بازدید 4547

شهیدی: آمار دقیقی از ایثارگران نداریم

کد خبر: ۳۹۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴ 24 April 2014
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: یکی از مشکلات جدی در بنیاد شهید نبود بانک اطلاعات و آمار دقیق از شمار ایثارگران کشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد علی شهیدی» روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: اطلاعات ما نسبت به ایثارگران ناقص است باید بانک اطلاعاتی در این زمینه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با داشتن اطلاعات دقیق باید بتوان خدمات بهتری به این عزیزان که فداکاری و ایثارگری فراوانی برای انقلاب داشتند ، ارایه کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: با ایجاد بانک اطلاعاتی مسوولان اجرایی نیز می توانند دسترسی درستی نسبت به اطلاعات ایثارگران داشته باشند.

حجت الاسلام شهیدی با بیان این که چندین ماه است که در بانک اطلاعات ایثارگران کار کرده ایم، گفت: باید با ایجاد این بانک ، اطلاعات ناقص ایثارگران و شهدای عزیز کشورمان را تکمیل کنیم.


**33 درصد فرزندان بیکار ایثارگران دارای مدرک بالاتر از لیسانس هستند

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر 33 درصد از فرزندان ایثارگران که بیکار هستند، دارای مدرک بالاتر از لیسانس و در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یادآور شد: در حال حاضر 65 هزار نفر از فرزندان ایثارگر کشور بیکار هستند که باید با بکارگیری آنان در راستای افزایش کیفیت علمی ایثارگران شاغل در بنیاد شهید نیز گام های موثری برداریم.

وی با یادآوری وجود بیش از 6 هزار نخبه در میان فرزندان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: باید این افراد به بدنه بنیاد شهید اضافه شوند تا کیفیت علمی بنیاد هم بالاتر رود.



***قوانین بنیاد شهید مربوط به 30 سال گذشته است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین گفت: قوانین و دستور کارهای موجود در این نهاد مربوط به 30 سال گذشته است که باید در این زمینه بازنگری و تجدید نظر جدی انجام شود.

شهیدی این موضوع را یکی از مشکلات موجود در بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: برای انجام فعالیت های این نهاد به ویژه نیروی انسانی آن، فعالیت های حقوقی و معیشت کارکنان باید طبق ضوابط و قوانین موجود پیش برویم که متاسفانه این قوانین نقص دارند و باید در این مورد بازنگری شود.

وی با بیان این که بنیاد شهید به واسطه گسترده بودن فعالیت های خود با مشکلات جدی مواجه است، اظهار داشت: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز موضوع رسیدگی به مشکلات کارکنان و از نظر حقوقی این مشکلات مطرح شده که درخواست تجدید نظر در این زمینه نیز داده شده است.



***بنیاد شهید امسال بودجه عمرانی نداشته است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان این که اکنون 60 درصد کار و فعالیت ها در بنیاد شهید به حوزه فرهنگی اختصاص دارد، گفت: با توجه به تحریم ها و مشکلات موجود امسال بنیاد شهید بودجه عمرانی نداشته و حتی بودجه فرهنگی ما نسبت به سال گذشته نیز با کاهش مواجه بوده است.

وی همچنین به ایجاد 16 مجتمع فرهنگی، توانبخشی و ورزشی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت های جدی برای ایجاد این مراکز فرهنگی با امکانات و تجهیزات مناسب در استان های مختلف کشور انجام شده است.



***هر چه خدمت کنیم نمی توانیم گوشه ای از خدمات ایثارگران را جبران کنیم

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: از آنجا که ایثارگران خدمت بزرگی به انقلاب، امام و رهبری داشته اند، هرچه در بنیاد شهید خدمت کنیم نمی توانیم گوشه ای از خدمات این عزیزان را جبران کنیم.

شهیدی افزود: جانبازان ما رنج فراوانی را در دوران جنگ کشیده اند به همین منظور در بنیاد شهید خدمت کردن سخت می شود چرا که نمی توان خدمات آنان را جبران کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار