بازدید 49738

حتی یک بند از عملیات بانکی بدون ربا اجرا نمی شود

کد خبر: ۳۹۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲ 30 April 2014
مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام تدوین برنامه ششم توسعه در دولت گفت: با وجود اینکه 7 بانک از 11 بانک دولتی، خصوصی شده اند، اما این بانک‌ها شرایط بسیار نامناسبی ایجاد کرده اند.

به گزارش مهر سیدکاظم دلخوش عصر امروز در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه عمران و ساختمان کیش با بیان اینکه شرایط اقتصاد دیگر به عقب بر نمی گردد، گفت: با وجود اصل 44 اما بیش از 70 درصد اقتصاد در اختیار دولت است.

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طبق قانون اصل 44 سهم بخش های تعاون و خصوصی در اقتصاد مشخص شده است اظهار داشت: در مورد تعاونی ها یک مورد بعد این است که در مواردی به جای پیگیری حقوق خود به شعار رو می آوریم.

دلخوش با بیان اینکه 7 بانک از 11 بانک  دولتی کشور را خصوصی کردیم افزود: اما متاسفانه امروز بانکهای خصوصی شرایط دشواری را برای مردم بوجود آورده اند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد هدفمندی یارانه ها که مورد تایید همه فعالان اقتصادی کشور است برخی کاستی ها وجود دارد و متاسفانه بخش هایی از آن به اجرا در نیامد با این حال در مصرف انرژی صرفه جویی هایی حاصل شد.

دلخوش یک بخش از مشکلات کشور را مسائل مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم بانکی کشور اسلامی نیست و دریافت سود مرکب خلاف شرع است و اینکه بانکها بخواهند تولید کنندگان را سرگردان کنند نیز تخلف محسوب می شود.

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  تصریح کرد: حتی یک بند از عملیات بانکی بدون ربا امروز اجرا نمی شود. در حال حاضر قانون برنامه ششم توسعه در دولت در دست تدوین و طراحی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر