بازدید 20444

نگاه شما: مردودی همگان در آزمون یارانه‌ها

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ 24 April 2014
محمود صباغی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

پس از یک دوره نسبتآ طولانی که رسانه ملی و مطبوعات دست بدست هم دادند تا یاور دولت در انصراف هر چه بیشتر مردم  دردریافت یارانه ها باشند و بدنبال آن دولت دست بازتری در رسیدن به اهداف اقتصادی و عمرانی خود داشته باشد، نامنویسی بپایان رسید.

در کنار میز گردها و تحلیلها و گزارشات مختلف، زیر نویس سیما در پر بیننده ترین برنامه های تلویزیونی بیش از همه توی چشم آمد و به زبان و ادبیات مختلف داد سخن دادند تا شاید دولت و ملت هر دو سربلند این آزمون ملی باشند.

اما نتیجه نه آن شد که همگان انتظار داشتند. بیش از 95% از مردم خود را نیازمند دریافت یارانه دانستند. نتیجه ای که در یک نگاه ساده وگذرا با واقعیت همخوانی ندارد. آیا براستی 95%مردم نیازمند 45 هزار تومان در ماه هستند؟ در این یادداشت کاری نداریم که اصولآ مسئله پرداخت نقدی به مردم اقدامی نسنجیده بود که دولت دهم اجرائی کرده و با برداشت بی حساب و کتاب از خزانه و نهادهای مالی و استقراض از بانک مرکزی، گام در این راه پرمخاطره نهاد تا امروز استخوانی در گلوی دولت یازدهم شود. اگر پرداخت یارانه در شرایط کنونی نسنجیده بود – که بود – چرا دولت یازدهم به توقف آن همت نگماشت؟

اگر اصرار به ادامه یک خطای تاریخی دراین اقدام نسنجیده دولت دهم بود،اصلآ چرا دولت راسآ شایستگان دریافت یارانه را شناسائی نکرد؟ نهادهای شناخته شده مانند کمیته امداد و سازمان تآمین اجتماعی و نهادهای کارگری و صنوف مختلف با اطلاعات جامعی که در اختیار دارند میتوانستند کمک خوبی برای دولت در شناخت نیازمندان واقعی دریافت یارانه باشند بدون آنکه این نتیجه مردود برای ملت و دولت باهم رقم بخورد.

اصلآ اگر دولتیان راسآ اقدام میکردند آیا ضریب خطای آن بیشتر از این نتیجه نا مطمئنی بود که امروز بعد از پشت سر گذاردن یک دوره تبلیغ و تشویق و حتی تهدید ( به راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده ) به آن رسیده است؟ واقعیت تلخی که نمود عینی پیدا کرد، بدون تعارف حکایت بی اعتمادی مردم به دولت است. باز هم کاری نداریم که ریشه های این بی اعتمادی کجاست وعلل آنرا در کجا باید جستجو کرد.

آمار و ارقام درستی را هم در دست نداریم تا در یک قضاوت نظری بتوان باور داشت که چند درصد از مردم ما در رفاه و آسایشند اما اینرا میدانیم که وقتی 95% مردم خود را با حداقل درآمد و مستحق دریافت سرانه 45 هزار تومان در ماه معرفی میکنند با واقعیت فاصله زیادی دارد.این رقم نشان از یک واقعیت تلخ دارد و آن رو راست نبودن مردم ما با سیاستمدارانشان است و این هیچ نشانه خوبی نیست.روی دیگر این سکه سرخوردگی آن 5% است که صادقانه به دولتمردان خود اعتماد کردند. آیا در اینده اینها به اعتماد خود پایبند خواهند بود؟ بعید میدانم.به بیانی دیگر،اگر تا دیروز 95% مردم با سیاستمدارانشان رو راست نبودند،امروز اما 100% مردم بی اعتماد شده اند.آیا این آزمون به چنین بهائی میارزید؟

این ازمون بزرگ را پشت سر گذاشتیم اما یک دنیا معنی و مفهوم و پیام در خود نهفته دارد و سخن در خصوص نتایج نه چندان خوشایند آن بسیار است.اما در یک جمله بگوئیم که این خطائی که دولتیها مرتکب شدند – و البته خود نیز تصورش را هم نمیکردند – بار سنگین انرا در حوزه های مختلف باید به دوش بکشند.


* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.
   

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۲
الناس علی دین ملوکهم.
عدالت علی یعنی همه به یک اندازه یارانه بگیرند و فقیر و غنی فرقی با هم ندارند و اگر یارانه ای پرداخت می شود همه باید از آن بهره مند شوند

پس لطفا حرفی بزنید که با عدالت علی و اسلام محمدی هم خوانی داشته باشد

یارانه حق همه مردم ایران است و باید پراخت شود و یا اینکه نباید به هیچ کس پرداخت شود

فقط ثروتمند باید بر اساس دارایی خود مالیات و عوارض بدهد و فقیر بر اساس دارایی خود اما در کشور ما ثروتمندان با رانت و رشوه از دادن مالیات و عوارض فرار می کنند
موفق باشید
بسیار متین و صحیح!

واقعا چرا دولت از اینکه خودش نیازمندان را شناسایی کند هراس دارد.
ملت مردود نشد شمای نویسنده مردود شده اید. مردم بزرگوار وقتی مجالس در کاخ سعدآباد را میبینند نتیجه اینکه پول یارانه را خرج عیاشی خود و خانواده های خود میکنند.
اشتباه ا-در تصمیم به ادامه پرداخت یارانه نقدیو 2- عدم شفافیت در دعوت مرد به انصراف و توصل به انگیزه های تهدید و تشویق آنهم بطور مبهم و غیر رسمی بود.منابع یارانه ها میتواند صزف رفاه اجتمایی فراگیر ،ایجاد اشتغال و فقر زدایی شود ولی با پرداخت نقدی صرف گداپروری و سیری ناپذیری و هول زدن های حریصانه میشود که نمونه آن در مورذ بنزین مشاهده شد.
این مردودی مربوط به دولت هاست است که مردم هیچ اعتمادی به آن ندارند
شما از روراست نبودن مردم با سیاستمدارها گفتید اما از روراست بودن سیاستمدارا با مردم چی؟؟؟
حرف شما درست. اما اگر همین کار را در واشنگتن هم انجام داده بودند باز جز این نتیجه ای حاصل نمی شد.
دوم اینکه این عدد 45500 تومان نیست برای یک خانواده مثلا 4 نفره دو میلیون یکصد و هشتاد وچهار هزار تومان در سال است! حال مقایسه کنید با خانواده های بیش از 4 نفر ، و کسانی که این روزها گرفتار حاملگی های ناخواسته به دلیل اجبار فیزیکی در تولید مثل شده اند.
کاری که با نظر مردم شروع نشد نیازی نبود به نظر سنجی کشیده شود.
اگر نظر مردم مهم بود می بایست اعلام میکردند هر خانواده ای که درخواست یارانه دارد بایستی اظهار نامه مالیاتی برای تک تک اعضا پر کند.
هنوز هم دیر نشده و به هزینه آن می ارزد.
دولت بایستی یارانه را پرداخت نکند و پرداخت آن را منوط به پرکردن اظهار نامه مالیاتی کند و دیگر آنکه دولت بایستی محاسبه کند از محل حذف یارانه جقدر عایدی دارد و آن را درصد بندی کند و آن درصدی که مخصوص پرداخت نقدی است به تناسب بین خانواده های نیازمند تقسیم کند.
به ضرس قاطع می گویم اگر دولت یارانه ها را به همین صورت پرداخت کند ، قطعا از اقتصاد کشور چیزی جز خاکستر برجای نخواهد ماند.
خوبی کار نیز به این است که دولت زمان مناسب برای جمع کردن عواقب سیاسی اصلاح نظام پرداخت یارانه ها را نیز دارد و هر ثانیه که بگذرد دولت نیز به انتخابات جدید نزدیک و نزدیکتر خواهد شد و بیم آن می رود دوباره همه چیز فدای سیاست شود.
به نظر من مطلب کاملاً درستی است. به نظر من دولت باید با شحاعت اشتباه خود در محاسبه را قبول کند و همان 5 درصد انصرافی را هم یارانه مطابق با روال سابق بدهد یا راهکاری دیگر برای واقعی نمودن نیازمندان به یازانه پیدا کند. اینجانب خود انصراف داده ام (علیرغم درآمد نه جندان بالا و قسطهای سنگین بانکی) اما بسیاری از اطرافیان را می شناسم که با وضع مالی بسیار بهتر ثبت نام نموده اند. اگر قرار است دولت محترم اینقدر بعد از ثبت نامها ضعیف عمل کند، همان بهتر که کلاً مسئله را فراموش کند و به حالت قبل برگرداند.
مسبب این جریان خود دولت بود که بشدت بدنبال حذف سوسیدها برآمد.سوبسیدی که حتی دولتی مثل آمریکا به مردمش میپردازد.نتیجه ای جز گرانی سرسام آور داشته؟ تا دیر نشده برگریم به روال زندگی عادی خود و بیخود اصرار نکنیم به عضویت در گات( سازمان جهانی اقتصاد).بجای این کارهای بی ثمر خوب بود فروش نفت فقط نقدی میشد، جلوواردات خودروهای لوکس و تجملی گرفته میشدو تلاش میشد برای ایجاد یک اتحادیه بازرگانی از کشورهای اسلامی.هرگونه تلاش برای حذف یارانه ها باعث فقیرتر شدن مردم و عدم اطمینان آنها به دولت میشود.جوانها همه بیکارند و نانخور پدر،دخترها همه بی شغل و باسن بیش از 30 سال منتظر ازدواج،پس عدم امید به آینده همین پدیده ها را الزاما ایجاد و تشدید خواهد کرد.
آقا ما اختلاس نمی تونیم بکنیم وام میلیاردی هم نمی تونیم بگیریم 45 تومنم حقمه نمی دم شما برو کشورهای همسایه رو ببین بعد بیا مردودی به مردم بده اونی که مردوده مسیولین هستند این دوست عزیز هم که رییس جمهور شده از بعد از انقلاب کلن رییس بوده می دیده با کشور چه می کنن یک شبه که به این روز نیفتاده مملکت
مبلغی که به نام یارانه به مردم پرداخت میشود اولا کمک به مردم نیازمند نیست بلکه پولی است که توسط گرانی از مردم میگیرند و یک چیز ناقابل به عنوان یارانه پرداخت میکنند .ثانبا واقعا 95% مردم از وضعیعت اقتصادی ناراضی هستند و بی اعتماد به اینده.هر سال نو در ایران=یک گرانی نو... در ضمن سال نومبارک دیگه خیلی بی معنی است و به تاریخ پیوست.
آن روزی که دولت به مردمش بی احترامی می کند و شروع به فیلتر سایت ها می کند و گوگل را قطع می کند، کسی نمیگه که دولت به مردم بی احترامی میکنه اما روزی که مردم به دولت پاسخ منفی میدن، میشه بی احترامی به دولت!
پرداخت یارانه کار اشتباه و ویرانگر است و دولت هم باید شهامت داشته باشد یارانه همه مردم را قطع کند و مستمری افرادی که عضو بهزیستی یا کمیته امداد هستند را افزایش دهد و در عوض قیمت حامل ها را افزایش ندهد.
موضوع پرداخت يارانه و اثرات منفي آن بر اقتصاد كشور امري واضح و مبرهن است بنا براين دولت مي بايست آستين همت بالا زده و ناگزير دست بر تيغ جراحي برد زيرا هرچه زمان را از دست بدهيم اين غده براي اقتصاد خطر اكتر خواهد شد پس بهترين روش كمي شجاعت و جسارت مي باشد كه دولت بايد به خرج داده و و با شناسايي افرادي كه واقعا نيازمند اين يارانه هستند مابقي را كه در آزمون راستگويي مردود شده اند را حذف نمايد و روش آن هم خيلي سخت نيست به عنوان مثال كساني كه مالك خانه هاي چند ميلياردي هستند و كساني كه كارخانه و يا مغازه هاي چند ده ميلياردي مي باشند و يا كساني كه در سال حداقل يك بار سفر خارجي سياحتي مي روند و يا مداوم در حال سفر زيارتي خارجي هستند و...... هزاران مورد ديگر كه مي تواند نشان دهنده اين باشد كه اين افراد مبلغ 45 هزارتومان برايشان مهم نيست بلكه صرفا با ديد محدود بدست آوردن پول مفت هر چند كم برايشان مهم است ( دوستي دارم در سال چند بار به سفرهاي خارجي مي رود ولي چون در آمدهايش در جايي ثبت نمي شود ميزان در آمد را زير 600 هزارتومان اعلام نموده) .. ... و دولت در صورتي كه واقعا بخواهد مي تواند افراد بي نياز را شناسايي و حذف كند مشروط بر اينكه به انتخابات آينده كشورفكر نكند بلكه به آينده كشور بينديشد.
شما که ادعا ميشه چرا باىد مردم از حقشون بگذرن.هم ىارانه نگىرن هم پول سوپسيت بدن.
دوست عزیز بهتر است بگویید بی اعتمادی ملت به سیاستمداران. از کجا معلوم همین پول رو برای مملکت خرج کنن؟ چرا نمیرن اون 3000 میلیارد رو پس نمیگیرن؟ چرا دنبال کلی پول که تو دولت آقای رئیس جمهور مردمی و شجاع گم شد نمیگردن؟ وقتی نمایندگان مجلس و وزرا اعلام می کنن که دیگه یارانه نمیگیرن نباید به این جمله خندید؟ یعنی قبلا میگرفتن! آقا اول یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوالدوز به ملت. من معتقدم این طرح رو متوقف کنن و به شرایط قبلی برگردیم به صلاح همه ست.
اقای محمود صباغی ملت ما نجیب ترین و باوفاترین ملت دنیاست روراست بودنشون با انقلاب و دولتهاشونو در انتخابات و راهپیماییهای گوناگون نشان دادهاند.این دولتها هستند که با این ملت شریف و نجیب روراست نیستند.این دولتا بیایین یه لطفی کنند و دست از این اقتصاد بردارند و به خاطر منافع حزبی خودشون با اقتصاد بازی نکنند و مردمو ازار ندند.شما ببینید بخاطر خودشون چه بروز دلار هزار تومنی اوردند و یا ببینید سکه صد و هشتاد هزار تومنی رو به چه قیمتی رسوندند.شما که خودتونو یک روشن فکر میدونید سنگ دولتو به سینتون نزنید وبا مردم باشید
اعتماد به سیاست مدار و دولت مرد کار بیهوده و خنده داری است... اصولا سیاست یعنی دروغ و نگارنده این متن یا به اصول سیاست و حکومت آگاهی ندارد و یا بسیار زیاد از حد تصور ساده انگار و به قول خودشان معتمد(!) دولت هستند...
جلوی بخور بخور و فساد اقتصادی را بگیرید، معادل ده برابر یارانه ها می شود.
هر بازي كه از اول بصورت مسخره شروع بشه به صورت مسخره هم ادامه پيدا ميكنه .......
دور و بر خودتو نگاه نکن . این حقیقت داره.
من کارمند دولتم و از یارانه انصراف دادم و دلیل اون هم عدم احساس نیاز هست در کنار خودم همکارانی هستند که زوج کارمند هستن و درامدی حدود 5 ملیون در ماه دارن و انصراف هم ندادند و به عقیده من بی اعتمادی نیست بلکه حرص در ما زیاد شده که مشخص هست 150 هزار تومان برای حقوق 5 ملیون به جایی نمیرسه
متاسفانه این نتیجه نشان از این موضوع است که مردم ایران دروغ گو ترین مردم جهان هستند
این مردودی مردم نبود این نشاندهند ان هستش که مردم نسبت به دولتی ها اعتماد ندارند حالا این دولت هرکی میخواهد باشد احمدی نژاد یا روحانی یا هر کس دیگری هم فرق نداره اینها ازمونهای گذشته را خوب ندادن مردم هم اعتماد به حرف هاشون ندارند وگرنه 45000تومن کسی را دارنده نمیکند که بخواهند با ان به اوج برسند مسئولین باید روش سیاستشونو عوض کنند چرا یک دولت با این همه کبکبه ودبدبه نمی تواند نیازمند را از غیر نیاز مند تشخیص بده شاید میتواند ولی جرات انرا ندارد که در هر صورت اینهم از بی دست پای این حضرات هستش پس چطور انتظار دارند مردم به انها وبرنامه هاشون اعتماد کنند
سلام.احسن به نویسنده مقاله
اینکه جناب آقای شریعتمداری گفته اند که این افرادی که از گرفتن یارانه انصراف داده اند از متمولین هستند و...بهتر بود اول پایش کنید بعد اظهار نظر فرماییدو همچنین بر اساس قوانین عمل کرده و آنان را که مستحق دریافت یارانه نمی باشند را شناسایی کرده و بعد تفسیر بفرمایید.بنده مهندس بازنشسته وزارت نیرو با درامد بالای 2.5 میلیون هستم و 5 نفر هستیم با کلی مخارج ولی با صداقت و احساس تعهد و پایبندی به صحبت های دولت انصراف داده ام ولی در آینده ......
مگه سياست مداران رو راست بودن كه انتظار روراستى داشتن
وقتی یکی امثال من میبینه دانه درشهای دزدها از گردن کلفهای حکومتی هستند . و کسی کاری با اانها نداره . اعتمادی هم به دولت نخواهند کرد
"باز هم کاری نداریم که ریشه های این بی اعتمادی کجاست وعلل آنرا در کجا باید جستجو کرد."

درست همین جا باید کار داشته باشید. فقط خواستید یک چیزی گفته باشید.
وجدانا من که به سیاست دولت بی اعتماد شدم! من روز اول با توجه به سخنان دولت که راست آزمایی می شود وبعد سقف درآمدی از 2500 گذاشت و گفت که به کسانی که نیازمند نباشند نه تنها پرداخت نخواهد شد بلکه سه برابر همه جریمه می شوند! حالا دولت با افتخار اعلام می کند که ما به همه ثبت نام کنندگان اعتماد می کنیم و به همه پرداخت می کنیم!!
این تغیییر موضع و حرف می تونه چه معنایی داشته باشه؟ پس من که ثبت نام نکردم خیلی ابله و احمق و ساده لوح بودم که حرفهای دولت را باور کردم
برادر عزیز اشتباه بیان کردید
واقعیت اینست که دولتمردان مردود شدند نه مردم چون اینها با مردم رو راست نیستد نه بالعکس
وجدانا من که به سیاست دولت بی اعتماد شدم! من روز اول با توجه به سخنان دولت که راست آزمایی می شود وبعد سقف درآمدی از 2500 گذاشت و گفت که به کسانی که نیازمند نباشند نه تنها پرداخت نخواهد شد بلکه سه برابر همه جریمه می شوند! حالا دولت با افتخار اعلام می کند که ما به همه ثبت نام کنندگان اعتماد می کنیم و به همه پرداخت می کنیم!!
این تغیییر موضع و حرف می تونه چه معنایی داشته باشه؟ پس من که ثبت نام نکردم خیلی ابله و احمق و ساده لوح بودم که حرفهای دولت را باور کردم
این دوستی که این مطلب رو نوشته هم قطعا ثبت نام کرده. شک نکنید
وجدانا من که به سیاست دولت بی اعتماد شدم! من روز اول با توجه به سخنان دولت که راست آزمایی می شود وبعد سقف درآمدی از 2500 گذاشت و گفت که به کسانی که نیازمند نباشند نه تنها پرداخت نخواهد شد بلکه سه برابر همه جریمه می شوند! حالا دولت با افتخار اعلام می کند که ما به همه ثبت نام کنندگان اعتماد می کنیم و به همه پرداخت می کنیم!!
این تغیییر موضع و حرف می تونه چه معنایی داشته باشه؟ پس من که ثبت نام نکردم خیلی ابله و احمق و ساده لوح بودم که حرفهای دولت را باور کردم
سلام اگه نظرم ثبت بشه اظهارنظری داشتم
به عنوان یک سرپرست خانواربرای یارانه ثبت نام کردم علت اصلی هم عدم صداقت دولت است احساسم اینه که اصطلاحابخوربخورشده واگه من همین رقم ماهانه راهم نگیرم صرف مملکت نمیشه یه بابکی یادیگری میخوره. نظارت صفره وهمه فکرخودشون هستندبرای همین من ثبت نام کردم امااگه دولت به وعدهاش عمل کنه ومجلس بجای جناحی فکرمردم باشه بخش عمده ای ازمردم انصراف میدن
آیا دولت مگر اعلام نکرد که ده ملیون از افراد با درآمد بالا را شناسایی کرده و به آنها یارانه تعلق نمی گیرد حتی اگر ثبت نام کنند پس دروغ میگفتند ؟چرا حالا میگویند به همه ثبت نام کنندگان یارانه میدهیم!!!!!!!!!
به نظر من این صحبت ها از سر شکم سیری است والا واقعا عمده مردم ما زیر شاخش های بین المللی فقر زندگی می کنند
با سلام
وقتي نرخ تمامي قبوض شامل برق و گاز و ... را نگاهي بياندازيد متوجه مي شويد كه ان 95% حق دارند !
صحیح است.
برای دولت آقا روحانی خیلی زوده که بتونه اعتماد مردم رو بدست بیاره،ایشون باید بدونه یکی از مهمترین دلایل رای آوردنش آدمهایی بودند که پشتیبانیش کردند در غیر اینصورت کسی به ایشون انی مقدار رای نمی داد.بنابراین باید خیلی صبر کنه تا مردم به راستی قبولش کنند
باسلام
خدمت شما عرض می شود که آمار کمیته امداد وبهزیستی هم واقعی نمی باشو چرا که خیلی از آنهایی که تحت پوشش هستن نیازمند واقعی نیستن ولی عده ای هستن که نیازمند هستن ولی تحت پوشش قرارنگرفته اند چون متاسفانه پارتی ندارن ونمونه اش اینجانب توی دانشگاه دیدم که دانشجو برای 1000تومان ظرف میشست پدرش هم معلول بود ولی چون سن پدرش کم بوده تحت پوشش قرارنگرفته است و عکس قضیه هم وجود دارد
برعكس نظرايشان این رقم نشان از یک واقعیت تلخ دارد و آن رو راست نبودن سیاستمداران ما با مردم است
روراست نبودن مردم با سیاستمدارانشان!!!!!! خیلی رو دارید. سیاستمداران با مردم روراستند؟؟ چرا موقعی که پولهای بی حساب کتاب به کشورهای دیگر به اصطلاح دوست و برادر پرداخت میشد سیاستمداران با مردم روراست نبودند؟ درضمن این موضوع بیشتر به بی اعتمادی مردم نسبت به کل حکومت مربوط است نه فقط دولت. صداقت باید از طرف حکومت نهادینه شود اون موقع مردم نیز صادق خواهند بود. این موضوع را مردم در زمان انقلاب و همچنین جنگ ناجوانمردانه عراق با ایران اثبات کردند. (حالا ببینم شما با مردم روراست هستید نظر مرا منتشر کنید!!!!)
اول تضمین سفت و محکم بدهند که با پول یارانه ها کسی اختلاس نمیکند و به ریش ما نمیخندد ، من خودم دوبرابر یارانه ام هرماه کمک میکنم به دولت . قول شرف میدهم .
جناب محمود صباغی عزیز.
یا خیلی سیری یا جیب مبارک را میبنی.
کاش یک نظر سنجی هم میزاشتید برای اینکه ما یارانه نمی خواهیم ولی به روال قبل زندگی برگردد میزاشتید.
خیلی از اقتصاد دانها همان موقع اعلام کردند که این طرح نه تنها ثروتمندان را فقیر که نمی کند هیچ ثروتمند تر هم میکند.ولی متاسفانه این دولت چنان نسنجیده عمل میکند که ....
من انصراف دادم برایم هم مهم نیست که چند درصد یارانه می گیرند کارمند هستم و افتخار می کنم به دولتی که به آن رای داده ام کمک میکنم حتی اگر خودم تنها باشم.
من هم جزو همان گول خورده ها و اعتماد کرده ها هستم و جالب این که دولت اعلام کرد این ماه به همه ثبت نام کرده ها وجه قبلی را پرداخت خواهد کرد سر ما بی کلاه ماند.یکی نیست بگوید دولت عزیز تو که نمی توانی این ماه تشخیص بدهی که چه کسی مستحق دریافت یارانه هست چرا بلوف می زنی و مردم را تهدید به جریمه می کنی.؟
اولا جناب جناب صباغی با این مقاله یارانه شما بیمه شد. دوما شما چرا واقعیت را نمی گویید چرا نمیگویید که سیاستمدارانمون با این ملت بدبخت روراست نبوده ونیستند نمونه اش افزایش 250درصدی خودروهای بی ارزش وبی کیفیت داخلی وحمایت دیوانه وار دولتیان وسیاستمداران ازآنها ونمونه دیگر بی ارزش کردن پول ملی است .
پس خواهش میکنم بیشتر ازاین افاضه فضل ننموده و وقت این ملت را که باشما وامثال شما ناراست میباشند رانگیرید.
اینقدر قلمبه سلمبه ننویس خودت می دونی کدوم طرفی ای -حزب باد
کاملا موافقم.من انصراف دادم بخاطر منافع ملی ولی همکارانم با داشتن وضع بهتر از من ثبت نام کردند و من پشیمانم که از حق خانواده ام در این وانفسای بی صداقتی گذشتم.و دیگر به هیچ کس اعتماد ندارم.
روی دیگر این سکه سرخوردگی آن 5% است که صادقانه به دولتمردان خود اعتماد کردند.
اگر بجاي تهديد از سياست تشويق استفاده ميشد قطعا نتيجه معكوس بود
باسلام متذکر میشوم که اگر مردم میدانستند که با نگرفتن یارانه کمکی به دولت ثروتمند میکنند حتما این کار را انجام میدانند ولی مردم میدانند که اگر این پول هرچند نا قابل را نگیرند باز هم به جیب از ما بهتران سرازیر میشود که هیچ منفعتی برای مردم ایران ندارد
واقعا متاسفم برا نويسنده اين مقاله, آخه تو چند مورد سياستمدارا با مردم رو راست بودن که مردم رو راست باشن؟
در ضمن برا يه خانواده 4نفرى مجموع يارانه ميشه نزديک 200تومن يعنى پول اب و برق و گاز و تلفن و....
يارانه از منابع و منافع ملى هست و مال همست بايد به همه برسه نه اينکه فقط ده درصد, هر کسى خودش صلاح ميدونه چجورى خرج کنه, حالا گيريم که پول نقد دست مردم دادن تورم زاست, ولى دلايل ديگه اى هم داره که دولتمردا به فکر اونا باشن نه اين چندرغازى که ميخوان به اين مردم بدبخت بدن
همين شماى که اين مقاله رو نوشتى برا منافع خودت حاضرى هر چيزى رو بنويسى چه بسا برا 45هزارتومن بلکم کمتر دروغ هاى ديگه اى رو هم بنويسى
دولت کمی از ولخرجی هایش در مراسمات و وزارتخانه ها کم کند .و یا اگر مایل به کمک به مردم از طریق پول یارانه است اول قیمت ها را سر جای اولش برگرداند بعد از انصراف یارانه حرفی بزند .ضمنا شما و دولت بهتر است نیم نگاهی به کشور های حوزه خلیج فارس بیاندازید......
سلام
نتيجه اين ثبت نام را نبايد به حساب رد و قبولي گذاشت.از ابتدا تعريف درستي از يارانه نشد همانطور كه اسم خوبي هم بر آن نگذاشتند. هنوز هم خيلي از مردم و حتي دولتمردان هم نميدانند كه چرا دولت موظف به پرداحت يارانه است. دو تعريف براي يارانه وجود دارد:
1) يارانه حق مردم است و يارانه بگير هم الزاماً نيازمند نيست.
2) يارانه كمك به نياز مندان است.
كه تعريف اول صحيح تر از دومي به نظر مي رسد. سطح رفاه، نرخ تورم، خدمات رساني دولت، اختلاس هاي سال هاي اخير و ... باعث بي اعتمادي مردم نسبت به دولت شده است. ثبت نام 95 درصدي دريافت يارانه به نحوي بيان نارضايتي مردم از خدمت رساني دولت است.
علت بی اعتمادی به دولت نیست. افزایش پی در پی اب وبرق گاز - سوخت - ارز و... پول را بی ارزش کرده و قدرت خرید را به شدت کاهش داده و مطمئنا فقط همان 5 درصدی که انصراف داشتند وضعشان خوب بوده و 95 درصد مردم نیازمند یارانه هستند.
با داشتن همچین روحیه ای واقعا حتی تصور اینکه یک قدم بتوانیم به سمت تبدیل شدن به ژاپن اسلامی نزدیک شویم بیهوده است.
بخاطر عدم وجود امنیت اقتصادی و نیز وجود فسادهای مالی کلان در بدنه نظام الیته جز این هم نمی شد توقع داشت. کجاست آن ایثار زمان جنگ که مردم دار و ندارشان را به جبهه ارسال می کردند.
چرا همگان ؟؟؟
اخه کدوم عقل سلیمی میگه زمانی که میخوای مرحله دوما اجرا کنی ومردم نگران تورمن از انها ثبت نام کنی بخوای انصراف بدن خوب بود اول ثبت نام را انجام میدادن تا حساب کار دستشون بیاد بعد مرحله دوما اجرا میکردن
با سلام بنده از جانبازان 65 درصد کارمند دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همسرم دبیر آموزش و پرورش با اتکا به حقوق دریافتی خودم و همسرم که دارای دو فرزند دختر یکی دانشجو و دیگری محصل ؛ متاسفانه جزو 5 درصدی بودم که به دولت یا بهتر است بگویم به نظام حاکم بار دیگر اعتماد کردم و عزت مملکتم را به منافع شخصی ام ترجیح دادم ولی متاسفانه با استناد به وضع اقتصادی پیش آمده در اول سال و به قول معروف سال نیکو از بهارش پیداست باید بگویم علی رغم میل باطنی ما هم باید به آن دسته 95 درصدی بپیوندیم
جناب آقای محمد صباغیان. اینطورها هم که میگی نیست. اتفاقا مردم ایران خیلی هم روراست هستند ولی این مسئولین اند که اصلا قابل اعتماد نیستند و مردم از این سرخورده شدند.
ميشه يه اماردقيقي ازنماينده هاي مجلس ازانصراف وثبت نامي راارايه داد
بسمه تعالی
سلام
عزیز دلاور ، بحث شما بحث خوبی است ولی نتیجه نهایی شما هم به همین سرنوشت خطا دچار شده است .
بنده ثبت نام نکردم و با دیدن رقم 95 درصدی ثبت نام شده ها اعتمادم را به دولت از دست ندادم . حتما افراد دیگری هم مثل من در این کشور هستند پس چطور میگویید حالا 100 مردم اعتمادشان را به دولت از دست داده اند ؟!
از طرفی ، بخش اصلی همین مردمی که به خاطر حفظ این کشور و حمایت از نظام اسلامی و دولت آن در روز 22 بهمن به خیابان میآیند همین هایی هستند که ثبت نام هم کرده اند و واقعا پولی در بساط ندارند .
آیا همه اینها به دولت بی اعتمادند ؟!!
خیر !
اعتماد دارند ، جان بچه هایشان را در این اعتماد تقدیم کرده اند ولی بی پولند و نیازمند یارانه .
بنده ای که ثبت نام نکرده ام برای این بوده که به سهم خودم دولت را در راه آبادانی کشور کمک کرده باشم یا لااقل در مقابل خدا و پیامبر شرمنده نباشم که حتی به اندازه 45 تومان هم حاضر نبودم به کشور و ملتم کمک کنم .
با اینکه میدانم سهم یارانه من کمتر از دستمال کاغذی یکی از این همایش های بی ارزش دولتی است ولی بازهم ثبت نام نکردم .
من برای خودم و به خاطر خودم و به خاطر اعتقادم به کمک به این دولت و این کشور و این نظام اسلامی و شیعی ثبت نام نکردم و اگر دولت همه را هم حیف و میل کند باز هم پشیمان نخواهم بود و اعتمادم را از دست نمیدهم چون میدانم که همیشه در هر کاری اصراف هست .
باغچه را که آب میدهی تا گل ها رشد کنند ، علف ها هم آب میخورند ، کرم و پشه و سوسک هم آب میخورند و حتی بخشی بی هیچ استفاده ای هدر میرود ولی باز هم باید باغچه را آب داد !
این حق دولت نبود.مردم نباید این کارو با دولت میکردن.حالا باید چندین برابر 45 تومان ضرر کنیم.از ماست که بر ماست
باید عرض کنم که حضرتعالی سخت در اشتباهید . دولت نه تنها توانست با این روش فاز دوم هدفمندی را اجرا کند بلکه ضمن اضافه نکردن یارانه فاز دوم از فاز اول نیز تا جاییکه به دلخواه یارانه بگیران بود از سهم دولت بکاهد . پس در این هنگامه گیر و دار مردم غافل شده یارانه فاز دوم را فراموش کردند ضمن اینکه دست دولت هنوز هم باز است و می توان سهم دولت در هدفمندی به حداقل برساند . اما چه خوب بود بجای پرداخت پول به مردم از آن ابتدا کاری می کردند تا توان مردم بالا رفته و نیازمند چنین مبالغی که در مورد شاید 50 درصد یارانه بگیران بخاطر مسایل دیگر بوده و اصلا نیاز مالی مطرح نباشد اقدام می کردند باز جای شکرش باقی است که دست دولت با نپرداختن یارانه فاز دوم و انصراف تعدادی از یارانه بگیران فاز اول بازتر شده می تواند در جهت توانمند سازی مردم با پیگیری مسایل اقتصادی اقدام نماید .
دلیلش معلومه و اونم بی اعتمادی مردم به دولت. زیاد فهمیدن دلیلش سخت نیست که شما تازه ی مطلب هم دربارش نوشتی ...
کجای دنیا به این روش عمل می کنند؟
دولت باید قدرت داده های آماری خودش رو بالا ببره؟
با سلام . این مردودی همگان نبود، مردودی سیستمی بود که مردم را نسبت به خود بی اعتماد کرده است. مردم ایران آموخته اند که به روشهای مختلف نارضایتی خود را ابراز دارند و این هم یکی از انها بود. باشد تا پند گیرند
دوست عزيز سلام.احتراما به خدمت شما عرض مينمايم كه ملت ايران ازمونهاي بسياري را پشت سر نهاده وبه قول معروف ازموده را ازمودن خطاست.اگر به زعم ديدگاه شما عدم دريافت يارانه ازموني براي ملت و دولت بود بازنده واقعي اين ازمون دولت بود كه همان طور كه شما نوشته بوديد دولت با توسل به انواع وسايل نتوانست باعث انصراف ملت از دريافت يارانه گردد.وچه بسا اين به زعم شما ازمون پيغام روشني براي دولت به معناي عام كلمه كه دولت كنوني نيز ازشمول ان خارج نيست داشت وان اين كه جايگاه اين ملت از لحاظ اجتماعي-فرهنگي- اقتصادي و ساير جنبه ها بسي فراتر ازاينهاست كه بتوان با عدم دريافت يارانه ان را به ازمون گذاشت.به گواه تاريخ مرم ايران پس از انقلاب از روراست ترينها نسبت به سياست مداران بوده اند ولي چه سود كه در بسياري از موارد سياست مداران ما مردم را نامحرم تلقي نموده اند.اگر در بسياري از موارد كه اشخاص بسياري از دل همين دولتها برخاسته و ميلياردها ميليارد سرمايه اين ملت را به تاراج بره اند سياست مداران ما بون تساهل و تسامح با خاطيان برخورد نموده بودند اكنون براي اجراي سياستهاي اقتصادي و عمراني خويش مجبور نبودند كه ملت را در ازموني اجباري شركت دهند كه نتيجه ان از قبل براي اهل بصيرت معلوم بود.فاعتبرو يا اوللابصار.
دولت تدبیر بابی تدبیری کامل به مسله یارانه پرداخت و همان درصد کم اعتماد مردم را نیز از دست داد این نه به دلیل اعتماد مردم به اصولگراهاست بلکه مردم میبینند هردو جناح غم خود دارند و دردمردم برایشان مطرح نیست
تو وضعت خوشه فكر ميكني همگان خوشند . بنظرم حداقل 90 درصد از اين 95 درصد راست گفته اند و نياز دارند.
ایشون این مطلب رو نوشتن که اسمشون توی سایت بیاد؟؟؟ واقعا از تفسیر جالبشون لذت بردیم!!!!
اين امر امتحاني بود براي بسياري از مردم خصوصا انهائي كه از تمكن مالي برخوردارند كساني كه خودرا محور تمدن وروشنفكري ميدانند ولي درضاهر حاضر نيستند حتي از 45 تومان بگذرند ولي 24 ساعته در همه امور اظهار نطر ميكنند وخودرا سياست مدار و اقتصاددان و...ميدانند البته ايشان همگي به اطرافيانشان ميفرمايند ما از اول هم نمي گرفتيم وحالا هم نمي گيريم واما در باطن خدا ميداند .
این حق دولت نبود.مردم نباید این کارو با دولت میکردن.حالا باید چندین برابر 45 تومان ضرر کنیم.از ماست که بر ماست
تابناک بیش از 95 درصد از ثبت نام کننده های قبلی بعلاوه کسانی که نخواسته بودند دردولت قبل ثبت نام کنند .علیرغم اصرار دولت قبلی برای ثبت نام
جناب آقای صباغی اشتباه نکنید این مردم عزیز کشورمون هستند که به دولت مردان اعتماد ندارن لطف کنید به این ملت شریف که این همه ایثار کرده و فرزندان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند توهین نکنید
عملکرد دولت مردان باعث این وضعیت شده و آنها هستند که مردود شده اند واجازه رشد فساد و اختلاس های آنچنانی را داده اند
همیشه نباید مردم توقع دولت را براورده کند دولت باید حرفی برای گوشهای مردم میداشت

مسئولین دولت باید چند برنامه اختصاصی برای مردم برای این وضعیت میداشت
دولتیها نه حکومتی ها
روراست نبودن فقط مربوط به مردم نيست بيخود به مردم توهين نکنيد
"رو راست نبودن مردم ما با سیاستمدارانشان" این جمله را برعکس نوشته اید.
رو راست نبودن سیاستمداران با مردم است. اگر سیاستمداران روراستند چرا از پایین آمدن نرخ ارز جلوگیری کردند و اکنون آنرا زیاد می کنند تا تورم بیشتری گریبان مردم را بگیرد و در آمد دولت افزایش یابد.
سلام:
این بخشی از گزارش شماست؟!!!
((( روی دیگر این سکه سرخوردگی آن 5% است که صادقانه به دولتمردان خود اعتماد کردند. آیا در اینده اینها به اعتماد خود پایبند خواهند بود؟ )))
نه چنین نیست؟ دولت اسلامی باید مقتدر با عزت و سرافراز باشد نه همچون گدایان خیابانی مرتب عجز و ناله و کاسه گدایی به دست بگیرد.
من از خیلی از آنهایی که ثبت نام کرده اند درآمد کمتری دارم آما به لحاظ گدایی دولت و همچون کوری عصاکش کور دیگر شده ام.
امید است دولت اسلامی حداقل دستاوردهای هسته ای را به باد فنا و نیستی ندهد تا لاقل بتواند مجالس آنچنانی در کاخهای سلطنتی برگذار نماید.؟!!
متشکرم
دقيقا، من ثبت نام نكردم ولي الان پشيمونم،كلك خوردم،گولمون زد دولت
بارها اين مطلب را ذكر كردم كه دادن پول مفت بدون كار فقط توقعات و انتظارات را بالا ميبرد و موجب ترويج تن پروري و القاي بيكاري ميشود اما اگر دولتهاي محترم با برنامه ريزي مثلا ايجاد راه در متاطق كوهستاني يا آباد سازي مناطقي از كوير را تعريف ميكردند و بعد از بيكاران متقاضي دريافت يارانه ميخواستند تا با پيوستن به اين گروههاي كاري ضمن دريافت حقوق و كاهش بيكاري پول مفت نميدادند حداقل با اين پولها يك كاري هم انجام ميشد
حالاهم دیرنشده حذف بهترین گزینه
تفسير ايشان دو ريال ارزش ندارد. برنده اين ثبت نام دولت بود كه بايد در مرحله دوم دو برابر يارانه مي داد و حالا مردم خوشحال و نگران از حذف همان يارانه مرحله اول هستند . مثل هميشه دولت و صدا و سيما سر مردم شيره ماليدند و اين مردم نجيب سرپائين نفهميدن كه چه كلاه گشادي بر سرشان رفت
با سلام
دولت به صداقت مردم اعتماد داشت ولی متاسفانه مردم آنقدر بی صداقتی دیده اند که سالها طول میکشد تا این دیوار بی اعتمادی از بین برود
دولت قبل می گفت یارانه پول امام زمان است و باعث برکت در زندگی شما می شود
دولتمردان با هدیه تورم وگرانی فقر و فساد و رشوه خواری را به ملت هدیه میدهند. چرا با یک تصمیم دولت یک شبه توان خرید من به نصف کاهش می یابد . برای تصمیمات غیر عقلائی اقتصادی که مدت مدیدی است که اجرا میشود و هیچ نتیجه ای در بر ندارد با این کارشناسان خدا نشناس اقتصادی همراهی کنیم. با کاهش ارزش مداوم ریال هیچگاه قیمت سوخت با قیمت پایه خلیج فارس برابر نخواهد شد. در حقیقت دولتمردان به شعور ملت توهین میکنند ظرف کمتر از دو سال ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یافت و این نشان از بی کفایتی هر دو دولت دارد. برای جلوگیری از قاچاق سوخت راهکارهای ساده تری وجود دارد. مثل افزایش ارز ریال به اندازه ابتدای انقلاب . چگونه نیروی انتظامی دوگرم مواد مخدر را کشف میکنند. اما جلو قاچاق سوخت با این حجم و خصوصا بو را نمیتوانند بگیرند؟!!!!!!
دولت بازنده اصلی خواهد بود دولتها دروغ گفتند برای مردم هزینه نکردند قانون شکنی کردند چپاول بیت المال رو نادیده گرفتند نمایندگان آقازاده ها رانت خواری کردند کارمندان رشوه وفساد کردندو........... وبدین سان اعتماد مردم به سیستم مرکزی ازدست رفته ومیراث امام راحل وشهداء این چنین به باد رفت و مردم صد البته ترجیح میدهند پولهای نفت و حقشون پیش خودشون باشه تا دولت دروغگو
تو از كجا ميدوني 95درصد مردم دروغ گفتن خيلي ها واقعا نياز داشتند
چرا میگویید مردم با دولتمردان روراست نبودند ؟اتفاقا مردم هیچگاه اشتباه نمی کنند و همیشه درست تشخیص میدهند و در مورد ثبت نام یارانه هم درست تشخیص دادند چون اگر ثبت نام نمیکرجدند از کجا معلوم که شخصی مثل خاوری پیدا نشود و همه چیز را یکجا اختلاس نکند؟ پس مردم با ثبت نامشان به کمک دولت و قوه قضاییه آمدند تا
پولی نماند که اختلاس شود و قوه قضاییه هم مجبور نباشد
برای انتشار نام مفسدین اقتصادی در رودربایستی قرار گیرد.
لطفا ریشه ای با مسایل برخورد کنید تا بار دیگر اعتماد مردم جلب شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر