بازدید 26416

فرزند شهیدهاشمی‌ قتل‌ها را انکار کرد

فرزند نخستین فرمانده کمیته انقلاب مرکزی تهران متهم است چهارسال پیش به خانه برادرش رفته و به‌دلیل حسادت به او و همسربرادرش آنها را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
کد خبر: ۳۹۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴ 24 April 2014
مردی که متهم به قتل برادر و همسر برادرش است با رضایت اولیای‌دم هردو مقتول پای میز محاکمه رفت و مدعی شد 25 دلیل برای اثبات بیگناهی‌اش دارد.

به گزارش شرق، این مرد که فرزند شهید هاشمی‌، نخستین فرمانده کمیته انقلاب مرکزی تهران است، متهم است چهارسال پیش به خانه برادرش رفته و به‌دلیل حسادت به او و همسربرادرش آنها را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. او بعد از بازداشت به قتل اعتراف کرد اما بعد اعترافاتش را پس گرفت.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری ‌استان تهران هرچند اولیای‌دم برادر مقتول اعلام رضایت کردند اما والدین همسر برادرش خواستار صدور حکم قصاص شدند و با توجه به مدارک موجود، رای بر قصاص صادر شد. این رای در دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفت اما خانواده زن جوان تصمیم گرفتند گذشت کنند. بنابراین پرونده با توجه به جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته در جلسه رسیدگی به پرونده بعد از اینکه نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و درخواست صدور حکم قانونی کرد، متهم در برابر قضات ایستاد و گفت: قتل را قبول ندارم. برادرم و همسرش را نکشتم همه بلایی که سرم آمد به‌خاطر گفته‌های یک زن بود و همین موضوع را مدرکی علیه من کردند. برادرم عزیزترین کسی بود که در زندگی داشتم و دلیلی برای قتل او نداشتم. او محافظ بود و می‌توانست چندین‌نفر را بزند من چطور می‌توانستم از روبه‌رو او را با چاقو بزنم بدون اینکه عکس‌العملی نشان بدهد به‌خاطر این موضوع هم خیلی ناراحتم و خودم داغدار برادرم و همسرش هستم.

متهم گفت: با اینکه با برخی از مقامات ارتباط دوستانه‌ای داشتم اما هیچ‌وقت از آنها چیزی نخواستم و با برادرم هم همین‌طور بودم. بازپرس پرونده 21 دلیل آورد که من گناهکار هستم. اما من توانستم 25دلیل برای او بیاورم که بی‌گناه هستم با این حال قرار مجرمیت برای من صادر شد. با اینکه در زندان به من گفتند بهترین راه این است که سکوت کنی، من این راه را انتخاب نکردم و می‌خواهم برایتان بگویم بازپرس اشتباه کرده و من بی‌گناه هستم. 

در ادامه نعمت احمدی، وکیل‌مدافع متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: در پرونده نواقصی وجود دارد که باید در مورد آن تحقیق شود. اول اینکه یک پژو از دوروز قبل از حادثه مقابل خانه مقتولان پارک بود اما در مورد آن تحقیق نشد. دوم اینکه در خانه گاز اشک‌آور شلیک شده ‌بود که در مورد چرایی آن هم تحقیق نشد با توجه به این نواقص و شناختی که از خانواده مقتول و متهم دارم معتقدم این قتل کار موکل من نبوده و درخواست برائت دارم.  بنابر این گزارش، قضات شعبه 113 دادگاه کیفری‌استان تهران بعد از پایان جلسه دادگاه، برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل