بازدید 3576

فتح: حماس راه‌حل دو دولت را پذیرفته است

کد خبر: ۳۹۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ 24 April 2014
یکی از مقامات جنبش فتح اعلام کرد که حماس راه‌حل دو دولت را پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از هاآرتص، جبرئیل راجوب از مقامات جنبش فتح روز پنجشنبه و در پی توافق فتح و حماس برای تشکیل دولت وحدت ملی که در غزه به امضا رسید گفت که این توافق با توجه به برنامه محمود عباس در به رسمیت شناختن کشور اسرائیل و استقرار دو دولت است.

وی که با رادیو ارتش اسرائیل سخن می‌گفت در ادامه افزود: راه حل دو دولت شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین بر طبق مرزهای سال 1967 و کشور اسرائیل به پایتختی بیت‌المقدس است و اسمائیل هنیه نیز موظف است تا از این سیاست محمود عباس حمایت کند.

راجوب همچنین تاکید کرد زمانیکه دولت وحدت ملی فلسطین به ریاست محمود عباس تشکیل شود وی بطور شفاف اعلام خواهد کرد که شرایط کمیته 4 جانبه صلح را می‌پذیرد و دولت وی از راه‌حل دو دولت حمایت می‌کند.

این در حالی است که پیش از این جنبش حماس در بیانیه‌ای در خصوص اظهارات «محمود عباس» که گفته بود حماس با تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال 1967 موافقت کرده است، اعلام کرد: حماس به عباس و یا هیچ فرد دیگری هیچ گونه تعهدات و یا ماموریت برای موافقت با راه‌حل دو دولت اعطا نکرده است و پذیرش این راه‌حل و یا چشم‌پوشی از یک ذره از خاک سرزمین فلسطین جایز نیست.

روز گذشته اعلام شد که جنبش‌های حماس و فتح بر سر تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین به توافق رسیدند و قرار است دولت جدید تا 5 هفته دیگر مقابل محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان سوگند یاد کند و از پارلمان فلسطین نیز رای اعتماد بگیرد.

اما مقامات رژیم صهیونیستی به این توافق واکنش نشان دادند و وزیر خارجه اسرائیل با تکرار صحبت‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تا زمانیکه فتح با تماس در توافق به سر ببرد توافق با فلسطینیان غیرممکن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل