بازدید 3325

توانمندی‌های زنان دیده نمی‌شود

کد خبر: ۳۹۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ 24 April 2014
دبیر ائتلاف اسلامی زنان تصریح کرد: زنان ایرانی در همه حوزه‌ها توانمند شده‌اند، اما راه ها برای بروز توانمندی آنان باز نشده و فرصت لازم برای شکوفایی آنها فراهم نشده و هنوز هم نمی‌شود. این وضعیت به هویت و خودباوری زنان خدشه وارد کرده و می کند.

به گزارش ایسنا، توران ولی مراد افزود: بعد از این همه سال شاهدیم که برخی از تولیدات فرهنگی موجب ارتقای جایگاه زن نمی‌شود و هنوز برخی از آنها علنا به زن نگاه جنسی، ابزاری، حاشیه‌ای دارند. همین حرکت در سیستم بوده است که نگرش مقابل را شکل داده و می بینیم در مقابل بعضی از تولیدات فرهنگی با نگاه ضد مرد، آنان را یک موجود ناتوان می‌بینند که شاهد چنین رویکردهایی در فیلم‌های جشنواره فیلم فجر سال گذشته بودیم.

وی در ادامه گفت: ‌با پیروزی انقلاب اسلامی زنان یک هویت بازیافته از زن مسلمان را به صحنه آوردند. آنان در همه این سال‌ها تلاش کرده‌اند، به عنوان یک انسان مستقل، تصمیم‌گیر، تصمیم ساز، صاحب نظر و دارای حق رأی هم بر سرنوشت خود و هم برسرنوشت جامعه تاثیر بگذارند همان گونه که رهبر کبیر انقلاب آن‌ها را رهنمون شد. زنان خواسته‌اند که به تعبیر حضرت امام (ره) انسان‌ساز باشند و مبنای اولیه این هویت خود باوری و باور انسانی به خود است.

ولی‌مراد با بیان اینکه در همه 35 سال گذشته شرایط جامعه منطبق با این هویت زنان تغییر نکرده است، تاکید کرد: زنان توانمندی‌های خود را به صحنه آورده‌اند؛ اما در قانون و فرهنگ این گونه دیده نشدند. همان گونه که به تناسب توانایی‌های خود به مدیریت‌های ارشد، قانون‌گذاری، شوراهای عالی و مناصب به کارگرفته نشده‌اند.

این فعال حوزه زنان تصریح کرد: به نظر می‌آید برخی مسئولان، روش تعامل با زنان مسلمان را که با هویت یک انسان کامل کار بلد در صحنه باشد را بلد نیستند. زن در نگاه آنان در یک حوزه خاص خدمات‌رسان تعریف می‌شود، این در حالیست که نگاه انقلاب اسلامی به زن اینگونه نیست. از دیدگاه انقلاب، زن یک انسان کامل است که به عنوان یک انسان اجازه دارد در حوزه‌های مختلف حضور یابد و مردان تعامل با زنان را در این قالب نیاموخته بوده‌اند و هنوز هم نمی دانند. زن مسلمان حجاب را در ظاهر و عمل و رفتار انتخاب می‌کند تا تعامل با او انسانی باشد. یک زن با حجاب خود راه نگرش و نگاه جنسی و بهره برداری جنسی به خود را می بندد تا تعامل با او انسانی باشد.

وی تاکید کرد: می بینیم هنوز راه حضور زنان برای تصدی مناصب عالی بسته است و تنها چند زن انگشت شمار در این پست‌ها حضور دارند که این کاربرد خودش را دارد. شرایط داخلی و بین‌المللی به گونه‌ای است که دست کم باید چند زن در مناصب مختلف حضور داشته و برای بیان حرف‌های مرتبط با زنان در داخل و خارج کشور باید آنان باشند تا این حرف‌ها را بزنند والا سهم زنان با این توانمندی در صحنه عمل با این حضور گسترده در مراکز تحصیل و تحقیق و کار و کارآفرینی و مدیریتی و اداره تشکیلات چند نفر انگشت شمار نمی شود.

ولی‌مراد در پایان با اشاره به نامگذاری هریک از روزهای هفته زن اظهار کرد: مهم‌تراز نامگذاری روزها، اجرا و تقویت هریک از این عنوان‌ها مانند کرامت انسانی و خودباوری است، اما در این سال و این دولت هم مثل سال ها و دولت های گذشته این عنوان‌ها در حد وعده و شعار و نمایش و همایش خلاصه شده‌ و می رود تا سال دیگر باز نمایش و همایش و وعده و شعار. مردم از مسئولین عمل در جهت توانمندسازی، ایجاد فرصت‌ها، رفع موانع پیش پای زنان و رفع مشکلات را می خواهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها