بازدید 6521

مشارکت در انصراف شرکت در راهپیمایی نیست

ربط کاهش محبوبیت دولت به انصراف از دریافت یارانه ها طبلی است که برخی از محافل خاص بر آن می کوبند و می خواهند بحث یارانه را به محبوبیت دولت ربط دهند
کد خبر: ۳۹۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸ 27 April 2014
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: مشارکت مردم در انصراف از دریافت یارانه از جنس شرکت آنها در یک راهپیمایی نیست که دعوت کنیم و بیایند بلکه در این انصراف از مردم خواسته ایم که از بخشی از دریافتی های ثابت ماهانه خود بگذرند.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز شنبه در دیدار با تعدادی از زنان اصلاح طلب استان خراسان رضوی در مشهد افزود: مردم در جریان انصراف از دریافت یارانه، ماهانه یکهزار و 200 میلیارد تومان به دولت بخشیدند که موفقیت بزرگی برای دولت است اما برخی می خواهند این نقطه قوت را نقطه ضعف نشان دهند.

وی گفت: ربط کاهش محبوبیت دولت به انصراف از دریافت یارانه ها طبلی است که برخی از محافل خاص بر آن می کوبند و می خواهند بحث یارانه را به محبوبیت دولت ربط دهند و ادعا دارند که این محبوبیت کاهش یافته در حالی که طبق نظر سنجی ها محبوبیت دولت نسبت به شهریور 92 افزایش داشته است.

وی نازل ترین شکل تغییر را تغییر مدیران دانست و افزود: اما با نگاهی وسیع تر، گشایش در آزادی های قانونی و حق طلبانه و گشایش در معیشت مردم اشکال متعالی تر گسترش یافته است.

وی گفت:برنامه جامعی در عرصه های مختلف دنبال می شود و این که تورم در فاصله ای شش ماهه حدود 10 درصد کاهش یافته و از 43 درصد به 32 درصد رسیده محصول زحمات و برنامه ریزیهای بسیار گسترده بوده است.

او افزود: دولت یازدهم، وارث شرایط خاصی بوده است به طور مثال دو هزار و 946 طرح ناتمام در کشور وجود دارد که همه متوقع بهره برداری از این طرحها هستند.

وی گفت: بدهی های باقی مانده به بانک مرکزی، کسری بودجه، قرار گرفتن کشور در معرض قطعنامه های شدید و تحریم هایی که قفل روی قفل بود، دولت یازدهم را در شرایط خاص قرار داده بود.

او با بیان اینکه انتظار از کندی کار باید متناسب با وضعیت کشور باشد، افزود:به طور مثال طی هفت ماه گذشته 1900 میلیارد تومان به شکل مازاد به آموزش و پرورش داده شده تا بدهی هایش را به فرهنگیان بدهد.

وی گفت:بسیاری از دغدغه های نیروهای سیاسی قابل تامل است که تحقق مواردی از آنها نیاز به گذشت زمان بیشتری دارد و دولت نیز با برنامه در حال پیگیری همه مسائل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل