بازدید 64066
درباره مستنکرهایی که با چهره‌ها به چشم می‌آیند؛

بساط گنجشک‌خواری با این سه بازیگر جمع می‌شود؟!

شاید گنجشک خواری به عنوان خرده فرهنگ در برخی از نقاط محدود کشور پذیرفته شده باشد؛ اما در کل کشور، این پدیده نکوهیده است، به ویژه آنکه این حیوان گوشت آنچنانی برای تغذیه انسان ندارد و رویکرد تفریحی بودن و استفاده از لذت خوردن گوشت این حیوان را پررنگ‌تر می‌سازد.
کد خبر: ۳۹۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶ 29 April 2014
انتشار تصویری از مراسم «گنجشک خوری» چند بازیگر با نقدهای سنگینی همراه شده و موجی از ابراز احساسات ضد این کار به راه افتاده؛ اما آیا این هنرمندان نخستین اشخاصی هستند که چنین رفتاری کرده‌اند و چه اتفاقی رخ داده این مراسم گردن زنی گنجشک‌ها مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و لبخندهای نقش بسته کنار لاشه این پرندگان کوچک، چنین خشمی را در پی داشته است؟

به گزارش «تابناک»، خیلی لذیذ و خوش‌خوراک است و باید برای یک بار هم شده تجربه‌اش کرد! این تعبیری است که از گوشت گنجشک می‌شود و پرداختن به شیوه‌های کشتن و به سیخ‌های چوبی کشیدن و عرضه‌ وسیعش، داستانی جدا دارد، به ویژه که در برخی شهر‌ها این اتفاق کاملاً رایج است و می‌توان به سفارش این غذای نه چندان گران را ـ که هر سیخش برابر با قیمت یک سیخ کباب عرضه می‌شود ـ پرداخت و به زعم برخی شکار و خوردنش نیز اشکالی ندارد و غذای سنتی برخی مناطق است و البته برخی نیز با این نظر مخالفند.

ماجرا اما صرفاً کشتن هر ده گنجشک برای یک سیخ کباب گنجشک و تبدیل هر یک از این پرنده‌ها به یک تکه گوشت کوچک نیست که به این اتفاق کهنه بار‌ها پرداخته و درباره‌اش مطالب مفصلی نوشته شده است؛ رخداد تازه‌ای که گنجشک خواری را در صدر اخبار قرار داده، انجام این عمل توسط سه بازیگر است. سحر قریشی این تصویر را که او به همراه نیما شاهرخ شاهی و سیاوش خیرابی در کنار چند سیخ گنجشک قرار دارند، در اینستاگرامش منتشر کرد و سپس تصویر دوباره بازنشر شد و سر از سایت‌های خبری درآورد.

بساط گنجشک‌خواری با این سه بازیگر جمع می‌شود؟!

در روزهای اخیر حجم انتشار مطالبی که درباره این اتفاق در فضای مجازی و غیررسمی منتشر شده، بسیار وسیع است؛ اما رسانه‌های رسمی سراغ این ماجرا نرفته بودند و حملات به این سه بازیگر در همین فضا استمرار داشت. ظاهراً کاری که این سه بازیگر انجام داده بودند، به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نبود و به همین دلیل، نقد‌ها متوقف نشده و احتمالاً تا عذرخواهی این سه بازیگر از مستنکری که انجام داده‌اند، استمرار دارد.

البته نقدهای گوناگونی درباره این اتفاق مطرح شد؛ برخی از نگاه محیط زیستی و دفاع از حقوق حیوانات به این ماجرا پرداخته و جنبه حقوقی و قضایی این اتفاق را بررسی کرده بودند (!) و برخی دیگر اصل گنجشک خواری را نفی نکرده و حتی حمایت کرده بودند و تنها از این منظر نقد خود را وارد دانسته بودند که شکار نه به قصد رفع نیاز و صرفاً به قصد لذت و تفریح به لحاظ شرعی نیز اشکال دارد؛ بنابراین این کار، چندان پذیرفته نیست.

در این باره باید گفت اگر ماجرا این گونه استمرار یابد، بعید نیست کار به راه اندازی کمپین برای مقابله با گنجشک خواری در کشور بکشد و دست کم بساط علنی فروش سیخ‌های گنجشک برچیده شده و کاسبی عده‌ای که عمدتاً سرپایی گنجشکِ کبابی می‌فروشند، برچیده شود، چرا که سطح واکنش‌ها با کشتن یک گونه نادر نظیر یوزپلنگ یا هر رفتار ضدفرهنگی غیرقابل هضم برابری می‌کند. به هر صورت شاید گنجشک خواری به عنوان خرده فرهنگ در برخی نقاط محدود کشور پذیرفته شده باشد، ولی در کل کشور، این کار نکوهیده است، به ویژه آنکه این حیوان گوشت آنچنانی برای تغذیه انسان ندارد و رویکرد تفریحی بودن و استفاده از لذت خوردن گوشت این حیوان را پررنگ‌تر می‌سازد.

از این منظر هرچند گنجشک گونه‌ای در خطر انقراض در کشورمان به شمار نمی رود، به واسطه همین رویکرد تفریحی و لذت‌جویی کشتن و خوردن گنجشک چنین واکنش‌هایی طبیعی است و شاید با شکار برخی گونه‌های در خطر انقراض که بسیار بزرگ‌تر از گنجشک هستند و شکارچیان تنها به واسطه لذت بردن از خوردن گوشتشان، کشتن این گونه‌ها را به کشتن برخی حیوانات فراوان در محدوده شکار ترجیح می‌دهند، مقایسه کرد و آنچه بیش از همه محل نقد است، همین شکار به قصد تفرحی و لذت جویی و خودنمایی از این طریق باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۲۷
جواب سوالت متاسفانه "نه" هست تابی جون. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
گنجشک بخورید ولی زیاد نخورید خواهشا!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
سه امتیاز +
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
حالا اصلا این گنگیش چی هست؟
دکتر سریزدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
باید اهوازی باشی تا بفهمی مزه گنجشک یعنی چی وولک !
پرستوو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
عایا شکار گنجشک کار خوبی است؟خیر
ستاره
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
حالا هر بساط دیگه ای باشه که ازش حرفی نمیزنن! اگه قرار به تقبیح باشه که کشتن هر حیوانی دردآوره!! چه کوچیک چه بزرگ ...
بعد یه طوری میگید لذت جویی که کاملاً مشخصه از هیچی خبر ندارین و نمیدونید شکار گنجشک محل درامدی واسه خانواده های ضعیف اونجاس و نه محض خوشگذرونی و لذت جویی! :|
اونوقت از اونور تیتر میزنید : "صدور پروانه انتفاعی شکار سار و گنجشک در کرج"
برید آقا ... برید به یه چیز دیگه گیر الکی بدید ...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
سحر قریشی اونجا باهاشون بوده؟؟؟؟
به نظر من کاهو و کلم هم نباید خورده بشن، در هر صورت این موجودات هم حق حیات دارند. امان از جو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
نه به این شوری شوری نه به اون بینمکی.
عزیز دل درسته همه موجودات حق زندگی دارن ولی خوب همه موجودات برای زنده موندن باید غذا بخورن.البته من کاملا با شکار این موجود مخالفم.کلا شکار پرنده فلسفه داره که متاسفانه هیچ کدوم از ما بهش توجه نمیکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
چه عجب یکی پیدا شد که با من موافق باشه
من هم طرفدار سرسخت حقوق سبزیجاتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
از قدیم گفتن نون گندوم شکم پولادین میخواد ! ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
شما که فرق کاهو و کلم با گنجشک رو نمیفهمی، بهتره بیشتر فکر کنی!
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
فرق کاهو و گنجشک به کنار حالا. فرق مرغ و گنجشک چیه که مرغ بدبخت باید کشته بشه اما گنجشک نه. هر دو شون یک جان دارن و جان شیرین خوش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
در كشورهاي اروپايي زمان قديم كشتن گنجشك جايزه داشت چون به نوعي انگل و افت مزارع حساب ميشد البته به نظر من ريشه يك چيز را نبايد زد به هرحال ما بايد جنايت كنيم تا زنده بمانيم اما براي تفريح شكار عاقبت بدي دارد. ولي به نظر من فكري به حال كلاغ ها كنيد خيلي زياد شده اند و لاشخور محسوب ميشوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
گنجشک تو همین مناطقی که زیاد شکار میشه بیشترین فراوانی رو داره چون وجود مزارع محتلف باعث تولید مثل بسیار زیاد اونها میشه. بعبارتی اگر شکارشون نکنن اونا همون کاهو و کلمها رو شکار میکنن.
گنجیشکک اشی مشی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
لب بوووووووووووووووووم ما بشین
بارون میاد خیس می شیییییییییییییییییییییییییییییی
محمد 92
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
برف میاد گوله میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
خدا بیامرزه فرهاد را...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
میوفتی تو حوض نقاشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
میافتی تو حوض نقاشی...
محمد کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
کی میخوره هنرمند نما باشییییی ..گنجیشکک اشی مشی
رضا ملكان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
لب بوم اينا نشين
كبابت ميكنن تو حيف ميشي
hami
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
زمان و مكان شوخي رو هيچ وقت ما ايرانيا متوجه نمي شيم ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
دیگه بفرمائید مردم زهر مار بخورن
به غذا خوردن مردمم کار دارین؟؟
عجب آدمائی هستین
خوبه حالا خلاف شرححححح نکردن
ما پارسال به خاظر مسائل کاری دزفول زندگی می کردیم. اونجا می دیدم که خیلیها گنجشک خواری دارند و بسیار متعجب شدم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
بمیرم
منصور نوين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
خارجي ها هم از كله پاچه خواري تو بسيار متعجب هستند حلال خدا رو ميخوايد حرام كنيد؟؟؟؟؟
ميم الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
تو دزفول گنجشك به عنوان افت مزارع گندم به حساب مياد و اگر هر سال با شكار جمعيتشون كنترل نشه چيزي از محصول باقي نميمونه و كشاورزا مجبورن براي حفاظت از محصولشون اقدام به شكار كنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
منصور جان

این لینک ببین
http://is.gd/y67S99
تا بفهمی خارجی ها چی میگن و چی میخوان و چی کار میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
کی گفته گنجشک خوردن حلاله؟
شکار اگر برای تفریح باشد و از سر نیاز نباشد حلال نیست.
یعنی وقتی گرسنه ای و گوشت دیگری پیدا نمیشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
یعنی میخوای برای یه دونه گنگیش بمیری؟ واقعا که. البته به نظرم فکر بدی هم نیست.
sara
| - |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
بنده در مورد حرام بودنش نوشتم؟!!! تعجب می کردم. چون قبلا ندیده بودم که گنجشک کباب کنن. بعضی از همکارامون از خوشمزه بودنش تعریف می کردند و اینها باعث تعجب من بود. الان بعضی کامنت ها را دیدم که می گن گنجشگ آفت محصولات بوده.. شاید دلیلش همین بوده.
دزفولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
من شهروند دزفولی هستم . بله با افتخار تمام گنجشک (در لهجه دزفولی : بنگشت) یکی از غذاهای سنتی شهر ما هست . همه میدونیم گنجشک یک پرنده حلال گوشت هست و خوردنش هیچگونه منع شرعی نداره .
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
دسته جمعی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
سلام
متاسفانه من هم وقتی به دزفول رفتم این صحنه دردناک رو دیدم ، متاسفم برای این هموطن عزیز که به اینکارشون افتخار میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
باز جو گرفتتون؟!
من که هیچی نمی خورم چون همه چیز گناه داره!!!!
ناشناس
| Belgium |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
اقای نوین
کی گفته خارجی ها از کله پاچه خواری متعجبن
تو بلژیک همه بلژیکی ها می خورند اون هم کله پاچه خوک رو
تو هر فروشگاه پره از پاچه و زبان و کله و دیگر اجزای خوک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
توی بعضی از شهرستان های جنوبی از قدیم گنجشک جزو غذاها بوده. البته دلیلش هم اینه که در اطراف مزارع جو و گندم پرنده های زیادی تجمع میکردن که اهالی برای تهیه غذا و دفع ضرری که به مزرعه میزدن اونا رو با تور اسیر میکردن و بعدا با دست سر میکندن.
اینها یه مشت بچه .... هستن که این جیزها حالیشون نیست فقط ادا اطوار دارند اصلا از زندگی مردم کوچه بازار و مردم زجرکشیده چیزی نمی فهمن به قیافه و پولشون مینازن بدبختانه صداسیما هم به این تیپ افراد خیلی میدون میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
چه ربطی داشت ؟ از همه شرایط برای کوبوندن و زمین زدن بقیه استفاده میکنید فقط!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
خوب راست میگه دیگه جناب بازیگر ! چرا بهتون برمیخوره؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
تو تمام دنیا هنرمندها الگوی جامعه برای حفظ محیط زیست هستند و این تفکر که حیات وحش مال خود طبیعت هستش رو اشاعه میدن و حیواناتی که به صورت طبیعی زاد و ولد کردن و انسان تو رشدشون نقشی نداشته و میراث طبیعت تلقی میکنند که بشر حق تصرف اونها رو نداره ولی اینها یه مشت ...
ما باید یاد بگیریم حداکثر چیزی رو میتونیم بخوریم که از قبل تولید کردیم و با خوردنش جاش تو طبیعت خالی نمیمونه.
عوام الناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
این رفتار های زشتی که گهگاه از بعضی از هنرمندان و فوتبالیست ها و بقیه مشاهیر(منظور :مشهور شدگان) دیده میشود یه خاصیت هم دارد و آن گوشزد به جامعه ای است که آنان را الگوی رفتاری خود قرار می دهند.در واقع نوعی الگو زدایی و پرهیز از الگو برداری از آنان است.مقصر خود مائیم که بجای فرهیختگان قوم از اینان الگو برداری مینمائیم.آخر مگر یک هنر پیشه بجز ظاهر زیبا چه متاعی برای ارائه به بازار انسانیت دارد.
پس تا آنروز هنر پیشگان عزیز از انجام و انتشار این قبیل رفتار فرو گذار ننمایید لطفاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
چهار تا نقطه یعنی چی؟یه کلمه 4 حرفیه هههه؟
ینی اینقدر گرسنگی کشیدن و گوشت نخوردن که به گنجشک هم رحم نمیکنن؟

ملخ هم جدیدا زیاد شده، میتونن اون رو هم تو منو غذاشون یذارن!
پاسخ ها
Parsa
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
دوباره یه عده میان و برای ملخ کمپین راه میندازن!
عزیز من دلت میسوزه؟ برا گوسفندای نازنین و بزغاله های شیطون و گاو وشتر و...چی؟
یک وقت یک یا دوتا گونچشک را به نیت قوتش و دوا برای مریض سوپ میکنیم و یک وقت بیستای آنرا برای پر کردن شکم میخوریم این بر میگرده به وجدان آدم شاید هر دو خوردنش حرام نباشد ولی انصاف و ترحم هم حدی داره حتی شما اگر در خوردن مرغ هم اصراف کنی باید اون دنیا به اون مرغی که خوردی باید جواب پس بدی . ما غذا را برای رفع نیاز بدنمون میخوریم وقتی دیگر بدن ما نیازی به پروتئین و مواد لازم در آن غذا نداشت خوردن آن اصراف است . و وفتی خداوند ما را از چیزی منع میکند حتما برای ما آن ضرر دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
من متنبه شدم.مرغ های عزیز من را حلال کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
اسراف منظورتونه؟
کاش روی دیکته تون هم به اندازه دینی تون کار می کردین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
منظورتون از اصراف همون اسراف خودمونه ديگه؟
فقط بلدند توی عکس, فیگور متفکرانه بگیرند و زمستون تابستون یه شال بندازن دور گردنشون که بگن ما هنرمندیم

پس اون روح لطیف هنرمندانتون چی شد؟ کبایش کردید خوردید؟
پاسخ ها
محمد 92
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
این یک تیکه را قشنگ آمدی دستت درد نکنه
پس اون روح لطیف هنرمندانتون چی شد؟ کبایش کردید خوردید؟
نازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
آفرین.روح لطیف هنرمندانتون کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Lithuania |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
واقعا این کامنت معرکه بود
ناشناس
| Australia |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
ای ول 1000تا
اخه گنجشک چی داره که بخوان کباب کنن !!!! از هیکل گنده خودتون خجالت بکشید ....

برید مرغ و بلدرچین و کبک و بوقلمون و ..... بخورید ...... ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
گاو پرندهة!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
حالا کبک و بلدرچین چه فرقی با گنجشک دارن؟؟ اونا هم کوچیکن و لطیف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
فرقش اینکه کبک و بلدرچین رو پرورش میدن برای خوردن ...مثل مرغ .
از قدیم هم خوردن و شکار کبک و بلدرچین مرسوم بوده ولی گنجشک نه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
تو شمال اردک وحشی کبوتر وحشی قمری و خیلی پرندگان دیگه رو شکار می کنند تو جنوب سار قمری گنجشک ادرک وحشی دراج کبک و ... پرندگان از قدیم شکار می شدند شما اگه اطلاع ندارید دلیل بر بد بودن این کار نیست
من موندم این بازیگرا چطوری دلشون اومده این پرنده های مظلوم را به سیخ بکشند اون هم به قصد تفریح و لذت.
به نظر من درسته که قانون خاصی در این مورد تدوین نشده ولی کاملا غیر اخلاقی که این پرنده ها را فقط به قصد خوشگذارانی کباب کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
ببخشید به قصد رفع جوع خورده بشه مانعی نداره؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
من یه گنجشک دارم از کوچیکی از درخت افتاده بود بزرگش کردم .اونقدر با رفتاراش همه اطرافیانم رو متحیر کرد که همشون دست برداشتن از این کار.مشکل اینجاست که ما فکر میکنیم چون پرنده هستن نمیفهمن و احساس ندارن درد حالیشون نیست.اما روز قیامت میفهمن اشتباه میکردن.بعد هم شکمی که با گوشت صدتا موجود زنده بخواد سیر بشه میخوام از گرسنگی بمیره.مرغ گوشتی به تنش هست با یه مرغ چهار پنج نفر سیر میشن اما این پرنده ها شکار شماها نیستن با اون شکمهاتون.شاید واسه یه جغد خوب باشن.من که اصلا این رفتارها رو تایید نمیکنم ومثل شما ناشناس گرامی مخالف اینجور تفریح ها هستم.اگر فکر میکردن که تو لونه احتمالا چندتا جوجه دارن شاید نظرشون عوض میشد اما تجربه به من نشون داده ادمها هرچه مرفه تر و بی نیازتر حریص تر بی رحم تر و خودخواهتر
بابا بخدا گنجشک دیگه زیاده الکی به همه چی گیر ندین اگه گنجشک نزنن برن کبک و تیهو و دراج و.... بزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
اره گنجشک زیاده پس انقد بزنیم بکشیم بخوریم تا نسلشون بره در معرض انقراض!
اخه این بدبخت گوشتش کجا بود؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
الکی!!!!!!!!!! خدا رو چه دیدی شاید خدا یه روزی گنجیشکت کرد.تو رو خدا منصف باشید تو ایران کدوم حیوون هست جز یاکریم که از دست ما ادمها زندگی واسش جهنم نشده.باید عاشقه حیوونا و طبیعت باشی تا بفهمی.باید حداقل یه جوجه بل بل رو با دستات دونه بدی و بزرگ کنی تا بفهمی چی میگم.شما نسلی هستید که از پشه میترسه.براتون افت کلاس داره بخواید با پرنده ها سرگرم باشید پس لذت اینکه یه پرنده کوچیک شما رو مادر خودش بدونه رو هیچوقت درک نمیکنید.من از وقتی 5سالم بود تا حالا سالی نشده که پرنده و حیوون نداشته باشم هیچوقت نخریدم زندانی نکردم.پرنده های من با پنجره های باز و بدون قفس پیشم میمونن.نمیتونین هوششون رو تصور کنین....
ما از این قصه می فهمیم اگر دختری برود هنر پیشه بشود می تواند با پسرها برود بنجشگ بخورد وعکسش را هم منتشر کند
پاسخ ها
خرم آبادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
ای ول درست زدی به هدف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
خوشم اومد!
من به شخصه یکی از دوستانم میره از ابادیهای اطراف خر میخره اونم خر پیر میبره باهاش کالباس و سوسیس همبرگر و کباب لقمه ای و... درست میکنه میده به ملت.
روش هم برچسب و مارک شرکتهای معروف سوسیس سازی رو میزنه.
میلیارده طرف با همین فروختن گوشت خر
میگه هیچ ایرادی نداره چون گوشت دوار و قاطر و خر اسب مکروه است.
یعنی حالم از هرچی کالباس و همبرگر و سوسیسه بهم میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
گوشت خر ایرادی نداره ولی زیاد مسن نباشه خره بهتره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
اگر دوستته، یعنی تو باهاش دوستی. اگر تو باهاش دوستی یعنی اخلاقتون به هم شبیهه. اگر اخلاقتون به هم شبیهه یعنی تو هم اگر میدون داشته باشی از... کردن ملت ابایی نداری.
ایرن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
گوشت جیگر!! گوشت جیگر!! گوشت جیگر!!!
بساط ... رو نمیبینی؟
بساط زمین خواری رو نمیبینی؟
بساز رانت خواری رو نمی بینی؟
گیر دادی به این سه نفر که چی؟ شما گیاه خوار تشریف دارید خوب آفرین به بقیه چه؟
یه سر به بازار ... تو ... بزن اصن یه شغله گنجشک فروشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
شما خودتو نگران نکن
خوردن حیوانات وحشی به دلیل اینکه زمینه انقراض اونهارو فراهم میکنه اشتباهه.

استفاده از طبیعت فقط برای اون اقلامی مجازه که قابلیت تکثیر و پرورش رو داشته باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
کنجیشک در بعضی از شهرهای جنوبی که آب وهوای گرمی دارد مدام در حال تکثیر میباشد و به عنوان یک آفت مزارع شناخته می شود و اگر کنترل نگردد به مانند موش های تهران باید با سم پاشی و روش های دیگر کنترل گردد و در ضمن در فرهنگ همین شهر ها نسبت به یعضی از حشرات (کفش دوزک) و پرندگان مفید ( پرستو )آنچنان احترامی قائل هستند که جنبه تقدس پیدا کرده و نسبت به اذیت و آزار آنها شدیدا نهی شده است شما هم نگران گنجیشک ها نباش آن ها چنان با حرص و ولع و در مکان های عمومی به کار جفت گیری و تولید مثل مشغولند که نسل آنها از بین نخواهد رفت در ضمن اگر از بین برود نوع چینی آن را وارد خواهیم کرد
به نظرم برخی برای جامعه الگو هستند و جامعه از اینها توقع دیگه ای داره، و رفتار این افراد در معرض قضاوت هست. به قول سعدی "معصیت از هر که صادر شود نامطلوب است و از علما ناخوبتر".
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
الگو؟!!
علما؟؟
فرزانه خانوم. مشقاتو نوشتی که حالا اومدی اینجا؟
به نظر من که مشکلی نداره...خب گاو و گوسفندم حق حیات دارند و ...!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
فرقش در اینه که اون گاو و گوسفندی که شما میخوری رو برای خوردن پرورش دادن از اصلش، بنابرین با خوردن اونها به طبیعت و حیات وحش آسیبی نمیرسه ، چون اون گاوداری دوباره ما به ازای اون گاو رو پرورش میده سریع. ولی با هر گنجشکی که خورده میشه یکی از عناصر طبیعی حیات وحش کم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
من نمیگم باید گنجشک خواری مرسوم شه ولی مخالف اینم هستم که یه همچین اتفاقی رسانه ای بشه...بعدشم تعداد گنجشکها انقدر زیاد هست که لطمه ای به محیط زیست وارد نشه (در ضمن گنجشک جزء وحوش نیست)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
اصن این رو ول کن، مگه چه قدر گوشت داره که به خاطرش حیات یه موجود رو بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
اخه عقل کل میدونی یه گاو چند نفر رو سیر میکنه گاوه تو خونش بچه نداره منتظرش باشن.شکمی که با گوشت ده تا گنجشک سیر شه کارد توش بخوره.اگه راجع به پرنده ها و کلا محیطی که توش زندگی میکنین بیشتر میدونستین بیشتر دل میسوزوندین....
اين کار در دزفول رواج دارد و به همين علت کاملا عادي به شمار مي رود. اما رسم غلطي است که اين موجودات پر از صدا و زندگي را به خاطر گوشت اندکشان شکار کرد!
اقایان محترم که رگ انسانیت تان گل کرده!
میدانید گنجشک در بسیاری از مناطق کشاورزی ایران ، افت است!
همین الان ما شروع به کاشت صیفی جات و سبزی جات کردیم برخی از این دسته از گیان بمحض برامدن اولین رگه ی سبزشان توسط هزاران گنجشک بطور دسته جمعی از ریشه کنده و خرده میشوند!
اگر زحمتی بخود بدهید و بروستاها و مناطق کشاورزی بروید میبنید که برای بسیاری از روستانشینان کشاورز، گنجشک افت است! افتی بزرگ که با سمپاشی حل نمیشود و بسیاری از بذرها را در کسری ازثانیه نابود میکند و گیاهانی که بمرحله نمو اولیه میرسند باز توسط هزاران گنجشک خورده میشوند!
گنجشک که پلنک نیست ! که نسلش در حال انقراض باشد!
اگر اینچنین است نباید ماهی صید کرد و خورد ! چون ماهی ها هم جان دارند و مهمتر از این افت نیستند! بسیاری از ماهی ها هم گوشت چندانی ندارند و صرفا برای لذت برخی به ماهیگیری میروند و به صید میپردازند!
ما گنجشک شکار میکنیم و با ان اب گوشت میپزیم بسیار مقوی و لذت بخش است!
تابناک منتشر بنما!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
میخوای بدم هر چی پرنده است از دم کباب کنن تا دیگه آفتی نداشته باشیم؟
میخوای بگم مرغ همای سعادتت را هم کباب کنند؟
حالا بعضی جاها آفته، دلیل نمیشه که بروند توی طبیعت (غیر کشاورزی) این ریزه میزه ها رو به سیخ بکشند و ژست عشوه گرانه هم بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
خب چه ربطی به این سه تا بازیگر داره؟مگه اینام سبزیکارن؟!
مجید
| Netherlands |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
ببخشید اونوقت کاربرد مترسک تو مطرعه چیست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
آآقا کشاورزا برای کارشون گنجشک شکار می کنن ، خوب گوشتشم می خورن
فرق داره با شکار تفریحی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
کاملا درست میگن ایشون. در خوزستان به حدی گنجشک زیاده که بعد از ظهر ها اگر یک درخت در حیاط خانه داشته باشید از سر و صدای اونها سردرد میگیرید.
ولی مصرف مردم محلی از گنجشک بسیار بیار محدود و در حد دو سه دستفروش در بازار قدیم است. قرار نیست که قتل عام راه بندازن و نسل اونها منقرض بشه تا همه کشور رو تغذیه کنند!
بیخود ژست محیط زیستی نگیرید. هرچیز بجای خودش.
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
آقای سبزی کار !
یه همچین مشکلی رو تمام کشاورزا دارن ولی طرز برخورد فرق داره . تو منطقه ما هم سالهایی که دیر بارندگی شروع بشه پرنده ها به مزارعی که آبیاری شدن و بذر محصول تازه جوانه زده حمله میکنن اما تا حالا ندیدم که کسی اونها رو شکار کنه . فقط یه هفته زحمت داره که یه نفر باید اونها رو فراری بده تا گیاه اونقدر بزرگ بشه که پرنده نتونه بهش آسیب بزنه. یادمه یه زمانی دست هر پسر بچه ای یه تیرکمون بود ولی الان بیشتر مردم هر روز صبح سهم گنجشک ها رو کنار میزارن. یه زمان مردم خیلی دراج شکار میکردن ولی الان اونقدر زیاد شدن که همه جا صداشون میاد و مردمم خیلی به اونها احترام میزارن و صدای اونها رو نوید بخش بهار میدونن . به خاطر همین تغییر رویه مردم منطقه ما شکر خدا اوضاع اقتصادی مردم خیلی نسبت به گذشته بهتر شده و روزی هم روز به روز داره فزون تر میشه.
دیدم وقتی سر گنجشک را با دست می کنند.فقط یک قطره خون روی زمین می چکد.شاید این قطره خون انقدر کوچک است که به هیچ جای دنیا بر نمی خورد اما حتما دل خدا می گیرد..تو حق نداری پرنده کوچک را فقط برای طعم یک لقمه و نه از سر نیاز و گرسنگی بکشی. حق نداری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
اتفاقا طعم جالبی نداره ولی خواص بسیاری داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
بیگ لایک
محمد 92
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
تو اون دنیا حساب ریز و درشت را در میارند و این نیت انسانها است که خیلی مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
هزار تا لایک
...
کی می کشه قصاب باشی
کی می پزه آشپز باشی
کی میخوره سحر قریشی و نیما شاهرخ شاهی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
دلنوازان.
.
باید فرهنگسازی پایه ای بشه، مثلن تو لیست هله هوله که بچه رو از خوردنش منع مبکنن گنجیشک و کلاغ و مار و مور و اسب و خر هم باشه!!!
در گیلان هم گنجشک خواری میشه......
در اهواز و دزفول گنجشک آفت بسیار مخرب کشتزارها است و به منظور جلوگیری از زیان کشاورزان به وسیله تور شکار می شوند و برای اینکه مجبور به حروم شدن و دور ریختن این آفت نشوند اون رو کباب می کنند. این اتفاق، خیلی بدتر از خوردن جوجه های کارخانه ای نیست. نمیدونم شما تا حالا فیلم کشتار جوجه خروس ها رو که تنها به دلیل عدم تولید تخم و صرفه اقتصادی توی جوجه کشی ها با نوار نقاله میرن تو چرخ گوشت دیدید یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Lithuania |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
بسیاری از بیماریها و سرطانها ارتباط مستقیمی با مصرف گوشت داره. ما اونها رو می کشیم خوب اونها هم ما رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
چرا نمیخوایم بفهمیم هر موجودی جون داره زندگیشو دوست داره و ما حق نداریم بین افریده های خدا انتخاب کنیم که کی بمونه کی بمیره.نمیدونم خدا چرا انسان رو اشرف مخلوقات کرد.اگر روزی صبح ها صدای گنجشکها منو بیدار نکنه دق میکنم.یک روزی مجبور میشیم باور کنیم که اونها هم شعور دارن به اندازه خودشون احساس دارن.بی فایدست. واسه دیوار حرف زدنه تا کسی نخواد دوست داشته باشه پرنده ها رو نمیشه مجبورش کرد اما من به شخصه چیزهایی دیدم در طول سی سال سنم که به وصف نمیاد.همیشه پرنده داشتم و همیشه خواهم داشت.پرنده هام ازاد تو خونه میگردن و دریچه هم بازه .همین دیروز دو تا جوجه بلبل خریدم بلبل قدیمیم مادرشون شده داره بهشون دونه میده و خدا میدونه وقتی سه تاشون رو پام میخوابن چه عشقی میکنم
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
شما هنوز متوجه مقوله شکار در حیات وحش و پرورش حیوانات و مصرف اونا نیستید
بابا من کسی رو میشناسم که میگه با گنجشک کتلت درست میکنه،عجیب اینکه خانم هم هست،...
چقدر آدم میتونه بی عاطفه و خشن باشه که سر گنجشک رو زندهزنده بکنه و کبابش کنه. واقعا که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
با عاطفه شما از این به بعد سنگ و جاک بخور چون حیوانات و گیاهان جان دارند و کشتنشون خشونت هست
چه جوری دلشون ا‌‌ومد این کارو بااین پرندهای کوچولو بکنن
خوشی که زیاد باشه اینها را هم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
با شما موافقم.خوشی زیاد ادمها رو خودخواه و قصی القلب میکنه.جوری که اخرین گنجشک دنیا هم باشه به خاطر یک لحظه لذت خودشون راحت میکشن.با چشم خودم دیدم ادمهایی رو که این کارها رو کردن و خدا بد مجازاتشون کرده.یکی میکشه تا بجه هاشت گوشت بخورن یکی میکشه که لذت ببره از هنرش.این دو تا حساب کتابشون با هم فرق داره
این سه بازیگر اگر پر داشتی
تخم گنجشک از زمین برداشتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
عاااااااالی بود. دمت گرم :)))
پاسخ تابناک: نه! چرا باید جمع شود؟ اهالی دزفول ده ها سال است گنجشگ می‌خورند. همانطور که اهالی شمال اکبر جوجه می‌خورند. همانطور که در غرب کشور کباب بره بسیار پر طرفدار است. همانطور که در جنوب کشور انواع ماهی و میگو و ... قوت اصلی مردم را تشکیل می‌دهد.
ببخشید دوستان گرامی مخالف، آیا خون گنجشک رنگین تر از خون مرغ و جوجه و گوسفند و گاو و بز و انواع ماهی و ... است؟‌ فقط چون شما عادت به خوردنش ندارید بد است؟ مگر همین شما با لذت تمام اکبر جوجه را میل نمی‌کنید؟ کشتن و خوردن آن جوجه که به اندازه یک کف دست هم نیست و هنوز به سن کامل نرسیده از دید شما ایرادی ندارد، چون به آن عادت دارید. ولی کشتن و خوردن گنجشک وجدانتان را به درد آورده است؟
اگر گونه در حال انقراض بود حرفتان درست بود. ولی نمی‌توانم بفهمم اگر گنجشک‌های معمولی که در حال انقراض نیستند، خورده شوند چه مشکلی پیش می‌آید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
مجیدجان...اون اکبرجوجه با اون جوجه جوجه طلایی که شما فکر میکنی خیلی فرق داره...
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
والاا. همینو بگو. موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
عقل کل جوجه یعنی مرغ صد برابر گنجشک گوشت داره.میدونی چندتا گنجشک یا جون رو باید بگیری تا شکمت پرشه.اهالی دزفول ده ها سال است که به خود بد میکنند چون طبیعت اثر کارهای ما رو بهمون برمیگردونه
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
اگه تو تهران مرسوم بود هیچ ایرادی نداشت .
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
1-حتما باید در حال انقراض باشه تا دیگه شکار نشه؟نمیشه یه حیوونی رو به مرز انقراض نرسونیم؟
2-مثلا برای اون حیوانات در حال انقراضمون چکار کردیم و می کنیم؟فقط هر روز خبر کشته شدن و کمتر شدن اونا رو می شنویم، یه طوری میگی انگار چقدر از حیوانات در حال انقراض حفاظت میشه!!!!
امان از وقتی ما ایرانی ها جو زده میشیم ! تا دیروز تو هر مرغ و ماهی فروشی ، بسته بندی صنعتی گنجشک هم پیدا میشد و هیچکس نمیگفت گناه داره و حرامه و حق حیاط داره ... حالا یکی یک عکس گذاشته یه جا .... همه از جمله شما تو بوقش کردید ! تا دیروز جو مسی و جام جهانی بود و ... حالا بهانه شده 4 تا جوون .......
گنجشک چی هست که کله پاچه اش چیزی باشه
به نظر من که مشکلی نداره...خب گاو و گوسفندم حق حیات دارند و ...!!
پاسخ ها
محمد 92
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
مثل این میمونه شما گنجشک را ببندی به گاری تا اونو بکشه چون اون هم مثل گاو و خر حیوان است . یک گاو میتونه یک هیئت را سیر کنه ولی چند تا گنجشک باید هلاک شن تا یکی سیر بشه
من یه بار امتحان کردم خوب نیست به بقیه هم توصیه می کنم استفاده نکنند.
اگر در برحی شهرستان‌ها مردم به صورت سنتی استفاده می کنند، برخی از نوکیسه ها هم برای تفنن!
حالا همه برای ما ژست حفاظت از محیط زیست گرفتند ؛ چرا نباید گنجشک خورد ؟ چون مثلا قیافه اش مظلومه یا کوچولو موچولو هست ؟ اصلا هیچ حیوونی مظلوم تر از گوسفند هست ؟ به نظر من گنجشک خواری اشکالی ندارد
پاسخ ها
کلهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
این نظر رو در جواب یکی از کامنتهای بالا دادم، لطفا شما هم بخونید:
مشکلش اینه که گاو و گوسفند رو به تعداد نیاز جامعه برای تامین غذای جامعه پرورش میدن و با حذف هر گاو یا گوسفند آسیبی به طبیعت و محیط زیست طبیعی وارد نمیشه، و دوباره همون دامداری یک گاو دیگه رو پرورش میده .
در حالیکه با حذف هر گنجشک یا حیوونی که تو طبیعت زندگی میکنه، به چرخه طبیعی محیط زیست آسیب وارد میشه .

بماند که کلا دامداری ها و پرورش گاو در دنیا هم یکی از دلایل گرم شدن کره زمین هستند.
محسن
| United States of America |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
کلهری ماهی کیلکا دیدی تا بحال 50 تا بایستی بخوری تا سیر بشی یا مثلا میگو ریز بودن که دلیل نخوردن نمیشه بگرد یه دلیل دیگه پیدا کن
تابناک.... طوری با این مسءله برخورد گردی که فکر کردم مثلا در سوئد یا بلژیک زندگی میکنیم.. یعنی هیچ موضوعی دیگه ای گیرت نیومد. ...... بعد شما اومدی سراغ گنچشکک... اخه نمیدونم چه شکلی تونستی این همه خط بنویسه اخه....
واقاً متاسفم كه همچين أفرادى خودشونو با فرهنگ تلقي ميكن و ادعاي بإحال بودن هم دارن وبه قول بچه ها :ميخوان بگن ما هم آره
تابناک تو هم جو مخالفت با شکارت بد جور گرفته . شکار اپر قانونی باشه هم درسته هم قانونی هم شرعی هم حلال ، گوشت گنجشک همگخواص درمانی و تقویتی عجیبی داره که گه گاه خوردنش بد نیست حالا کمکخوردن و زیاد خوردن قانونی زدن و غیر قانونیش به وجدان طرف بر می گرده وگرنه اون مرغ و جوجه ها که پرسنل تابناک هر روز نهار میدخورن همکجون داشتن اما بدبختها شادی آزادی یه گنجشک هم نداشتند و در اسارت دنیا آمده و کشته و گاهی که چه عرض کنم اغلب هم در خوردن آنها اصراف شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
من کلا با شکار مشکل دارم مگر اینکه از روی نیاز باشه
چرا باید برای تفریح ما حیوانات کشته بشن؟!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
این نظر رو در جواب یکی از کامنتهای بالا دادم، لطفا شما هم بخونید:
مشکلش اینه که گاو و گوسفند رو به تعداد نیاز جامعه برای تامین غذای جامعه پرورش میدن و با حذف هر گاو یا گوسفند آسیبی به طبیعت و محیط زیست طبیعی وارد نمیشه، و دوباره همون دامداری یک گاو دیگه رو پرورش میده .
در حالیکه با حذف هر گنجشک یا حیوونی که تو طبیعت زندگی میکنه، به چرخه طبیعی محیط زیست آسیب وارد میشه .

بماند که کلا دامداری ها و پرورش گاو در دنیا هم یکی از دلایل گرم شدن کره زمین هستند.
این بازیگرا یه مراسم داشتن تو دزفول (ورزشگاه شهید رجایی) از اونجا که یکی از غذاهای محلی دزفول گنجشک هست، یه وعده بهشون گنجشک دادن. حتی تو دزفول یه محله هست به اسم بنگشتیان (گنجشکیان) که کار سنتی این ها شکار و فروش گنجشک یا به زبان محلی بنگشت هست.
گنجشک خیلی گوشت خوشمزه ای داره و به هیچ وجه هم حرام نیس. دزفولی ها معمولا در وعده های غذایی هفتگی از این غذا استفاده می کنن. ضمن اینکه سر گنجشک هم بسیار لذیذ و مغز اون خیلی خوشمزس.
گنجشک،همین پرنده کوچک جزیی از یک زنجیره بزرگ زیستی هست که خداوند بزرگ دو عالم برای کنترل و توازن این چرخه موحوداتی مثل اون رو خلق کرده و کاهش یا افزایش یک قسمت از این زنجیره می تونه توازن رو بهم بزته.شما می تونید در همین دزفول یا گیلان که نام بردید اثرات مخرب کاهش گنجشک و افزایش حشرات رو ببینید.
اگه دست من بود برای جزیمشون می گفتم فیلم هایی که خودشون بازیگرش بودند رو چند بار باید ببینند تا "متنبه "بشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
هزارتا+
ناشناس
| Australia |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
میلیون تا لایک
به نام آن خدای که ما را آفرید، نه آنچه ما او را آفریدیم.
در اکثر ادیان با وجود اینکه خوردن گوشت حلال است، خوردن بیش از حد گوشت منع شده است. حدیثی از پیامبر است که خوردن زیاد گوشت، انسان را تندخوی میکند. در فواید گیاهخواری نیز بسیار نقل شده است. پس به نظر من میانه و اعتدال را رعایت کنیم که به صواب نزدیکتر است. در خلقت هر موجود حکمتی است. گوسفند و مرغ به گونه ای خلق شده اند و کبوتر و گنجشک به گونه ای دیگر. با وجود اینکه در مورد حق انسان مبنی بر پرورش انبوه گاو و گوسفند و مرغ فقط برای خورده شدن، بحثها وجود دارد، ولی من خودم هم از این مرغ و گوشت میخورم (البته در حد اعتدال). ولی بیایید کبوتران و کینجشگکان را به حال خود بگذاریم و آنها را قربانی امیال تنوعگرا و سیری ناپذیر خود نکنیم.
یا حق، کمینه بندگان خدا.
پاسخ ها
کلهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
خیلی خوب نوشتید .مرسی
وقتی عکس سیخ گنجشک رو دیدم تنم لرزید...
هیچی نباشه تو هر سیخ ده تا موجود زبون بسته رو کشتن... وحشتناکه...
یه ذره انسانیت اگه طرف داشته باشه به خاطر خدا هم باشه برا یه وعده ده بیست تا پرنده که هر چند گرم وزن داره نمیکشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
ای کاش این هنرمندها یک لحظه خودشون را جای اون گنگیشهای به سیخ کشیده شده تصور میکردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
فقط اینا جاندارن؟ اون گوسفند زبون بسته که حتی از کله پاچه ش هم نمی گذرید توله سگه؟!!!!
که چی ؟
پس جوجه خواری ، گوشت خواری،.....بده؟
اینم مثل اونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
آقا اصلا برو هر چی کلاغ و گنجیشک و کفتره بخور. اصلا برو هواپیماهای کنترلی را هم بخور. خیالت راحت شد؟
نسترن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
ناشناس 22:55 تیکه هواپیما کنترلیت عالیییییییی بود
چه خبرتونه مگه مرغ گوسفند و گاو و ... نمی خورید گنجشک هم روش تازه ما دزفولی ها یکی از غذاهای قدیمی و مقویمونه اتفاقا گوشتشم عالیه و سالم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
آقا کی به دزفولی ها کار داره؟!!!
محسن
| Thailand |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
آیا می دانی گنجشک ها تا دلت بخواد کرم و مگس و دیگر حشراتو میخورند؟
در هر صورت خوردن گنجشک دور از انصافه وکار پسندیده ایی نیست بالاخره ما انسانیم .تو دزفول هم این کار اشتباه متاسفانه انجام میشه بهتره به مردم جنوب سمت بوشهر هم دیدم آموزش داده شه که شکارش گناه داره چون قبل از اینکه شمارو سیر کنه حالت تفریح داره.ما فقط مجاز به خوردن حیوانات اهلی که پرورش میدیم هستیم میبینیم که هر وقت دست به طبیعت زدیم چه اتفاقی افتاده گنجشک غذای عقاب و.. اینا است..این 3تا بازیگرم با این کارشون نشون دادن که آدمهای.... هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
طبق کدام عرف و قانون غیر منصفانه هست؟. کی گفتهوما فقط مجاز به خوردن حیوانات پرورشی هستیم؟. ماهی دریا هم پرورش یافته انسان است که می خورید؟. اصلا کی گفته انسان حق داره یه موجود اسیر کنه و به نیت کشتار پرورش بده؟..
اقا این ژست زشت مخالفت با شکار قانونی را بندازید دور که باعث روشن فکری نیست !
بحث حمایت از گونه های در حال انقراض و حفاظت از محیط زیست هیچ ربطی به این ژست ها و دل سوزی یه تعداد دوست جوگیر که چلو مرغ و چلو گوشت را با بی جون کردن یه جاندار خوردن و اومدن اینجا عاطفه و احساسات خود را به رخ دیگران می کشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
هیچ جا بخاطر تفریح شکار نمی شه، چون آفته شکار می شه، چون گجشک توی دزفول دشمن طبیعی نداره، بنابراین تعدادشون بسیار زیاد می شه و مزارع رو از بین می بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
خوبه که من تو دزفول زندگی نمیکنم
" درباره ←مستنکرهایی→ که با چهره‌ها به چشم می‌آیند "
من یه 5 دقیقه ای تنها به این وازه نگاه میکردم تا ببینم چی هست براستی سرور نویسنده تو این زبان شیرین فارسی هیچ وازه ای را برای این پیدا نکرده آقا چرا میندیشید که همه زباندان عربی بمانند شما یکم اندیشه ایران را داشته باشییم!
چه سمئله مهمی ...
تمام مشکلات ما حل شده فقط مونده گنجشک‌خواری!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
میدونی هر گنگیش تو عمرش چندتا حشره موذی میخوره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
همین مسائل فرهنگ مارو میسازن دنیا مارو با فرهنگمون میشناسه و این فرهنگ ماست که یه روزی بهمون یاد میداد جانه شیرین حیوانات رو بیخود نگیریم چ.ن جون هر موجود واسه خودش پر ارزشه و همینها اتفاقا مسئله های مهم ما هستند.ما باید یاد بگیریم به همین مسائل جزئی اهمیت بدیم و از سرشون راحت نگذریم شاید ایرانمون دوباره ایران بشه کنامه پلنگان و شیران بشه
فرق خوردن گنجشک با مرغ یا یرهچیه مگه فرق داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
فرقش اینه که گنگیش میپره، ولی مرغ نمیتونه بپره. خلاصه اینکه تیر تپره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
اقای تیر تپره همه چیز واست انقدر مسخره و تیر تپره؟تا حالا شده ما جماعت دلقک بازی رو قاطی مباحث جدی نکنیم
امروز به گنجشك ها يك جور ديگه نگاه كردم! گنجشكه از طرز نگاهم لرزيد!
ای شکم گنده حیا کن گنجشک ها را رها کن یک مثل شیرازی می گوید 100 گنجشک با تمام مخلفاتش یک کیلو و نیم می شود ران گاو بدون مخلفات 100من است مردان به کباب ران گاو کمتر راضی نمی شوند ولی بچه ها به گنجشک راضی
فرقی بین حیوانات حلال گوشت وحشی و پرورش یافته دست بشر وجود دارد . حیوانات وحشی با توجه به رشد روز افزون آدم ها و زیادی خواهی های آن در حال نابودی اند.
فرداس که یک نفر بره ماهیگیری و عکس ماهی که به قلاب انداخته بزاره یه جایی ! بعد ببینم در مورد ماهی چی مینویسین ؟ دیگه شورش را در آوردین !
حالا نکته اساسی چیه؟ چه اشکالی داشته گنجشک خواری؟ این که به قصد لذت بوده؟ خب عوضش اون روز غذا نخوردند و این شده رفع نیاز یه وعده غذایی. پس زیاد حساس نشید اگر دلیل روشن و منطقی ندارین. چون یه عده دوست ندارند گنجشک کشته بشه هی برای این منضور دلیل های صد من یه غاز میتراشن یه خورده علمی استدلال کنید آدم بپذیره ...
خوردن که نباید می خرودن
چرا تو اینترنت گذاشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
میخواستن محبوب قلبها بشن که شدن
من نمیدونم اسمش را چی بگذارم به غیر از ... این از هنر مند هایمان که با افتخار این حیوانات بیزبان و ناز را با افتخار میخورند اون از ... که الا غ را با پتک سرش را له میکنند و یا ...مان که با وحشیگری تمام کمر به نابودی پلنگ ایرانی بسته است و برای چندمین بار دستگیر میشود اما باز هم ادامه میدهد تنها میتوانم بگویم که متاسفم به حال این اشخاص اگر اجازه دهید خاطره یی نقل کنم .در تابستان سال ٢٠١٢ در نامیبیا بودم در آنجا منطقه ایی هست بنام هارناس که برای حیوانات یتیم و بی پناه ساخته شده است ما هم برای سر کشی در آنجا بودیم که تصادفا خانم آنجلینا جولی هم برای حمایت از حیوانات به آنجا آماده بودند خلاصه بعد از یک هفته گشت و گذار یک چک پنج میلیون دلاری به خاطر حمایت از حیوانات به صاحب پارک هدیه دادند که این کارشان همه را تحت تاثیر قرار داد .خواستم تنها این را گفته باشم هنر مند را ببینید و مقایسه کنید با هنر مندان ما
گنجشک نه تنهاگونه‌ای در خطر انقراض در کشورمان به شمار نمی رود بله در بسیاری جاها یک آفت است
آقا این گنجشک خوری رو فقط تو جاهای معدودی از ایران رواج داره و بقیه جاها اصلا نمیدونن میشه گنجشک رو هم خورد!
تو خوزستان و مخصوصا دزفول این موضوع هست و اون هم بنظر من هیچ اشکالی نداره. اگه یه سر خودتون برید متوجه میشید . همونطور که هموطنای دزفولی مون گفتن گنجشک در دزفول خیلی زیاده و افت مزارع هم هستن. سالیان ساله که یکی از روشهای کنترل جمعیتشون همین شکارشون بوده و تا الان هیچ خطری هم نسلشون رو تهدید نکرده. خوب این چه اشکالی داره به نظر شما .شکار و فروش گوشت کنجشک خودش یه شغله اونجا. به کشاورزی هم کمک میکنه. ت
کاش به مسائل مهم تری بپردازید. با این کار حساسیت ایجاد میکنید بقیه مناطق کشور کسایی که اصلا از این قضیه خبر نداشتن الان میرن ببینن چیه و میرن تو کار شکار گنجشک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
میدونی خوردن گنجشک باعث ایجاد مرضی به نام جیکجیکونک میشه؟ افرادی که به این بیماری دچار هستند، ته صداشون، صدایی شبیه به جیک جیک گنجشک به گوش میرسه.
حالا همتون شدین حافظ گنجشک.
خودتون 100 تا کار دیگه میکنین که از این کارا بدتره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
نکن گنجشک نکش نخور عاقبت بدی داره ها.مگه گنجشک گوشت داره اگر هم غذا باشه مطمئنا غذای من و شما نیس
20 تا گنجشک یک نفر را سیر می کند اما یک مرغ حداقل 3 نفر را . این یعنی 17 جان گرفتن کمتر
اینها با هم خیلی فرق دارن نمی دونم دوستان چطور فکر می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
فیل شکار کنیم چطوره ؟!!!چون یکیش میشه غذای 300 نفر پس مشکلی نداره نه ؟!!!!
مگه 3000 میلیارد خوردن؟ 1 سیخ گنجشک که این همه سروصدا نداره
مهم خوردن گنجشک نیست
مهم اینه که اینکار رو بخاطر تفریح کردن انجام دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
مهم اینه که چرا گنگیش های به اون کوچیکی را به سیخ کشیده اند. چطور دلشون اومده؟ لااقل آبگوشتشون میکردن.
تابناک
اگر یه خبر بدرد بخور بود این همه به پیامها توجه میکردی مثلا" در باره سود ربوی بانکها و مسایل جدی تر جامعه؟؟؟؟
مرام داشته باش
سلام،لذت دیدن حیوانات وپرندگان هزاران بار بیشتر از لذت خوردن آنهااست.این انسان دوپا به هر چه می نگرد در ابتدا فکر می کند که آیا خوردنی هست یا نه.تنها سنگ است که از دست خوردن انسان فرار کرده است.انسان نمی داند که با خوردن هر حیوان یا پرنده یک قدم خود را به مرحله پایانی واز بین رفتن نزدیکتر می کند.اگر حیوانات وپرندگان نباشند که چرخه حیات را تکمیل کنند زندگی انسان نابود خواهد شد پس بیایید دست از خوردن موجودات زنده برداریم واجازه دهیم این ساکنان کره زمین در روی کره زمین زندگی کنندومانند ما انسانها از حق حیات وزندگی برخوردار باشند.حیوانات وپرندگان هم به نسبت تکامل مغزشان توانایی درک احساسات وهمچنین احساس درک درد را دارندحیوانات مفهوم محبت به همنوع وفرزند،دفاع از خانواده ودسته،شادی وغم،نوازش و....را میفهمند.در حقیقت آنها انسانهایی ابتدایی هستندکه توانایی های ادراکی آنها از انسانهای امروزی ومتفکر کمتر است آنگاه ما انسانها اعضای بدن این موجودات زیبا ودوست داشتنی رابرای پرکردن شکمی هارمان میجویم وهضم می کنیم.در لحظه خوردن اعضاءحیوانات تصور کنیم که حیوان با چشمان معصومش به چشمان ما خیره شده وملتمسانه از ما می خواهد که دست از خوردنشان بکشیم.به امید آنروز که جنس بشر دست از خوردن موجودات زنده بردارد.
مهم اینه که این پرندگان امکان آلودگی به بیماری های ویروسی خطر ناک را هم دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
الان شما نگران جان بازیگران شدی دیگه ؟ خودشون نمیدونن !!
ﺁﺧﯽ
با سلام یعضی از کارها ممکن است از لحاظ قانون اشکالی نداشته باشد ولی از لحاظ عرف ایراد دارد از افراد هنرمند انتظار این کار نمی رود و باید الگو باشند و این گونه اعمال از این افراد انتظار نمی رود و اعمال فرهنگی و نوع دوستی و اینگونه اعمال مورد انتظار است
جوگیر شدن... این چیزی است که نویسنده مقاله به شدت دچارش شده. عزیز من کی گفته شکار گنجشک کار تفریحیه؟ اگر اینطوره پس تمام جگرکی ها هم دارن تفریح می کنن! کی گفته که گنجشک ارزش پروتئینی نداره؟ اگه اینطوره پس بشاط پرورش بلدرچین هم باید جمع بشه... شکار گنجشک راه حل طبیعی بوده که برای کنترل جمعیت این پرنده و محافظت از مزارع و باغات انجام می شده و هیچ مشکلی هم نداره.... فقط باید میزانش کنترل بشه که جمعیت گنجشک ها را به خطر نندازه. این بحث های بچگانه چیه؟!!!
واقعا چرا هر روز برخی چهره های مطرح سینمایی و ورزشی ما دست به رفتارهای ضدفرهنگی و غیر انسانی می زنند؟؟!!! چرا پرویز پرستویی ها، شهاب حسینی ها این قبیل رفتارها را مرتکب نمی شوند؟ زیرا اینها واقعا هنرمندند. ..
متاسفانه حمایت از طبیعت هم مثل خیلی از موضوعات وارداتی دیگه (ایزو 9000، مدیریت دانش، فناوری و....) نصفه و نیمه و مثل یه کاریکاتور وارد کشور شده. از یه طرف تو خونه ها و باغ هامون چاه غیر قانونی می زنیم و سفره های زیرزمینی رو که دستاورد چندمیلیون ساله طبیعت هست نابود می کنیم... از طرف دیگه واسه چندتا گنجشک که جزئی از زنجیره غذایی هستند و جمعیتشون هم اصلا در معرض تهدید نیست آه و فغان سر میدیم. از یه طرف 5 برابر نیاز بدنمون، هر روز غذا مصرف می کنیم و کلی هم دور ریز داریم از طرف دیگه تعداد گنجشک هایی رو که طرف خورده می شماریم و با معادل پروتئین مرغ مقایسه می کنیم و هیهات سر میدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
هر چیز به جای خویش نیکوست.اگه گنجشک جز زنجیره غذایی شماست شما بخور اما فکر کنم مرغ بخوری زودتر سیر شی
اه
اگه بدونید که همین گنجشک چقدر سوسک و ملخ و جک جونور میخوره، هیچ وقت گوشتوشو با لذت نمیخورید!!

دیدم که میگما..چنان ملخ نگون بختو تیکه تیکه کرد که... :|
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
چقدر عمیق چقدر باهوش.
تو تمام دنیا هنرمندها الگوی جامعه برای حفظ فرهنگ و محیط زیست هستند ولی متاسفانه همین هنرمندان در ایران تبدیل به ضد فرهنگ وضد محیط زیست شده اند .
تابناک چرا نظر مارو هیچ وقت منعکس نمیکنی مگه من چی گفتم.؟این متنیه که من نوشتم:(مگه قحطی اومده که ملت شروع کردن به گنجشک خوری مگه چیز دیگه ای واسه خوردن پیدا نمیشه؟)این کجاش مشکل داشت که نوشتید غیر قابل انتشار؟
هنوز بی پول نشدی که مزه گوشت سفید و گوشت قرمز از یادت بره .گوشت قرمز که به رویا برای امثال ماها تبدیل شده.از نداری مجبور به شکار گنجشک میشن.از ترس مبلغ نجومی قبض گاز مجبور به استفاده از بخاری هیزمی میشن....
گنجشک خوردن یکی از غذاهای خوشمزه - سنتی و پرطرفدار دزفول که به نظر من به خاطر اینکه گونه در حال انقراض نیست و در منطقه ما فراوان است خوردنش ایرادی ندارد البته بسیاری از شکارچیان در فصل شکار ممنوع که موقع تخم گذاری و زادو بلد این حیوان است به شکار نمی روند ضمناٌ فقط گنجشک نیست که تو دزفول طرفدار داره کبوتر کوکو هم اینجا زیاد مصرف می کنن
دوستانی که می گید گنجشک آفت هست و با خوردن جمعیتش کنترل می شه. تعداد گنجشکی که سالیانه کباب می شه اونقدر نیست که تو کنترل جمعیتش نقش داشته باشه. به عبارت دیگه گنجشک خورا فقط برا تفریح اینکارا می کنند.
انتظار چنين رفتاري رو از اين سه بازيگر نداشتم! چه جوري دلشون اومد..... واقعا متاسفم....
مهم اینه که بعضی از جوونا از اونا الگوبرداری می کنن . باید حواسشون باشه یا اگه انجام میدن در معرض دید عموم نزارن
اقا من خودم گنجشک خوارم . باید بخوری تا بفهمی چه طعمی داره
هرچی ندیده بودیم از این مردم دیدیم! مردم ما دارن به کجا می رن؟! حتی گنجشکهای کوچولو هم از دستشون امنیت ندارن... بیچاره گنجشک ها...
سلام بر همگی ، این مثال حلوای تنتنانیه.که از قدیم گفتن// حلوای تنتنانی //تا نخوری ندانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
بخور فقط بدون شاید یه دفعه صبح بیدار شدی دیدی گنجیشک شدی بعد میخوام ببینم از دسته گنجیشکی که حالا جای تو ادم شده کجا قایم میشی.همه چیز ممکنه حتی تو خواب زندگی هم یه خواب بلند مدته بلاخره بیدار میشیم
به نظر من که مشکلی نداره...خب گاو و گوسفندم حق حیات دارند و ...!!
با سلام به همگی .خدمت دوستانی که الکی قضیه را دارند بزرگ میکنند عرض میکنم من خودم دزفولی هستم تو دزفول گنجشک فراوان هست آفت مزارع هست ما خودمان سالی چند بار گنجشک میخوریم خیلی هم خوشمزه ولذیذمیباشد .گوشت اون برای بدن بهتر از گوشت گاو وگوسفند و.... میباشد وهیچگونه چربی هم نداردما خودمان بی سر وصدا داریم مصرف میکنیم حالا یه مهمونم اومده اینجا ما بهش دادیم خورده هیچی نشده خطر انقراض گنجشک تواین منطقه نیست ولی اگر اینجوری بخواهید سرو صداش را بالا بیارید ممکنه همه متوجه بشند و هجوم بیارند برای خوردنش اون موقع هست که ممکنه نسلش منقرض بشه
هیچ کس به فکر زجری که این پرندگان مظلوم میکشند نیست و اهمیتی به از دست رفتن زندگی این موجودات بیگناه نمیده. آیا چون گنجشک در معرض خطر نیست، انسان؟! میتونه هر بلایی خواست سرش بیاره؟
من واقعا برای این افرادی که سعی میکنن این کار رو شنیع نشون بدن متاسفم،اقا گنجشک خوردن،حلالم هست،شماها هم هر روز مرغ و... میخورین،یه فرهنگی بین ما ایرانیا جدیدا داره قوت میگیره و اونم کوبیدن افراد به دلایل شخصیه،به مسی توهین میکنیم چون قراره احتمالا به تیم ملیمون گل بزنه،به فلان بازیگر گیر میدیم چون خوشگله و... حالا هم،از همه اینا بدتر برای تابناک عمیقا متاسفم که که در زمینه خبرای خاله زنکی فوق حرفه ای عمل میکنه،اخه اینم شد خبر؟؟؟؟
چرا حلال خدا را حرام می کنید؟
مگر خدای نکرده مشروبخواری کرده اند؟
مگر خوردن گوشت حلال باید اینگونه به زشتی یاد شود؟
این همه جنایت تو جامعه اتفاق می افته ادم میکشن کسی همچین واکنشی نشان نمیده حالا همه دلسوز شدن خود شما هم پاش بیافته گنجشگ میخورین
همیشه دنبال یه چیزی هستین بزرگش کنید پس بفرمایید چه طور گوسفند و مرغ و ماهی بیچاره میکشین عیب نداره
اینا از بس خوشن و هیچ کم و کسری ندارند گنجشک هم می خورند....اگر برای هر فیلم کلی پول گیرشون نمیومد و مجبور بودند مثل بقیه بروند زحمت بکشند و کار کنند یاد این چیزا هم نمی افتادند..اینا از بس کاری ندارند و پول هم دارند موندن چیکار بکنن؟
آغا جان
پرورش گنجشك راه بندازيد، هزار تا هزار تا به سيخ بكشيد!
نه اينكه پاشيد بريد اين زبون بسته هاي آزاد رو بكشيد بزنيد بر بدن.
عايا كشتن گنجشك كار خوبي است؟ خير
گنجشک بخورید ولی هزار میلیارد بالا نکشید!
یک سوال:
اگه دایناسورها منقرض نمیشدن، ما آدمها اونارو نمیکشتیم؟ چون حیوان جاندار هستند و گناه دارن؟ حتما گوشتشون هم حلال حرام داره چون بعضی ها گوشتخوار وبرخی گیاه خوارند.!
امان از دست ما آدمها... امان از خودمون
گنجشک یک پرنده حلال گوشت است که خواص درمانی نیز دارد. و خوردن آن نه از نظر شرعی، نه از نظر عرفی و نه از نظر حفاظت محیط زیست و نه به هیچ دلیل دیگری اشکال ندارد. همون طوری که خود نویسنده محترم این متن هم پس از کلی آسمان و ریسمان کردن نتوانسته هیچ دلیلی برای نخوردن گنجشک اقامه کند اصن من نمیدونم این ادا ها کی قراره تموم بشه خب گوسفند گناه نداره پس که میکشن میخورنش عجب!!!
سلام هموطنای عزیر
اول از خوندن این کامنت ها خیلی لذت بردم واقعا این کامنتا خودش یه مقاله میشه؟(قابل توجه اساتید میتونین به دانشجوها یگین ...)
دوما گنجشک خورن فقط تو ایران نیست من اولین بار تو لبنان دیدم به صورت بسته بندی و فریز شده ولی خودم تا حالا نخوردم
سوما بیان کردن این مطالب جالبه ولی اونقد که دلمون واسه اینا سوخت واقعا واسه این همه آدم بیگناه که هر روز بدست ما آدما کشته می شن میسوزه؟؟؟
میسوزه... ولی چون هر روز در موردش خبر می شنویم واسمون عادی شده.
ما حفاظت از محیط زیستمون قوی تر از حفاظت از انسانه .تعداد پلنگ ایی که کشته شدن تو ایران از تعداد آدما کمتره...منظورم فقط قتل عمده.
در نهایت آدم نیاید فقط یک چیز خوار باشد ولی باید حد را هم رعایت نماید.
سلام در همه كشورها خوراكي ها ي مخصوص خودشان رادارند مثلا در بعضي كشورهاي متمدن گوشت سگ را به چندين برابر قيمت در رستورانهايشان مي فروشند يا مار - موش سوسك و كلا هرچيز جنبنده اي را نوش جان مي كنند چطور شده اين گنجشك خوري مورد غضب حضرات درآمده و كلا چرا هر مسئله پيش پا افتاده در ايران براي اين خارجي ها مورد سوال است بغير از اين است كه بعضي از حضرات در داخل ايران دنبال اين حركات هستند مثل سركشي در مسائل سياسي - اقتصادي و غيره يعني شما كار ديگه اي بغير از فضولي در كار ديگران نداريد
شکار یک نوع جنون است
اگر گیاه خواران این نظر ها را در مورد بد بودن گنجشگ خواری داده اند،، درک می کنیم،اما بسیاری هم گوشت خوار هستند،پس به انان باید گفت،جوجه خوری،مرغ خوری ،بره خوری،هم بسیار غیر انسانی است. در خوزستان،ده ها سال است که کبار گنجشگ می خورند،در هر شهر و روستایی، خوراک هایی خورده می شود که شاید برای شما،خوش ایند نباشد،همان گونه که گیاه خوارانی هستند که تخم مرغ را هم نمی خورند ،پس باید از گوشت خواران،انتقاد کنند. شاید چون فیلمش را دیدید این همه دلسوزی می کنید وگرنه،چرا از سر بریدن بره های کوچک با ان نگاه های پر از ترس در هنگام سر بریدن چیزی نمی گویید?
ما که متوجه نشدیم چه خاصیتی دارد این گنجشکک اشی مشی !!! که اینهمه داغدار و طرفدار دارد !! یه چیزهائی بوده که فرهاد حدابیامرز بهش میگفته رو بام ما نشین !!
بازار اهواز محل عرضه وسیع این پرنده مفلوک است هیج نهادی پیگیر نیست بیشتر مشتریان این پرنده یک مشت ......................خور هستند
راستی اینا کین من نمی شناسم
هیچ موجودی از دست ما ایرانیها در امان نیست، اینجوری پیش بریم تا چند سال دیگه سوسک تنها حیوان این مملکت میشه
خوردن که خوردن نوش جونشون چرا اینقدر مساله رو بزرگ می کنین همه چی حله فقط همین باقی مونده گوشت بشه به تنتون حلالتون باشه ما که نخوردیم شما خوردن نوش جونتون
با گوشت کيلويي سی هزار تومان طفلکی ها مجبورند! میفهمی؟
اصلا باید این افراد بگن سه تا مرد بایک زن تنها کجا بودن وچیکارمیکردن چونکه شیطان همیشه درکنارانسانهاست
دوستانی که ناراحت شدن گیاه خوار بشن و بعد ادعای دلسوزی کن. درسته گنجشک گوگوری مگوریه ولی گوسفند و گاو چه گناهی کردن مگه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار