بازدید 4020
در اقدامی نمادین بمناسبت روز جهانی مطبوعات انجام شد

نامگذاری خیابان «آزادی بیان» در کابل

کد خبر: ۳۹۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹ 24 April 2014
وزارت اطلاعات فرهنگ افغانستان در اقدامی نمادین برای نهادینه کردن «آزادی بیان» بمناسبت «روز جهانی مطبوعات»، خیابانی را به نام «آزادی بیان» در پایتخت این کشور نامگذاری کرد.

به گزارش فارس، وزارت اطلات و فرهنگ افغانستان (پنجشنبه)به مناسبت روز جهانی مطبوعانت در اقدامی نمادین، خیابانی را در پایتخت این کشور به نام «آزادی بیان» نام‌گذاری کرد.

این وزارتخانه، در عین حال چهار خیابان دیگر را در «شهرنو» کابل نیز به نام‎های «خیابان استقلال»، «خیابان مشروطیت»، «خیابان حقوق بشر» و «خیابان قانون اساسی» نامگذاری کرد.

«سیدمخدوم رهین» وزیر اطلاعات و فرهنگ این کشور علت نام‎گذاری این خیابان‌ها را تقدیر از فعالیت‎های موثر رسانه‎های این کشور در راستای بیان واقعیت‎ها و آشکار کردن کاستی‎های موجود در کارکرد ادارات دولتی این کشور بیان کرد.

وی همچنین از تشکیل کمیته‎ای مشترک از وزارتخانه‎های کشور و اطلاعات و فرهنگ و سایر نهادهای مدافع رسانه‎های افغانستان، برای حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها خبر داد.

دولت فعلی افغانستان «آزادی بیان» و رشد فعالیت‎های رسانه‎ای در این کشور را یکی از دست‎آوردهای مهم دوره حکومتداری خود می‌داند و به آن مباهات می‎کند.

گفتنی است که پس از شکست طالبان و تأسیس نظام جدید سیاسی در افغانستان، فعالیت‎های رسانه‎‎ای و در کل آزادی بیان در این کشور رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‎ای داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار