقاصد سیاسی و غیره آنان را از تذکر، موعظه و ارشاد مستغنی بدانیم و یا در اظهارنظرهای خود وجود هنرمندان ارزشی و غیرارزشی را منکر شویم.

معاون فرهنگی سپاه  بی‌توجهی به رخنه و نفوذ فرهنگی دشمن توسط برخی مسئولان و انفعال در برابر پدیده‌های فرهنگی را 2 نمونه از این نارسایی‌ها و اشکالات در داخل کشور برشمرد و گفت: باید پدیده‌های نوظهور فرهنگی را قبل از بروز و ظهور،شناخت و با درک صحیح از ماهیت آنها به منظور کاهش آسیب‌پذیری جامعه در برابر آنها تدابیر شایسته و بهنگام اتخاذ کرد .

مقدم‌فر در پایان بی‌تفاوتی برخی مسئولان در برابر آثار و محصولات مخرب فرهنگی را یکی دیگر از این نارسایی‌ها و اشکالات در داخل کشور برشمرد که باعث افزایش حجم آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات دشمن می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار