بازدید 59720

احتمال افزایش 30 درصدی بهای فرآورده‌های لبنی

کد خبر: ۳۹۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵ 30 April 2014
محمدرضا اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: با افزایش قیمت حامل‌های انرژی صنایع لبنی بیشترین آسیب را می‌بیند چرا که این افزایش قیمت در اموری چون حمل‌ونقل، نگهداری و سایر مسائل مربوط به لبنیات تأثیرگذار است. 
 
وی با بیان اینکه قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حقوق کارگران 25 درصد افزایش داشته است افزود: ما نمی‌گوییم چرا گرانی شده است اما نکته مهم این است که تولیدکننده‌ها باید پشتیبانی شوند. 
 
اسماعیلی با اشاره به مصوبه شورای عالی سلامت مبنی بر تخصیص یارانه به محصولات لبنی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: کاهش مصرف شیر و فراودره‌های لبنی آسیب‌های جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌کند و اقدام دولت در تخصیص یارانه به محصولات لبنی قابل تقدیر است. 
 
وی تصریح کرد: از ایام عید تاکنون با وجود اینکه قیمت لبنیات ثابت بوده مصرف فرآورده‌های لبنی در کشور 30 درصد کاهش یافته است. 
 
اسماعیلی ادامه داد: چرا که مردم قدرت خرید ندارند و این اقلام را از سبد غذایی خود حذف می‌کنند. 

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی کشور افزود: بهتر است دولت ارزش افزوده را (در محصولات استراتژیک) از تولیدکننده‌ها اخذ نکند. 
 
اسماعیلی با بیان اینکه ما به مسئولان مختلف تذکر داده‌ایم که سلامت جامعه در خطر است تصریح کرد: اگر دولت به تولیدکنندگان کمک کند می‌تواند انتظار ثبات قیمت محصولات را از آنان داشته باشد. 
 
وی ادامه داد: در غیر این‌ صورت نباید انتظاری در این زمینه از تولیدکنندگان داشته باشد. 
 
اسماعیلی تأکید کرد: در صورت تخصیص یارانه به محصولات لبنی امکان ثبات قیمت و حتی کاهش بهای این محصولات نیز وجود دارد. 
 
وی در مورد میزان کاهش قیمت محصولات لبنی گفت: این میزان بستگی به مبلغ یارانه تخصیص‌داده شده دارد. 
 
مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه قیمت فرآورده‌های لبنی قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها  18درصد رشد داشته است افزود: در صورتی که دولت به محصولات لبنی یارانه ندهد بهای فرآورده‌های لبنی (با احتساب شیر خام به قیمت هزار و 110 تومان) 30 درصد افزایش می‌یابد. 
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه دولت میزان ارزش افزوده را دو درصد افزایش داده است اضافه کرد: افزایش 25 درصدی حقوق کارگران، رشد قیمت حامل‌های انرژی و مسائلی از این قبیل همگی در افزایش قیمت محصولات لبنی تأثیرگذار است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس