بازدید 25861

افزایش بهای جهانی طلا

کد خبر: ۳۹۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ 26 April 2014
قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۷ دلار افزایش یافت و به ۱۳۰۰ دلار و ۵۰ سنت در پایان معاملات رسید.

به گزارش تسنیم، در حالی که خشونت ها در اوکراین و افت شاخص ها در بازارهای بورس، جذابیت بازار طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد دیروز به بالای1300 دلار رسید.

قیمت طلا در هفته گذشته، 0.5 درصد برابر با 7 دلار افزایش یافت. این سومین هفته افزایشی برای طلا در طی 4 هفته اخیر بود.

هاوارد ون، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در این باره گفت: «تغییرات قیمتی جمعه ناشی از حس اجتناب از ریسک پذیری سرمایه گذاران بود. خریدهای فنی و تقویت ارزش یورو و دلار نیز به افزایش قیمت ها کمک کرد.»

آمریکا اعلام کرد که برای اعمال تحریم های هدفمند بیشتر علیه روسیه به دلیل اقدامات مسکو در اوکراین آماده شده است و رهبران اروپا نیز موافقت کرده اند که در اقدامات آمریکا برای تحمیل هزینه بر مسکو، همکاری نمایند. بحران زمانی بالا گرفت که جدایی طلبان مسلح طرفدار روسیه در شهر اسلاویانسک، یک اتوبوس حامل میانجی های بین المللی را توقیف کردند.

روز پنجشنبه، نیروهای اوکراینی، 5 شورشی طرفدار روسیه را کشتند و روسیه نیز در مقابل رزمایشی نظامی را در نزدیکی مرز با اوکراین به اجرا گذاشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.79 درصد افزایش به 1300 دلار و 50 سنت رسید.

روز پنجشنبه، قیمت طلا به پایین ترین قیمت دو ماه و نیم اخیر یعنی 1268 دلار و 24 سنت رسید، اما افزایش تنشها در اوکراین موجب افزایش قیمت ها شد.

کارستن فریچ، تحلیلگر کومرزبانک در این باره به رویترز گفت: «تغییرات در بازارهای بورس در طی چند هفته آینده، و آمارهای اقتصادی آمریکا و تصمیم بانک مرکزی این کشور در مورد نرخ های بهره، همچنان عامل اصلی در تعیین چشم انداز بازار طلا است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر