بازدید 26806

یک شرکت دولتی دیگر در شرف «خیلی خصوصی‌سازی»

خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی فرآیندی بود که پس از ابلاغ اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری‌ در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت؛ اما گاهی در حاشیه این واگذاری‌ها، اطلاعاتی منتشر می‌شود که بیانگر اجرای ناقص این قانون است که این مهم دقت نظر و حسن عمل مسئولان واگذاری‌ها را می‌خواهد.
کد خبر: ۳۹۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ 24 April 2014
شرکت مهندسی آب و خاک «خیلی خصوصی‌سازی» خواهد شد؟خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی فرآیندی بود که پس از ابلاغ اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری‌ در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت و تمامی دولت‌ها انجام این فرآیند را یکی از برنامه‌های اصلی خود اعلام کرده‌اند.

اما از سوی دیگر، گاهی درحاشیه این واگذاری‌ها اطلاعاتی منتشر می‌شود که بیانگر اجرای ناقص این قانون است که این مهم دقت نظر و حسن عمل مسئولان‌ واگذاری‌ها را طلب می‌کند. درباره یکی از این خصوصی‌سازی‌ها ، یکی از مخاطبان «تابناک» در مطلبی که برای «نگاه شما» فرستاده، نکاتی را یادآور شده است.

در این مطلب ادعا شده است که فرایند خصوصی‌سازی شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور با تخلفاتی در حق پرسنل این شرکت همراه بوده که «تابناک» هم برای روشن شدن موضوع، مطلب این مخاطب را منتشر کرده و آمادگی خود را برای انتشار توضیحات مسئولین مرتبط با موضوع اعلام می‌کند.



درباره جزییات این تخلف آمده است:«خصوصی سازی فرایندی است که باید طی مراحلی قانونی انجام شود؛ طبق بند ۵ قانون خصوصی سازی، شرکت‌ها بر اساس آخرین بخشنامه‌های داخلی مصوب هیأت مدیره می‌توانند با پرسنل خود تعامل نمایند.

طبق مصوبه هیأت رئیسه، مدیره و مجمع شرکت مهندسی آب و خاک، درمورد رفتن افراد از شرکت، مأخذ سنوات سالی ۳ ماه محاسبه می‌گردید.

این درحالی است که اکنون نیروهای مازاد با سالی ۲ ماه تسویه شده‌اند و پول خودرا دریافت کرده‌اند؛ اما در ارتباط با نیروهای باقیمانده که نیروهای کیفی هستند، قرار است سالی ۱ ماه برای آنان در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر شواهد حاکی است که تسهیلاتی برای فروش شرکت به فرد یا افرادی خاص در نظر گرفته شده است، به صورتیکه ۱۴۰ هکتار زمین در کرج حداقل با قیمت دویست هزار تومان، درحدود متری ۴۵ هزار ریال فروخته شده است.

در اینجا کاملا مشخص می‌شود که اموال دولتی به قیمتی بسیار ناچیز فروخته شده است. البته این مسأله ارتباطی با نیروی انسانی ندارد؛ و اکنون موضوع شکایت این است که چرا سنوات پرسنل که می‌بایست سالی ۳ ماه در نظر گرفته شود (طبق بند ۵ آیین نامه خصوصی سازی) سالی ۱ ماه در نظر گرفته شده است؟!»


‌لازم به ذکر‌ است شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور، شرکتی است که در تاریخ ۱۳۷۰/۱۱/۲ تشکیل شد و تحت شماره ۲۳۰۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری کرج به ثبت رسیده است. فعالیت آن از اوایل سال ۱۳۷۱ آغاز، سپس بر اساس مصوبه شورای عالی اداری با شرکت خدمات ماشین‌های کشاورزی قزوین ادغام و اساسنامه اصلاحی شرکت جدید توسط هیأت وزیران تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

این شرکت از تاریخ ۱۳۸۱/۱/۲۱در زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی ساماندهی و در راستای اصل «۴۴» قانون اساسی و مطابق مصوبه جلسه مورخ ۱۳۸۶/۱۱/۲۴ هیأت وزیران در اعداد شرکت‌های دولتی قابل واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفته است.

این شرکت تعداد نیروهای حاضر به خدمت خود را این گونه اعلام کرده است.

نیروی کارشناس (نفر)

نیروی فنی (نفر)

نیروی پشتیبانی (نفر)

کارگر موقت (نفر)

۳۷۳

۹۴۹

۲۹۲

۶۴۴


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۸۵
پس ب ـ ز ها هنوز وجود دارند .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
چه کسانی مالک این شرکت های دولتی می شوند، که سریعا ورشکست و دستگاه هایشان بفروش می رسد؛ شاید دست نشاندگان غربی ها باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
حتما دست نشانده هستند.
اسد اله خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
"خشخصی سازی" همان "خصوص سازی "است البته به سبک ایرانی!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
کاش میشد به گذشته برگشت
شرکت پایاته ها و مخازن پتروشیمی هم در مجموعه پتروشیمی دچار همین مشکل شده است و سازمان خصوصی سازی در حال فروش این شرکت به بخش خصوصی غیر تخصصی است. کاش حداقل این گونه خصوصی سازی ها با دعوت از بخش های خصوصی تخصصی انجام میگرفت نه فروش به کسانی که تنها پول دارند و در مدیریت چنین شرکتهایی تخصصی ندارند. لطفا گزارشی هم در مورد خصوصی سازی در پتروشیمی تهیه کنید. واقعا آدم دلش به درد مبابد که منویات مقام معظم رهبری اینگونه به غلط توسط برخی ناوارد مورد هجمه قرار گرفته و به شکلی اشتباه تفسیر میگردد
ارزش دارایی های این شرکت بالغ بر 2500 میلیارد تومان میباشد که به 290 میلیارد واگذار شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
به این میگن یک خرید خوب.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
390 میلیارد نه 290!
دارایی های این شرکت فقط 1400 هکتار زمین کرج نیست اگر کل ماشین آلات سنگین بعنوان آهن قراضه از سطح کشور جمع آوری و فروخته شود میلیاردها تومان ارزش دارد وضعیت املاک شرکت در سطح کشور نیز همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آقا جان 1400 هکتار رو دیگه از کجا آوردید؟!!!
ماشالا کنتر هم نداره که!!!!
خصوصی سازی = هاپولی
بعضی اوقات فکر می کنم اگر خدای ناکرده در جنگ کشور ما بدست بدترین دشمن می افتاد چه ممکن بود برسر منافع ملت بیاید که این هموطنان طماع بسر مردم نیاوردند.
در این واگذاری که واقعا پرسنل این شرکت بهترین سن جوانی خود را در پروژه ها گذرانده ان ایا حقشان همین بود و ایا نباید مسولین مجددا در این قیمت گذاری که با 20 درصد قیمت واقعی به یک شخص واگذار شده تجدید نظر کنند و اشخاصی که در این قیمت گذاری دست داشته اند را باز خواست کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
برادر من مشکل از جای دیگه است. مدیران وقتیی ارزش شرکت رو 390 میلیارد برآورد کردن این اقایی که خریده که نمیاد 2500 میلیارد قیمت بده! واقعا جالبه . عوض اینکه الان از این مدیران بپرسن چرا این قیمت رو به خصوصی سازی اعلام کردید همه دارن به خریداد بد و بیراه میگن! مدیران ارزش شرکت رو پایین اعلام کردن که بدنش به جهاد نصر . فکر کردن هیچکس خبر نداره همچین شرکتی تو کشور وجود داره. اما این اقای خریدار اومد و این وسط قیمت داد و برنده هم شد.حالا اینا موندن که چیکار کنن!! و دادن جو راه میندازن که فلان و بهمان
اینه اصل ماجرا عزیز من.
سلام ازپرسنل بازنشسته همین شرکت درنیمه نخست سال 92هستم هنوزسنوات بازنشستگی رادریافت نکرده ام ازامروزوفردای مسئولین ان بتنگ امده ام
کشتیرانی جمهوری اسلامی خصوصی شد و پرسنل هم دست یه دست گشت.بدون اینکه بپرسن با شرکت جدید همکاری میکنید یا نه؟چون نیروی متخصص نداشتن همین هارو استفاده کردن اما بدون رضایت و به زور
مثل اینکه خیلیها معنی خصوصی سازی تو ایران رو هنوز متوجه نشدن !!!
خصصصوصصصی سازززی !!!! حالا متوجه شدی !!
نگاهی به روند خصوصی سازی دخانیات که یک شبه به صندوق بازنشستگی فولا در زمان آقایییییییییییییییییی مرتضوی بیاندازد خیلی چیزها روشن می شود
امرخصوصي سازي واجراي قانون سياستهاي كلي اصل 44 جز قوانيني است كه اگر طبق ضوابط و به كمك كار كارشناسي شده انجام شود در فعال كردن بخش توليد و صنعت اين مملكت بسيار موثر خواهد افتاد , يكي از شركت ها شركت شهركهاي صنعتي استانها بود كه بر خلاف برخي شركتهاي دولتي يك شركت زيان ده و از طرفي زير ساخت ساز براي توسعه مناطق محروم كشور بود كه پس دو سال درگيري دولت و مجلس تصميم به دولتي ماندنش شد در حاليكه بر خي نماينده هاي محترم مجلس بدون اطلاع كافي از فعاليت اين شركت سعي در خصوصي كردن شركتي داشتند كه تنها ارگان در زمينه توسعه بنگاههاي كوچك اقتصادي است كه قطعا بخش خصوصي كه منفعت بين است نمي توانست حمايت مادي و معنوي از اين قضيه داشته باشد اميد است در باقي واگذاريها هم ملاك كار كارشناسي شده باشد
هیچیک از مواردی که تا کنون خصوصی شده به معنای واقعی خصوصی نشده چرا که یا بیشتر خریداران ارگانها و سازمانهای عمومی غیر دولتی هستند که شیوه مدیریت آنها کم بدتر از مدیریت دولتی نیست و یا افراد بانفوذی هستند که مثل این مورد دارایی رو به ارزش ناچیزی از چنگ دولت درآوردن.
خصوصی سازی در مورد نیروگاه خوی را بررسی کنید مگه میشه جایی را دو بار خصوصی سازی کنند؟
. تازه برای پرسنل شاید یک ماه در سال را ندهند راستی واقعا قانون چیه؟
روحانی مچکریم
سلام
بطور کل روند خصوصی سازی در مملکت اشتباه اجرا میشود ومنجر به تعطیلی ,اخراج پرسنل,فروش ماشین آلات وسرمایه شرکتها میشود.درصورتیکه در کشورهای پیشرفته شرکتهای دولتی را به یک واحد پولی به افراد مدیر وکارآمد واگذار کردند ولی مشروط براینکه نبایستی شرکت را تعطیل کنند یا ازمیزان کار وتعهدات وپرسنل خود بکاهند دراینصورت است که هم دولت نفع کرده وهم ملت.در صورتیکه واگذاری به شکل فعلی هم ملت ضرر میکنن وهم دولت وفقط به نفع خریداران است تا از محل فروش املاک وماشین آلات وسرمایه شرکت به سودهای کلان وباد آورده برسند.
1700دستگاه ماشین آلات سنگین شرکت مذکور را به نصف قیمت براورد کردن و موجوذی انبارها با ذلار 7 تومانی و 130 هکتار زمین در محدوده شهر کرج را به قیمت کشاوررزی !!!! خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل خصوصی سازی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اینو هم بگید که کی این کارا رو کرده و برای چی!!!
قطعا خریدار که این کار رو نکرده!
همش زیر سز مدیر عامل و هیئت مدیره و مسئول مالی شرکته
ضمن تشکر از مطلب عنوان شده قابل ذکر است مشکلات پیش آمده برای نیروی انسانی بخشی از معضلات اجرای ناصحیح قانون اصل 44 است در واگذاریهای انجام شده در ایمیدرو سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران موارد زری وجود دارد 1 - صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با تعداد 80 هزار مستمری بگیر بلاتکلیف مانده اند بطوریکه شرکت هایی ماننند فولاد مبارکه دیگر حاضر به تامین هزینه های آنان نبودند که مشکلات زیادی برای دولت ایجاد نمود.
2- در واگذاریها تضامین شرکت ها برای دولت باقی ماند.
3- علی رغم قانون اصل 44 که خریدار باید تا 5 سال نیروی انسانی شرکت خریداری را حفظ نماید تمامی گارکنان موسسه آموزشی وپژوهشی وزارت صنایع ومعادن وابسته به ایمیدرو که توسط بنیاد مستضعفان خریداری شد اخراج ویا بازخرید شدند.
3-معدن شماره 3 گل گهر با ذخیره 650 میلیون تن سنگ آهن بطور غیر قانونی به شرکت گهر زمین واگذار شده است که دستگاههای نظارتی بدنبال احقاق حقوق ملت وبازپسگیری این معدن بزرگ که ارزشی حدود 170 هزار میلیارد تومان دارد هستند
خدا ميداند مديران اين شركت چه ظلم هاي طي چندين سال حكومت خود مرتكب شده اندوچه حق هاي را ناحق كردند كه فقط يك دادگاه ميتو اند رسيدگي كند
چوب حراج به اموال مردم
سلام اين ناحقي ها وقيمت گذاري اين چنيني در اين شركت توسط شخصي بنام ( ب چ ) مي بأشد
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
بیژن چنگیزی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
ایشون یکی از اون افراده. همش هم دستوراتی که بهش میدادند رو اجرا میکرده .مدیر عامل و هیئت مدیره هم مقصرند
منافع کارکنان و وابسته های فعلی به خطر افتاده است چون بخش خصوصی باج نخواهد دادوکار خواهد کشید
علت اصلی بدبختی پرسنل زحمتکش شرکتهای دولتی مثل آب وخاک وجود مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بی کفایت فعلی است.تو را بخدا ظلمی که این چندسال به پرسنل کردند را پیگیری کنید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
بی لیاقتی واسه یک ثانیه شونه اینا.
دو کلمه که با هرکدوم حرف بزنید کاملا متوجه میشید چقدر از مرحله پرتن!
از مدیریت دولتی بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت
چه کسانی مالک این شرکت های دولتی می شوند، که سریعا ورشکست و دستگاه هایشان بفروش می رسد؛ شاید دست نشاندگان غربی ها باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
عزیز جو بیخود نده. اقایی که این شرکت رو خریده کانامه اش کاملا مشخصه که چکاره است.
شما هم که اینگونه اظهار نظر میکنید کاملا معلومه چکاره اید و قصدتون از این حرفا چیه
تابناک عزیز چن گرفتی این دروغ ها را در سطح جامعه پخش کنی ؟
پاسخ ها
پری
| Germany |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
تو چی میگی از اون سر دنیا؟
مارشناس آب و خاک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
گمتر از تو گرفته که این کامنتو بذاری
هاپولی سازی موفقی بود
بنام خدا
خصوصی سازی خوب است اگر شرکتها به ما و یا افراد مورد نظر ما و با قیمتی که ما نعیین میکنیم واگذار شود.بس کنید چقدر به مفت خوری عادت کردید اولا اراضی این شرکت در محمد شهر کرج کلا کمتر از 100 هکتار است نه 1400 هکتار دوما کل ماشین آلات شرکت بطور کلی مربوط به 20 تا 40 سال پیش است که اکثر آنها اسقاطی می باشند سوماٌ باید دید که از این واگذاری چه کسانی متضرر می شوند؟کسانی که در ویلاهای این شرکت سالیان سال مفت و مجانی جا خوش کرده اند و حقوقهای آنچنانی می گیرند و یا پرسنل زحمت کش شرکت که برایشان صاحب شرکت فرقی نمیکند و همه به کار آنها نیاز دارند تازه شاید با خصوصی شدن شرکت حقوقشان را به موقع بگیرند.درج این مطلب در اینجا هم قطعا کار همین آقایونی است که می دانند پس از خصوصی شدن شرکت منافعشان قطع می شود-خدا رحم فراهانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دقیقا همینطوره که میفرمایید.
قصد اقایان از اینگونه جو دادن اینه که دارن میبینن با خصوصی شدن شرکت باید کاسه کوزه شونو جمع کنن و دیگه از حقوق های آنچنانی و پستهای مدیریتی خبری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
واقعا جالبه که این کامنت رای منفی گرفته!
کاملا معلومه اونایی که تا الان مفت میخوردن و خونه سازمانی نشسته بودن میان اینجا رای منفی میدن. مدیران بی لیاقت (ع ش ، س م ، م ب ، ق ع ، ب چ و ...) بدجور منافعشون در خطر افتاده :))
من توی یکی از پروژه ها با این شرکت همکاری میکنم, کلیه نیرو ها 2 روز اعتصاب کردند و چندتا نماینده برای پیگیری شکایت هاشون به تهران فرستادند تا با اقای قباد چوبدار مالک جدید آب و خاک مذاکره کنن , خیلی عجیبه چرا توی این کشور پول بیت المال رو به راحتی میخورن ولی حق و حقوق کارگر رو نمیدن, اگه حساب و کتاب اینقدر دقیقه که از سنوات کارگر جماعت کم میکنن چرا اموال دولت بدون هیچ حساب و کتاب واقعی به افراد بخصوصی واگذار میشه ؟
لطفا در خصوص خصوصی سازی های قبلی هم گزارش تهیه کنید. اعلام کنید چه شرکت هایی، به چه کسانی ، باچه ارزشی و با چه مبلغی واگذار شده است؟ ؟ ؟
به کجا چنین شتابان...نمیدانم چرا در ایران ما اینجور شد که هیچکاری اصولی انجام نمیشه هیچکاری اکه همه به فکر منافع ملت بودن الان ایران گلستان بود..خدایا خودت کمک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
کاش میشد به گذشته برگشت
پرسنل شرکت در پروژه ساحل راست رودخانه تالار در کارگاه جویبار چپکرود مشغول به کار هستن
درصورتی حدود هفت ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند حتی عیدی سال 91 و 92 را دریافت نکرده اند و با همه ی این مشکلات حدود 50 نفر از پرسنل شرکت در سال جدید از کارشناس و کارگر اخراج شده اند و با اخراج این نیرو ها عملا کار پروژه خوابیده است کاری صورت نمیگیرد
کار به جایی رسید که اکثر کارگران این شرکت که غیر بومی هستند و از هموتنان سیستانی ما هستند دو روز به خاطر نداشتن غذا اعتصاب کردند
و کسی هم به فکر انها نیست
از طرفی هم مسئولین استان مازنداران برای فریب مردم به این کارگای به خواب رفته می ایند و در شبکه استانی حرف از فعال بودن این پروژه می زنند
در صورتی که این پروژه می بایست در شهریور 92 به پایان میرسید
سرگردانی پرسنل وتمامی مشکلات ازقیمت گذاری صوری شرکت برای اهداف مخفیانه , کاهش حق سنوات برخلاف قوانین اصل 44 ودیگر حق کشی ها توسط مدیران ارشد نالایق شرکت انجام شده ولازم است دولت درخصوص این مزایده کاملا مشکوک واردعمل شود (اگرآقایان دولتی دستی دراین خیانت به اموال کشور نداشته باشند)
با سلام
1- اولاً اینکه این مقوله خصوصی سازی چه صیغه ای است که تواین مملکت راه انداخته اند که حتی رده بالای مملکت برآن پافشاری می کنند؟
2- این شرکتهائیکه خصوصی سازی می شوند .به چه کسانی فروخته می شوند؟
3- پول این شرکتهای فروخته شده به کجا واریزمی شود
4- چه بلایی برسر کارکنان آن شرکت می آید
5- درمورداین شرکت حتی قیمت زمین فروخته شده بیشتر از قیمت فروخته شده است
اطلاعات مربوط به این خبر درست نیست واز شما انتظار میرفت قبل از درج خبر در سایت اطلاعات خبر را مستند می کردید.کامنت ها و متن خبر همه از یک جا سرچشمه می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
قطعا برای اعضای هیئت مدیره خبر درستی نیست
با سلام
قبل از اينكه آب و خاك را خصوصي سازي مي كردين ، بدهي هاي شركت رو به طلب كار ها رو پرداخت مي كردين
آب و خاك هنوز ماشين آلات نو از بيست سال پيش تو كرج داره.
لطفا از تجمع نیروهای خدوم زحمت کش ومظلوم اب و خاک کل کشور که جلوی دفتر مرکزی اعتصاب میکنند و طالب سنوات خود هستند در روز شنبه مورخه 6/2/1393 خبر و گزارش تهیه کنید ترا به خدا به داد ما برسید و قلب امام زمانمان را شاد کنید ما چشم به عدالت مهدوی و نصرت ولایتمداران دلسوز نظام داریم ای رهبر بزرگوار و ای رییس جمهور مردمی کمکان کنید تا عدهای قلیل تحت عنوان مدیر عامل و هیات مدیره حق ما را ضایع نکنند ما حقوق پایه تا برج 7 پارسال و حقوق کامل برج 3 پارسال را دریافت کردهایم از هر دوست و اشنایی پول قرض کرده ایم تمام اقساط و کرایه خانه هامان هم مانده است ترا به که اعتقاد دارید کمکمان کنید که بیشتر از این شرمنده زن و فرزندمان نشویم
با همین شرکت آب و خاک شرکت مادرتخصص صی پالایش وپژوهش خون را هم فروخته اند جالب است که ارزش 21هزار متر زمین آن را در مجاورت برج میلاد متری 3600 هزار تومان فروخته اند و تنها شرکت دولتی که تامین کننده داروهای بیماران هموفیلی و آی وی آی جی بود واگذار شد و مردم باید به زودی شاهد افزایش چند برابری این داروهآ در بازار باشند چرا که خریداران نماینده شرکت فرانسوی هستند که سالیان گذشته در ماجرای خون های آلوده دخیل بوده است
مزایده برگزار شده یا نشده؟قیمت پایه مزایده چه بوده و چگونه محاسبه شده؟مدیریت به امری فراموش شده تبدیل شده؟موقع سکوت نیست.باید با این اوضاع مبارزه کرد.
اقا این مدیرعامل وهیات مدیره باحمایت ؟؟؟تلاش کردن این تشکیلات به شرکت نصرکه سهامدارش خوداین اقایان بودن با این حراج واقعی واگذار نمایندکه زرنکترها دستشونو خواندند واین چنین شد برادرمگر خصوصی سازی نیست .خوب اینم 2500میلیاردمیره تو جیب بخش خصوصی چه ایرادی دارد.
البته این اجحاف در حق کارمندان شرکت به دلیل طمع و خودخواهی هیئت مدیره بوده که برای کاهش هزینه ها و ایجاد زمینه مناسب برای خرید شرکت توسط جهاد نصر سنوات پرسنل را بر اساس سالی یک ماه محاسبه کرده چراکه در سال گذشته نیروهایی که قراردادشان با شرکت تمام شده بر اساس سالی سه ماه محاسبه شده است.
همه می دانند که در شرکت های دولتی ، چه بریز و بپاشی صورت میگیرد.کسانی سالیان سال پول مفت می گرفتند و از بیت المال در ویلاهای شمال و سفرهای خارجی سود می بردند ، حقوق بالا می گرفتند و کار نمی کردند.حالا نگران شدند.
عزیز من ! در شرکت خصوص باید کار کنی .کار.
پول مفت هم نمی دهند.
هزینه ها و ریخت و پاش های میلیاردی ،پاداش های چند ده میلیونی به مدیران وارث این خصوص ی سازی ها در شرکت مخابرات که متعلق به تک تک مردم می باشد نیز دیدنی است از رضایت مشترکین و نو آوری و رقابت نیز خبری نیست
خصوصی سازی به قیمت ازبین رفتن صنایع در این مملکت اجرا می شود.
تابناک ما مرده ایم بگویید هرکاری می خواهند بکنند.
باسلام
به بهانه بخش خصوصی بیت المال رامدیران به هم میبخشند وقراردادهای ملیاردی را به چند ملیون اقساطی واگذار مینمایند
خصوصی سازی یا اجرایی قانون اصل 44 موضوعیست که در این دولت علی رغم شعارهای که می دهدمورد غفلت واقع شده است در وزارت نیرو در بخش آب در دولت قبل گامهای در راستای اجرا قانون بر داشته شد از جمله درگام نخست مقرر بود دوشرکت آبفای شهری وروستایی ادغام شوند ودر گامهای بعدی برای واگذاری آنها اقدام شود که متاسفانه این اقدامات کاملا" متوقف شده است. در بخش برق نیز بجای جمع وجور کردن امور مبادرت به گسترش سازمانی نمودن و شرکت توانیر را به سه شرکت تبدیل نموده اند واین مغایر نص صریح قانون می باشد وهچنین با منطق خصوصی سازی ناسازگار است.
چرا يكي به داد اين مردم نمي رسه
والله من ادم ميشناسم كه يك كارمند عادي بود حالا يك كارخانه را به اسم خصوصي سازي بالا كشيده و همان سال اول بالا كشيدن كارخانه در بهترين محل شهر خانه اي 2 هزار متري خريد و ...
يكي از دلايل اصلي كمبود بودجه دولت انست كه همه اين پولها كه قبلا به حساب دولت مي رفت حالا به جيب رانت خواران ميرود مردم بدبخت هم بايد از يارانه انصراف بدهند!!!!
فقط يك قلم اين خصوصي سازي درامد 9 هزار ميلياردي مخابرات در سال گذشته است كه مثلا خصوصي سازي شده!!!!!

چرا كسي به داد اين مملكت نمي رسه
همه چيز بيت المال به تاراج رفت!!!

تابناك مرد باش و سانسور نكن!
اگر یک شرکت توی این مملکت باشه که واقعا خصوصی شده همین شرکت آب و خاک کشوره.
مدیران مادم العمر شرکت میخواستند شرکت را مفت به جهاد نصر بدهند تا همچنان بر صندلی مدیریتی خود تکیه بزنند و حقوق مفت بگیرند که رو دست خوردند و یک شرکت خصوصی دیگر این وسط پیدا شد و شرکت آب و خاک را خرید. حالا اقایان مانده اند که چه کنند!
تجمع کارکنان شرکت جلوی سازمان خصوصی سازی هم هیچ ربطی به خریدار شرکت نداره. دعوای پرسنل با مدیران بی لیاقتی است که سنوات پرسنل را در هنگام واگذاری درست محاسبه نکرده اند و الان هم پاسخگو نیستند.
الان هم همین مدیران دارند بگونه ای جو میدهند که این خصوصی سازی مشکل داره تا شاید این معامله برگرده و شرکت رو دوباره بدن به جهاد نصر تا بخوربخورهاشون ادامه پیدا کنه. اینه کل ماجرا!
با عنایت به اینکه بنده یکی از دست اندر کاران راه انداختن این شرکت در یکی از استانها بوده ام با شنیدن این خبر واینکه انرا به پشیزی حراج نموده متاسفم حداقل انرا با تشکیل شرکتی سهامی به کارکنانش ودیگر کارشناسان اب وخاک کشور وپرسنل خدومش میدادند وخریدار قبلی با فروختن تنها اراضی ملکی شرکت در جاده ماهدشت 3تا 4 برابر قیمت پرداختی را بصورت قسطی نقدا بیکباره بدست خواهد اورد بماند بقیه ساختمانها واموالش در جای جای ایران لذا کارشناسان اب وخاک کشاورزی 35 سال خون ودل خوردند تا با تلاش وهمت جناب اقای حسینی فر این مجموعه پا گرفت وتا حدی رشد نمود ولیلقت وتوانمندی خویش را برای مجلسیان اثبات نمود که میخواستند بعد از الحاق بخش برق وزارت نیرو به نفت وتشکیل وزارت انرِی بخش ابشرا با این مجموعه در قالب وزارت اب وخاک ساماندهی نمایند لذا متلاشی نمودن این تشکل با ان همه تجربه اجرائی در زیر بخش اب وخاک خیانتی بزرگ به بخش کشاورزی وکارشناسان ابوخاک وجامعه کشاورزی ایران است بجای اینکار تغیر مدیریت شرکت واصلاح تعرفعه خدمات وخودکفا نمودن ان وتعطیل بعضی از نمایندگیها وحذف وجایگزین نمودن مدیران با تفکر دولتی با مدیران ومدیریت با کفایت بسبک بخش خصوصی میباشد خیانتی بزرگ در ارزیابی اموال وفروش ان به باند ودارودسته خاصی همانند دم خروس کاملا پیداست خدا لعنت کند متولیان حراج اموال عمومی را چه فکر کردیم وچه شد این شرکت در بخش کشاورزی واب کارهائی را انجام داد ومیدهد که قبلا کسی حاضر به انجامش نبوده ویا به ان بها ونرخ انجام نمی دادند وببرکت فعالیت این شرکت کلی پرسنل فنی در سطح کشور در ارتباط با انواع ماشین الات سنگین وروشهای اجرائی ومدیریت فنی ونظارت بر بخشهای مطالعاتی واجرائی اموزش عملی دیده اند که هیچ دانشگاهی تا کنون نتوانسته عملا این همه اموزش مفید در این رشته بخصوص ارائه دهد باید اینرا هم مد نظر قرار دهند تا بعدا تاسف نخورند که چه را از دست دادیم ؟
واقعا چی داره یه سر ایران میاد؟
هشدار جهت اطلاع دولت سازمان خصوصی سازی ومراجع نظارتی از قبیل سازمان بازرسی دیوان محاسبات مجلس و........ ایا مدیران خصوصی سازی نسبت به معاملات شخصی خود نیز حاضرند
1- تمامی دارایی ها را درارزیابی لحاظ نکنند
2-بخشی از دارایی ها را علیرغم اطلاع از قیمت واقعی تورم یافته به قیمت دفتری ومستهلک شده واگذار نمایند
3- علرغم انقضای نظریات کارشناسی سالهای قبل وتورم دوسال اخیر با قیمت سابق اموال خود را واگذار نمایند
4-مجموعه اقتصادی و آینده شغلی کارکنان خود را به کسی واگذار کنند که فاقد صلاحیت وتوانایی های اولیه نه تنها برای اداره مجموعه که ناتوان از انجام تعهدات مالی جهت پرداخت اقساط بوده ونام گروه تجاری او تحت عنوان شرکت آباد راهان پارس در لیست بدهکاران بسیار بزرگ بانک مرکزی قرار دارد
ونکته آخر اینکه بررسی اسناد گویای ضرر وزیان وغبن بزرگ دولت در این معامله است چرا این خریدار خاص تاکنون موفق به گرفتن چند شرکت بزرگ همچون سازمان توسعه راهها -صدرا وشرکت آب وخاک در شرایط انحصاری و مدیریت شده گردیده است
ایا قبل از فروپاشی شرکت واقساط پرداخت نشده خریدار و فریاد واسفای همه وقت نظارت ودخالت مراجع نظارتی وکنترلی نرسده است
با سلام
این اولین استفاده مدیریت جدید این شرکت نیست که این چنین از روابط خود در نابودی شرکتهای بزرگ استفاده می کند.
بزرگترین بدهکار بانکی کشور(خود و خانواده)، نابود کننده شرکت زیاران و ... .
در آخرین سناریو نابودی شرکتهای خصوصی شرکت صدرا را به مفت خریده و در حال نابودی آن می باشد.
جالب اینجاست که هیچ مسئولی چه در مجلس و چه دولی و چه رسانه ها از این سرمایه گذار مهربان به کشور یاد نمی کنند و دنبال رانت خوارها و دشمن می گردن.
اقایان مسوول اگر دلتان برای این مملکت میسوزداین مطالب را بادقت بخوانید تحقیق کنید اول در پیشگاه خدا جواب دهید بعد اگر وقتتان اجازه داد به مردم پاسخ دهید:شرکت اب وخاک را به چه قیمتی فروختند بررسی کنید در کل کشور چه قدر زمین دارد چقدر ماشین الات سبک وسنگین اموال اثاثیه و000دارد به چه قیمتی واگذار شده است ؟!انهایی که دم از عدالت ومبارزه با مفاسد اقتصادی میزنند کجایند که اینکونه بیتالمال را به تاراج بردند واب از اب تکان نخورد چه دستهایی از بالا دست با اینان همراهاست اگر زیاد به خودتان زحمت ندهید فقط رمینهای کرج را حساب کنید ایابه 392میلیارد که کل شرکت فروخته شده نمی ارزد چه برسد به بقیه یعنی بقیه برای اقای چوبدار وهمدستانش رایگان و ما میترسیم که بنده خدا از این ضرر سکته بزند اما ما کارکنان قصه غصه داری داریم حقوق های چند ماه عقب افتاده عدم تسویه حساب برای بازنشستگان وسنوات وسکته زدن چندین نفر ازکارکنان و... وجدانهای بیدار شما قضاوت کنید وببینید بیت لمال به چه راحتی هضم میشود ودر مملکت ما حتی یک نفر هم دلش نمیسوزد
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
نيروگاه آبادان رو هم به همين صورت پيش كش كردند.جالب اينجاست كه طبق همان اصل 44 كه نيروگاه رو با استناد به اون حراج كردند، بايد سهام ترجيحي رو به كاركنان نيروگاه ميدادند كه با يك حركت از پيش تعيين شده 3-4 ساله به يك عده خاص كه از مديران ارشد توانير هستند، تقديم كردند.
بنام خدا

اگر به نظرات درج شده دقت کنیم می بینیم که همگی در وخامت اوضاع شرکت متفق القول هستند مطالبات زیاد پرسنل ،بدهی های گزاف به پیمانکاران دست دوم و بازار از نکات بارز این وخامت اوضاع هستند با همه این اوصاف باز هم عده ای در این میان می گویند چرا شرکت را به بخش خصوصی واگذار کرده اند و دائمارقام نجومی مساحت اراضی شرکت (1400 هکتار) و ماشین آلات و غیرو را می دهند یکی نیست بپرسد که اگراین شرکت خوب و سرحال است چرا وضعیت مالی آن اینقدر اسف بار است که از عهده پرداخت حقوق کارکنان خود هم بر نمیآید و سنوات پرسنل بازنشسته را نمی تواند پرداخت کند؟والله باید دست آن بخش خصوصی را که حاضر به خرید این مجموعه ورشکسته با قیمت حدود 390 میلیارد تومان شده بوسید.پرسنل شرکت هم باید بدانند برخی از مدیران ارشد و میانی شرکت هم برای اینکه پرسنل را به جان صاحبان جدید بیاندازند عمدا سنوات کارکنان را سالی یک ماه محاسبه کرده اند تا از این طریق با ایجاد جو نارضایتی شاید بتوانند چند صباحی بیشتر از امکانات و ویلاهای شرکت و حقوق های کلان برخوردار بشوند .در این میان نقش یکی از مدیران مالی شرکت که با سابقه بیش از 35 سال حتی حاضر به بازنشستگی نشده است کاملا روشن و واضح می باشد بنابراین پرسنل شرکت بهتر است به کار خود ادامه داده و آلت دست دیگرانی که منافع خود را از دست خواهند داد نشوند چون هر کسی که صاحب شرکت شود به کار آنها نیاز خواهد داشت-خدا رحم فراهانی
من رو هم گفتن تا اخر تیر تسویه می کنن
از کجا کار گیر بیاریم دوباره خدایا !!!!!
اگر فقط چنگال هیئت مدیره از روی جگر پرسنل برداشته شود خوب خواهد شد و البته چند تن از غیر هیئت مدیره را نیز شامل شده
آقایون خصوصی ساز همین کارها رو می کنید که مردم به شما اعتماد ندارند و 70 میلیون نفر برای 45 هزاری که هیچ دردی از اون ها رو دوا نمی کنه سر و دست مشکنن. مطمئن باشید خدای بالا سر خیلی بهتر میدونه و به موقع بهترین جواب رو خواهد.
بنظر فرمان خصوصی سازی= چپاول حقوق ملت و از بین سرمایه های ملی به نفع خواص
به اموال بیت المال آتیش زدند و مسبب اصلیش همین مدیرا ن ارشد شرکت خدمات مهندسی آب و خاک هستند و باید آنها رو آتیش زد.
به اموال بیت المال آتیش زدند و مسبب اصلیش همین مدیرا ن ارشد شرکت خدمات مهندسی آب و خاک هستند و باید آنها رو آتیش زد.
با سلام بر دولت تحقیر مردم وامید دشمن ونا امید کردن جوانان:
عده زیادی سالهاست در شرکت آب وخاک کشور ودر بدترین نقاط در پروژه ها زحمت کشیده اند وعمر وجوانی خود را سپری کرده ان. حالا کجا بروند؟چه کسی دیگر به آنها با این سن کار میدهند؟تمام فرصت ها از دست داده اند؟همه مردم ایران میدانند که ارزش شرکت آب وخاک کشور بیش از 2000میلیار تومان است نه 290میلیارد!مسئولین بدانند که اکثر مردم از آنها با هوش ترند وبا سوادتر.مردم را ناامید نکنید.جوانها را بدبخت نکنید.........................
به اموال بیت المال آتیش زدند و مسبب اصلیش همین مدیرا ن ارشد شرکت خدمات مهندسی آب و خاک هستند و باید آنها رو آتیش زد.
کارکنان محترم بیخودی التماس نکنید . برین روزیتونو جای دیگه پیدا کنید فروختن رفت پی کارش.
jgggggg
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر