بازدید 39134

تبلیغ سایت جعلی نظرسنجی خلیج فارس در همایش خلیج فارس!

صاحب اين سايت، يک جوان سوری به نام "هُمام القـُراني" است ساکن مالزی است و به سادگی هر زمان که هر اراده کند نتايج را دستکاري مي کند تا ايرانيان بيشتري به رأي گيري تشويق شوند. اين در حالي است که به احتمال بسيار زياد، نسبت آراي داده شده، جعلي است. با این اوصاف باید درباره تبلیغ این وب سایت در همایش رسمی روز خلیج فارس و نسبت دادنش به یونسکو چه بر زبان آورد؟!
کد خبر: ۳۹۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ 30 April 2014
مراسم روز ملی خلیج فارس روز سه‌شنبه 9 اردیبهشت در حالی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری این سازمان با وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد‌ که نه تنها برخی سخنرانان مراسم آمادگی صحبت در این زمینه را نداشتند، بلکه برخی گفته‌های اشتباه و نقشه راه خطایی نیز در رسمی ترین مراسمی که یکی از مظاهر تاریخی هویت ملی ایران عرضه شد که از عدم مطالعه دقیق در این حوزه نشات می‌گیرد.

به گزارش «تابناک»، روز ملی خلیج فارس در حالی فرارسید که طبق قاعده معمول برنامه‌هایی برای این روز مهم در نظر گرفته شده بود اما متاسفانه عمق این برنامه‌ها بسیار اندک بود که نشان می‌دهد این روز برای برخی نهادها به اتفاقی روزمره مبدل شده، حال آنکه در نظر گرفتن این روز در تقویم برای توجه بیشتر نهادها و برنامه ریزی وسیع تر و بلندمدت برای توجه جهانیان به هویت تاریخیِ خلیج فارس و ریشه‌هایی ایرانی این نقطه جغرافیاییِ عالم بوده است.

محوری‌ترین برنامه‌ که به مناسبت این روز برگزار می‌شود، همایش روز ملی خلیج فارس است؛ همایشی که روز گذشته به میزبانی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد. اکثر مطالب مطرح شده در این همایش فقدان گفته‌های عمیق و تازه و یا بیان دستاوردهای تازه درباره این حوزه تاریخی خلیج فارس بود و سخنان مسئولان امر اعم از رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد عمدتاً در ریشه های تاریخی و فرهنگی ایران در حوزه جغرافیایی خیلج فارس و نشانه‌های فرهنگی که در این زمینه باقی مانده تاکید داشت.

این فضا طبیعتاً قابل نقد است که چرا مسئولان فرهنگی در چنین همایش اتفاقی بزرگ را رقم نمی‌زنند تا شاهد انعکاس بین المللی این نام بزرگ در سطح بین الملل بود و تنها از چهار فعال حوزه خلیج فارس تقدیر شد اما از آن قابل نقدتر، برخی گفته‌هایی است که روز گذشته مطرح شد و اساساً اشتباه است و متاسفانه به یک اشتباه که در چند سال اخیر رقم زده و اسباب درآمدزایی یک عرب شده، دامن زده است؛ اتفاقی که حال با اظهارات روز اخیر دبیر همایش روز خلیج فارس برای گروه‌هایی از مردم، جدی تر گرفته شده و تنها زمینه کسب درآمد این شخص را فراهم می‌سازد.

تبلیغ سایت جعلی نظرسنجی خلیج فارس در همایش خلیج فارس!

احمد خرم، دبیر این همایش دیروز در بخشی از سخنانش گفت: «یکی از کمترین کارهایی که یونسکو به آن توجه دارد، آمار سایتی است که در یک ستون آن نام خلیج عربی و در ستون دیگرش، نام خلیج فارس نوشته شده و افراد مختلف می‌توانند با رأی دادن به هر یک از این نام‌ها، نظر خود را درباره‌ی نام همیشه خلیج فارس بیان کنند. آماری که تا کنون درباره‌ی این سایت منتشر شده است‌، 49 درصد رأی به خلیج عربی و 51 درصد رأی به خلیج فارس بوده است که این یک هشدار است. باید درصد خلیج فارس به بالای 90 و درصد خلیج عربی به کمتر از 10 درصد برسد. رسیدن آمار به این درصد نیازمند برنامه‌ریزی از داخل و به خصوص عملکرد سنگین در خارج است... .»

نکته قابل تامل آنجاست که ظاهراً دبیر همایش نیز در این باره چندان با تحقیق و مطالعه سخن نگفته چرا که این سایت که در چند سال اخیر به واسطه استفاده از همین حساسیت میلیون‌ها بازدید و رای دی‌ها را در پی داشته، هیچ ارتباطی با یونسکو ندارد و تنها یک سایت برای کسب کلیک و جذب درآمد بر روی تبلیغاتی است که روی این وب سایت قرار گرفته است. اطلاعات "ثبت دامنه" و "مالک" اين سايت با استفاده از خدمات "محرمانگي دامنه" به صورت "مخفي" در آمده است که جزئيات آن، با استفاده از برخي تکنيک‌ها کشف شد.

بر اساس مستندات منتشر شده، صاحب اين سايت، يک جوان اهل سوريه به نام "هُمام القـُراني" است که در مالزي به کار در چند شرکت اشتغال دارد و به سادگی هر زمان که هر اراده کند نتايج را دستکاري مي کند تا ايرانيان بيشتري به رأي گيري تشويق شوند و در نهايت هم اگر بخواهد در يک اقدام انتقام‌جويانه نتيجه مورد نظر خودش را برنده اعلام مي‌کند و ممکن است براي آن خبرسازي هم بکند اما اين در حالي است که به احتمال بسيار زياد، نسبت آراي داده شده، جعلي است. با این اوصاف باید درباره تبلیغ این وب سایت در همایش رسمی روز خلیج فارس و نسبت دادنش به یونسکو چه بر زبان آورد؟!

تبلیغ سایت جعلی نظرسنجی خلیج فارس در همایش خلیج فارس!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۵۰
بی اطلاعی مسوولین!
با همین بی اطلاعی چه تصمیماتی که گرفته نمیشود!
احسنت بر تابناک
من همیشه با خودم گفتم مگه کشکه که نظر سنجی بشه! اون هم اگر قراره همچین کاری بشه باید از سایت رسمی یونسکو باشه! ولی امان از ما ایرانی های احساساتی که با یه مویز سردیمون میکنه و با یه کشمش گرمی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
مویز هم گرمه عزیزم به گمونم باید می گفتی غوره آفرین پسر خوب شما که احساساتی نیستی یه خورده با حوصله و دقت بیشتری نظرت رو بنویس
مگه دستمون بهت نرسه ...
فقط تنها راه مبارزه با این وبسایت ارسال انبوه ایمیل اعتراضی به ایمیلش است که راه ارتباطیش رو با مشتریانش از بین ببرد.

لطفا نظر بدین (فقط کارشناسی شده لطفا)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
این چه نظر کارشناسی شده ای بود!؟ اتفاقاً یک هدف راه اندازی همچین سایت هایی جمع آوری آدرس ایمیل واقعی برای Email Marketing هست اگه منظورتون DDOS Attack هم باشه که خب موقتاً Down میشه. بهترین کار که فقط تو این مورد نیست اطلاع رسانی و آموزش دیگران هست دوست عزیزم
نکته جالب اطلاعات سایت الکسا از این سایت هست که 50 درصد بازدید کننده هاش ایرانی هستن ولی 28 درصد به خلیج فارس رای دادن. !!!!
بله!
من هرچی داد زدم گفتم این سایت الکیه بازم ملت جو گیر باور نمیکنن
اخه مگه گوگل سایت نداره که همچین اسم مسخره ای را برای نظر سنجی بذاره
آدمو برق بگیره اما جو نه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
این مردم همونهایی هستن که با لایک کردن به نجات جان یک انسان از پشت کامپیوتر کمک می کنن دیگه. هر لایک یک هزارتومن کمک از فیسبوک به این کودک :))
همان روزهای اول متوجه جعلی بودن این سایت شده بودم، خلیج همیشه فارس همیشه فارس خواهد ماند
به نظر من شرکت در این نظر سنجیها اشتباهه مثل این میمونه که در افتاب ظهر بیای و بگی هر کی نظر بده الان شب یا روزه خوب معلومه خلیج فارس -- خلیج فارس بوده و هست و خواهد ماند
برنامه نوشته شده برای نظر سنجی اینطور عمل میکند که جای آرائ خلیج فارس و خلیج عربی عوض میشود و شما هرچه به خلیج فارس رای دهید در ستون خلیج عربی محاسبه میگرددو بلعکس!
عجب کلاهبرداری است. تقریبا تلاش کرد از اختلاف تمام کشورها مثل هند و پاکستان و چین و ویتنام کاسبی کنه اما درباره مورد ما موفق تر از همه بوده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
کلاهبرداری نیست، استفاده از موقعیتهاست...
خاك بر سرش...ولي جناب تابناك اين مساله نبايد به راي گيري بين المللي اونهم بين كشورهاي عربي و ايران مطرح شود....چون جمعيت اعراب چند برابر جمعيت ايراني هاست...پس:
1- بايد ايران از طريق منابع تاريخي اعم از اروپايي مثل نوشته هاي هرودوت تا قرون وسطي و اعصار جديد تر، نوشته هاي چين باستان. هند باستان و كتب دانشمندان عصر اسلامي تا كتب 200 سال اخير خود اعراب اسناد و مدارك معتبر ديگر چون نقشه هاي باستاني، و مدارك باستانشناسي كه بيانگر قديمي بودن تمدن ايراني حاشيه خليج فارس است زيرا كه مثلا در دوران قبل اسلام عمان و بسياري نقاط حاشيه جنوبي نيز متعلق به ايران بوده به نحوي كه هنوز بزرگترين اقليت عمان بلوچ ها هستند كه خود از شعب ايراني هستند...
2- اگر ايران نام باستاني پرشيا را در زمان رضاخان از خود بر نمي داشت الان خليج فارس را نيز كه بيانگر عمق اين نام و تاريخ چند هزار ساله كشور پرشيا است را نشان مي داد. بنابرين زنده كردن و حتي برگرداندن نام بين المللي پرشيا هم مي تواند در تثبيت نام پرشين گلف بسيار موثر باشد.
3- اگر ايران به دنبال اتحاد استراتژيك با تمام وارثان ايران باستان يعني از افغانستان گرفته تا كشورهاي تازه استقلال يافته به راحتي مي تواند از هرآنچه ميراث جمعي ايم مردمان است منجمله پرشين گلف يا خليج فارس حمايت و پاسداري كند.
4-متاسفانه ديده مي شود گاهي برخي از اقليت هاي قومي و زباني نيز با اعراب همداستان مي شوند زيرا مي پندارند خليج فارس نامي متعلق به فارس زبانها است درحاليكه اين نام اشاره به اولين قوم سازنده كشور ابر قدرت باستاني يعني ايران دارد و به تمام ايرانيان تعلق دارد و افتخاري براي همه ماست كه در اين راستا برنامه هاي مستند و رسانه هاي عمومي بسيار كم كار كرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
حالت خوبه؟! ازکجا این اطلاعات تاریخی رو آوردی؟ کجا اسم ایران زمان رضا خان از پرشیا به ایران تبدیل شد؟! یعنی اسم ایران در زمان قاجار وزندیه و افشاریه وصفویه و...پرشیا بوده وما نمیدونستیم ؟ اقلا یه چیزی بگو که همون عربا خندشون نگیره ! اینطوری از هویت تاریخی ایران دفاع می کنی؟!!!
از زمانی که بشر توانست به هر طریقی تاریخ را ثبت کنه اسم خلیج پارس همین بوده.فکر میکنم چون مالکان گوگل و اکثر رسانه های بین المللی صهیونیستی هستند این امر بخاطر حس حقارتی هست که نسبت به ایران وتمدن ایرانی دارند و هیچ گونه ربطی به حساسیت عربها ندارد.دوم اینکه وقتی سایتها مال خودشان هست بالفرض ایرانی ها شرکت کنند انها به راحتی میتوانند در نتیجه نظر سنجی دست برده.بهتره اگه واقعا صادق هستند درخواست کنند کسانی در این نظر سنجی شرکت کنند که لااقل البفای تاریخ را بدانند.تصور من اینه که ایران براحتی میتواند از سایتها مربوطه به دلیل دزدی تاریخی شکایت کند و این موضوع رو برای همیشه حل کند.چیزی که حداقل 7000 سال خلیج پارس یا به متون قدیم و جدید عرب بحرالفارس بوده ایا جای نظر سنجی داره؟
مرسی از اطلاع رسانیتون.کاش زودتر میگفتین
اتفاقا 71 درصد خلیج... رای دادن 28 درصد فارس
میراث فرهنگی خیلی هنر داره بجی معرفی این سایت جعلی از یک فرد بی ریشه و آواره، یک سایت بزنه ( البته با ملاحظات امنیت شبکه بالا) و مستنداتش رو روی سایت به چند زبان قرار بده تا تمام دنیا بفهمن
این چه مسخره بازی است که درآوردن؟
جالبه که بالای همین سایت لینکی به "قالیچه های ایران" وجود دارد. معلومه این بنده خدا از این حساسیت برای کسب درآمد استفاده کرده و هیچ بعید نیست که هر از چندگاهی آمار را دستکاری کند!!
آقا کافیه چندتا از عزیزان وخبرگان IT ما خبر دار بشند تا شر این سایت را برای همیشه کوتاه کنند
خلیج فارس
پاسخ ها
ایرانی
| United Kingdom |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
بله خلیج همیشه فارس
تکرار کن تا ملکه ذهنت شه
مگه شک داری
تابناک روش خبر رسانی شما اشتباه هست (بنظر من)

همه از تعصب نابجا و بدون علم و تحقیق این ملت خیلی سو استفاده های کلانی کردند
حالا این جوان سوری باهوش بخاطر بالا بردن ریتینگ سایتش هم این کار رو کرده
بهتره عوض پروش کینه و نفرت به آقای همام
به همه یاد بدید تحقیق و بررسی کنند و بعد عملی رو انجام بدهند
نکته جالبش اینه که توی اسم سایت عبارت arabian به کلمه gulf چسبیده و کلمه persian از کلمه خلیج جدا افتاده که اینطوری هر چی بیشتر بازدید داشته باشه توی سرچ گوگل خود عبارت مجعول تبلیغ میشه (به دلایل پیش گفته از ذکر نام سایت به صورت یک جا خودداری کردم)
به جهنم به ما چه آخه شکممون گشنست اونوقت دعوای عرب و فارس گرفتیم .
اسمشو بذارن خلیج بولکینافاسو ولی یه پول قلمبه بدن سرمایه بکنیم واسه خودمون بی عرضه ها
بسیار ممنون از اطلاع رسانی سایت تابناک
من نیز فکر می کردم از طرف گوگل است ممنون از پیگیری شما
هیچ اشکالی نداره اگه یک عرب داره با بازی با احساسات ایرانیا سود میبره...چون عرضه داره و فکرش درست عملی کرده...هم اون سود میبره و هم حداقل اینطوری برای برای نام خلیج فارس تبلیغ میکنه
مسولین و مردم ایران که حوصله و عرضه دفاع نرم از نام سرزمین کهن خود را ندارند.....بگذارید یک خارجی به طور غیرمستقیم این لطف را در حق مابکند 
فیلترش کنید
واقعا مسولی که چنین به پروا در مورد سایت قلابی حرف بزنه و اظهار فضل کنه آیا قابل اعتماد خواهد بود!!!؟
این بخش سایبری که این همه بر فیس بوک و امثال این ها رو رصد می کنه رصد کردن این چیزی توی برنامه کاریش نیست.
البته که نه. وقتی مثل تابناک که انچه مطابق میلش نباشه رو منتشر نمی کنه و سانسور می کنه از بقیه چه انتظاری میره. بخش سایبری هم اونایی رو که دوست داره بررسی می کنه. اون مدیر هم بدون مطالعه میاد حرف میزنه. و قصه همچنان ادامه دارد.
خدایا ایرانم و ایرانیانم را در پناهت حفظ بفرما.
این سایت کاملا عرب ساخت است زیرا:
1-هنگام جستجوی ادرس ان به همان اندازه که نام خلیج فارس جستجو میگردد نام جعلی انهم تکرار میشود.امار تکرار نام جعلی افزایش مییابد.
2-همیشه امار نظرات نزدیک به 50 درصد میماند مثلا 49 به 51
3-تا کنون سابقه نداشته بانظرسنجی نام محلی عوض شود چراکه با این حساب تمامی نقاط دنیا نام چینی داشت .با یک میلیارد جمعیت.
4- از همه چیز مهمتز ما بر سر انچه که به خودمان تعلق داشته و دارد و خواهد داشت در هیچ نظر سنجی شرکت نخواهیم کرد.
5-وظیفه یکایک ماست که ایرانیان و هموطنان گرامی را از این گونه بازیهای استعماری اگاه نماییم
. با سپاس مدرس ریاضیات دانشکاه...
ملت متاسفانه زاد جو گیر میشن و فضای مجازی رو هم تبدیل به صحنه جنگ می کنند اما بدوم مطالعه . فیلم 300 بی محتوا و بی ارزش چه از نظر هنری چه تاریخی فقط به خاطر شلوغ بازی خود ما ایرانیها پر فروش شد و به قسمت دوم کشید . متاسفانه کلمه جعلی خلیج ... هم خود ایرانیها بیشتر از اعراب بکار بردند و متاسفانه های دیگری مانند همین سایت جعلی که با کمی تفکر فقط جعلی بودن آن مشخص می شود اما جو گیر شدن اجازه تفکر نمی دهد .
همایش ملی هیچ تاثیری برای دنیای بیرون ندارد. مسئولین در سطح بین المللی کار موثری انجام دهند اگر می توانند.
تو فیس بوک از خجالتش باید دربیایم
برای ثبت نام خلیج فارس باید انرا در موتور های جستچو هرزگاهی جستجو کنید و بدون نام جعلی خلیج ع....... تا این نام جعلی پایین تراز سایتهای با نام درست خلیج فارس قرار بگیرند و کم کم حذف شوند چندین بار این مطلب توضیح داده شده است اما همچنان مردم به این سایتهای جعلی میروند
من برای بالاتر قرار گرفتن نام زیبای خلیح فارس هروقت یادم بیفته این نام و نام انگلیسی persian gulf رو تو کوکل جستجو میکنم تا رنکینگ اون بالابره
من فکر نمیکنم کسی داخل ایران به نام خلیج فارس شک داشته باشه، پس چرا همه ساله هزینه های زیادی صرف برگزاری این مراسمهای بی فایده میشود؟ بهتر نیست به صورت بین المللی فعالیتهایی صورت گیرد تا این واقعیت تاریخی به تایید همه مردم دنیا برسد؟
تبریک میگم این حماسه رو
من فکر نمیکنم کسی داخل ایران به نام خلیج فارس شک داشته باشه، پس چرا همه ساله هزینه های زیادی صرف برگزاری این مراسمهای بی فایده میشود؟ بهتر نیست به صورت بین المللی فعالیتهایی صورت گیرد تا این واقعیت تاریخی به تایید همه مردم دنیا برسد؟
تابناک من از شما در عجبم که با اینکه از تبلیغات عوامانه ی این سایت در شبکه های اجتماعی و مسنجرها با خبر بودید، اطلاع رسانی نکردید!
حتما باید چنین اتفاقی بیوفته تا شما بذاریدش تو بوق و کرنا و انتقاد کنید از بی اطلاعی طرف؟
متاسفم
نظر سنجی خودتون ایام انتخابات رو نکنه یادتون رفته !!! اگر مردی منتشر کن
خوشاب همیشه پارس
سالهاست با این روش افراد مختلفی دارن ایمیل کاربران رو جمع میکنن تا باهاش بتونن اسپم بهشون ارسال کنن.
کاربرای ساده لوح هم ایمیلشون رو دو دستی تقدیم میکنن...
تا جوانان لر و بختیاری هستند خلیج فارس همیشه فارس خواهد ماند
مشکل اصلی در زمینه دفاع ما از نام خلیج فارس این است که همه دفاعیات و برنامه های ما از جنس داخلی است و به گوش بیرونی ها نمی رسد. در حالی که کشورهای عربی خیلی وقت است تمام تلاش خود را در زمینه بین المللی کرده اند که در ذهن مردم جهان، نام جعلی را جا بیندازند.
بنده چند روز گذشته در همایش ملی خلیج فارس در بندر عباس حضور داشتم یک سری، مقاله داده بودند و مقالات خود را ارائه می کردند؛ گروهی، موسیقی اجرا می کردند؛ گروهی، دیوار انسانی تشکیل داده بودند و و و. اما واقعیت آن است که اینها کافی نیست. ما باید کاری کنیم که مردم جهان به حقانیت ما پی ببرند و با عرض تأسف باید بگویم در این زمینه خیلی ضعیف عمل کرده ایم.
آقای دکتر تفرشی از اساتید بنام در انگلستان که شنیده بود این همایش برگزار می شود با زحمت و با هزینه خودش، خود را از انگلستان به همایش رساند تا همین حرف را بگوید که جمهوری اسلامی باید توجه خود را به بیرون مرزهای کشور گسیل دارد؛ چرا که وی معتقد بود عربها بیشترین سرمایه گذاری را در این زمینه کرده اند و نتیجه هم گرفته اند. شاهد مثال ایشان نیز میزان درصد نام واقعی و نام جعلی در جستجوی اینترنتی این نامهاست که 10 سال قبل 10 به 90 درصد بوده است(فقط 10 درصد مربوط به نام جعلی بوده) و اکنون متأسفانه حدود 50 به 50 است.
لذا ضروری است هر چه سریعتر وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی و سایر سازمانهای مرتبط دست به کار شوند و کاری کنند. وگرنه ....
به جای بد و بیراه گفتن باین جوون کمی به خود آیید به نظرم این جوون یک کار آفرین و مبتکر در شغل خودش است ومطلع از نظر جامعه شناسی باید به او آفرین گفت وبه این همه ادعای دانش فنی سیستم های خودمان که تا بحال متوجه آن نشده و اطلاع رسانی نکردهاند تمام آن بدو بیراهها را نثار کرد.لابد سیستم های هندی و چینی باندازه کافی هوشیار بودند و بموقع اطلاع رسانی کردهاند که تیرش در مورد آنها به سنگ خورده.منصف باشیم و برای کوتاهی های خودمان دیگران را نکوهش نکنیم
واقعا من این سایت رفتم امار را دیدم اعصابم خورد شدش . داشتم دیوونه میشدم !! حالا که فهمیدم جعلیه دوست دارم اون عرب رو بگیرم خفش کنم !! با غرورو و تاریخ یه ملت واحساسات یه ملت متعصب آدم مگه بازی میکنه که این یارو با تمسخر گرفته ! خدا خودش و هفت جد ابادش رو لعنت و نفرین الهی کنه!!
چرا زودتر اطلاع رسانی در این موضوع اصلا نشده ؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار