بازدید 4961
۲

تنها جشنواره جوانان امسال برگزار نخواهد شد

جشنواره حضرت علي اكبر(ع) كه تنها جشنواره جوانان است، امسال برگزار نمي‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۸ 24 April 2014
جشنواره حضرت علي اكبر(ع) كه تنها جشنواره جوانان است، امسال برگزار نمي‌شود.

به نوشته اعتماد، در همين رابطه، محمود گلزاري، معاون امور ساماندهي جوانان، وزارت ورزش و جوانان، درباره عدم برگزاري جشنواره حضرت علي‌اكبر(ع) گفت: سازمان بازرسي كل كشور در مورد برگزاري جشنواره حضرت علي‌اكبر(ع) آسيب شناسي كرده است كه به علت پاسخ دادن به سازمان و برخي مشكلات، برگزاري جشنواره حضرت علي اكبر(ع) به طور موقت به تاخير افتاده است و برخي وظايف آن را در هفته جوان انجام مي‌دهيم. بخشي از ايرادات وارد شده از سوي سازمان بازرسي مربوط به مسائل مالي و... بود. هنوز هيچ كدام از مشكلات جوانان، همانند اشتغال، مسكن و... حل نشده و هر روز هم سهم اين گروه از وزارتخانه‌شان كمتر مي‌شود.

جشنواره حضرت علي اكبر(ع) چيست؟

اين جشنواره براي شناسايي، معرفي الگوها و تجليل از جوانان برتـر با هدف زمينـه‌سازي بـراي توسعه ارزش‌هاي متعالي و روحيـه فداكاري و ايثار، خلاقيت، افزايش نشاط اجتماعي و اميد به آينده، تقويت ايمان، روحيه خودباوري و اعتماد به نفس ملي، ايجاد زمينه‌هاي مشاركت در عرصه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي، حمايت از فعاليت‌هاي هويت‌آفرين، تقويت روحيه تحقيق، ابداع و ابتكار، الگوسازي منـاسب، شناسـايي و ارزش‌نهادن به انديشه‌هاي سازنده جوانان ايـران اسلامي، جشنـواره حضرت علي اكبـر(ع) همه ساله در روز جوان (11 شعبان، سالروز تولد حضرت علي اكبر(ع)) بر اساس آيين نامه مصوب در جلسه سي و سوم شوراي عالي جوانان (به رياست رييس محترم جمهور) مورخ 6/4/1389 برگزار مي‌شود. جشنواره حضرت علي‌اكبر(ع) تاكنون در دو دوره، نخستين بار در سال 1386 و دومين بار در سال 1387، توسط سازمان ملي جوانان سابق برگزار شده است. در سال 1389، اين جشنواره در قالبي جديد و با عنوان «جشنواره ملي جوان ايراني» در دو سطح جشنواره‌هاي موضوعي و جشنواره جشنواره‌ها برگزار شد. در سال 1391 نيز وزارت ورزش و جوانان با همكاري دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با حوزه جوانان، جشنواره حضرت علي‌‌اكبر (عليه‌السلام) را با هدف بررسي دستاوردهاي جوانان در زمينه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي، هنري، اجتماعي و اقتصادي انتخاب و تقدير از برترين‌هاي هر حوزه برگزار كرد.

اين جشنواره به دليل گستردگي‌اش نياز به كمك ديگر دستگاه‌هاي كشور هم دارد، در تمامي دوره‌هاي گذشته بعضي دستگاه‌ها كه به عنوان دستگاه‌هاي محوري ناميده شدند در برگزاري جشنواره حضرت علي اكبر(ع) مشاركت داشتند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (انتخاب جوان برتر در موضوعات فرهنگي و هنري) مركز مديريت حوزه علميه قم (انتخاب طلبه جوان). وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي (انتخاب جوان برتر در عرصه كارآفريني، كسب و كار و جوان برتر داراي توانايي‌هاي خاص، جوان معلول) وزارت جهاد كشاورزي (انتخاب جوان برتر كشاورز و روستايي)، كميته‌هاي متشكل از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (انتخاب جوان برتر مبتكر و مخترع)، كميته‌هاي متشكل از وزارت ورزش و جوانان، وزارت كشور، جمعيت هلال احمر، نيروي مقاومت بسيج و جهاد دانشگاهي (انتخاب جوان برتر در حوزه فعاليت‌هاي اجتماعي)، شوراي عالي ايرانيان (انتخاب جوان ايراني برتر خارج از كشور).
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
جوونها! چرا معطلید؟ برید ازدواج کنید، عروسی توی بهترین باغ بگیرید، برید سرکار یه شغل مناسب، بچه دار بشید (اون هم 5 تا)، چرا معطلید مسئولان همیشه به فکر شما هستند و شما را در تمامی لحظات حساس زندگی حمایت می کنند... د برید دیگه ...
هر حرکتی برای جوانان بایدآهسته ولی پیوسته صورت بگیرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل