بازدید 51014

دولت به اندازه کسانی که انصراف ندادند، بنزین را گران کرد!

بر پایه برآورد‌ها کسری دولت در پرداخت یارانه نقدی، حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است. با انصراف ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از دریافت یارانه نقدی، در مجموع ۱۲۰۰ میلیارد تومان به درآمدهای دولت افزوده است. با افزایش ۷۵ درصدی بهای بنزین حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان درآمد جدید برای دولت حاصل می‌شود تا کسری بودجه دولت جبران شود؛ گویا انصراف دادن یا ندادن از دریافت یارانه چندان دواطلبانه هم نبوده است!
کد خبر: ۳۹۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ 25 April 2014

دولت دو سال عدم افزایش نرخ سوخت را جبران کردسرانجام شب گذشته دولت به انتظار‌ها برای افزایش بهای دو حامل مهم سوخت یعنی بنزین و گازوییل پایان داد. افزایش قیمتی که همواره از سوی مسئولان دولتی با ترکیب «شیب ملایم» از آن سخن گفته می‌شد و از سویی مهم‌ترین ملاک دولت برای تراز هدفمندی یارانه‌ها بوده است؛ اما شیب افزایش قیمت بنزین تا چه حد ملایم بوده است؟

به گزارش «تابناک»، اعلام میزان افزایش نهایی بنزین و گازوییل رسما از شب گذشته به همه گمانه زنی‌های این چند ماهه پیرامون این موضوع مهم پایان داد. دولت سرانجام پرونده افزایش بهای حامل‌های انرژی را با افزایش بهای بنزین آزاد با حدود ۴۳ درصدی، بنزین سهمیه‌ای نیمه یارانه‌ای با ۷۵ درصد، گازوییل یارانه‌ای با ۶۶ درصد افزایش و در ‌‌‌نهایت گازوییل آزاد با ۴۲ درصد افزایش، بست.

در واقع آنچه می‌توان گفت، این است که دولت نرخ بنزین و گازوییل یارانه‌ای را به شکل میانگین تا ۷۰ درصد و بنزین و گازوییل آزاد را ۴۲. ۵ درصد افزایش داده است.

تا پیش از این مسئولان دولتی بار‌ها اعلام کردند که افزایش بهای این دو حامل مهم سوخت کشور شیب ملایم خواهد داشت؛ اما آنچه می‌توان در افزایش نهایی قیمت بنزین و گازوییل دید، این است که دولت عملا بهای بنزین و گازوییل یارانه‌ای را به اندازه دو سال – بر پایه نص قانون هدفمندی یارانه‌ها – افزایش داده است.

بنا بر قانون سال گذشته دولت مجوز افزایش ۳۸ درصدی نرخ حامل‌های انرژی را از مجلس داشت که البته این افزایش در سال گذشته محقق نشد. محمد باقر نوبخت و سایر مسئولان دولتی نیز بار‌ها در سخنان خود به این موضوع اشاره کردند که دولت بر پایه قانون، مجوز افزایش ۳۸ درصدی قیمت حامل‌های انرژی را دارد، ولی فعلا از این کار صرف نظر کرده است.

اما هم اکنون با افزایش میانگین ۷۰ درصد در بهای بنزین و گازوییل یارانه‌ای، می‌توان گفت دولت عملا جبران افزایش قیمتی را که در سال گذشته اتفاق نیفتاد نیز کرده است.

شاید دلیل اصلی این امر را باید در شکست طرح دولت برای مجاب کردن افراد در انصراف از دریافت یارانه نقدی جستجو کرد؛ طرحی که به گفته شریعتمداری، نتایج آن چندان رضایت بخش نبود و در نتیجه، عملا تنها راه باقی مانده پیش پای دولت را برای تراز هدفمندی یارانه‌ها، افزایش بیشتر بهای بنزین و گازوییل قرار داد؛ موضوعی که البته به صراحت از سوی مسئولان دولتی در زمان نام نویسی برای دریافت یارانه نقدی گفته شده بود، ولی شاید آن زمان دغدغه دریافت یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی برای بسیاری بیش از توجه به درصد افزایش قیمت سوخت بود.

حال این شیب افزایش قیمت تا چه حد ملایم است و آیا افزایش بهای این دو حامل سوخت به اندازه دو سال را می‌توان افزایشی با شیب ملایم دانست؟

برای رسیدن به پاسخ این پرسش لازم است تا میزان افزایش بهای بنزین و گازوییل را در برابر دو فاکتور اساسی دیگر یعنی میزان کسری دولت در تراز هدفمندی و برای پرداخت یارانه نقدی و از سوی دیگر در برابر میزان انصرافی‌ها از دریافت یارانه قرار داد.

بر پایه برآورد‌ها کسری دولت در پرداخت یارانه نقدی، حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است؛ مبلغی که تا پیش از این و در دولت گذشته یا از خزانه برداشت و یا از منابع بانک مرکزی استقراض می‌شده است.

از سوی دیگر، بنا بر گفته‌های نوبخت، انصراف تنها ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از دریافت یارانه نقدی در مجموع ۱۲۰۰ میلیارد تومان به درآمدهای دولت افزوده است؛ بنابراین، هنوز دولتحدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی کسری بودجه دارد.

افزایش نرخ بنزین یارانه‌ای و آزاد در سال جدید، اگر میزان مصرف بنزین در سال ۹۲ در نظر آورده شود (۲۴. ۵ میلیارد لیتر)، می‌تواند برای دولت در حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد و از سوی دیگر افزایش قیمت گازوییل نیز با لحاظ کردن میزان مصرف سال ۹۲ برابر با ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد ایجاد می‌کند.

در نتیجه از مجموع افزایش نرخ بنزین و گازوییل، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان درآمد جدید برای دولت حاصل می‌شود که تنها ۸۰۰ میلیارد تومان کسری در تراز هدفمندی برای دولت باقی خواهد گذاشت.

در نتیجه می‌توان به خوبی دید آنچه تا پیش از این نوبخت در خصوص وابستگی میزان افزایش نرخ سوخت به میزان انصراف از دریافت یارانه نقدی، بیان می‌کرد، محقق شده و دولت به گونه‌ای عمل کرده که کمترین کسری را در پرداخت‌های نقدی داشته باشد.

به عبارت روشن‌تر شیب افزایش قیمت بنزین و گازوییل با رقم میانگین ۷۰ درصد، چندان شیب ملایمی به نظر نمی‌رسد و‌‌ همان گونه که گفته شد، تقریبا معادل دو سال افزایش قیمت سوخت است؛ اما آنچه در این میان اهمیت دارد، اینکه این میزان افزایش در نرخ سوخت اگر در برابر کسری بودجه برای پرداخت یارانه نقدی و میزان انصرافی‌ها از دریافت یارانه قرار بگیرد، با توجه به پیامدهای فاجعه بار کسری بودجه دولت برای اقتصاد و به شکل مستقیم مردم، می‌تواند شیبی قطعا ملایم تلقی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۶۲۵
انتشار یافته: ۱۸۳
این سوال من جواب ندادید این افزایش قیمت ها تا کجا ادامه دارد؟
تا اخر دنیا ؟
تا هر زمان دلار گران شود هدفمندی نیز به راه خود ادامه می دهد؟
نامعلوم
سلام ،یعنی آنها که انصراف دادند هم چماق راخوردند هم پیاز را .تایاد بگیرند‌ به حرف هیچ کس اعتماد نکنند .
اونايي كه داشتند و انصراف ندادند حقشونه
حالا اونایی که انصراف دادن ۲ تا ضرر کردن هم یارانشون رو از دست دادن هم بنزین گرون میخرن
اشکال از خود مردمه که انصراف ندادند. البته بهتر بگم به خاطر اون درصد میلیونرهایی که انصراف ندادند.
بالاخره دولت برای اداره کشور بودجه نیاز دارد یا نه؟
شما بودید چه کار می کردید؟
دولت کار بدی کرد.
نمریدیم و شیب ملایم رو هم فهمیدیم یعنی چی!!!
اینبار باید بگیم: روحانی مچکر نیستیم!!!!!!!
با سلام
من که دارای کارشناسی مکانیک هستم و با مفهوم ریاضی هم تا حدود زیادی آشنا. تازه معنی شیب ملایم را متوجه شدم. بماند .
البته دوست عزیز اگر با افزایش 300% دور پیش مقایسه کنیم. شیب به نسبت ملایمی است.
ولی مشکل اقتصاد ما بیشتر ساختاری است. تا وقتی که ریخت و پاش در اقتصاد ما زیاد است. نه تورم کنترل می شود و نه رفاه عمومی افزایش می یابد.
سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که با افزایش قیمت سوخت طبیعتا باید افزایش مبلغ یارانه هم صورت بگیره. اونجوری دیگه اون کسری جبران نمیشه و دوباره ایجاد میشه.
اگر هم دولت میخواد همچنان سوبسیدهارو برداره و یارانه رو اضافه نکنه که... من دیگه حرفی ندارم!
فکر کنم فقط به این قولش عمل کرد !
کدام حرف دولت را قبول کنیم
انصرف دهید تا بهداشت رایگان شود
انصراف دهید تا کسر بودجه برای پرداخت یارانه جبران شود؟
بهتر بود دولت یارانه رو کلا حذف میکرد بجای افزلیش قیمت حاملهای انرژی که پیاندهای بدی از شنبه برای مردم خواهد داشت مردم اگر میدونستند که اگر انصراف ندن بنزین چند خواهد شد حتما انصراف میدادند ولی دولت برعکس چیزی که میگه با مردم روراست نیست!
بااین شیب تند.درانتظارتورم بالا
من فکر نمیکنم از 73 میلیون ثبت نام شده همگی مستحق و نیازمند باشندو
این اقدامات و این تفکرات برای مردم قابل پذیرش نیست چرا که مردم دنبال نان هستند و هیچ موقع نمیدانند این دولتیها چه جوری کار خودشان را به سرانجام میرسانند از قدیم گفتند((از این در نتونستی وارد شوی از در دیگر وارد شو)) بدا به حال ما مردم هر روز بد تر از روز قبل دولت به فکر درامد و جیب خودش است نه معیشت مردم این اقدامات عواقب بدی در اینده دارد همانطوری که چند سال قبل جلوی رشد جمعیت را گرفتند و حالا عواقب ان نمایان شده و دولت خود نیز به این موضوع پی برده
از چند ماه پیش مشخص بود بنزین 1000 تومان میخواد بشه بحثش مطرح بود اصن ربطی به انصرافیها نداشته....عوام فیبی نکنید
شیب ملایم رو برم اووووووه ه ه ه ه ه ه ه
سلام بر ملت نجیب ایران
بسیار نظر اشتباهی است. مشکل این است که اصولا مردم ما استفاده از بنزین ارزان را حق خودشان می دانند. این فکر که ما دارای منابع غنی نفت و گاز هستیم با این موضوع که از چاه های ما بنزین خارج نمی شود اشتباه گرفته شده است. اینکه بالاخره ما در ایران کی باید درست مصرف کردن را یاد بگیریم سوال بزرگی است که متاسفانه تمامی دولت ها در نهایت تسلیم تحلیل هایی مانند تحلیل بالا می شوند و با افزایش درآمد و ایجاد تورم، نرخ واقعی بنزین را ثابت نگه می دارند. برایم تعجب آور است که نگارنده محترم در محاسبات خودشان نرخ تورم را لحاظ نکرده اند (احتمالا به نفع تحلیل شان نبوده است) با یک جمع ساده و لحاظ نرخ تورم در افزایش قیمت بالا، میزان افزایش به 30-35 درصد کاهش پیدا می کند.
موضوع دیگر این است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته با درآمد بسیار بالاتر از درآمد ما، مردم با دوچرخه رفت و آمد می کنند. در ایران من تقریبا هیچ شهری را در حتی در شهرستان های کوچک ایران ندیده ام که از دوچرخه استفاده کنند. در اروپا و آمریکا بیش از 80% مردم حتی دو دوچرخه دارند و برای مسافت هایی که مثلا در تهران خیلی طولانی هست، با دوچرخه اول تا ایستگاه مترو می روند و در مقصد از دوچرخه دیگر استفاده می کنند. این کار نیازمند تغییر تفکر و اندیشه برای بهتر زندگی کردن است. کشورهای اروپایی هوای تمیز خود را وارد نمی کنند، برای آن تلاش می کنند و این تلاش از درب منزل همه افراد، چه غنی و چه متوسط شروع می شود.
خو انصراف میدادید دیگه!
بیشتر به انتقام گرفتن دولت نسبت به مردم برای دریافت کمترین یارانه پرداختی شبیه است تا چیز دیگر
قیمت ها منطقی بود فقط خواهش میکنم قیمت ماشین رو کم کنید
واقعا ازتون ممنونم که جو راه افتاده بر علیه دولت را کمی دفع کردین با تمام احترامی که برای مردم کشورم قائلم اما باید عرض کنم که همه درگیر حواشی و برهم زدن اوضاع نسبتا آروم اقتصادی این چند ماه گذشته هستیم اونم به شکل شایعه پراکنی ، ایجاد جو منفی روحی ، و کم اطلاعی از اصول علمی اقتصاد
یعنی شما باور کردید کسری بودجه 14 هزار میلیارده
پس گران کردن برق اب و گار کجا میره
پس چرا دولت مصوب کرد که وزارت نیرو نصف درامد هدفمندی مال اونه دیگه لازم نیست پول تو خزانه واریز کنه
کسری بودجه یک مشت دروغه که شما ژورنالیستها اونو باور کردید
اگه کسره بودجه داره دولت با کدوم پول سبد کالا داده
اگر دولت دقیقا به مردم میگفت که میزان انصراف هر فرد ایرانی در میزان گران شدن بنزین که تبعات زیاد ومستقیمی بر تورم جامعه دارد شاید مردم بیشتر همکاری می کردند، ولی چیزیکه از صدا و سیما و دولتی ها مشاهده شد فقط درخواست و خواهش برای انصراف بود، بهر حال آنچیزی که مشخص است خود دولتی ها هم نمیدانند دقیقا چه کاری میخواهند انجام دهند مردم نیز بهمین خاطر به درخواستهای دولت اعتماد ندارند چون نمیدانند چه تصمیمی دولت خواهدگرفت.
به نظر من اینها همش حرف است چه مردم انصراف می دادند و چه نمی دادند این افزایشها انجام می شد چئن ما دیگر عدت داریم به این حرفها داداش.
دست دولت درد نکنه مردم از خدمات عمومی استفاده کنند از ایران خودرو هم چیزی نخرند
ایا بنزین در ایران گرون هست یا ارزون؟
گهگاهی از تلویزیون از زبان مسئولین میشنویم که بنزین توی ایران ارزون هست و یک لیتر بنزین از یک لیتر اب معدنی ارزونتره و باید به قیمت جهانی و فوب خلیج فارس بنزین بفروشیم و ...
بنده در سلامت عقلی این مسئولین شک دارم!
دولت در صورتی میتونه بنزین رو به قیمت کشورهای پیشرفته بفروشه که حداقل دستمزد رو هم به قیمت کشورهای پیشرفته یعنی ساعتی ۱۰ یورو (۴۰ هزار تومن) پرداخت کنه
گرونی و ارزونی دو شاخص نسبی هستن که باید با نیاز مردم به یک کالا و متوسط درامد مردم یک کشور سنجیده بشه.مثلا در المان که پیشرفته ترین سیستم حمل و نقل عمومی رو داره مطمعنا یه فرد بنزین کمتری در سال مصرف میکنه نسبت به ایران.بذارید با مثال توضیح بدم متوجه بشید (امارها براساس امارهای بانک جهانی)
فرض میگیریم هر فردی توی کشورهای مختلف دنیا در سال ۱۰۰۰ لیتر بنزین نیاز داره
در ایران : متوسط درامد یه ایرانی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومن (۴۵۰۰ دلار) در سال هست یعنی اگه یه ایرانی بخواد ۱۰۰۰ لیتر بنزین ۷۰۰ تومنی در سال بخره باید ۵ صدم درصد از حقوقش رو بابت بنزین هزینه کنه
در امریکا : متوسط درامد ۵۲ هزار دلار در سال (۱۵۷ میلیون تومن) و قیمت بنزین یک دلار هست یعنی اگه یه امریکایی بخواد بنزین یک دلاری (۳ هزار تومنی) بخره باید ۲ صدم درصد از حقوقش رو بابت بنزین بده یعنی یک امریکایی نسبت به درامدش ۲.۵ برابر بنزین رو ارزونتر از یک ایرانی میخره! به عبارت ساده تر اگه یه ایرانی که حقوق ۱ میلیونو ۱۲۵ هزار تومنی در ماه داره بنزین لیتری ۲۸۰ تومن بزنه براش هم قیمت یه فرد امریکایی در میاد
در المان : متوسط درامد ۴۵ هزار دلار (۱۳۵ میلیون تومن) و قیمت بنزین ۲ دلار هست. یعنی اگه یه ایرانی بنزین با لیتری ۶۰۰ تومن بزنه معادل فشاری هست که به یه المانی با بنزین ۲ دلاری (۶ هزار تومنی) میاد
در کویت : درامد سالیانه ۴۴ هزار دلار (۱۳۲ میلیون تومن) و قیمت بنزین ۰.۲۳ دلار هست (به نیم دلار هم نمیرسه) یعنی یک لیتر بنزین برای یک کویتی مانند این هست که یک ایرانی بنزین رو لیتری 68 تومن بخره
در قطر : درامد سالانه ۸۱ هزار دلار (۲۴۰ میلیون تومن) و قیمت بنزین ۰.۲۷ (۲۷ صدم) دلار هست یعنی یک لیتر بنزین برای یک قطری مانند این هست که یک ایرانی بنزین رو لیتری ۴۵ تومن بخره
نتیجه میگیریم
نه تنها بنزین لیتر ۷۰۰ تومنی ارزون نیست بلکه در رده قیمتی متوسط رو به گرون هم هست.
چگونه باید دولت حداقل حقوق رو ۶۰۹ هزار تومن تعیین کنه و بخواد بنزین رو لیتری ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ تومن به مردم بده در صورتی که بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومن بشه ایران در کنار کشورهایی مثل زامبیا، موزامبیک، هاییتی، هند، مالدیو، کره شمالی، نیکاراگوئه، پاکستان، یمن و ویتنام جزو ۱۰ تا کشوری میشه که قیمت بنزین نسبت به درامد سرانه مردمش گرونترین قیمت رو داره
برای همین است که مرم هشیارند و بیدار !!!!میدانند چه میشود و خواهد شد !!!
از نظر دولت تدبیر ممکن است این شیب ملایم باشد و همچنین از نظر شما تابی جان
اما از نظر مردم این یک فاجعه است .
بی خیال بابا قیمت های فعلی قبل از ثبت نام یارانه ها قطعی شده بود (و در اخبار یر رسمی بارها اعلام شده بود و در هر صورت به این قیمت میرسید
بنظر منهم همینطور است. تا مردم هول نزنن که ثبت نام کنن! به هرحال از فروش حاملهای انرژی باید پول یارانه دربیاد. تازه نصف مبلغ باید صرف پرداخت نقدی بشه و بقیه به تولید اختصاص داره. دولت طبق قانون رفتار کرده.
روحانی فقط مجری قانون است ، قانون گزار جای دیگر است
به نظر من که این افزایش شیب ملایمی نداره...بعکس اون چیزی که میگفتن افزایش حذاکثر 30 درصد باید باشه؟؟؟؟؟؟
عجب شیبش ملایم بود بدبختمون کردن. البته حقمونه
قیمت بنزین و برق و... تا قیمت واقعی خیلی فاصله دارد، ارزان فروشی با پول مردم و بیت المال هنر نیست ، اگر اینجا هم مثل اروپا هزینه انرژی گرانی می بود مثل آنها به نور یک لامپ کم مصرف بسنده می نمودیم و ساعت 19 هم فروشگاه ها بسته می شد، اگر از هرکس به نسبت درآمدش مالیات گرفته می شد، اینقدر فاصله قوی و ضعیف زیاد نمی شد، من هم اروپا زندگي کرده ام هم اینجا، یارانه مثل سرم است که فقط برای بیمار و نیازمند واقعی باید تجویز شود، والا اقتصاد یارانه ای خودش بیمار است، اگر بنزین گران می بود اینهمه تک سوار در خيابانها تردد نمی کردند، و قاچاق نمی شد، من با وجودی که یک کارمند ساده اما، از ثبت نام یارانه انصراف دادم و دولت موظف است دهکهای بالا را شناسایی کرده و به آنها یارانه ندهد و الا به امانت و اعتماد امثال من خیانت کرده و در یوم الحساب مسوولان باید جواب دهند، حکومت داری اقتدار مى خواهد و گرنه شاه سلطان حسینی است.
این تقریبا 50در صد است و هیچ شیب ملایمی به چشم نمی خورد هیچ بلکهبسیار هم تند وناگهانی است !
بايد كساني كه با وجود درآمد مناسب از دريافت يارانه انصراف ندادند و اين تصميم رو به دولت و اقتصاد مملكت تحميل كردند سريع شناسايي بشن و يارانه اونها قطع بشه و با كم شدن كسري بودجه براي پرداخت يارانه قيمت سوخت پايين تر بياد. اين كار رو ظرف دوماه ميشه عملي كرد. ما 26 مرجع براي تشخيص درآمد افراد داريم. بسياري از افرادي كه وضع خوبي دارند با بي مسئوليتي فقط براي اينكه تيري در تاريكي انداخته باشند براي يارانه ثبت نام كردند. دولت نبايد مسامحه كنه. بايد اونها رو حذف كنه اما با كم كردن قيمت سوخت فايده عملي حذف افراد پردرآمد رو به جامعه نشون بده
تابناك خواهش مي كنم منتشر كن
به نظر من کار خوبی هست بالاخره باید کسری بودجه جبران بشه تا کشور بتونه طرح هاشو اجرا کنه و پیشرفت کنه
بنظر من کار درستی انجام داده است و اساسا باید مبلغ افزایش بیشتری در نظر گرفته شود وقتی متاسفانه مردم می خواهند پول بی زحمت بگیرند مسلما دولت هم که سکه دور نمی زند. باید بودجه داشته باشد که پول یارانه بدهد. خوب است مثل دولت قبل از همه منابع و امکانات کشور از بهداشت و تولید و هر سازمان بیربط دیگری بر خلاف قانون پول بردارد و هزینه یارانه کند. دولت نبایدیک قرون برای یارانه نمی پرداختم.
این دولت با دولت قبلی هیچ فرقی ندارد بیچاره مردم عادی که فقط شعار دروغ می شنوند
پس با این حساب دولت باید به تمام کسانی که ثبت نام کرده اند یارانه را پرداخت نماید که در نهایت این عمل را نخواهد کرد . این کار انسان را به یاد ضرب المثلی می اندازد که هم از توبره خوردن و هم از آخور
هرا نگلیسی ۱۰ برابر هر ایرانی کار می کنه و ۴۰% هم مالیات می ده ، هفته ای چند پوند میزارن کنار تا سالی یه دفعی بروند تعطیلات نه مثل شما ها ماهی یکبار می رین شمال و ....... هر سال گاز و برق ۲۰% گرون می شه ، صرفه جویی می کنیم.پا رسال وقتی بنزین گران شد ،فقط صرفه جویی کردیم
چه مردم از یارانه انصراف می دادند چه نمی دادند دولت به همین اندازه پول سوخت را گران می کرد و این حرف که دولت پول سوخت را به اندازه انصراف مردم از یارانه گران کرده است یک دورغ کودکانه است
ملت اگه انصراف هم میدادن وضع قیمت ها همین بود الکی بی درایتی مسولین رو گردن مردم میندازن
پس دور از اخلاق و انصاف و ادب و . . . است که سایر قیمت ها را افزایش دهد. بنزین جواب بقیه کارها را به قول و نوشته خودتان داد
حرف این چیزا نیست .این ها توجیهه.قرار بود 20 درصد گرون بشه اما حالا شده 75 درصد.والا ما که نفهمیدیم شیب ملایم رو
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
کلید طلایی توسط دولت رونمایی شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
شیب ملایم رو فقط دولتمردان میفهمند نه 70 میلیون ادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
وقتی 73میلیون نفر خودشون رو فقیر جا میزنن اینم میشه نتیجه اش !!!
پرداخت یارانه نقدی از ابتدا اشتباه بود و میراث بدی بود که از دولت گذشته به این دولت رسید..

تورمی که امروز در کشور وجود داره دلیلش همین یارانه های نقدی و طرح مسکن مهر هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
خیر عمه جان اختلاس ها و فساد ره فراموش کردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
الان صحبت اصلی گرانی بیش از حد بنزینه!
اگر دولتمردان عزیز قیمت بنزین را تک نرخی 800 اعلام می فرمودند هم این شیب "موولایم تر " بود و هم خیال همه راحت تر !!!!
دولت به اندازه کسانیکه انصراف ندادند" بنرین را گران کرد !!! چه توجیه جالبی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
البته تو روت هم نگاه میکنند و این جوری میگن !
انگار نه انگار که قرار بود به تناسب گران شدن ها ، یارانه افزایش داشته باشد !!!!
ناشناس
| United States |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
توجیه نیست عزیز بهش میگن ریاضی‌ (پول خلق نمی‌شه که (البته کسانی‌ بودن که فکر میکردن بلد هستن پول خلق کنن و با پول بدون پشتوانه تورم ۵۰% ایجاد کردن))
14000-1200می شود12800نه11800
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
عزیزم این ماشین حساب دولت است که همیشه به نفع خودش حساب میکنه
دولت کاری کرد که مردم خدابیامرزی دولت قبل بدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
دولت قبل 100 تومنو کرد 400 تومن یعنی 300 درصد افزایش.
حالا خیلی مونده به دولت قبل بگیم خدا بیامرز!!!
ق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
ازهمان موقع که اعلام شد خزانه خالیه گفتیم بازم قبلی که اقلا با خزانه خالی یارانه میداد و دستش سر میز مذاکره بالا نبود
حبیب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
عجب مردمی هستند بهش رای دادند و مدتها میگفتند روحانی مچکریم حالا چی شده که ازش ایراد میگیرند و بهش تکه میایند و فردا لابد میگویند تمام چیزها تقصیر دولت قبلی بود که.....
ناشناس
| United States |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
بالاخره معلوم نیست ملّت ایران چی‌ میخوان ! میخوان بنزین ۴۰۰ تومن باشه یا تورم کم بشه ، کسانی‌ که آشنایی با ریاضیات در حد راهنمای داشته باشن میبینن که یا دولت باید ۱۴۰۰۰ میلیارد تومن کسری داشته باشه برا پرداخت یارانه ، که خوب اینو باید با استقراض پرداخت کنه و نتیجش همین تورم سرسام آور ه ، یا دولت نباید کسری یه بودجه داشته باشه ، برا اینی که دولت برا پرداخت یارانه کسری نداشته باشه یا باید یه عدهِ یارانه نگیرن (به اندازه یه ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان) یا باید از محل دیگهِ جبران بشه ، خوب این محل از نظر شما کجاست ؟ مالیات بر درامد کارمندا اضافه بشه؟ قیمت خدمت دیگه یه دولت اضافه بشه ؟ از آموزش پرورش برداشته بشه مدارس پولی‌ بشن ؟ آخه بالاخره باید یه جوری این کار انجام بشه دیگه ولی‌ هر کاری بشه همه ناراضی هستن. ملت انتظار دارن همه خدمات نهایتان با شیب تورم گرون بشن (که تازه الان بنزین باشیب تورم هم گرون شده همه ناراضی هستن) ولی‌ از یه جای کسری یه بودجه هم به شکل معجزه آساِ حل بشه
گویا دولت با ملت دعوا داره. خیلی چیزا نزدیکه. بیشتر نمیگم . العاقل الاشاره . داره بد میشه. داره جفا به خلق خدا به درجه ی بدی میرسه
در این بین به ظاهر کلاه بزرگی به سر اقلیت انصرافی از یارانه ها رفته است که هم مبلغ نقدی را از دست داده اند و هم باید جریمه نقدی ملی را پرداخت کنند.
14000 میلیارد - 1200 میلیارد = 12800 میلیارد نه 11800 میلیارد با سوات. اصلاح کنید لطفا.
با اينكه با استفاده از يارانه حداقل ميتونستم بخشي از هزينه هاي جاري زندگي ام رو پرداخت كنم فقط و فقط به خاطر اعتماد به دولت و گفته هاي وزير دارايي و شخص آقاي نوبخت و درخواست هاي مكرر مسؤولين و مراجع تصميم گرفتم از يارانه صرف نظر كنم اينجانب و چند نفر از همكاران كه همگي كارمند متوسط يك شركت نيمه دولتي هستيم از ثبت نام يارانه صرف نظر كرديم درحالي كه ساير همكاران مارو منع ميكردند ولي ما فكر ميكرديم اين دفعه با توجه به جهت گيري هاي دولت تدبير و اميد فقط يارانه به دهك هاي پايين تعلق ميگيره و باتوجه به اين وعده ها انصراف داديم.وقتي ديروز حرفهاي آقاي نوبخت رو تو سايت ها خوندم كه خوب ما نميتونيم يارانه پردرآمدها رو حذف كنيم و قصد همچين كاري رو هم نداريم انگار كه آب سردي ريختند روي سرمون حالا ما هم يارانه نميگيريم هم بايد جورگروني ناشي از افزايش حاملهاي انرژي رو به دوش بكشيم درحالي كه من خيلي ها رو ديدم با چند برابر درآمد امثال ماها براي يارانه ثبت نام كردند و دارند به ريش امثال ما آدمهاي ساده ميخندند.حالا ميفهمم ما چه آدمهاي ساده اي بوديم و گول دروغهاي آقايون رو خورديم. اينهم عدالتي كه فداي جهت گيري هاي سياسي شد و بازهم مطامع سياسي و منافع يك عده اقليت بر منافع جمع ارجحيت داده شد.از سايت وزين تابناك جدا تقاضا داريم صداي مارو به گوش مسؤولين برسونه و پاسخ امثال مارو بدهند كه تو اين بده بستون چه منفعتي به ما رسيد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
سید باید بیشتر دقت می کردی یکم تابناک بخون ورزیده بشی تا دفعه دیگه کم نیاری.
حبیب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
لابد شما هم همراه یک عده دیگری میگفتی تقصیر دولت قبلی است
عزیز جان اون 800 میلیارد تومان هم از طریق افزایش قیمت سی ان جی (به طور متوسط 15 میلیون متر مکعب در روز) جبران میشه تازه این رو هم بگین که ایران گرانترین سی ان جی دنیارو داره
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
و ارزون‌ترین بنزین رو
چرا دولت نمی تواند کسری بودجه خودرا از طریق تجارت و صنعت و کشاورزی تامین کند؟
و این کسری بودجه را از راحترین راه یعنی افزایش حاملهای انرژی تامین می کند؟؟؟؟؟
شیب ملایم؟ یعنی بعد از گرون شدن باید بازم منتظر گرون شدن باشیم؟ اونم 75 درصد 75 درصد!!!!!
نمی دونم دولت چرا هر کاری می کنه مردم از گرسنگی نمی میرند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
از کجا میدونی نمی میرند؟
مگه شاهد کاهش جمعیت نیستی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
فقط گرسنگی مایه مرگه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
اگر به جا این کارها دولت مجبور میکرد همه ماشیتهای مسافری بین جاده پراید باشند الان جمعیت نصف شده بود که این همه زحمت نکشه با شیب ملایم جنسها رو گرون کنه که مردم از گرسنگی بمیرند
تو رو خدا بگید این هدفمندی کلا چند فازش مونده؟ باور کنید من تحمل شنیدنش رو دارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
تا 5 سال این شیب ملایم ادامه داره!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
تا جایی که راه بده ادامه خواهد داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
تا سال ۱۴۰۴ عزیزم!
خوب شد معنای شیب ملایم را فهمیدیم!
پاسخ ها
ق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
جانم شیب ملایم حکایت همان کلید و داسه که بعد شد بولدزر و یهو همرو از مدیر تا آبدارچی درو کرد
دم دولت گرم
خوب شد که از لبنیات و نان و آب جبران نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
آسیاب به نوبت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
حتما نوبت به اونها هم به همین 1 تا 2 هفته میرسه
از دولت خواهشمندم همین مقایسه رو در مورد حقوق کارمندان و کارگران انجام دهد! مگه هدفمندی همیشه بایستی شامل منابع انرژی باشد؟ ایا منابع انسانی احتیاج به برنامه و هدفمندی در آتیه خود و این کشور ندارند ؟خواهشا حقوق کارگران و کارمندان را نیز در راستای هدفمندی به استاندارد های جهانی نزدیک نمایید که دریافتی یک کارگر در ماه 250 دلار نباشه و حقوق یک کارمند با 17 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس فنی 400 دلار نباشه ! (البته مدیران از این مقوله مستثنی هستند)این نوع تصمیماتی که دولت میگیرد هشداری است که ما کارمندان و کارگران بایستی بیشتر فکر کنیم مگه نه؟
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
chera doulat alaghe nadarad hoghoogh ha ru bar asas fob khalijfars pardakht konad ?????
با سلام
الان فرق منیکه انصراف دادم با اونیکه نداد چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هم یارانه نمی گیرم هم بنزین گرون باید بزنم
کاش انصراف نمیدادم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
حتی نماینده های محترمم انصراف ندادند!
متاسفانه دولتها گویی تنها از منظر کسب رای به مردم وابسته هستند. شیب ملایم عملا شعاری توخالی بود. اگر ازش پول ملی حفظ شده بود اکنون اصلا نیازی به افزایش نرخ سوخت نبود چون با دلار هزار تومان نرخ فوب 500 تومان میشد. اکنون حتی اگر بنزین 1500 تومان هم بشود شاهد خواهیم بود که باز با کاهش ارزش پول ملی گفته میشود که قیمت سوخت ارزان است. تا کی باید هزینه ندانم کاری دولت را مردم بدهند؟
والا ما که انصراف دادیم، اما این شیب ملایم نبود اونم با ماشینای ما، پژو صفر خریدم داره صدی 13 تو شهر میسوزنه!
اگه فب خلیج فارس مطرحه، استاندارد مصرف بنزین تو کشورهای خلیج برای هر خودرو چقدره!؟
درسته عدد و رقم ها میگن مصفانه است و ملایم اما برا من که تند بود
پاسخ ها
آنتی شیب
| Turkey |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
منفی دادم چون گفتی خلیج ، در صورتی که باید بگی خلیج فارس! ضمن اینکه حرفتم حق بود
آقای روحانی نه تنها به هیچکدام ازوعده های انتخاباتی خودشان عمل نکردند بلکه با این تصمیمات غیرعقلانی و غیرکارشناسیوظالمانه گرانی لجام گسیخته ای که ازسال هشتاد وچهازشروع شده راباسرعت چندبرابر تداوم بخشیذنذ مطمین باشند با اینگونه تصمیمات اولین رییسجمهوریخواهندبود که فقط دریک دوره رای آوردند ودرمرحله دوم نه بزرگی ازامت دریافت خواهندنمود
پاسخ ها
amin
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
موافقم
این اولین رئیس جمهور است که هرگز دوباره انتخاب نخواهد شد
لعنت به اين كلمه يارانه كه ما رو بدبخت كرد
اي كاش اين كلمه به زبون هيچ كس نميىومد
با سلام،

به نظر من، يکي از دغدغه هاي مهم مردم، بخصوص افراد اهل انديشه، نحوه هزينه کرد منابع توسط دولت و چگونگي نظارت بر حسن انجام کارهاست.
به نظرم دولت اگر درب گفتگو را باز بگذارد و به شيوه اي شفاف تر از گذشته گزارش هايي در باره چگونگي مصرف يارانه ها و همچنين جلوگيري از فسادهاي مالي (مانند انچه در سال هاي اخير شاهد آنها هستيم) در اختيار مردم بگذارد و به شکلي اشرافي گري را نيز در مديران خود کنترل کند، و در عين حال از مردم دعوت کند که در اين پروژه همکاري داشته باشند،
همدلي بيشتري در جامعه بوجود مي آورد که نتايج مثبت آن به همه جامعه خواهد رسيد.

با تشکر
وقتی بنزین با شیب ملایم،75 درصد صعود میکنه،نا گفته پیداست که از فردا همه چی حداقل 75درصد صعود میکنه،بلدم بلدم همین بود؟
پاسخ ها
شیر فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
شیب ملایم از افعال معکوس است... .
rohani mochakkerim




az sheeb molayem 75% dar afzayesh ghimat
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
shib benzin yarane 75% va benzin azad pooldara 41%,,,ine maanie khedmat be mellat ,,,,,,,,
البته افزایش نرخ گاز cngو برق وگاز خانگی رافراموشکرده اید محاسبه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
نه فراموش نکردند ماشین حساب دولت در حال تعمیر است
تابناک جان اولا اون ۳/۵ میلیون ایرانی خارج از کشور که نتونستند ثبت نام کنند ، چرا در ارقام نیست .خود اون حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان می شود ثانیا اولش گفتند بخاطر اصلاح الگوی مصرف و تلویحا مقابله با تحریم ها بنزین و حامل های انرژی رو گرون می کنند و پول حاصله رو به بین نیازمندان توزیع می کنند . نه الگوی مصرفی اصلاح شد نه مصرف کاهش پیدا کرد و البته افزایش نیز یافت و الان هم قیمت بنزین رو می برند بالا که پول یارانه تامین بشه یعنی نتیجه طرح خودش به معضل مهم تری تبدیل شده است الان هم اگر ارزش پول ملی حفظ نشه دو سال دیگه وضع بدتر از این خواهد شد و چرخه معیوب ، معیوبتر خواهد شد.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
خلاصه واستون بگم . کنترل همه چی از دست دولت و مجلس خارج شده .
مملکت رو دارن به زور میچرخونن .
دولت اسم خود را تدبير و اميد ناميده بود گرچه مردم ماههاست مي بينند كه تورم چه بلايي سر مردم اورده است اخر قصه هم معلوم شد دولت تدبير براي نا اميدي با افزايش حاملهاي سوخت رقم خورد وعده هاي چند روز پيش و ميداان عمل مردم اگر به يارانه و در خواست انصراف ميدهند حق دارند چون ميدانيد حرف با عمل دولت ها تفوتهاي فراوان دارد
دولت الباقی کسری بودجه رو هم با گرون فروشی دلار تو بازار تامین میکنه!!
یه خاطر همین بود که مردم به دولت اعتماد نداشتند و برای یارانه ثبت نام کردند. متاسفانه دولت حاضر خود را غیر قابل اعتماد نشان داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
بچه کجایی اینقدر شجاعی.زورت فقط به قوه مجریه می رسد؟سایر ارکان نقشی در بدبختی و روز مرگی مردم ندارند؟
ح
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
وقتی از اول هی گفتند فلانی خراب کرده یعنی اینکه تا ابد تمام خرابیهای خودشان راهم تقصیر قبلی میاندازند
متاسفانه دولتو سيستم تبليغاتى نتوانستند مزاىاى عدم دريافت رايانه را شرح دهند كه در نهاىت هم منافع فقرا و نيازمندان را تامين مى كرد هم با ارزانتر شدن كالا و اجراى اىن هدفمندى يعنى هدر دادن سرمايه هاى كشور اقاى روحانى از انتخاب شدنت نترس كارى كه درست است بكن
قابل توجه کسانی که یارانه را ارث پدر خود میدانند. حالا باید ده برابر این چهل و پنج هزار تومن و بابت بالا رفتن لبنیات و میوه و سبزی و ........ بدیم بره!!!
از ماست که.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
ارث پدری را هم نمی دانستیم همین آش و همین کاسه بود!
بهترین راه حذف پردرآمد هاست ای کاش کلایارانه هاراقطع می کردند مردم هم تاچهارسال یادشون میرفت
شيب افزايش حاملهاي انرژي خيلي ملايم است لطفا اين شيب را به 100% برسانيد چون باعث ميشودشيب ارزاني اقلام و اجناس مورد نيازمردم نيز 100% ملايمتر شود انشالله فروشندگان وتوليدوتوزيع كنندگان اقلام ضروري مردم نيزحتما دراين امر مهم مردم ودولت راكاملا حمايت و پشتيباني خواهندكردبطوريكه مردم ديگر دغدغه بهداشت وغيره رانخواهندداشت دعاگوي حاميان واقعي مردم هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
شیب ملایم یعنی این کیف کن تازه این شیب ملایم بدا به حال به شیب تند
عجب باز مثل همیشه کسی .....
در محاسبه در آمد دولت یک چیز مهم را محاسبه نکرده اید :
دولت آب و برق را از اسفند 92 و گاز را نیز از فروردین حداقل 20 درصد گران کرد ، که مبلغ قابل توجهی به خزانه دولت واریز خواهد کرد . بنابراین دلیلی برای این شیب تند متصور نیست .
باز هم به سود کسانی که پولدارترند
جالبه، دولت پول نداره یارانه پرداخت کنه، قیمت سوخت را به اندازه دو سال بالا می برد، مردم همیشه در صحنه هم، به هر اندازه که بتوانند خدمات مختلف را گران می کنند (بیشتر از آنچه دولت پیش بینی کرده)، نظارت هم نیست.
خدایا این چه وضعی است؟ صاحبان درآمد ثابت و فقرا چکار کنند؟
با این روش هیچوقت بهای بنزین به فوب خلیج فارس نخواهد رسید. تا 4 سال دیگه قیمت دلار حداقل 2 برابر شده و بازهم در همین نقطه فعلی درجا می زنیم. بنزین فعلی باید حداقل 2 هزار تومان می شد ولی معلوم نیست چه دستهایی منافعشون به خطر می افته که نه در دولت قبلی و نه فعلی و نه آینده مانع می شوند.
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
شما درآمد مردم را به سطح فوب خلیج فارس برسون اونوقت انتظار داشته باش هزینه ها هم اندازه به اصطلاح فوب خلیج فارس بشه. اشتباه ترین برداشت و راه اینکه ما داریم دایماً مصرف انرژی و هزینه ها آن را با دنیا قیاس می کنیم. ما چه چیزمان شبیه سایر نقاط دنیا و خلیج فارس است که قیمت انرژی مان شود. طوطی وار اصطلاح فوب خلیج فارس را به کار نبرید لطفاً؟
شیر فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
تو مثل اینکه حالت خوب نیست!
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
hamon rawesh ghabli salane 10% behtarin bood
لطفا یک کارشناس بورس به سوال من پاسخ دهد : از دیروز پنجشنبه 93/2/4 قیمت بنزین سهمیه ای 75 درصو وبنزین آزاد 43 درصد افزایش پیدا کرد. طبق قانون برنامه پنج ساله که از سال 89 آغاز شده قییمت بنزین باید تا پایان شال 94به قیمت فوب خلیج فارس یعنی یک دلار درهرلیتر برسدکه به قیمت امروز دلار میشود در حدود3300 تومان . حال بنظر شما با فرض عدم افزایش قیمت دلار که تقریبا غیرممکن است ، تا سال دیگر وضعیت تولید وبورس با قیمت بنزین لیتری 3300 تومان (بیش از 3 برابر قیمت افزایش یافته فعلی) چگونه خواهد بود؟؟؟!!!
جالب است این همه معادله برای مردمی ساده ! از زمانی که بنزین برای اولین با با 2 نرخ 400 و 700 عرضه شده میشد فهمید که دولت در دراز مدت چه برنامه ای دارد و همین طور برای اینده هم از همین الان میشه پیش بینی کرد حالا میشه بگیم پیدا کنید پرتقال فروش را ؟
به احمدی نژاد اعتراض میکردند ولی خودشان
هم همان روش را ادامه میدهند.ایا 90% مردم محتاج یارانه هستند؟پس نظام اسلامی 70 میلیون فقیر دارد؟پس اینهمه شعارهای پیشرفت و ترقیها، دروغهایی ننگین بیش نیستند؟
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
این شرایط نه به احمدی نژاد ربطی داره نه به روحانی و نه به مجلس .
این شرایط آثاری از آثار تحریمهایی است که هیچگونه تاثیری بر ما نگذاشته .
پس حذف 10 میلیون نفر افراد ثروتمند چی ؟
وقتی انصراف دو میلیون نفر میشه 1200 میلیارد پس حذف ده میلیون میشه خدامیلیارد
نکنه دولت با حذف ثروتمندان مخالفه و اگر نیست با حذف آنها که رقم کسری بودجه دولت تا چند سال که حل میشد
نه غلام
آب معدنی ۹۰۰تومنه و بنزین گرون نیست . کاش بیشتر گرون میشد و عوضش دولت بودجه اشو به جای بستن روی دلار ۲۶۰۰ تومن بادلار ۲۰۰۰ تومن میبست تا تورم اون بااین خنثی بشه و دولت هم پول کمتری یارانه سوخت بده ودر نتیجه پول کمتری نیاز داشته باشه . کاش دولت یه فکری برای بنزین باقیمانده کارتهای سوخت میکرد . اگه کسی مصرف نکرده که نباید طلبکار باشه . پس دولت به همه اونهایی که ماشین ندارند هم یه کارت سوخت بده . اینجوری عادلانه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
داداش آب معدنی رو اولندش بهت گرون میرفوشن !
دوومندش بنزین رو تو بطری PET یک و نیم لیتری نمیرفوشن !!!!!!!
قرار براین بود در دولت قبلی فاز دوم رو اجرا کنن باهمین قیمت بنزین ولی با یارنه 90 هزار تومانی حالا حساب کنید چه اتفاقی افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
تمام این بلا هارو همون دولت قبلی به سر مردم درآورد .
ب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
برای خودش راه حلی برای مشکلات بود ولی همین آدم هائیکه حالا سرکارند اونو خراب کردند غافل از اینکه روزی گریبان خودشان را خواهد گرفت
دولت مي بايست براي افرادي كه مي خواهند انصراف خود از دريافت يارانه ها را پس بگيرند ، فرصتي قائل گردد زيرا با اين گراني ناشي از افزايش قيمت سوخت ( شيب تند ) نظر مان عوض شده است .
راستي ازمايي بايد انجام شود . تا كلاه سر انهاييكه ثبت نام نكردند ن رفته باشه واعتماد انها از دولت سلب نشه.
گرو و گرو کشی ، متا"سفم برای این دولت خدمتگزار که با کش و پیمون به ملت انقلابی و شهید پرور و دولت دوست ، خدمت میکند .
2میلیون و 400 هزار نفر ضرب در 45000 تومان میشود صد و هشت میلیارد تومان. نه 1200 میلیارد تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
ضرب در 12
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
این مبلغ در ماه است در سال میشه 1200 میلیارد تومان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
خوب عزیزم همین عدد را در 12 ماه ضرب کن، ابهامت برطرف میشه.
وقتی 73 میلیون اظهار می کنند که درامدشان زیر 600 هزار تومان است هر بلایی سرشان بیاید حقشان است .
یعنی منی که ثبت نام نکردم چه ایا اشتباه کرده ام
امیدواریم دولت بتونه جلوی رشد فزاینده قیمت ها رو بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
منظورت شیب ملایمه
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
بشین به امید !
بیش از 12 هزار بازدید و بدون کامنت!!!!!!
خوبه معنی شیب ملایم را هم فهمیدیم 75 ذرصذ !!!!!!
بیچاره مردم که بااین شیبهای ملایم!روز به روز فقیرتر میشوند
از اين شيب كه سقوط كرديم به اميد شيب هاي ديگر شايد يه كمي ملايمتر باشه ترمز مون جواب بده !!!!
خوب تکلیف اونایی که به دولت اعتماد کردن (مثل خودم) و ار یارانه انصراف دادند چی میشه
امید چندانی به روحانی هم نیست . واقعا حسینیان در مجلس حرفهای قشنگی زد .
در یک نظر فقط بگم که دولت با مردم بد رفتار کرد کاری کرد که همه فکر کنن از مردم انتقام گرفته
ضرر این موضوع به من انصرافی نیز وارد شد
دولت به جای این میزان گرانی باید راستی آزمایی می کرد
این کار درست نبود
دوست گرامی یک اشتباه کوچک در محاسبات فرموده اید و آنهم بحساب نیاوردن ده میلیون نفری که وزیر محترم اقتصاد بصراحت فرمودند شناسایی شده و درصورت ثبت نام برای یارانه هم از فهرست دریافت کنندگان حذف خواهند شد بنابراین کل افرادی که از دولت یارانه نخواهند گرفت دوازده میلیون وچهارصد هزار نفر بوده و با شرایط محاسبات ارائه شده دولت محترم با این افزایش قیمت 3800 میلیارد تومان هم اضافه بودجه دارد که با کسر 800 میلیارد کسری درنهایت 3000 میلیارد تومان افزایش بودجه خواهد داشت!!
انتشار این مطلب نشان از صداقت رفتار سایت وزین تابناک دارد
دوستان اگر اشتباه محاسبه کرده ام اصلاح بفرمائید.
اینم گرون کنید ببینمیم میخواید چه گلی به سر ملت بزنید
یعنی الان دیگه دولت با همین افزایش بهای بنزین، بودجه لازم واسه واریز یارانه ها رو داره ؟ دیگه حرفی از کسری بودجه نیست ؟ پول بدست اومده از بقیه انرژی ها رو چیکار می کنن ؟ به نظر من اصل اول در دموکراسی شفاف بودن دآمد و هزینه ی همه از جمله دولته که ما خیلی با این اصل فاصله داریم
طبیعی ترین فرمول تغییر در موارد گوناگون رابطه مشهور نسبت و تناسب است. افزایش اخیر قیمت بنزین با نسبتهای مختلف 75 درصد و 45 در صد انجام شده که حداقل از نظر وزنی منطقی به نظر نمی رسد. بنزین یارانه ای 400 تومانی و نیمه یارانه ای700 تومانی هر دو به یک اندازه یعنی 300 تومان افزایش یافته است در حالیکه افزایش متناسب چیزی مثل 600 و 1050 تومان است که هر دو نوع بنزین 50 در صد افزایش یافته باشد. در واقع با توجه به اینکه مصرف بنزین 700 تومانی بیشتر توسط قشر مرفه صورت می گرفت بهترین حالت این است که بیشتر وزن افزایش قیمت به این قشر وارد شود و به عنوان مثال بنزین نیمه یارانه ای 500 تومان و با سهمیه کمتر مثلا 40 لیتر عرضه شده و بنزین آزاد با قیمت 1200 تومان عرضه شود. محاسبات دقیق تر برای اعمال وزن بیهنه نیاز به آمار مصرف هر یک از این دو نوع بنزین دارد اما آنچه فعلا انجام شده مسلما با حالت بهینه فاصله دارد.
تابناک عزیز این عده ای هم که انصراف ندادند مردمی هستند عشایر یا در روستاهای دور و نزدیک زندگی می کردند که خبر نداشتند. یا اینکه افرادی هستند که اشتباها نام خود و همسرشون را وارد کردند فراموش کردند بچه هم دارند.
به امید روزی که درامدملت ما هم با کشورهای دیگر نفت خیز مقایسه بشه
با وجود اعلام قیمت های جدید سوخت هنوز قیمت سوخت در کشور ما از خیلی از کشورهای جهان و اکثر همسایگان بالاتره اگر بخاهیم روزی اقتصادمون پیشرفته باشه باید تحملمون رو بالا ببریم راهیه که باید رفت
واقعا موندم تو این اوضاع چه کاری ازم بر میاد. من که می دونستم آخرشم این میلیاردرا نمیان انصراف بدن پس من چرا انصراف بدم و ندادم ولی دولت اینو میدونه اگه یارانه این مثلا 20 میلیونو حذف نکنه در واقع نه سهمی به تولید میرسه نه بهداشت و در نهایت اعتماد مردم صلب میشه و همه میدونن که دیگه فرصتی نیست حضرااااااات......
واقعاً اشتباه کردیم برای کمک به دولت انصراف دادیم
اين ها اگه به جاي اين همه خرج براي جمع كردن دوباره اطلاعات خانوار، اين خرجو ميذاشتن و سيستم هاي اطلاعات خودشونو يكپارچه ميكردن مثل كشورهاي ديگر ديگه اين مشكلات رو نداشتن ولي از اونجايي كه آقازاده ها خودشون قانون وضع ميكنند و به ضررشون ميشه ترجيح مي دهند كه مردمو اذيت كنند و شأن يك ايراني رو پايين بيارن
این جریان اعتماد و عدم اعتماد که پیش اومد برای مسعولین خطر بزرگی ایجاد کرد اگه دولت اون 10 میلیون مرفه را حذف نکنه و یا به حساب های بانکی سرکشی نکنه اگه پشت TV هم بیاید و روز باشه و بگه روزه من می گم شبه
باتوجه به امار اعلام شده حدود 2/5 میلوین نفر انصراف داده اند و3/5 میلیون نفر خارج از کشور هم اجبارا انصراف داده شده اند و10میلیون نفر هم که شناخته شده اند جمعا 16میلیون نفر فاقد یارانه میباشند.که دولت به ازای ان میتوانست بنزین را 25درصد گران کند ودرامد 72000میلیارد تومان هم اداشته باشد یعنی حدود 60000میلیلرد تومان اضافه بر بودجه داشت.فقط این را بگویم که مردم گوششان دراز نیست.وبه موقع همه چیز را جواب میدهند.
بازم میگید روحانی موچکریم؟؟؟؟؟؟
أقاي روحاني ! مردم با اين افزايش واقعا دردشان كرفت!!
متاسفانه استفاده از فرمول بالا دقیقا حمایب از مستکبر و زمینگیر کردن افراد مستضعف هست اگر در فکر این زحمتکش ها بودندبه چای شصب لیبر چهل لیتر با قیمت منصفانه اعلام میکردند و ازاد حداقل 1200 تومان اعلام میکردند منتها انها به خاطر پول شان همیشه نور چشم و گرداننده صحنه هستند و این بیچاره ها صدای شان به جایی نمیرسد دولب برای جبران کسری حود نباید سفره قشر اسیب پذیر را چارو بزند دولب و مجلس اسلامی باید حامی مستضف باشد و نه بر عکس مباسفانه
ای کاش حقوق کارمندان را هم با شیب ملایم افزایش میدادند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
درود.
اولا که بنزین همین الان با همین قیمت هم خیلی‌ در ایران ارزون، با کشور‌های دیگه مقایسه کنید (کشور‌هاِ که مشکلات ما رو ندران به تکنولوژی یه پیشرفت تر در تولید دسترسی دارن که بهرولی یه بالا تاری داره) و می‌بینید که الان تقریبا بنزین لیتری ۷۰ سنت می‌شه که حدود ۲۰۰۰ تومنه. اگر یادتون باشه زمانی‌ هم که قیمت دلار ۱۰۰۰ تومن بود می‌گفتن قیمت جهانی‌ ۷۰۰ تومن هست (همون ۷۰ سنت) دولت اگر با افزایش قیمت کالا‌ای که داره ارزون تر از قیمت واقعی‌ِ فروش میره کسری یه بودجشو جبران کنه ، خوب کار عاقلانهِ کرده ، میتون بجاش بره از بانک مرکزی استقراض کنه و با افزایش نقدینگی دوباره یه شوک دیگه یه تورمی ایجاد کنه ، بالاخره باید یه جوری این کسری یه بودجه جبران بشه دیگه ، مشکل اینه که بعضی‌‌ها فکر می‌کنن بدون این که هیچ چیزی عوض شه میشه یهو تورم رو کم کرد حقوق هارو زیاد کرد و اقتصاد رو به اقتصاد یه کشور توسعه یافت تبدیل کرد . . . همش بدون هزینه بدون سختی و در عرض ۱ سال (از اول هم همین طرز فکر مارو به این روز کشوند که یه عده فکر کردن بدون اینی که هزینهِ بپردازن یهو دولت میاد تو حسابشون پول میریزه ، و هیچ وقت از خودش نپرسیدن که اگه تو اقتصاد کشور اتفاقی‌ نیفتاده و تازه عوض رشد داره منقبض می‌شه چطور می‌شه که اونا وضع زندگیشون بهتر بشه!!!)
قبلا دولت می گفت با افزایش حامل های انرژی یارانه شده 45 هزار تومان . حالا که این حامل ها ی انرژی گران شده چرا یارانه زیاد نمیشود؟
سئوال اینجاست آقای روحانی 2 ماه است که از یارانه انصراف داده اند حال سئوال اینجاست این حضرات چرا تابحال یارانه میگرفته اند آیا بهتر نبود از همان ابتدا مسئولین یارانه نمیگرفتند
ایول دکتر روحانی عزیز سه چهار روز قبل توی سایتها نوشته بودن حداکثر 24 در صد افزایش پس چی شد دکتر جون شیب ملایمت اینه حالا ببین تورم ناشی از این کارو!!!
احمدي نژاد كجايي وقتش شده بيايي
خدایش دلم نیومد منم چیزی نگم ای وللللللللل بابا!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این یه سیکل معیوبه. حالا باز هی قیمت ارز میره بالا، هی قیمت بنزین باید بدوه بهش برسه!
گران شد اما در مورد خدمات هنور باید فکر کرد. حیف این دولت که برا ما کار کنه. همچین مجموعه ای دیگه ...........
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل