بازدید 6132

پهنای باند اینترنت تا آخر سال هزار گیگ می‌شود

معاون حقوقی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند اینترنت کشور از 140 گیگ تا آخر سال به هزار گیگ افزایش می یابد.
کد خبر: ۳۹۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ 25 April 2014
معاون حقوقی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند اینترنت کشور از 140 گیگ تا آخر سال به هزار گیگ افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، مرتضی براری شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات و راه های توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات استان کردستان در سنندج افزود: پیش از این پهنای باند کشور 70 گیگ بود که با افزایش دو برابری، به 140 گیگ رسیده است.

وی اظهار کرد: ایران با توجه به جایگاه جغرافیایی خود می تواند به ترانزیت پهنای باند بپردازد.

وی گفت: در برخی از شهرستان های کشور یک حساب اینترنت به جای اینکه میان هشت مشترک تقسیم شوند، میان 40 مشترک تقسیم می شود که باید اصلاح شود.

براری در رابطه با توسعه itc در استان کردستان نیز گفت: تا پایان اردیبهشت امسال، 666 روستای استان به اینترنت ADSL متصل می شوند که بیشترین سهم در سطح کشور است.

وی افزود: هم کدسازی در استان کردستان تا دو ماه آینده اجرایی خواهد که با کاهش هزینه های تماس های داخل استان، خدمتی ارزشمند برای مردم استان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به وجود یک خط فیبر نوری در استان کردستان گفت: با یک کنده کاری کل اینترنت استان قطع می شود که برای رفع این مشکل به دنبال ایجاد خط پشتیبان هستیم.

براری ادامه داد: تا آخر سال 535 کیلومتر فیبر نوری برای ایجاد این خط پشتیبان به استان کردستان کشیده می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی