بازدید 6082

وزیربهداشت: وعده‌های جدیدرا خودم اعلام می‌کنم

از مسئولان سایر دستگاه‌ها و همکارانم در دولت می خواهم که اطلاع رسانی و وعده دادن به مردم در مسائل حوزه سلامت را به وزارت بهداشت واگذار کنند. وعده ها و برنامه های جدید این حوزه را بنده اعلام می کنم.
کد خبر: ۳۹۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲ 25 April 2014
وزیر بهداشت با اذعان به این مطلب که هنوز 50 درصد مواد اولیه دارویی را وارد می کنیم، گفت: از این پس به هر دارویی که مشابه داخلی با کیفیت و قابل رقابت با نوع خارجی داشته باشد، اجازه واردات بی رویه نمی دهیم.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم جشن «بهار سلامت و رسانه ها» که شب گذشته در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، با عنوان این مطلب که مشکلات زیادی در حوزه سلامت داریم که باید رفع شوند، تاکید کرد: این مشکلات در مناطق محروم خیلی زیاد است.

وی با بیان این مطلب که کمبود پزشک و پرستار به خصوص در مناطق محروم مشهود است، گفت: تجهیزات بیمارستانهای دولتی و تختهای بیمارستانی فرسوده هستند، در حوزه دارو هنوز مشکلات کاملاً بر طرف نشده است و باید این مشکلات تقلیل پیدا کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: از مسئولان سایر دستگاه‌ها و همکارانم در دولت می خواهم که اطلاع رسانی و وعده دادن به مردم در مسائل حوزه سلامت را به وزارت بهداشت واگذار کنند. وعده ها و برنامه های جدید این حوزه را بنده اعلام می کنم، نباید در مردم توقعات و انتظارات بی جا ایجاد کنیم و قولی بدهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم.

هاشمی در مورد میزان رشد تعرفه های پزشکی سال 93، گفت: تعرفه های بخش دولتی هنوز در هیئت دولت مطرح و تصویب نشده است و تا زمانی که هیئت دولت تصویب نکند نمی توان میزان رشد تعرفه های پزشکی را اعلام کرد، قرار بود هفته گذشته در هیئت دولت مطرح شود که به علت مطرح شدن مسائل دیگر فرصت نشد و احتمالا هفته آینده در دولت مطرح می شود.

وی گفت: در مورد تعرفه های بخش خصوصی هم چهارشنبه جلسه ای با حضور مسئولان نظام پزشکی تشکیل شد که تا ساعت 10 و نیم شب طول کشید و این تعرفه ها هم باید در هیئت وزیران بررسی و تصویب شود.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره رایگان شدن زایمان طبیعی نیز گفت: این یکی از خدمات جدیدی است که با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرایی می شود. ما باید در بین مردم اطلاع رسانی کنیم تا عوارض سزارین را بهتر بشناسند و با مزایای زایمان طبیعی آشنا شوند. البته تعرفه ها را هم اصلاع می کنیم با این حال می دانیم که متأسفانه در کشور ما آمار سزارین بسیار  بیش از حد لازم است و از بسیاری از کشورها بالاتر است.

وزیر بهداشت ادامه داد: از شما رسانه ها نیز می خواهیم که در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنید تا این وضعیت اصلاح شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وابستگی ایران به وارات دارو و مواد دارویی گفت: این یک واقعیت است که ما هنوز حدود 4 درصد داروهای مصرفی و 50 درصد مواد اولیه دارویی را از خارج وارد می کنیم و از این نظر وابسته به خارج هستیم اما برنامه های متعددی داریم که طی یک برنامه چندساله این وابستگی را به حداقل برسانیم.

وزیر بهداشت گفت: از این پس به هر دارویی که مشابه داخلی با کیفیت و قابل رقابت با نوع خارجی داشته باشد اجازه واردات بی رویه نمی دهیم به خصوص اینکه جلوگیری از واردات بی رویه یکی از سیاستهای ابلاغی در سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره اصلاح وضعیت نان در کشور نیز گفت: برنامه های جدیدی نیز برای اصلاح وضعیت نان در کشور داریم البته در مورد جوش شیرین در نان اخیراً مقاله ای دیدم که نوشته بود ضرر چندانی ندارد البته مطمئن نیستم و باید متخصصان تغذیه در این مورد اظهار نظر کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره سهمیه بندی جنسیتی در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: هیچ کس نمی تواند حقوق خانمها را پایمال کند، در مورد سهمیه بندی نیز اعلام کردیم که 45 درصد سهمیه پسران، 45 درصد سهمیه دختران و 10 درصد رقابتی است که معمولاً خانم ها این 10درصد را با نمراتشان پر می کنند.

وی در مورد کاهش هزینه های مردم، افزود: قرار بر این است که مردم در خدمات بستری بخش دولتی فقط 10 درصد هزینه ها را پرداخت کنند و برای خدمات سرپایی 30 درصد. البته در مورد خدمات بستری چون گاهی بیماران را برای تهیه برخی تجهیزات به بیرون ارجاع می دهند باید بتوانیم این تجهیزات را در بیمارستان فراهم کنیم که کار سختی است.

وزیر بهداشت درباره زیرمیزی پزشکان نیز گفت: یکی از علل این پدیده غیر واقعی بودن تعرفه هاست، بنا داریم طی یک پروسه 3 ساله تعرفه های پزشکی را واقعی کنیم تا این بداخلاقی ها که توسط افراد کمی در جامعه پزشکی انجام می شود و چهره جامعه پزشکی را خراب می کنند، از بین برود.

وی درباره توزیع نشدن وسایل پیشگیری از بارداری در شبکه بهداشت کشور گفت: افرادی که در شبکه بهداشتی کشور کار می کنند سالها برای این کار آموزش دیده بودند که مردم را اقناع کنند که فرزند کمتر داشته باشند. به همین علت ما اکنون با یک فرایند متناقض رو به رو هستیم و اول باید همین افراد را آموزش دهیم و اقناع کنیم که به مردم آموزش بدهند که تعداد موالید افزایش یابد.

وزیر بهداشت درباره عمل چشم شوخان نیز گفت: باید دوباره چشمهای او را معاینه کنم ولی در کل جای نگرانی در مسیر درمان او وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی