بازدید 3444

لاریجانی: آمریکایی‌ها دچار رنگ‌پریدگی شده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی با یبان اینکه حادثه طبس نمایانگر حالت استیصال و حتی گریه آمریکایی‌ها بود، گفت: ‌امروز آمریکا دچار نوعی رنگ‌پریدگی در دنیا شده است و دیگر شأن گذشته را ندارد.
کد خبر: ۳۹۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ 25 April 2014
رئیس مجلس شورای اسلامی با یبان اینکه حادثه طبس نمایانگر حالت استیصال و حتی گریه آمریکایی‌ها بود، گفت: ‌امروز آمریکا دچار نوعی رنگ‌پریدگی در دنیا شده است و دیگر شأن گذشته را ندارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به طبس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ادامه سفر به این شهرستان، در سخنانی در همایش ابابیل در شهر طبس، اظهار داشت: در زمینه حادثه طبس کتاب‌های زیادی نوشته شده است، برای مسئولان سیاسی و امنیتی آمریکا این حادثه خاطره بدی بوده است، آنان قصد داشتند تا عملیاتی به خیال خود به منظور آزادسازی گروگان‌هایشان انجام دهند، اما تصور نمی کردند، هواپیماها در مرحله اول تا این حد سریع از بین بروند.

وی افزود: در خاطرات آن زمان دستپاچگی مسئولان آمریکایی را می‌توان درک کرد،‌ نکته مهم این است که در حادثه طبس شوک بزرگی برای جریان استکباری دنیا وارد شد و بعد از آن نتوانستند خود را بیابند تا زمان فروپاشی شوروی.

رئیس مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد:‌ در طول تاریخ بشریت حوادث نادری وجود دارد که انسان اراده مافوق طبیعی را درک می‌کند، البته همه حوادث از اراده خداوند است اما محسوس نیست، یکی از حوادثی که انسان اراده الهی را درک می‌کرد، حادثه طبس بود، اراده خداوند بود که این شرایط مختل شود و نتیجه آن شکست جریان غلط دنیا بود، و حتی خاطرات مسئولان آمریکا نمایانگر حالت استیصال و حتی گریه آنان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضدیت آمریکایی‌ها با ایران تمام نشده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها صدام را برای جنگ عراق علیه ایران تحریک کردند، در طول جنگ هم اطلاعات نظامی مستمرا به عراق داده می‌شد، پس از آنکه دیدند حریف ایران نمی‌شوند، کمک‌های تسلیحاتی خود را افزایش دادند، و این اراده‌ها را علیه ایران بسیج کردند اما باز هم موفق نشدند و دست به کارهای خطرناکی زدند که از جمله آن می‌توان به انفجار هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی بعد از شکست صدام در فاو، فردی را پیش وی فرستادند که ما به شما بمب اتمی می‌دهیم تا ایران را بزنید و جنگ تمام شود، این اطلاعات را یکی از فرماندهان جنگ عراق نوشته بود که کشورهای اروپایی و امریکایی چه کمک‌هایی به عراق کرده بودند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز آنان با پررویی علیه ایران، در مسئله هسته‌ای ماجراجویی می‌کنند، شما که تا این حد روشن پیشنهاد سلاح هسته‌ای به صدام داده‌اید، چطور با ایران اینگونه سخن می‌گویید، آمریکایی‌ها نمی‌توانند قبول کنند ایرانی که روزی از اقمار آنها بود، امروز کشوری مستقل است و مقابل اراده آمریکایی‌ها می‌ایستد، باید بدانید مردمی که مقابل آمریکایی می‌ایستند، حاضر نیستند دستورات آمریکا را اجرایی کنند.

لاریجانی تاکید کرد:‌34 سال است این راه را طی کرده‌ایم و در این 34 سال با این موجودات بین‌المللی شیطانی مواجه بودیم، بعد از فروپاشی شوروی، بادی آمریکایی‌ها بادی به غبغبه خود انداختند و آن شعارها را دادند مبنی بر اینکه ما دیگر رهبر دنیا هستیم. اما خیلی زود این شرایط تغییر کرد و امروز آمریکا در دنیا دچار یک رنگ‌پریدگی شده است، امروز آمریکا شأن گذشته خود را ندارد، بنابراین تلاش می‌کند خود را بزور به عنوان قدرت مسلط جهانی بقبولاند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها گاهی اخم می‌کنند ولی کسی گوش می‌دهد و این حوادث نشان می‌دهد که آمریکا از نظر جایگاه و پرستیژ دچار رنگ‌پریدگی شده است و با ابهت‌بازی‌های تصنعی می‌خواهد خود را حفظ کند، حوادث اخیر منطقه‌ای این رنگ‌پریدگی را نشان می‌دهد و با آمپول‌های تقویتی هم نمی‌شود رنگ را به سادگی برگرداند. و باید رفتارشان را عوض کنند، نباید با مردم ستیز کنند، مشکل آمریکا در منطقه این نفرت عمومی است که با دست خودشان به وجود آوردند، بیش از 75 درصد مردم کشورهای دوست آمریکا نفرت خودشان را نسبت به آمریکا در یک نظرسنجی اعلام کردند و 70 درصد مردم این کشورها همچنین گفته‌اند ما موافق فناوری هسته‌ای ایران هستیم و حتی گفته‌اند ایران باید سلاح هسته‌ای هم داشته باشد هر چند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. آمریکایی‌ها باید بدانند با ژست‌گرفتن و اخم کردن و اینکه مدام بگویند تحریم می‌کنیم مشکل‌شان در منطقه حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: ‌آن سیلی که آمریکایی‌ها در طبس خوردند یادشان نمی‌رود و به دنبال همان اتفاقات اقدامات ایذایی انجام می‌دهند. به عنوان مثال نماینده معرفی شده جمهوری اسلامی ایران برای سازمان ملل را راه نمی‌دهند و برای او ویزا صادر نمی‌کنند، بالاخره باید رنگ پریدگی آمریکایی‌ها را درک کرد، راهی که در 34 سال گذشته طی کردیم و همیشه مورد حمایت وهمراهی ملت بوده، دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته است، امروز یک کشور تاثیرگذار در منطقه، ملت ایران است. ولی آمریکایی‌ها این موضوع را به زبان نمی‌آورند.

رئیس مجلس یادآور شد: در بیانیه پارلمان اروپا که سخنان سخیفی هم گفته شده بود، چند موضوع را تائید کرده بودند، به عنوان مثال گفته بودند باید از ظرفیت ایران در راستای حل بحران‌های منطقه مانند سوریه استفاده شود، راه طی شده دستاوردهای زیادی برای ملت ایران داشته است، جایگاه ایران امروز تغییر کرده است اما یکی از مسائلی که باید در ایران حل شود، مسائل اقتصادی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: مسئله اصلی کشور ما مسائل اقتصادی است،حواس‌ها نباید به موضوعات دیگری پرت شود، نقایصی در کشور داریم که باید حل شوند، بنده همیشه به آقایان گفته‌ام که ایرادات و مشکلات کارتان را با مردم در میان بگذارید، در این شرایط مردم بهتر می‌توانند به شما کمک کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما در حوزه اقتصاد دچار مشکلاتی از این سنخ هستیم. با وجود آنکه کشور پولداری هستیم و از منابع عظیم نفتی و گازی برخورداریم اما به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست نتوانستیم تبدیل به سرمایه‌گذاری مولد شویم، مقدار زیادی از این منابع صرف امور جاری کشور شده است، در سال‌های اخیر 600 تا 700 میلیارد دلار درآمد‌های نفتی داشتیم و بارها مجلس با صرف این درآمدها برای امور جاری کشور مخالفت کرد که به دنبال آن می‌گفتند چرا دعوا راه می‌اندازید. تعداد زیادی از جوانان ما شغل ندارند و بیکارند از طرفی گرانی هم در کشور وجود دارد، چون هزینه‌ها زیاد است، تولید رونقی ندارد.

وی با بیان اینکه این مشکل اصلی کشور ماست، تصریح کرد: در بقیه شمول، مشکلات بسیار کاهش یافته‌اند، حجم زیادی از امکانات به سمت راه‌آهن سوق یافته است و در کل بسیاری از زیربناها ساخته شده‌اند، اما نجات کشور منوط به فعال شدن تولیدکنندگان است، در سال‌های اخیر نیز مقام معظم رهبری مستمرا روی این موضوع تاکید کردند، ایشان تلاش کردند کارها به مردم واگذار شود، اقتصاد و اشتغال با کمک مردم سامان می‌یابد، دولت هم می‌تواند در بخش‌هایی به مردم کمک کند نه اینکه دولت جایگزین مردم شود.

رئیس مجلس متذکر شد: هنوز بخش زیادی از صنعت کشور دست دولت است، اگر صنعت کشور دست مردم باشد، آنان دخل و خرج‌شان را خوب محاسبه می‌کنند. باید کارها به مردم واگذار شود، دولت باید کوچک شود.

وی با بیان اینکه این همه سیاست برای کوچک شدن دولت بود اما دولت مدام بزرگ شد، خیلی باید با مردم صحبت شود و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به بخش‌های کشاورزی و دامپروری اختصاص یابد، راه ما برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور رونق تولید است که آن هم از طریق واگذار کردن امور به مردم امکان پذیر است، خوشبختانه دولت فعلی هم به این باور رسیده و آن را قبول دارد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه متن اصلی مشکلات مردم اقتصاد است، گفت: باید به این نکته توجه کرد که موضوع اصلی امروز کشور اقتصاد است نه دعواهای حیدری و نعمتی در کشور.اما بالاخره سلیقه‌ها در کشور متفاوت است اما یک چیزی را همه باید بفهمند که مسئله اصلی کشور که اقتصاد، بیکاری و تورم است، نباید فراموش شود.

وی تصریح کرد:‌همه جریانات سیاسی می‌فهمند که اقتصاد مشکل اصل کشور است اما وقتی به روزنامه‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دعواهای سیاسی را معرکه کرده‌اند، اگر مسئله اقتصاد، 70 درصد مشکل کشور را در بر می‌گیرد بنابراین باید همه به آن توجه کنند نه مسائل دیگر. ما برای اینکه تکانی به اقتصاد کشور بدهیم به اراده ملی احتیاج داریم. برخی در حال متفرق کردن مردم هستند که این به ضرر کشور است و مردم باید حول محور ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب متحد شوند.

لاریجانی با بیان اینکه وقت و ذهن مردم باید درگیر حل مشکلات کشور شود، افزود: مسائل زمانی حل می‌شود که مردم دست به دست هم دهند، باید بدانیم امروز تحریم‌ها هم دچار رنگ‌باختگی شده‌اند حوادث طوری شرایط را تغییر داده است. مذاکرات هسته‌ای هم با جدیت دنبال می‌شود. گروه 1+5 باید به دنبال تکرار رفتارهای گذشته‌شان نباشند. باید بدانند که با یک ایران مقتدر و هوشمند مواجه هستند. ایرانی‌ها می‌دانند منافع‌شان کجاست، شما لازم نیست القا کنید، شما باید بدانید مسئله هسته‌ای زمانی حل می‌شود که ایران تکنولوژی هسته‌ای را که شامل انرژی هسته‌ای، تحقیق و توسعه و غنی‌سازی می‌شود، داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر تصور می‌کنید با شعارها و تبلیغات می‌توانید کلاهبرداری کنید، باید بدانید چنین امری امکان‌پذیر نیست، در این سال‌ها حتما متوجه شدید که با چه موجوداتی طرف هستیم، ایران قصد زمان گرفتن ندارد و اگر گروه 1+5 صادق باشد، به نظرم ظرف دو الی سه ماه آینده می‌توانیم به توافق برسیم، ما آمادگی داریم ظرف چند ماه آینده این مشکل را حل کنیم. شما باید بدانید زمان به نفع شما نیست.

رئیس مجلس تصریح کرد: آنچه مهم است این است که باید روی پای خودمان در عرصه اقتصاد بایستیم، دامداران و کشاورزان قشری هستند که مستمرا باید مراقب آنها بود.

وی در پایان گفت: معادن این منطقه می‌تواند فرصت خوبی را ایجاد کند و این زمینه موجب گشایش خوبی در منطق خواهد شد که باید مسئولان به این امر توجه زیادی داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار