بازدید 27637

نزدیکان معاون اول رئیس جمهور سابق کارخانه فولاد را نابود کردند!

این کارخانه پتانسیل‌های خوبی برای افزایش تولید و کمک به اقتصاد و اشتغال دارد. امکانات کارخانه فولاد زاگرس غرب، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد. همچنین این کارخانه دارای دو معدن سنگ آهن است که فرصت مناسبی برای بخش خصوصی فراهم آورده تا در این حوزه فعالیت داشته باشند؛ اما مدیریت آن را به یک پیراپزشک نزدیک به معاون اول رئیس جمهور سابق سپرده بودند!
کد خبر: ۳۹۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 25 April 2014
بهای بنزین حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌یابدبنا بر گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت بنگاه های صنعتی متوسط ـ با تعداد کارکنان بین ۱۰ تا ۴۹ تن ـ وضعیت صنایع متوسط کشور در سال های ۸۷ تا ۹۰ مناسب نبوده است. تعداد واحدهای صنعتی متوسط بر پایه این سلسله گزارش‌ها در سال ۸۷ معادل ۱۲۳۰۰ واحد بوده که به مرور کاهش پیدا کرده و در سال ۱۳۹۰ به حدود ۱۰۴۸۱ واحد تقلیل یافته است.

به گزارش «تابناک»، در سال های ۸۷ تا ۹۰ میزان واحدهای صنعتی متوسط کشور، بالغ بر ۱۸۱۹ واحد کاهش داشته که با بیکاری بالغ بر ۳۷۹۲۳ کارگر و نیروی کار همراه بوده است، حال آنکه به دنبال اجرای سیاست های حمایتی مورد اشاره دولت دهم باید تعداد واحدهای صنعتی کشور در این دوره زمانی افزایش پیدا می‌کرد.

نکته قابل توجه آنکه بخش عمده‌ای از این فرار سرمایه‌ها از عرصه تولید صنعتی کشور در سال های پیش از اجرای قانون هدفمندی و در سال های ۸۷ تا ۸۹ بوده است، در این دوره زمانی بالغ بر ۱۵۸۹ واحد صنعتی متوسط دیگر فعالیتی نداشته‌اند؛ یعنی متوسط سالانه ۵۳۰ واحد صنعتی متوسط ار گردونه تولید خارج شده‌اند، در حالی که در سال نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها (سال ۹۰) میزان کاهش رخ داده در تعداد واحدهای صنعتی متوسط کشور، معادل ۲۳۰ واحد بوده است.

بنا بر این گزاش، اما در دولت‌های گذشته، تنها واحد‌های صنعتی متوسط و زودبازده نبوده که در معرض تعطیلی قرار داشتند، بلکه واحد‌های صنعتی بزرگ و مادر نیز در کشور دچار بحران شدند و حتی بسیاری از آن‌ها کارشان به تعطیلی کشید، کارخانه فولاد زاگرس، یکی از این واحد‌های صنعتی بود که در دولت نهم به واسطه مدیریت نادرست به طور کامل تعطیل شد.

حامد قادر مرزی، نماینده مردم قروه در این باره می‌گوید: کارخانه فولاد زاگرس غرب که تا پیش از سال ۸۴، از واحدهای نمونه کشوری بوده، اما به واسطه برخی نامهربانی‌های دولت احمدی‌نژاد تعطیل شده است.

وی افزود: در دولت نهم مدیران متخصص از این کارخانه کنار گذاشته شدند و مدیرانی روی کار آمدند که تخصص کافی در این زمینه را نداشته و صرفا به دلیل نزدیکی تفکراتشان با معاون اول رئیس جمهور وقت بر مسند اداره کارخانه قرار گرفتند.

این نماینده گفت، در این کارخانه مدیری انتخاب شده بود که مدرک پیراپزشکی داشت و این شخص با این مدرک مدیر کارخانه شده بود.

وی گفت: این کارخانه پتانسیل‌های خوبی برای افزایش تولید و کمک به اقتصاد و اشتغال دارد. امکانات کارخانه فولاد زاگرس غرب، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد. همچنین این کارخانه دارای دو معدن سنگ آهن است که فرصت مناسبی برای بخش خصوصی فراهم آورده تا در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وی فزود: امیدواریم دولت تدابیر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در احیای این کارخانه را بیندیشد تا فعالیت دوباره این کارخانه سهم بسزایی در ایجاد اشتغال در استان کردستان را داشته باشد.

قادرمرزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان وجود دارد، ادامه داد: برخی از این پروژه، پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد و برخی از آن‌ها تا بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای پایان آن‌ها، اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

گفتنی است، شرکت فولاد زاگرس فعالیت خود را از مرداد سال ۸۳ با ظرفیت تولیدی ۷۰ هزار تن چدن در سال شروع کرد؛ اما در حالی که ظرفیت جذب این شرکت حداکثر ۲۴۰ نفر بود با ایجاد اشتغال کاذب، این ظرفیت به ۳۷۰ نفر افزایش یافت و باعث هدررفت سرمایه شرکت شد.

همچنین تولید روزانه شرکت حدود ۲۱۰ تن است اما این میزان در سال‌های گذشته، ۱۰۰ تن و در سال ۹۰هم به ۳۸ هزار تن کاهش یافته است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان